Stran 1 od 1

Nagib prog

Objavljeno: 21.04.2019, 22:06
Napisal/-a Brižitka 363
Zanima me, kje na omrežju SŽ sta prvi in drugi najstrmejši vzpon?

Re: Strmina prog

Objavljeno: 21.04.2019, 22:14
Napisal/-a Anzee
Najstrmejsi: https://www.slo-zeleznice.si/sl/infrast ... iske-proge
- torej Prvacina-Stanjel.

Drugi najbolj strm pa hmm, koprska proga?

Re: Strmina prog

Objavljeno: 22.04.2019, 5:59
Napisal/-a Ljubitelj
Zanima me, kje na omrežju SŽ sta prvi in drugi najstrmejši vzpon?
Poglej na na SŽ/Infrastrktura/Program omrežja stran Pregled merodajnih nagibov in uporov in boš ozvedel vse merodajne podatke.

Re: Strmina prog

Objavljeno: 22.04.2019, 9:08
Napisal/-a TGV Lyria
Neuradno je največji nagib pri izhodu iz predora Bukovo na odseku Grahovo - Hudajužna, kjer naj bi za nekaj metrov nagib presegel 30 promilov.

Re: Strmina prog

Objavljeno: 22.04.2019, 12:05
Napisal/-a Ljubitelj
Neuradno je največji nagib pri izhodu iz predora Bukovo na odseku Grahovo - Hudajužna, kjer naj bi za nekaj metrov nagib presegel 30 promilov.
Bi dejal, da je to bolj posledica nevzdrževanja proge. Višinska razlika na 1m proge med 25‰ in 30‰ vzpona je neverjetnih 5 mm. Na nekaj metrov torej znese 1-3 cm. Šlamparije pa res verejtno ne bomo šteli kot superlativ.

Re: Strmina prog

Objavljeno: 22.04.2019, 12:19
Napisal/-a TGV Lyria
Ljubitelj napisal/-a:
Neuradno je največji nagib pri izhodu iz predora Bukovo na odseku Grahovo - Hudajužna, kjer naj bi za nekaj metrov nagib presegel 30 promilov.
Bi dejal, da je to bolj posledica nevzdrževanja proge. Višinska razlika na 1m proge med 25‰ in 30‰ vzpona je neverjetnih 5 mm. Na nekaj metrov torej znese 1-3 cm. Šlamparije pa res verejtno ne bomo šteli kot superlativ.
Vedno najdeš nekaj. Ta nagib naj bi bil tam že od začetka obratovanja, torej ni posledica nikakršnega nevzdrževanja. O njem je pisal tudi Petronio v svojih knjigah o Transalpini, čeprav uradno ni zabeležen nikjer.

Re: Strmina prog

Objavljeno: 22.04.2019, 19:08
Napisal/-a Ljubitelj
Vedno najdeš nekaj. Ta nagib naj bi bil tam že od začetka obratovanja, torej ni posledica nikakršnega nevzdrževanja. O njem je pisal tudi Petronio v svojih knjigah o Transalpini, čeprav uradno ni zabeležen nikjer.
In kakšen je praktičen pomen lokalne deviacije višine za 1-3 cm, saj dokler se ne prekorači predpisov za vegavost tira. Ampak tole tvoje odstopanje na nekaj metrih (le kakšna hudičeva natančnost je to, o kateri je nek avtor nekoč nekaj pisal in ni uradno nikjer zabeleženo) lahko mirne duše stlačimo v vegavost tira. Dokler so hitrosti majhne ni panike

Pravilnik o zgornjem ustroju železniških prog, 13. člen, 4. odstavek:
Na osnovi gornjih dopustnih vrednosti vegavosti na merni osnovi 6 m so, ob njihovi prekoračitvi, potrebni spodaj predpisani ukrepi:
18 mm < vegavost ≤ 21 mm, Vmax ≤ 100 km/h

Re: Strmina prog

Objavljeno: 23.04.2019, 9:13
Napisal/-a Pele
Gaditelji gradimo objekte po prethodno potrjenih načrtih oz.planih.Načrti so izdelani v skladu s takrat veljavnimi predpisi in tehničnimi znanji.Tako je tudi predviden prehod med premo in lokom trase,kakor tudi lokom in lokom trase s prehodnico.Ta
prehodnica je vnaprej določena s predpisano krivuljo,ki upošteva vsa pogoje trase.

Ker pa se pri izvedbi del pojavijo različne fizikalne lastnosti materialov nastopi "vegavost".Ta pa je s predpisi kontrolirana.
Včasih so te prehodnice lahko krajše ali pa daljše.Če bi gradili po vegavosti bi vrli gradbinci iz enega tunela ustvarili dva! :mrgreen:
Kakor pa je to zapisal Ljubitelj je to le opazno v načrtih oz.označevalnih tablah objekta.

Pa brez zamere,Pele!

Re: Strmina prog

Objavljeno: 23.04.2019, 10:58
Napisal/-a cokla
Kaj, če bi administratorji spremenili naslov teme v nagib proge? Ker tale strmina je popolnoma zgrešen pojem...