Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

sraka1 napisal/-a:Zdaj pa se samo naj nekdo oglasi, da ni dovolj denarja za slednje :roll: Denarja je več kot dovolj. Švicarji so gradili GBT za 10 milijard CHF...
Vidim, da se preveč poenostavlja, kako je v Švici čisto enostavno. Ja, tudi jaz sem mislil tako 10 let nazaj, potem pa malo brskal in videl da ni tako rožnato... Najprej del programa za železnice se financira iz FinöV Fonda, ki se napaja iz pristojbin za težka vozila in cestnin tranzitnih tovornjakov, dodatek h gorivu in davkov in še vedno ni bilo dovolj, zato vlada v Bernu daje tudi posojila. Da je Gotthard predor kompleten so žrtvovali, da Lötschberg predor ni dokonočan (sem pisal o tem) in, da je ozkih grl na ostalem omrežju še precej. In, če bi malo poznal projekte po Evropi, se gredo na isti način, kot slovenski. Projekt se gradi s takšno hitrostjo, kot je možno dobiti prilive denarja. In več, kot je težak proračun, ter kupna moč, več denarja lahko gre v projekte. Razen, če imaš jajca, kot v Srbiji in se zadolžiš za 2 milijardi dolarjev pri ruskih in kitajskih bankah za 30 let, z 2 % obrestno mero in prvih 5 let oproščen plačila prvega obroka. Sedaj si pa naredi finančni konstrukcijo. xy milijonov na leto za kredit + redno vzdrževanje obstoječe proge za visoke hitrosti in ostale proge + subcencija za prevoznika. Lahko izračunaš, če jim bo uspelo...
In tako MMG. Stroški vzdrževanja dolgih predorov so tudi 3x dražji od odprte proge.
bisabre napisal/-a:. Seveda ne pozabimo, da ima Trsti dobro infrastrukturno zaledej, da so Italijani tudi sicer dobro povezani tako z Avstrijci, Švicarji in Francozi....
Hvala, da vsak dan izvem nekaj novega. :D proga od Lyona čez Fréjus do Torina ima 30 promilov nagiba in 1,5 kV v voznem vodu...zelo dobro zaledje... 8)
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 115
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Re 4/4 napisal/-a:
sraka1 napisal/-a:Zdaj pa se samo naj nekdo oglasi, da ni dovolj denarja za slednje :roll: Denarja je več kot dovolj. Švicarji so gradili GBT za 10 milijard CHF...
Razen, če imaš jajca, kot v Srbiji in se zadolžiš za 2 milijardi dolarjev pri ruskih in kitajskih bankah za 30 let, z 2 % obrestno mero in prvih 5 let oproščen plačila prvega obroka. Sedaj si pa naredi finančni konstrukcijo
Žalostno je, da to opcijo sploh omenjaš. Kitajske kredite jemljejo le države, ki so finančno nezmožne zadeve financirati same oziroma tako nekredibilne, da stežka kredite dobijo drugje (po bistveni nižji obrestni meri). Primeri: Črna Gora, Srbija (kot si že sam omenil), Kenija. Slovenija takšne finančne injekcije ne potrebuje, saj je kapitalsko dovolj močna, hkrati pa z ponovnim razvojem lastne gradbene stroke (ki je s propadom SCT-ja, Primorja, ipd. pred nekaj leti precej zastala) tudi sama vse sprojektira in zgradi ter tako tudi rekuperira del vložka v obliki zaposlitve domače stroke itd. (zanimiv članek na to temo).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Članek, ki si ga prilepil mi je zelo zamimiv. Saj vemo, veliko d*eka, veliko muh. :D Na koncu pa gradijo bosanske roke.

Pa @sraka1 na nekaj pozabljaš:
V potrjenem proračunu Direkcije za infrastrukturo je bilo za leto 2018 za železnice predvidenih 345,2 milijona evrov, od tega naj bi dejansko porabili 327,3 milijona evrov (približno 95 odstotkov). Vendar je v tem znesku zajetih tudi 170 milijonov evrov za Slovenske železnice, ki gredo za različne namene. SŽ - Potniški promet dobi približno 50 milijonov evrov za obvezne gospodarske službe prevoza potnikov, SŽ - Infrastruktura dobi 35 milijonov evrov za vodenje železniškega prometa, za redno vzdrževanje infrastrukture dobijo 71,2 milijona evrov, za financiranje investicijskega vzdrževanja pa 14,4 milijona evrov. To pravzaprav pomeni, da je za naložbe v železniško infrastrukturo vsaj 85 milijonov evrov manj, kot je videti iz proračuna DRSI. Na DRSI sicer predvidevajo, da bodo prihodnje leto v železniško infrastrukturo neposredno vložili več kot letos, okvirno 250 milijonov evrov.
Vir. Članek: Kaj bomo gradili v letu 2019.

Okrepljeni del! Poleg tega, velik projet odvzame denar ne zelo nujnim projektom. To pa se dogaja v Avstriji.
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Važno, da grade Kolektorji in Pomgradi, katerih tajkunski lastniki zlizani z oblastjo in zeloo dooolgoletno tradicijo gradnje železniške in tunelske ifrastrukture. :lol: :twisted: Res smo padli pod vsak nivo.
Simpl je tanartabul.
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Na FB strani Ministrstva za infrastrukturo sem pred nekaj dnevi postavil vprašanje o projektu Počehova−Pesnica.

Odgovor:
Spoštovani, v tem trenutku se izdeluje manjkajoča projektna dokumentacija za izvedbo, kar je naloga izbranega izvajalca del. Naročnik pa pridobiva gradbeno dovoljenje, kjer se pojavlja problematika ustavitve upravnih postopkov zaradi razglašene epidemije COVID-19. Tako začetek del na omenjenem odseku ni možno natančno definirati.
Aljaž
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Maribor24.si: Jeseni predvidoma pričetek del za novi predor Pekel in viadukt Pesnica.

Do avgusta naj bi bilo izdano gradbeno dovoljenje, v septembru pa začetek gradbenih del.
Aljaž
kitak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: celje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a kitak »

Prikaz nove trase v BIM in opis zravem =D> :
https://youtu.be/fj4ddFKnLvY
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Začetek pripravljalnih del za gradnjo predora Pekel: Prispevek Radia Maribor
Aljaž
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 363
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Gorenjska proga pa nič. Zakaj objavljajo javna naročila za Kranj - Podnart - Lesce Bled, če potem vse skupaj odpovejo :?: :!:
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Urban91 napisal/-a:Gorenjska proga pa nič. Zakaj objavljajo javna naročila za Kranj - Podnart - Lesce Bled, če potem vse skupaj odpovejo :?: :!:
Vir za odpoved? 27.8. je bil dokončan postopek izbire izvajalca.
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 363
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Vir za odpoved?
Od zaposlenih na sž. 12 urne zapore predora Karavanke so se danes začele, istočasno bi morale biti 12 urne zapore tudi Kranj-Jesenice.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4284
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Urban91 napisal/-a:
Vir za odpoved?
Od zaposlenih na sž. 12 urne zapore predora Karavanke so se danes začele, istočasno bi morale biti 12 urne zapore tudi Kranj-Jesenice.
Zakaj pa bi morale biti 12 urne zapore na relaciji Kranj - Jesenice? Ne razumem pomena teh zapor? Pa četudi imajo nekakšen smisel, kakšno vezo sploh imajo z zaporo predora, če bo ta zaprt naslednjih šest mesecev in še dodatna dva omejen na dizel vleko. Da nisi ti bral, da bo proga zaprta 12 ur za mednarodni promet. :roll: Če je dizel vleka v predoru, potem tudi 541 nima kaj delat na Jesenicah, ker ni 15 kV za samostojen premik, kajne? Pa še enkrat ti povem. Izvajalec Riko je bil izbran konec avgusta. Torej en teden nazaj. V tako kratkem času se sploh ne moreš uvesti v delo.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 872
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a 038 »

Re 4/4 napisal/-a:Vir za odpoved?
Vir od zaposlenih na SŽ je vir, ki je zelo pavšalen. Mnogo bolj zanesliv in natančen vir je naš forumaš @Re 4/4 in mnogi kateri so poniknili.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tale zapora predora Karavnke je naredila kar nekaj "škode" v potniškem prometu proti Gorenjski in Grapi. Iz Ljubljane je bil vlak ob 7:26 za jesenice s hitrim prestopm na vlak za NG. Sedaj med tednom zjutraj ni pametne povezave in bo potrebno potovati z avtobusom. Pa je zadnjih nekaj tednov po mojih izkušnjah vlak bil dokaj dobro zaseden z jutranjimi kolesarji in potniki za Bohinski konec in Grapo..... Škoda, saj se še nekaj časa ne bo nič delalo med Kranjem in Jesenicami.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4108
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Odgovor Napisal/-a mkx »

038 napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:Vir za odpoved?
Vir od zaposlenih na SŽ je vir, ki je zelo pavšalen.
Zelo dobro se to vidi na Mirotovih objavah.
LP, Metod
Odgovori