Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3117
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 02.08.2019, 9:29

sraka1 napisal/-a:Zdaj pa se samo naj nekdo oglasi, da ni dovolj denarja za slednje :roll: Denarja je več kot dovolj. Švicarji so gradili GBT za 10 milijard CHF...


Vidim, da se preveč poenostavlja, kako je v Švici čisto enostavno. Ja, tudi jaz sem mislil tako 10 let nazaj, potem pa malo brskal in videl da ni tako rožnato... Najprej del programa za železnice se financira iz FinöV Fonda, ki se napaja iz pristojbin za težka vozila in cestnin tranzitnih tovornjakov, dodatek h gorivu in davkov in še vedno ni bilo dovolj, zato vlada v Bernu daje tudi posojila. Da je Gotthard predor kompleten so žrtvovali, da Lötschberg predor ni dokonočan (sem pisal o tem) in, da je ozkih grl na ostalem omrežju še precej. In, če bi malo poznal projekte po Evropi, se gredo na isti način, kot slovenski. Projekt se gradi s takšno hitrostjo, kot je možno dobiti prilive denarja. In več, kot je težak proračun, ter kupna moč, več denarja lahko gre v projekte. Razen, če imaš jajca, kot v Srbiji in se zadolžiš za 2 milijardi dolarjev pri ruskih in kitajskih bankah za 30 let, z 2 % obrestno mero in prvih 5 let oproščen plačila prvega obroka. Sedaj si pa naredi finančni konstrukcijo. xy milijonov na leto za kredit + redno vzdrževanje obstoječe proge za visoke hitrosti in ostale proge + subcencija za prevoznika. Lahko izračunaš, če jim bo uspelo...
In tako MMG. Stroški vzdrževanja dolgih predorov so tudi 3x dražji od odprte proge.

bisabre napisal/-a:. Seveda ne pozabimo, da ima Trsti dobro infrastrukturno zaledej, da so Italijani tudi sicer dobro povezani tako z Avstrijci, Švicarji in Francozi....


Hvala, da vsak dan izvem nekaj novega. :D proga od Lyona čez Fréjus do Torina ima 30 promilov nagiba in 1,5 kV v voznem vodu...zelo dobro zaledje... 8)
sraka1
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 53
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 02.08.2019, 10:28

Re 4/4 napisal/-a:
sraka1 napisal/-a:Zdaj pa se samo naj nekdo oglasi, da ni dovolj denarja za slednje :roll: Denarja je več kot dovolj. Švicarji so gradili GBT za 10 milijard CHF...


Razen, če imaš jajca, kot v Srbiji in se zadolžiš za 2 milijardi dolarjev pri ruskih in kitajskih bankah za 30 let, z 2 % obrestno mero in prvih 5 let oproščen plačila prvega obroka. Sedaj si pa naredi finančni konstrukcijo


Žalostno je, da to opcijo sploh omenjaš. Kitajske kredite jemljejo le države, ki so finančno nezmožne zadeve financirati same oziroma tako nekredibilne, da stežka kredite dobijo drugje (po bistveni nižji obrestni meri). Primeri: Črna Gora, Srbija (kot si že sam omenil), Kenija. Slovenija takšne finančne injekcije ne potrebuje, saj je kapitalsko dovolj močna, hkrati pa z ponovnim razvojem lastne gradbene stroke (ki je s propadom SCT-ja, Primorja, ipd. pred nekaj leti precej zastala) tudi sama vse sprojektira in zgradi ter tako tudi rekuperira del vložka v obliki zaposlitve domače stroke itd. (zanimiv članek na to temo).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3117
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 02.08.2019, 11:13

Članek, ki si ga prilepil mi je zelo zamimiv. Saj vemo, veliko d*eka, veliko muh. :D Na koncu pa gradijo bosanske roke.

Pa @sraka1 na nekaj pozabljaš:

V potrjenem proračunu Direkcije za infrastrukturo je bilo za leto 2018 za železnice predvidenih 345,2 milijona evrov, od tega naj bi dejansko porabili 327,3 milijona evrov (približno 95 odstotkov). Vendar je v tem znesku zajetih tudi 170 milijonov evrov za Slovenske železnice, ki gredo za različne namene. SŽ - Potniški promet dobi približno 50 milijonov evrov za obvezne gospodarske službe prevoza potnikov, SŽ - Infrastruktura dobi 35 milijonov evrov za vodenje železniškega prometa, za redno vzdrževanje infrastrukture dobijo 71,2 milijona evrov, za financiranje investicijskega vzdrževanja pa 14,4 milijona evrov. To pravzaprav pomeni, da je za naložbe v železniško infrastrukturo vsaj 85 milijonov evrov manj, kot je videti iz proračuna DRSI. Na DRSI sicer predvidevajo, da bodo prihodnje leto v železniško infrastrukturo neposredno vložili več kot letos, okvirno 250 milijonov evrov.


Vir. Članek: Kaj bomo gradili v letu 2019.

Okrepljeni del! Poleg tega, velik projet odvzame denar ne zelo nujnim projektom. To pa se dogaja v Avstriji.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 648
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a bisabre » 04.08.2019, 20:08

Važno, da grade Kolektorji in Pomgradi, katerih tajkunski lastniki zlizani z oblastjo in zeloo dooolgoletno tradicijo gradnje železniške in tunelske ifrastrukture. :lol: :twisted: Res smo padli pod vsak nivo.
Simpl je tanartabul.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov