Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 191
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Benny » 29.07.2019, 19:30

FOTO: Nova železniška postaja v Šentilju prinaša visok standard za potnike
https://maribor24.si/lokalno/foto-nova-zelezniska-postaja-v-sentilju-prinasa-visok-standard-za-potnike
Benny
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 191
Pridružen: 28.05.2018, 13:27

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Benny » 30.07.2019, 16:40

Za gradnjo novega odseka železniške proge Maribor-Šentilj prispele tri ponudbe
https://maribor24.si/lokalno/za-gradnjo-novega-odseka-zelezniske-proge-maribor-sentilj-prispele-tri-ponudbe
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a bisabre » 31.07.2019, 10:56

Mislim, da je glede izbire izvajalca že vse odločeno. Prav tako kako bodo dodajali nove anekse, saj je jasno, da za ta denar (101 mio. EUR) nihče ni sposoben opraviti tega kar so se v ponudbi zavezali. A to v tej skorumpirani državi tako in tako nikogar več ne preseneča. Bolj presenetljiv je podatek, da bodo za gradnjo drugega tira, torej par deset Km do meje, porabili celih 7 let. Nič čudnega, da se nam reži celotna svetovna strokovna javnost. Še posebej s področja gradnje železniške infratsrukture. Kaj bodo do Dunaja speljali ekstra tunel za SŽ?
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4262
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 31.07.2019, 12:46

......Bolj presenetljiv je podatek, da bodo za gradnjo drugega tira, torej par deset Km do meje, porabili celih 7 let. Nič čudnega, da se nam reži celotna svetovna strokovna javnost. Še posebej s področja gradnje železniške infratsrukture. Kaj bodo do Dunaja speljali ekstra tunel za SŽ?


Še bolj se pa celotna svetovna javnost reži tebi, poriznanemu strokovnjaku za vrtanje tunelov. Ker se na to stroko spoznaš, veš da sta najdaljša tunela dolga okoli 6 km, in seveda kot priznan ekspert veš, da se ocenjuje čas vrtanja 6 km tunela med 3 in 4 leti plus seveda čas za pripravo na vrtanje in sevda finalizacijo tunela. Zato me ne čudi, da se ti svetovni strokovnjaki režijo, so mi že sporočili, da si je izpšahnil čeljust za tako zabavo skrbiš v strokovni javnosti. Skoraj za tako, ko so strokovnjaki gledali oddajo o vrtanju tunela Markovec in omenjali silne težave s trdno magmatsko kamenino (dejansko fliš).
sraka1
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 31.07.2019, 14:14

Ljubitelj napisal/-a:
......Bolj presenetljiv je podatek, da bodo za gradnjo drugega tira, torej par deset Km do meje, porabili celih 7 let. Nič čudnega, da se nam reži celotna svetovna strokovna javnost. Še posebej s področja gradnje železniške infratsrukture. Kaj bodo do Dunaja speljali ekstra tunel za SŽ?


Še bolj se pa celotna svetovna javnost reži tebi, poriznanemu strokovnjaku za vrtanje tunelov. Ker se na to stroko spoznaš, veš da sta najdaljša tunela dolga okoli 6 km, in seveda kot priznan ekspert veš, da se ocenjuje čas vrtanja 6 km tunela med 3 in 4 leti plus seveda čas za pripravo na vrtanje in sevda finalizacijo tunela. Zato me ne čudi, da se ti svetovni strokovnjaki režijo, so mi že sporočili, da si je izpšahnil čeljust za tako zabavo skrbiš v strokovni javnosti. Skoraj za tako, ko so strokovnjaki gledali oddajo o vrtanju tunela Markovec in omenjali silne težave s trdno magmatsko kamenino (dejansko fliš).


To glede let sicer ne bo držalo, z TBM-om (ki žal, glede na stroko, ni primeren za kraški teren) se da izkopati tudi 1500m cevi/mesec, z NATM (nova avstrijska metoda), ki bo v uporabi tudi na 2. tiru, pa tudi do 300m cevi/mesec. Če še se vzame v obzir, da se lahko kopa z obeh strani, pa se te številke še podvojijo.

Naj se vzamejo samo v zakup dela ob popolni zapori na progi MB-Pesnica-Šentilj. Ko je bila sila (in temu ustrezna višina sredstev), se je videlo, da se tudi v kratkem času da veliko postoriti. Kaj šele počnejo na Kitajskem...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4262
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 31.07.2019, 15:26

To glede let sicer ne bo držalo, z TBM-om (ki žal, glede na stroko, ni primeren za kraški teren) se da izkopati tudi 1500m cevi/mesec, z NATM (nova avstrijska metoda), ki bo v uporabi tudi na 2. tiru, pa tudi do 300m cevi/mesec. Če še se vzame v obzir, da se lahko kopa z obeh strani, pa se te številke še podvojijo.


Daj ti to razloži tistim, ki so napisali
Annex 13 – Case study on tunnels

https://webcache.googleusercontent.com/ ... irefox-b-d.

Tam si poglej Figure 9. Pa si poglej še Figure 10, tam lepo piše, da se po konvencionalni metodi v zelo dobri skali (Rock mass quality 80-100, karkoli že pomeni, kras to seveda ni!) doseže do 4 m dan. Seveda se da po tej metodi delati z obeh strani. Po metodi TBM v srednje dobri skali RMQ 40-60 pa do 18 m dan. Toda večinoma ni smotrno vrtati z obeh strani. Pri TBM ne smeš pozabit, kako dolgo se izvajajo pripravljalna dela, NATM je pa mnogo bolj fleksibilna. Torej so tvoji podatki mnogo višji, reda 3x, pa ne da si zaposlen v Teslini firmi za vrtanje tunelov, https://www.theverge.com/2019/5/24/1863 ... -elon-musk
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 274
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a anzovc » 31.07.2019, 20:53

Za preboj Bohinjskega predora so potrebovali slaba 4 leta, za Karavanškega pa 5 let. Sto let pozneje...samo malenkost hitreje. Res je Bohinjskega gradilo 2000 delavcev, ampak vseeno, vmes je 100 let napredka. Za zamislit.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a bisabre » 01.08.2019, 15:30

Ljubitelj napisal/-a:
......Bolj presenetljiv je podatek, da bodo za gradnjo drugega tira, torej par deset Km do meje, porabili celih 7 let. Nič čudnega, da se nam reži celotna svetovna strokovna javnost. Še posebej s področja gradnje železniške infratsrukture. Kaj bodo do Dunaja speljali ekstra tunel za SŽ?


Še bolj se pa celotna svetovna javnost reži tebi, poriznanemu strokovnjaku za vrtanje tunelov. Ker se na to stroko spoznaš, veš da sta najdaljša tunela dolga okoli 6 km, in seveda kot priznan ekspert veš, da se ocenjuje čas vrtanja 6 km tunela med 3 in 4 leti plus seveda čas za pripravo na vrtanje in sevda finalizacijo tunela. Zato me ne čudi, da se ti svetovni strokovnjaki režijo, so mi že sporočili, da si je izpšahnil čeljust za tako zabavo skrbiš v strokovni javnosti. Skoraj za tako, ko so strokovnjaki gledali oddajo o vrtanju tunela Markovec in omenjali silne težave s trdno magmatsko kamenino (dejansko fliš).


Prav, pa me ti kot strokovnjak za geologijo poduči o vseh težavah, ki bodo nastale zaradi strašnih geoloških problemov na trasi med MB in Šentiljem. Resnično bi želel biti podučen. Sploh, ker še niti lopate niso zasadili v zemljo, kaj šele zavrtali prvi milimeter v ta strašni tunelski problem. Očitno ti o geologiji terena (s katerega niti ruše še niso odgrnili) veš več kot tisti, ki ga bodo delali. Lahko ti le čestitam! So te že povabili poleg, da jih boš med gradnjo podučeval?
Simpl je tanartabul.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4262
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 01.08.2019, 16:28

Kaj hočemo, ko se omenja 7 letna gradnja 2. tira človeku takoj potegne na 2TDK. Se opravičujem.

Sicer pa poteka in gradnja 2. tira Mb-Št v skladu s finančnimi prilivi. Bi bilo skrajno nesmotrno 1 leto delati s silnimi kapacitetami ob dolgotrajni zapori starega tira, nato pa poslati ljudi na zavod, ker bi pač bilo delo končano....
To je tako, kot je en liml napisal menda na Financah, da bi lahko zgradili 2 tdk v nekaj mesecih, če bi delali s tempom s katerim so Kitajci zgradili progo Peking(sic!)-Lhasa v 5 letih.
sraka1
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a sraka1 » 01.08.2019, 19:19

Ljubitelj napisal/-a:Kaj hočemo, ko se omenja 7 letna gradnja 2. tira človeku takoj potegne na 2TDK. Se opravičujem.

Sicer pa poteka in gradnja 2. tira Mb-Št v skladu s finančnimi prilivi. Bi bilo skrajno nesmotrno 1 leto delati s silnimi kapacitetami ob dolgotrajni zapori starega tira, nato pa poslati ljudi na zavod, ker bi pač bilo delo končano....
To je tako, kot je en liml napisal menda na Financah, da bi lahko zgradili 2 tdk v nekaj mesecih, če bi delali s tempom s katerim so Kitajci zgradili progo Peking(sic!)-Lhasa v 5 letih.


Ravno o slednjih sem pisal v prejšnjem postu. Se pa ne strinjam glede delovne sile... Dva razloga: 1. delovno silo se da uvozit ali pa - veliko boljše nadaljevati z večjimi projekti in to delovno silo čimbolje izkoristiti. Zdaj pa se samo naj nekdo oglasi, da ni dovolj denarja za slednje :roll: Denarja je več kot dovolj. Švicarji so gradili GBT za 10 milijard CHF...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4262
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 01.08.2019, 19:48

...Denarja je več kot dovolj. Švicarji so gradili GBT za 10 milijard CHF...


Ja in Švicarski BDP je bil 2017 679 miljard $, Slovenski pa 70,2 miljarde $. In predor so gradili 17 let (1999-2016). Letno so torej v povprečju investirali okoli 0,6 miljarde CHF, ali 0,7 miljarde €, ali nmezanemarljivih 7% državnega proračuna RS. Denarja ni nikoli dovolj.
Zdaj pa nagradno vprašanje

Kaj je večja prioriteta 2TDK ali 2tir Mb-ŠtIlj?

PS.: Kolikor vem, bo enotirna proga Mb-ŠtIlj še nekaj let zadostovala, oziroma je njena trenutna izkoriščenost pred modernizacijo 82%, koperska pa 102%.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a električar » 01.08.2019, 21:25

Najprej hvala Ljubitelju za link,
Annex 13 – Case study on tunnels

https://webcache.googleusercontent.com/ ... irefox-b-d.

Na hitro sem ga preletel. Študija dobro predstavi problematiko gradnje železniških tunelov. Ceno krajših in srednje dolgih tunelov ocenjuje na 20 do 30 M€/km.

Kar se tiče razprave okoli razpisa za 3,5 km nove proge za 101 M€, mislim da je cena zastavljena dovolj bogato. Če jo nekoliko razdelamo: 1,5 km tunel na šentiljski progi bo dvotiren (ena cev), zato lahko pričakujemo da ga je možno zgraditi za 35 do 45 M€ (če izhajamo iz zgornje študije), za 0,9 km dolg 2tirni viadukt bi moralo zadostovati kakih 30 miljonov, pri čemer bi bil 1m2 skoraj 2x dražji od Peračice in 2,5x dražji od Črnega Kala, kar je do neke mere razumljivo zaradi močnejše konstrukcije. Za 3,5 km zgornjega ustroja tira z vso električno in SV opremo bi moralo zadostovati 9 M€ (cca 2,5 M€/km). Od ponujenih 101 M€ ostane še vsaj 17 M€ za spodnji ustroj preostalega 1,1 km, manjše objekte, protihrupno zaščito. Kolikor spremljam tovrstno problematiko, se mi zdi cena kar bogata. Če primerjamo ceno 3,5 km proge s ponudbami za 2. cev tunela Karavanke, je najugodejša sedaj spet turška, tokrat za 100 M€, torej skoraj za enako vsoto ponujajo izgradnjo kakih 3,8 km tunela.
V člankih v zvezi s šentiljsko progo je lepo povedano, da se bo v sedanjih fazah proga pripravila za 2. tir, ki še ne bo potreben naslednjih 15 let. Tistih 7 let je po moje bolj ugibanje, kdaj naj bi začeli graditi 2 tir. Skrbi pa me ocena, da naj bi vse skupaj stalo 400 M€. Za ureditev postaj v MB ter odseka Pesnica Šentilj so doslej podpisali za cca 110 M€ pogodb, s tole jih bo že za 210 M€. Od 16 km odpade 2 km na postaje, 3,5 je v tem razpisu, torej bo za dodati še 10,5 km novega tira z vsem spodnjim ustrojem poleg obnovljenega, ter 3,5 km po pripravljenem odseku. Po tej logiki bo teh zadnjih 10 km enega tira stalo kakih 18 M€/km. Na Hrvaškem gradijo na podobnem terenu 2.tir do Križevcev za cca 6 M€/km, za odsek Križevci - drž.meja pa je ocena cca 7,5 M€/km.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a bisabre » 02.08.2019, 6:38

Ljubitelj napisal/-a:
...Denarja je več kot dovolj. Švicarji so gradili GBT za 10 milijard CHF...


Ja in Švicarski BDP je bil 2017 679 miljard $, Slovenski pa 70,2 miljarde $. In predor so gradili 17 let (1999-2016). Letno so torej v povprečju investirali okoli 0,6 miljarde CHF, ali 0,7 miljarde €, ali nmezanemarljivih 7% državnega proračuna RS. Denarja ni nikoli dovolj.
Zdaj pa nagradno vprašanje

Kaj je večja prioriteta 2TDK ali 2tir Mb-ŠtIlj?

PS.: Kolikor vem, bo enotirna proga Mb-ŠtIlj še nekaj let zadostovala, oziroma je njena trenutna izkoriščenost pred modernizacijo 82%, koperska pa 102%.


O tem bi se dalo polemizirati. Imamo še enotirno gorenjsko progo, ki je prav tako ozko transportno grlo. 2TDK je sicer potreben, a smo zaradi nesposobne in ideološko zmedene politike zadevo spravili na rob kredibilnosti, ker se je ta sprdila nad Madžari. In tako je Trst pograbil priložnost, ki so mu jo dobesedno v naročje porinili slovenski nesposobneži. Poti nazaj seveda ni več. Sedaj manjka le še to, da se Rijeka odloči s pomočjo kakšnih Kitajcev obnoviti in razširiti pristanišče pa se lahko Bratuškova skupaj s Šarcem hodita v luške doke sončit in razvijati svetovni turstični unikum imenovan Luška turistična transverzala. Seveda ne pozabimo, da ima Trsti dobro infrastrukturno zaledej, da so Italijani tudi sicer dobro povezani tako z Avstrijci, Švicarji in Francozi, naša bovška proga pa je v primejavi z njihovimi muzejska učna pot. Manjka se samo še to, da nekoga zasrbe prsti in vun pomeče tire med Hodošem ter MS pa lahko samo še zapojemo Druže tito mi ti se kunemo da sva toga ludog puta ne skrenemo. Pri nas ni nič nič več nič nemogoče.
Zadnjič spremenil bisabre, dne 02.08.2019, 6:57, skupaj popravljeno 2 krat.
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Prenova železniške proge Maribor-Šentilj

OdgovorNapisal/-a bisabre » 02.08.2019, 6:42

električar napisal/-a:Najprej hvala Ljubitelju za link,
Annex 13 – Case study on tunnels

https://webcache.googleusercontent.com/ ... irefox-b-d.

Na hitro sem ga preletel. Študija dobro predstavi problematiko gradnje železniških tunelov. Ceno krajših in srednje dolgih tunelov ocenjuje na 20 do 30 M€/km.

Kar se tiče razprave okoli razpisa za 3,5 km nove proge za 101 M€, mislim da je cena zastavljena dovolj bogato. Če jo nekoliko razdelamo: 1,5 km tunel na šentiljski progi bo dvotiren (ena cev), zato lahko pričakujemo da ga je možno zgraditi za 35 do 45 M€ (če izhajamo iz zgornje študije), za 0,9 km dolg 2tirni viadukt bi moralo zadostovati kakih 30 miljonov, pri čemer bi bil 1m2 skoraj 2x dražji od Peračice in 2,5x dražji od Črnega Kala, kar je do neke mere razumljivo zaradi močnejše konstrukcije. Za 3,5 km zgornjega ustroja tira z vso električno in SV opremo bi moralo zadostovati 9 M€ (cca 2,5 M€/km). Od ponujenih 101 M€ ostane še vsaj 17 M€ za spodnji ustroj preostalega 1,1 km, manjše objekte, protihrupno zaščito. Kolikor spremljam tovrstno problematiko, se mi zdi cena kar bogata. Če primerjamo ceno 3,5 km proge s ponudbami za 2. cev tunela Karavanke, je najugodejša sedaj spet turška, tokrat za 100 M€, torej skoraj za enako vsoto ponujajo izgradnjo kakih 3,8 km tunela.
V člankih v zvezi s šentiljsko progo je lepo povedano, da se bo v sedanjih fazah proga pripravila za 2. tir, ki še ne bo potreben naslednjih 15 let. Tistih 7 let je po moje bolj ugibanje, kdaj naj bi začeli graditi 2 tir. Skrbi pa me ocena, da naj bi vse skupaj stalo 400 M€. Za ureditev postaj v MB ter odseka Pesnica Šentilj so doslej podpisali za cca 110 M€ pogodb, s tole jih bo že za 210 M€. Od 16 km odpade 2 km na postaje, 3,5 je v tem razpisu, torej bo za dodati še 10,5 km novega tira z vsem spodnjim ustrojem poleg obnovljenega, ter 3,5 km po pripravljenem odseku. Po tej logiki bo teh zadnjih 10 km enega tira stalo kakih 18 M€/km. Na Hrvaškem gradijo na podobnem terenu 2.tir do Križevcev za cca 6 M€/km, za odsek Križevci - drž.meja pa je ocena cca 7,5 M€/km.


:thumbupl =D>
Simpl je tanartabul.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov