Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 809
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Par nocnih fotk iz Grosuplja, 24.12.2021

Slika

Slika
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Dela na železniški postaji Grosuplje se nadaljujejo. Danes in jutri je zapora v vse tri smeri (Novo mesto, Ljubljano in Kočevje).
- podhod Kadunčeva; odstranjen je provizorij, odstranjuje se železni opaž gradbene jame, sledi zasutje le te in nasutje tampona ter tolčenca in vgraditev železniških tirnic
- podhod do peronov; gradbena jama je izkopana v celoti med že izdelanima deloma (postajno poslopje - Industrijska cesta), pripravljena je tudi podlaga za ležišče provizorija tira 3, to bo omogočilo izgradnjo še preostalega manjkajočega dela podhoda
- nadvoz Taborska; armira se premostitveni del
- oporni zid na deviaciji; nadaljuje se gradnja v smeri uvoznega signala

Žal mi je "avijacija" odpovedala poslušnost, zato je danes kakšna slika manj, je pa zadeva sanirana.
Fotografije so na https://www.miniaturna-zeleznica.eu/gal ... plje/6del/
Pa še ena za povabilo
Slika
Tine
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

ŽP Grosuplje, 19. januarja 2022

Gradnja podhoda v centralnem delu postaje se je prevesila v 3. fazo. Po gradnji vzhodnega in zahodnega zaključka, je sedaj prišla na vrsto še gradnja osrednjega dela, ki bo potekal pod tiri 2, 3 in 4.
Slika

Po tiru 3 še naprej poteka redni promet, zato so nad bodočim podhodom postavili provizorij.
Slika

Še ena fotografija "iz podhoda v podhod".
Slika

Na jugu postaje hitro raste nov nadvoz Taborske ceste.
Slika
Aljaž
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Dela na postaji napredujejo, stanje na dan 22. 1. 2022 je prikazano na naslednjih fotografijah.

1. Podhod na Kadunčevi je zasut, proga preko njega urejena. Vhod v podhod je še zaprt ...

Slika


2. ... je pa podhod že prehoden ...

Slika


3. ... na zahodno stran.

Slika


4. Gradnja podhoda pod postajnimi tiri se nadaljuje, del pod tirom 2. je zabetoniran. Po izdelavi hidroizolacije se bo lahko ta del zasul, dokončal peron 1. in zgradil tir 2. V tem času postavljajo opaže na zahodni strani od že izdelanega dela pod novim tirom 4 in pod peronom. Provizorij na tiru 3 bodo odstranili, ko bo sproščen promet po tiru 2, po tem bodo lahko zabetonirali še preostali del podhoda pod tiri (pod tirom 3) in s tem povezali vzhodni in zahodni del podhoda v celoto.

Slika


5. Izkop za temelje peronskih elementov za 2. peron ob tiru 3 je narejen.

Slika


6. Tir 2 se od kretnice 9N bliža peronu 1.

Slika


7. Ločnica pri kretnici 9N je pa iz muzejske zbirke, imenovane "Dolenjska železnica".

Slika


8. Anglež je odrezan od proge proti Kočevju oziroma 4. tira. Staro uvozno kretnico na strani A2 (proti Kočevju) so izgradili, vgradili pa so že kretnico N3 (izvažanje s tirov 4 in 5 proti Novemu Mestu). Tako sedaj uvažanje iz Kočevja na tira 1 in 3 že poteka preko kretnice N4.

Slika



Ko bo rekonstrukcija postaje končana, bo izvažanje s tirov 4. in 5. proti Novemu mestu potekalo preko kretnic N3 (odklon), N2 (prema) in N1 (odklon). Vendar te tirne zveze trenutno še ni možno zgraditi, saj opora opažu za nadvoz na Taborski cesti sega v profil proge med tiroma 3. in 2. (med kretnicama N2 in N1). Nadvoz na Taborski cesti je že zabetoniran, počakati je potrebno še kakšen teden, da beton dobi trdnost, nato se bo lahko opaž odstranil.

9. Pogled od kretnice N3 (na tiru 4):

Slika

10. Pogled od kretnice N1 (na tiru 2 oziroma na bodoči progi proti Novemu Mestu):

Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

:arrow: :arrow: :arrow:

11. Oporni zid ob deviaciji proge proti Novemu Mestu počasi raste ...

Slika


12. ... in se bliža zaključku.

Slika


13. Od podpornega zidu pa do do sedaj zgrajene prothrupne ograje bo potrebno še nekaj izkopa in urejanja brežine, razen poseka grmovja se tega dela še niso lotili.

Slika


14. Pa še vprašanje: kaj bi lahko bila funkcija označenega "zoba" v kretnici? (ni nagradno vprašanje, jaz odgovora ne vem)

Slika
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

In še informacija o delih v naslednjih tednih: prvi vikend v februarju bo podaljšana zapora prometa - od sobote 5.2. do torka 8.2. (ki je praznik in dela prosti dan), takrat je predvidena dokončna izgradnja deviacije proge proti Novemu Mestu, s tem se bo v promet spustil tudi podaljšani tir 2 med kretnicama N1 in N8. Prav tako se bo vgradila kretnica N2 in povezava na že vgrajeni kretnici N1 in N3, kar bo omogočilo uvažanje iz Novega Mesta na tir 3 (ter 4 in 5).
V času do takrat bodo delali na tirih 2, 4 in 5 na južnem koncu postaje (od podhoda proti A strani). Ne vem pa, ali bodo takrat tudi izgradili angleža in s tem dokončali vsa dela na A strani postaje.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Metod in Aljaž, hvala za poročilo iz Grosuplja. Moj načrtovani obisk se je izjavovil, saj sem prisiljen biti na toplem. Upam, da mi uspe obisk naslednji teden.
Tine
zigc0601
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 167
Pridružen: 25.08.2011, 17:48

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a zigc0601 »

V Grosuplju jim je uspelo izvesti zelo uporaben sistem povezave P+R vlaka in avtobusa. Upam da postane to standard tudi za drugod!

https://www.delo.si/lokalno/ljubljana-i ... -z-vlakom/
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Današnje fotoporočilo iz Grosuplja https://www.miniaturna-zeleznica.eu/gal ... plje/6del/ . Ob naslednji podalšani vikend zapori pa naj bi prestavili promet na novo deviacijo. Slika
Tine
gorican
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 541
Pridružen: 28.02.2013, 19:48

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a gorican »

Najlepša ti hvala @Tin€, da si vzameš čas in nas razveseljuješ s fotografijami nadgradnje ŽP Grosuplje, kot tudi ŽP Pragersko :thumbupr
No nesmem pozabiti na uporabnika @mkx in @leteči vlak, ki sta tudi objavila fotrografije napredka gradbenih del =D>

Imam pa dve vprašanji glede ŽP Grosuplje :!:

-Se nakladalna rampa tudi prenovi ali morda premakne na drugo stran postaje?

-Kaj bo z staro kurilniško lopo(remizo) in okretnico?
Bodo vse to porušili in samo poravnali ter zatravili ali bodo morda uredili dodatne parkirne površine(ali kaj drugega)?

Hvala, LP
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

gorican napisal/-a: 30.01.2022, 8:27 Imam pa dve vprašanji glede ŽP Grosuplje :!:

-Se nakladalna rampa tudi prenovi ali morda premakne na drugo stran postaje?

-Kaj bo z staro kurilniško lopo(remizo) in okretnico?
Bodo vse to porušili in samo poravnali ter zatravili ali bodo morda uredili dodatne parkirne površine(ali kaj drugega)?

Hvala, LP
Ta fotografija poda odgovor na tvoja vprašanja, no delno na drugega. Trasa slepega tira 6 je že v celoti narejena ob okretnici, slepi tir 105 pa bo posegal delno v obstoječo traso (kretnice). Med tema dvema tiroma je predviden plato, ali bo tudi nakladalna rampa pa trenutno ne vem. Okretnica naj bi ostala, vendar ne bo povezana z JŽI. Na sedanji nakladalni rampi pa bodo nova parkirišča.
Slika
Tine
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

V dneh od 5. 2. do 8. 2. 2022 je bila štiri dnevna zapora. Med tem časom so po postaji postorili marsikaj. Predvsem je bil namen dokončati tirno shemo na A strani postaje (proti Kočevju in Novemu Mestu), skupaj z izgradnjo in pričetkom uporabe devijacije proge med USA1 in uvozno kretnico N1.

Nekaj fotografij stanja na tretji dan zapore v ponedeljek 7. 2. 2022:

1. tir med potnim prehodom na Cesti na Krko (pri pokopališču oz. mizarstvu) ter uvozno kretnico je bil odstranjen, na delu od tu do začetka opornega zidu (večkrat fotografiran v prejšnjih reportažah) je bil spodnji ustroj že zamenjan, tolečnec se nasiplje in poravnava v manjši debelini, toliko da se lahko položi pragove in montira tirnice. Dodatno nasutje tolčenca se potem izvede iz vagonov.

Slika


2. Uvozni signal US A1 je potrebno zamakniti na desno, dobil bo nov temelj.

Slika


3. Tolčenec na trasi deviacije se nasiplje v smeri od postaje proti predsignalu, nasuti tolčenec sproti poravnava finišer.

Slika


4. Večja ekipa progovnih delavcev med tem dela v okolici kretnice N2. Pred začetkom zapore je bil tukaj še anglež (resda že odrezan od Kočevske proge in tira 2), vmes so angleža izgradili in sanirali spodnji ter zgornji ustroj. Kretnica je povezana tako na kretnico N1 kot na kretnico N3, tudi povezava na kretnico N6 je v izgradnji.

Slika


5. Pa še pogled od zgoraj.

Slika


6. Tudi dela na glavnem podhodu napredujejo, v teku je še zadnja betonaža - strop podhoda med tiroma 3 in 4, vključno s peronom, je zbetoniran v enem kosu. Betoniranje je nekoliko oteženo, saj je provizorij na tiru 3 še na svojem mestu.

Slika


7. Temelj peronskih elementov prvega perona ob 2. tiru je končan, kmalu bodo lahko dokončali peron in s tem omogočili izgradjo 2. tira.

Slika


8. Med tem so pripravili trojnik Kanarčkov v sestavi 713-124/102/108, ki je odpeljal proti Ljubljani kot LP3288.

Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Danes se končuje štiridnevna zapora prometa v Grosuplju smer Novo mesto in Kočevje. Na A oz. C strani postaje so sedaj zamenjane prav vse kretnice, promet v smeri Novega mesta pa bo stekel po deviaciji. Stari tiri do Us A so odstranjeni. Podhod je v celoti zabetoniran, na območju tira 2 pa tudi že nasut, tako da bodo lahko kmalu tam položili tir 2. Več pa na https://www.miniaturna-zeleznica.eu/gal ... plje/7del/ tokrat je malce večje število slik (deviacija).
Slika
Tine
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

:arrow: :arrow: :arrow:

Ena ekipa je med zaporo pridno varila dele tirnic na kretnicah. Kretnice so sestavljene iz večih delov, ki so jih sestavili na licu mesta, tirni deli so bili med seboj povezani s stranskimi ploščami. Ekipa je te stike varila, delo pa je dokaj zamudno.

1. priprava ustrezne širine reže med tirnicama

Slika


2. po natančni uravnavi medsebojnih pozicij tirnic (po višini in vodoravno) se postavi kalup, nato tirnici s plinskim gorilcem močno segreje, šele nato pride na vrsto vžig Termita, ki zalije praznino med tirnicama

Slika


3. ko se talina nekoliko ohladi in postane ne-tekoča (ostaja pa mehka), se odstrani železni del kalupa (ostane šamotni del, ki je za enkratno uporabo)

Slika


4. s posebno hidravlično napravo se odščipne odvečni material nad glavo tirnice

Slika


5. s sekači (posebna kladiva) se odstrani odvečni material ob straneh tirnice

Slika


6. nato pa sledi še natančno brušenje glave tirnice

Slika


:arrow: :arrow: :arrow:
Zadnjič spremenil mkx, dne 08.02.2022, 18:29, skupaj popravljeno 2 krat.
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

:arrow: :arrow: :arrow:

"Inšpekcija" zadnji dan zapore, v torek 8. 2. 2022, zgodaj popoldne kaže, da bo delo uspešno zaključeno in bo lahko promet v sredo 9. 2. 2022 ponovno stekel. Tokrat po deviaciji tira.

1. na začetku deviacije tira pri potnem prehodu na Cesti na Krko je osnovno nasutje tolčenca pripravljeno za polaganje pragov in tirov.

Slika


2. Na območju US A1 je vijačenje tirnic na pragove v polnem zamahu.

Slika


3. US A1 stoji, vrši se priklop signalnih in električnih kablov.

Slika


4. Tir vzdolž opornega zidu je že pripravljen na uravnavanje.

Slika


5. Tudi dela na glavnem podhodu pod tiri se nadaljujejo, pripravlja se na betoniranje stopnic tako na peron 2 kot tudi pri izhodu na zahodni strani postaje.

Slika


6. Na podhodu med tiroma 3 in 5 je potrebno izvesti le še hidroizolacijo, nato bo možno nadaljevati z gradnjo perona in tirov.

Slika


7. Kretnica N5 (med tiroma 4 in 5 na A strani) ima (začasno?) montiran električni pogon.

Slika


8. do konca "inšpekcije" so bili položeni pragovi in tirnice že do zaključka odprte proge pri potnem prehodu na Cesti na Krko.

Slika
LP, Metod
Odgovori