Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Ko gledam razne fotografije poteka trenutnih gradbenih del na gorenjski progi, vidim, da so nekje pustili stare stebre vozne mreže.
A jih ne bodo vseh zamenjali s novimi??
A jih ne bodo vseh zamenjali s novimi??
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Goričan: res je. Stebre na območju ž. p. se pusti, saj so v dobrem stanju. Je pa potrebno vedeti, da so stebri napeti v liniji dolgi 400m, kar pomeni, da se stari stebri pustijo tudi do 400m izven ž. p., kar lahko izgleda čudno. Se pa temelje sanira, tako da bodo služili svojemu namenu še dolgo.
Še nekaj fotografij na odseku Podnart - Kranj.
PHO v naselju Ovsiše
Most čez reko Lipnico (obnova)
Nadvoz za avtomobile v naselju Ovsiše (ukinitev nivojskega prehoda)
Nadvoz za avtomobile v naselju Ovsiše (ukinitev nivojskega prehoda)
Geotektsil in mreže nad nosilnim slojem
Gabioni
Gabioni
Gabioni
Propust
Vgradnja gabionov
Še malo gabionov (višina je kar dih jemajoča)
Podporni zid z drenažo
Star propust iz leta 1939. Žel se ruši, ker je pod dimenzioniran. Nov ne bo tako lep
Še en podporni zid. Teh je na trasi ogromno
Lično urejen nosilni sloj z novimi kanaletami
PHO in gabioni pred ž. p. Kranj
Urejen nosilni sloj pred ž. p. Kranj
Še nekaj fotografij na odseku Podnart - Kranj.
PHO v naselju Ovsiše
Most čez reko Lipnico (obnova)
Nadvoz za avtomobile v naselju Ovsiše (ukinitev nivojskega prehoda)
Nadvoz za avtomobile v naselju Ovsiše (ukinitev nivojskega prehoda)
Geotektsil in mreže nad nosilnim slojem
Gabioni
Gabioni
Gabioni
Propust
Vgradnja gabionov
Še malo gabionov (višina je kar dih jemajoča)
Podporni zid z drenažo
Star propust iz leta 1939. Žel se ruši, ker je pod dimenzioniran. Nov ne bo tako lep
Še en podporni zid. Teh je na trasi ogromno
Lično urejen nosilni sloj z novimi kanaletami
PHO in gabioni pred ž. p. Kranj
Urejen nosilni sloj pred ž. p. Kranj
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Kakšna je življenjska doba teh gabionov? Če bi jih po vgradnji polili še s cementno malto ne bi bilo slabo.
preglednik
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Življenjska doba gabionov je odvisna od kvalitete cinkanih mrež iz katerih so sestavljeni. Govorimo pa o 50+ letih. Plus je to, da se gabioni med seboj moćno zaklinijo, tako da tudi če popusti kaka žica, to ne vpliva na celoto.
Zalitje s cementom ni dobra ideja, saj bi s tem zaprl pore in zmanjšal prepustnost. Na eni sliki se vidi celo, da je na strani tira med gabionom in zasutjem geotekstil. Ta geotekstil preprečuje "zaglinjenje" oziroma uhajanje drobnih frakcij med pore gabiona. Celotna poanta gabionov je, da prepuščajo vodo in s tem znižujejo pritiske, saj se voda izceja. So pa cenovno mnogo bolj ugodni kot AB zid.
Zalitje s cementom ni dobra ideja, saj bi s tem zaprl pore in zmanjšal prepustnost. Na eni sliki se vidi celo, da je na strani tira med gabionom in zasutjem geotekstil. Ta geotekstil preprečuje "zaglinjenje" oziroma uhajanje drobnih frakcij med pore gabiona. Celotna poanta gabionov je, da prepuščajo vodo in s tem znižujejo pritiske, saj se voda izceja. So pa cenovno mnogo bolj ugodni kot AB zid.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Hvala za odgovor @Domn
Škoda, da ob tako obsežnem projektu ni na spletu objavljenih kakšnih zračnih posnetkov, da bi videli za kako resnično velik projekt gre
p.s. ali pač se bo sedaj nekdo odločil in nas presenetil s tem
Škoda, da ob tako obsežnem projektu ni na spletu objavljenih kakšnih zračnih posnetkov, da bi videli za kako resnično velik projekt gre
p.s. ali pač se bo sedaj nekdo odločil in nas presenetil s tem
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Kot vidim so na nekaterih delih položili Geotekstil ki služi kot en filter vlage, in preprečuje zamašitev por na Gabionih.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
In od kje beseda gabion, izvira morda še iz časov Napoleona?
preglednik
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
V moderni obliki besede iz italijanščine - "gabbione". Sama beseda pa v italijanščini iz besede "gabbia" in še starejše latinske "cavea".preglednik napisal/-a: ↑02.03.2021, 8:29 In od kje beseda gabion, izvira morda še iz časov Napoleona?
Kolikor vidim etimologijo jo francozi prevzamejo v 16. stoletju, potem pa tudi prek francoščine v angleščino.
Tako pravijo etimološki slovarji.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Povsod bo med gabionom in gredo oz. nosilnim slojem geotekstil. Razlog je točno to kar si napisal.
Sem pa izvedel, da je pričakovana življenska doba gabiona nekje 20-30 let. Razlog: je cenejši od AB zidov in pa v tem času se pričakuje gradnjo 2. tira. Zato nekih dragih rešitev nima smisla delati. Plus ko se tole ruši, je vse 100% ponovno uporabno. Železo je hitro in lahko ločiti, kamen pa gre v beton.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Kako je pa z drugim tirom do Kranja? Če mislijo s taktnim voznim redom za potniške vlake, bo to potrebno, po moje prej kot pa elektrifikacija proti dolenjskemu koncu. In cestni nadvoz v Mednem bo treba spet podreti in razširiti . To bojo uporabniki te ceste veseli
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Nekateri podhodi med Podnartom in Kranjem so bili že doslej široki za dvotirno progo. Ali se pri nadgradnji to kaj upošteva?
preglednik
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Se upošteva ko odsek pride na vrsto. Upam, da to ni kriterij za določanje vrstnega reda, po katerem se odseki nadgrajujejo ...
LP, Metod
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Nekaj utrinkov iz Radovljice še od prejšnje nedelje, ko je bilo vreme nekaj čisto drugega kot danes.
Pogled iznad 25m tunela, menda najkrajšega na našem železniškem omrežju, najprej proti postajališču in dalje proti Jesenicam:
Že hrup iz tunela je izdajal, da se je v njem nekaj delalo tudi v nedeljo. Pogled iznad tunela v smeri proti LJ res razkrije delavca in delovni stroj:
Pogled na isti odsek malo bolj s strani razkrije še, da bo tam tudi protihrupna ograja:
Do GSM-R bazne postaje na eni izmed prejšnjih slik se da čisto legalno priti tudi po stopnicah, pa poglejmo, če se od tam vidi kaj bolje:
Prestavimo se k stopnišču do perona (nekje sem slišal govorice, da naj bi se peron po prenovi prestavil na drugo stran proge, če to držii, bo najbrž šlo tudi stopnišče?). Pogled proti tunelu oz. v smeri proti LJ:
Tukaj je včasih stal dotrajan nadvoz nad samim postajališčem, ki je vodil iz starega mestnega jedra v dolino. Tile oviti nosilci so verjetno novi?
Na tem mestu je bilo moč opaziti kar nekaj lokalcev, ki so svoje štirinožne prijatelje vodili kar lepo čez takrat prazno gradbišče. No, moji čevlji niso bili ravno najprimernješi za ta teren. Od tega nadvoza pelje še ena peš pot proti novejšemu delu mesta. Pogled od tam proti postajališču oz. v smeri LJ:
In za konec še pogled z istega mesta proti Jesenicam. Drevesne veje so očitno malo zmedle algoritme na telefonu, tako da se skozi objektiv ne vidi tako dobro kot v živo
Pogled iznad 25m tunela, menda najkrajšega na našem železniškem omrežju, najprej proti postajališču in dalje proti Jesenicam:
Že hrup iz tunela je izdajal, da se je v njem nekaj delalo tudi v nedeljo. Pogled iznad tunela v smeri proti LJ res razkrije delavca in delovni stroj:
Pogled na isti odsek malo bolj s strani razkrije še, da bo tam tudi protihrupna ograja:
Do GSM-R bazne postaje na eni izmed prejšnjih slik se da čisto legalno priti tudi po stopnicah, pa poglejmo, če se od tam vidi kaj bolje:
Prestavimo se k stopnišču do perona (nekje sem slišal govorice, da naj bi se peron po prenovi prestavil na drugo stran proge, če to držii, bo najbrž šlo tudi stopnišče?). Pogled proti tunelu oz. v smeri proti LJ:
Tukaj je včasih stal dotrajan nadvoz nad samim postajališčem, ki je vodil iz starega mestnega jedra v dolino. Tile oviti nosilci so verjetno novi?
Na tem mestu je bilo moč opaziti kar nekaj lokalcev, ki so svoje štirinožne prijatelje vodili kar lepo čez takrat prazno gradbišče. No, moji čevlji niso bili ravno najprimernješi za ta teren. Od tega nadvoza pelje še ena peš pot proti novejšemu delu mesta. Pogled od tam proti postajališču oz. v smeri LJ:
In za konec še pogled z istega mesta proti Jesenicam. Drevesne veje so očitno malo zmedle algoritme na telefonu, tako da se skozi objektiv ne vidi tako dobro kot v živo
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Ajznponar: Odlične fotke!
Kar se tiče izvajanja del v nedeljo: načeloma se dela. Roki so hudi, tako da tu ni odpustkov
Glede ž.p. Radovljica: staro stopnišče se ruši (v roku enega meseca ga ne bo več), peron pa gre na drugo stran, kot si že sam ugotovil.
Pri viaduktu si slikal nove nosilce ja. Bo pa novi viakukt kar lep. V tem tednu se začnejo dela na prekladni konstrukciji.
Glede hoje po gradbišču: toplo odsvetujem, razen če imaš vsa dovoljenja, primerno obutev in odsevni jopič
Kar se tiče izvajanja del v nedeljo: načeloma se dela. Roki so hudi, tako da tu ni odpustkov
Glede ž.p. Radovljica: staro stopnišče se ruši (v roku enega meseca ga ne bo več), peron pa gre na drugo stran, kot si že sam ugotovil.
Pri viaduktu si slikal nove nosilce ja. Bo pa novi viakukt kar lep. V tem tednu se začnejo dela na prekladni konstrukciji.
Glede hoje po gradbišču: toplo odsvetujem, razen če imaš vsa dovoljenja, primerno obutev in odsevni jopič
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Denar ni problem...
Direkcija RS za infrastrukturo je razpis za izvajalca nadgradnje gorenjske železniške proge na odsekih od Lesc do Jesenic zaključila brez oddaje javnega naročila. Obe ponudbi, ki sta prispeli na razpis, objavljen 12. februarja, sta bili predragi.
...ponudba ni ustrezala zahtevam naročnika in je tudi presegala naročnikova zagotovljena sredstva za izvedbo projekta...Zato je direkcija obe ponudbi zavrnila kot nedopustni in postopek predmetnega javnega naročila zaključila brez oddaje javnega naročila.
.
Direkcija RS za infrastrukturo je razpis za izvajalca nadgradnje gorenjske železniške proge na odsekih od Lesc do Jesenic zaključila brez oddaje javnega naročila. Obe ponudbi, ki sta prispeli na razpis, objavljen 12. februarja, sta bili predragi.
...ponudba ni ustrezala zahtevam naročnika in je tudi presegala naročnikova zagotovljena sredstva za izvedbo projekta...Zato je direkcija obe ponudbi zavrnila kot nedopustni in postopek predmetnega javnega naročila zaključila brez oddaje javnega naročila.
.