Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Dela na postaji lepo napredujejo. Pretekli vikend (19.3. in 20.3.2022) sta bili dnevni zapori, v soboto so v glavnem varili tirnice na B strani, v nedeljo pa so vgradili kretnico 13N. Priprava terena za tire 3, 4 in 5 napreduje, tir 3 bo končan v naslednjih dneh.

Nekaj malega utrinkov iz mojih zadnjih dveh obiskov postaje:

1. 19.3.2022: tlakovanje 2. perona se nadaljuje. Tiri na 3. tiru so položeni od sredine perona proti A strani, v smeri proti B strani pa se tampon še nasiplje in utrjuje.

Slika


2. 19.3.2022: varjenje tirnic na B strani. Tirni plug so uporabljali za premik delovnega vagona saj je bila derezina zasedena s premikom vagonov za prevoz gramoza na A strani.

Slika


3. 19.3.2022: spodnji ustroj tirov 3 in 4 na B strani so natančno uravnali ter utrjevali.

Slika


:arrow:


4. 22.3.2022: do torka je stanje na B strani postaje precej drugačno, vgrajena je kretnica 13N (med tiroma 3 in 4), tir 3 je povezan na obeh koncih. Na oddaljenem koncu fotografije se vidi kompozicija, s katero so nasipali tolčenec na tir 3. Za tirnim plugom je stala tudi podbijalka, oba sta čakala na akcijo.

Slika


5. 22.3.2022: še pogled vzdolž tira 3 proti B strani.

Slika


6. 22.3.2022: tudi dela na 2. peronu napredujejo. Tlakovanje se nadaljuje ob 3. tiru, nadstrešek dobiva streho.

Slika


7. 22.3.2022: v jaških za dvigala se tudi dogaja, ob postajnem poslopju in na 1. peronu so že vgradili dvigalna mehanizma. Seveda pa do uporabnosti manjka še precej.

Slika
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Danes dopoldan sem bil znova v Grosuplju. Dela se z polno paro, dokončuje se tir 4, tir 3 je že prevozen, vgrajena je bila kretnica 12N. Sedaj manjkata samo še kretnici 10N in 11N. Nadstrešek drugega perona se dokončuje, ravno tako drugi peron. Tir 5 se še ni polagal naprej, je pa podlaga že pripravljena. Ravno tako se pripravlja podlaga na slepem tiru 6 in 105.

Kakšno je bilo današnje dopoldansko stanje si lahko pogledate na https://miniaturna-zeleznica.eu/galerij ... plje/8del/

Pa še povabilo
Slika
Tine
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Pa se par mojih od danes... so res pridni, kot vidim so vsi tiri ze dokoncani, razen tistih dveh slepih!

Slika

Tir 4 in 5
Slika

Kretnica kjer se odcepita slepa tira
Slika

Tole ze kar lepo zgleda :)
Slika

Pregled nad tirno situacijo iz mostu. Ce se ne motim je tole ze kar koncno stanje.
Slika

Potniki na peronu..
Slika

Prisel je dvojnik stadlerjev za Metliko..
Slika

Ki je hitro tudi odpeljal, prav tako pa tudi Stadler za Kocevje, kar pa nisem slikal.
Slika

Pa do naslednjic :)
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Vceraj na drugi april malce slabse vreme kot teden poprej. Vseeno se nekaj dogaja.

Podhod ima sedaj tudi tukaj table
Slika

Dela se pri obeh slepih tirih, ki jih sicer se ni:
Slika

Tira 4 in 5 zgledata ze "v vagi":
Slika

Vagoni za tolcenec...
Slika

Se prva iz zraka..
Slika

In druga..
Slika
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 804
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

@Anzee, odlična fotoreportaža, kot vedno! =D>

Mi pa zdajle ne bo nihče verjel, kaj bom napisal, ampak očitno je res: začeli so graditi drugi tir Ivančna Gorica - Ljubljana in posodabljati postajo Ivančna Gorica. Vem, tudi jaz sem mislil da gre za kakšno pozno prvoaprilsko šalo, ampak potem sem pa videl, da je g. Minister objavil to, in iz tega sklepam da je res.
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Anzee »

vidkrt napisal/-a: 03.04.2022, 10:14 @Anzee, odlična fotoreportaža, kot vedno! =D>
Hvala!
vidkrt napisal/-a: 03.04.2022, 10:14 Mi pa zdajle ne bo nihče verjel, kaj bom napisal, ampak očitno je res: začeli so graditi drugi tir Ivančna Gorica - Ljubljana in posodabljati postajo Ivančna Gorica. Vem, tudi jaz sem mislil da gre za kakšno pozno prvoaprilsko šalo, ampak potem sem pa videl, da je g. Minister objavil to, in iz tega sklepam da je res.
Pri takih navedbah je fino napisati se vir. Sem ga pogooglal in ga prilimam tukaj: https://www.sta.si/3021242/drugi-tir-od ... treh-letih
Torej kot se iz tam razbere se bo to dogajalo v naslednjih treh letih (ce se to seveda uresnici). Da pa drugi tir ze gradijo in posodabljajo postajo - pa resnicno malo dvomim.
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

vidkrt napisal/-a: 03.04.2022, 10:14 ... začeli so graditi drugi tir Ivančna Gorica - Ljubljana in posodabljati postajo Ivančna Gorica.

Verjetno je za predvolilne namene celo res. Namreč, začeli so graditi nadvoz nad progo na B strani kot del zahodne obvoznice okoli Ivančne Gorice. Ker bo pid njim prostora za dva tira in ker bo ravno nad (sedanjim) uvoznim signalom, se verjetno lahko kvalificira tako v kategorijo "2. tir" kot v kategorijo "postaja Ivančna Gorica".
LP, Metod
LJ363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1529
Pridružen: 30.07.2007, 17:27

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a LJ363 »

Glede na to, da so že nekaj časa odločeni gradit drugi tir, mi ni jasno zakaj se ni situacije pripravilo za to tudi na B strani, recimo da je na A strani to urejeno?
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Anzee »

LJ363 napisal/-a: 03.04.2022, 12:15 Glede na to, da so že nekaj časa odločeni gradit drugi tir, mi ni jasno zakaj se ni situacije pripravilo za to tudi na B strani, recimo da je na A strani to urejeno?
To sem se tudi sam vedno cudil kako to, da ni nekega "nastavka". Pa tudi podhod na Kaduncevi bi lahko bil sirsi, se mi zdi da tam vmes ne stisnejo dveh tirov?
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Anzee napisal/-a: 03.04.2022, 18:44
LJ363 napisal/-a: 03.04.2022, 12:15 Glede na to, da so že nekaj časa odločeni gradit drugi tir, mi ni jasno zakaj se ni situacije pripravilo za to tudi na B strani, recimo da je na A strani to urejeno?
To sem se tudi sam vedno cudil kako to, da ni nekega "nastavka". Pa tudi podhod na Kaduncevi bi lahko bil sirsi, se mi zdi da tam vmes ne stisnejo dveh tirov?
Glede podhoda na Kadunčevi se strinjam, res je najbrž premalo prostora med protihrupno ograjo in izhodom na zahodni strani. Zdi se mi, da je med protihrupno ograjo in izhodom na vzhodni strani še nekaj prostora, v tem primeru je čudno, da so naredili protihrupno ograjo tako blizu tira. Po drugi strnai pa je možno, da v tem trenutku še nimajo odkupljenih zemljišč kolikor bi jih rabili, da bi se ta del tira uredil za bodočnost.

[edit] Na tejle Tinetovi sliki se vidi, da je morda dovolj prostora za oba tira:
Slika

Vir: https://miniaturna-zeleznica.eu/galerij ... plje/6del/


Kar se pa tiče tirne situacije na postaji ... če bo na A strani drugi tir proti Ivančni Gorici potekal po donedavni trasi v podaljšku tira 3, potem je logično da tudi na B strani drugi tir poteka v podaljšku tira 3 (v tem primeru bi bila glavna prevozna tira 2 in 3, oba brez odklona). In kakšnega nastavka ni potrebnega (tako kot ga ni na A strani). Edino tirno zvezo med tiroma 3 in 2, ki je sedaj realizirana preko kretnic 13N in 15N, bo pač potrebno pomakniti proti odprti progi, brez tega bi kretnica 13N postala anglež (to pa menda ne gre). In podobno bodo morali narediti na A strani s kretnicama 1N in 2N.
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

mkx napisal/-a: 04.04.2022, 6:44 Glede podhoda na Kadunčevi se strinjam, res je najbrž premalo prostora med protihrupno ograjo in izhodom na zahodni strani. Zdi se mi, da je med protihrupno ograjo in izhodom na vzhodni strani še nekaj prostora, v tem primeru je čudno, da so naredili protihrupno ograjo tako blizu tira

V bistvu ni prostora za drugi tir:

Slika
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Današnje impresije s postaje Grosuplje.

1. Škarpa ob deviaciji tira na A strani počasi dobiva končno podobo, na vrhu je vse pripravljeno za asfaltiranje. Na desni strani fotografije pa je naprava za podmazovanje kolesnih vencev, ekološko je napajana s soncem. Prav taka naprava je tudi na B strani.

Slika


2. Novi nadvoz tudi dobiva končno podobo. Položena je plast grobega asfalta, na zahodni strani so že zmontirane ograje. Premostitveni "lok" in vzhodna stran sta še brez ograje. Prav tako bo še nekaj dela na križišču Župančičeve seste in Taborske ceste, novi nadvoz je namreč nekoliko višje kot stari in je potrebno urediti nivoje cestišča. Trenutno je postavljena polovična zapora, prevozna je vzhodna polovica ceste, polovico bližje nadvozu asfaltirajo skupaj z nadvozom. Potem sledi prestavitev polovične zapore na drugo stran ceste.

Slika


3. Tir 5 je končan, ni pa še spuščen v promet, na drugem koncu je zaparkiran.

Slika


4. Sta pa končana in v promet puščena tira 3. in 4. Na fotografiji je LP4484 Kočevje-Ljubljana.

Slika


5. Vgrajena je tudi (predzadnja) kretnica 10N (manjka še 11N med tiroma 6 in 105 - štucema).

Slika


6. Podhod pod postajo je prehoden že v celotni dolžini, tudi ni nobena usmerjevalna tabla več prekrižana. Je pa dostop na zahodni strani še vedno dokaj zahteven.

Slika


7. Oprema peronskih nadstreškov je čedalje bolj kompletna, na peronu 1 je že ura, ki pa je zaenkrat točna samo dvakrat na dan.

Slika


8. Kot kaže, se končne kontrole še ni delalo ... najde se še kakšna pomnajkljivost, recimo manjkajoči vijaki na tiru 2 pred kretnico 15N.

Slika


9. Delo v podhodu na Kadunčevi je zastalo ... brez spremembe v zadnjih tednih.

Slika
LP, Metod
Uporabniški avatar
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 808
Pridružen: 08.04.2008, 12:55

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Anzee »

mkx napisal/-a: 05.04.2022, 20:33 4. Sta pa končana in v promet puščena tira 3. in 4. Na fotografiji je LP4484 Kočevje-Ljubljana.
Super napredek!

Vprasanje, ce morda kdo ve - bo sedaj tir 4 "tipicni" tir za vlake iz Kocevja?
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Anzee napisal/-a: 06.04.2022, 12:03 Vprasanje, ce morda kdo ve - bo sedaj tir 4 "tipicni" tir za vlake iz Kocevja?

Po moje ja ... ker je na A2 strani uvoz na 4. tir v premo.

Kolikor sem do sedaj lahko videl, se 1. tir uporablja za vlake proti Novemu Mestu / Metliki, 2. tir za vlake iz NM/Metlike proti Ljubljani. Po analogiji bi se 3. tir uporabljal za vlake proti Kočevju in 4. tir za vlake iz Kočevja proti Ljubljani. S tem da se v Grosuplju dokaj redno križajo vlaki Metlika - Ljubljana z vlaki Ljubljana - Metlika, med tem ko se po sedanjem voznem redu vlaki iz/v Kočevje v Grosuplju ne križajo. Ker je na A strani iz 3. tira izvoz (oz. uvoz) vedno v odklon, je zato 3. tir malce manj ugoden. Zato menim, da bo manjkrat uporabljen kot tiri 1, 2 in 4.

Je pa 3. tir, če dovolimo zasedbo "tirnih zvez" na A strani, torej kretnice 6N in 7N pa tudi 2N, eden izmed daljših tirov in s tem primeren za križanje tovornega vlaka (iz/proti Novemu Mestu) s potniškimi.
LP, Metod
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

ŽP Grosuplje, 15. aprila 2022

Zaključna dela na strešni konstrukciji, namestitev elektronskih prikazovalnikov prihodov/odhodov, vzpostavitev razsvetljave...
Slika

Centralni prikazovalnik in namestitev steklenih sten okoli vstopa v podhod na vzhodni strani (Taborska cesta).
Slika

Zahodna stran podhoda ob Industrijski cesti.
Slika

Slepa tira 6 in 105.
Slika

Stičišče Taborske in Zupančičeve ceste ob pristopu na novi nadvoz.
Slika
Aljaž
Odgovori