Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2495
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje
Kontakt:

Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Proga št. 80: (Karlovec−)državna meja−Metlika−Novo mesto−Trebnje−Grosuplje−Ljubljana
Dolžina proge med državno mejo in Ljubljano: 121,2 kilometra

V zadnjih časih se proga, predvsem njen severni del, zopet pogosteje omenja v raznih načrtih za nadgradnjo. Naj ta tema služi kot zbirno mesto za debate o vseh aktualnih in bodočih projektih ne glede na obseg - od ukinjanj nivojskih prehodov, nadgradenj postaj ali progovnih odsekov do študij prihodnosti.

Za uvod in pregled stanja, fotopis našega forumaša @ŽAT32 med Ljubljano in Trebnjem leta 2014: viewtopic.php?f=17&t=8033

**********************************************
Nekaj aktualnih projektov (2/2021)

1) Državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge št. 80 državna meja – Metlika – Ljubljana na odseku Ivančna Gorica – Ljubljana: pobuda za pripravo
Spletna povezava: https://www.gov.si/zbirke/javne-objave/ ... ljubljana/

2) Izdelava projektne dokumentacije rekonstrukcije državnih cest na območju Škofljice z ureditvijo podvoza G2-106 v km 0,261 pod železniško progo
Spletna povezava: https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=365312

3) Nadgradnja železniške postaje Grosuplje
Spletni povezavi: https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=366967 in https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=369320

4) Zahodna obvoznica z nadvozom čez železniško progo v Ivančni Gorici
Spletna povezava: https://www.enarocanje.si/Obrazci/?id_obrazec=388531
.
.
.
Aljaž
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2495
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Projekt nadgradnje železniške postaje Grosuplje se počasi približuje izvedbi:
Za izvedbo gradbenih del nadgradnje železniške postaje Grosuplje je bil izbran konzorcij podjetij CGP, d. d., Pružne građevine d. o. o., GH Holding d. o. o., MM SVTK, d. o. o, Technoacustica srl s ponudbeno vrednostjo 13.304.138,58 evrov z DDV.
Slika

Za javno naročilo »Nadgradnja železniške postaje Grosuplje« sta bili prejeti 2 ponudbi:

Konzorcij podjetij SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana d. d., Telsim d. o. o. , Garnol, d. o. o., Kranj Obrt - oprema d. o. o. s ponudbeno ceno 13.396.450,85 evrov z DDV,
Konzorcij podjetij CGP, d. d., Pružne građevine d. o. o., GH Holding d .o. o., MM SVTK, d. o. o, Technoacustica srl s ponudbeno vrednostjo 13.304.138,58 evrov z DDV.
V okviru pogodbenih del bo izvedena zamenjava spodnjega in zgornjega ustroja železniške proge, zgrajena nova peronska infrastruktura, vključno z izven nivojskim dostopom (pod vsemi tiri) na perone, izvedena nadgradnja telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav, urejena parkirišča za invalidne in funkcionalno ovirane osebe ter zgrajen dodatni podhoda na območju ukinjenega nivojskega prehoda (v bližini naselja Sončni dvori). Postajno poslopje bo obnovljeno in izvedeni bodo protihrupni ukrepi. Vsi dostopi na železniški postaji Grosuplje bodo prilagojeni invalidom in funkcionalno oviranim osebam. Pogodbeni rok za izvedbo gradbenih del je 12 mesecev od uvedbe izvajalca v delo.

Istočasno je za izboljšanje smernega poteka glavnega prevoznega tira predvidena tudi rušitev obstoječega nadvoza na A strani železniške postaje Grosuplje (območje Taborske ceste) in gradnja novega, za katerega je javno naročilo izpeljala Občina Grosuplje.

Ocenjena vrednost celotne nadgradnje železniške postaje Grosuplje vključno z izvedbo signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav ter gradnjo novega nadvoza znaša 24,1 milijona evrov.
Vir: Direkcija RS za infrastrukturo

Nekaj zapletov je očitno nastalo pri soodvisnem projektu gradnje nadomestnega nadvoza Taborske ceste nad južnim delom železniške postaje. Potek javnega naročila vodi občina Grosuplje. Nedavno je očitno prišlo do težav(ic)e:
Za območje je bil PZI že izdelan, vendar ker pri pridobivanju zemljišč z nekaterimi lastniki ni bil dosežen dogovor, je potrebno PZI spremeniti.
Aljaž
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2495
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

POGODBA ZA IZGRADNJO NOVEGA NADVOZA MOTVOZ Z IZVAJALCEM DEL PODPISANA
24. julija 2020 sta župan občine Grosuplje dr. Peter Verlič in državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič podpisala sporazum o sofinanciranju gradnje novega nadvoza Motvoz čez železniško progo v Grosupljem proti Ponovi vasi. Skladno s sporazumom financiranje gradnje novega nadvoza s strani Ministrstva za infrastrukturo znaša v višini 90 %, delež financiranja Občine Grosuplje pa v višini 10 %, medtem ko sama gradnja novega nadvoza vključuje tako pripravljalna dela pred gradnjo, kot je odkup zemljišč, izdelava investicijske in projektne dokumentacije, kot seveda tudi samo rušenje starega in gradnjo novega nadvoza, ter ureditev površin za pešce in kolesarje ter cestno razsvetljavo.
Sledila je izvedba postopka oddaje javnega naročila »Gradnja nadvoza križanja Taborske ceste z regionalno železniško progo št 80 d.m. – Metlika – Ljubljana ter dela vzporednega cestnega omrežja«, v okviru katerega je bil za izvajalca del izbran CGP, družba za gradbeništvo, inženiring, proizvodnjo in vzdrževanje cest, d.d..

V četrtek, 18. marca 2021, pa so župan Občine Grosuplje dr. Peter Verlič, direktorica Direkcije RS za infrastrukturo Ljiljana Herga in predsednik uprave CGP Martin Gosenca podpisali tudi pogodbo za izgradnjo novega nadvoza Motvoz. Pri podpisu se jim je pridružil direktor občinske uprave mag. Dušan Hočevar.

Pogodbena vrednost znaša 1.733.315,93 evrov brez ddv oz. 2.114.645,44 evrov z ddv. Dela bodo predvidoma izvedena v devetih mesecih od uvedbe izvajalca v delo.

Obstoječi nadvoz se bo tako porušil in zgradil nov, širši. Bo sodobnejši, prispeval bo k bolj varnemu in tudi bolj trajnostnemu prometu. Na nadvozu se bo uredilo površine za pešce in kolesarje.
Več: https://www.grosuplje.si/objava/392137
Aljaž
Thomas
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 37
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Thomas »

Začetek nadgradnje je predviden v letu 2027, gradnja pa naj bi trajala 3 do 4 leta.

Na te stvari se sicer ne spoznam, ampak če se pogovarjamo nasplošno o modernizaciji slovenskih železnic, bi morali biti roki krajši - sploh pa, če želimo v razvoju dohiteti ostale evropske države. Okoli leta 2031 bi bil po zdajšnjih podatkih nadgrajen odsek do Ivančne Gorice, to je 37 km od celotne proge. Če se vse skupaj zavleče (spomnimo se, kako je bilo pri kočevski progi), bo lahko nadgradnja zaključena šele leta 2040. Kje je potem še preostali del proge do državne meje. Vsekakor pa pohvalno, da se je začelo delati na modernizaciji prog.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3785
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Thomas napisal/-a: 24.03.2021, 7:55 Na te stvari se sicer ne spoznam, ampak če se pogovarjamo nasplošno o modernizaciji slovenskih železnic, bi morali biti roki krajši

Načeloma se strinjam. V realnosti pa je kar nekaj preprek, ki pogojujejo nekoliko počasnejši tempo modernizacije:
  1. najpomembnejša prepreka je razpoložljiv denar. Vse te modernizacije infrastrukture so dokaj drage, država pa nima neomejenih sredstev. Tudi če se naslednje desetletje ali dve prioritetno financira modernizacijo železnic bo še vedno kar precej denarja šlo za vzdrževanje cest ... pa tudi kakšno novo bo treba zgraditi, spomnimo se vsega živžava okoli 3. razvojne osi, ki tudi ne bo ravno brezplačna;
  2. vsi projekti morajo biti ustrezno sprojektirani, projektantov z ustrezno izobrazbo in (še bolj pomembno) z ustreznimi izkušnjami ni na pretek, zato se projekti lahko izdelujejo zaporedno. Nekateri projekti so lažji (obnova po identični trasi itd.), nekateri pa težji (spremenjene trase v nekaterih odsekih kot je to v primeru Dolensjke proge);
  3. spremljajoče dejavnosti, kot recimo odkup zemljišč, dogovori glede obnove oz novogradnje spremljajoče infrastrukture, ... Pri tem je dovolj, da se nekoliko zalomi v eni točki (recimo načelno nasprotovanje župana občine Škofljica ... ali pa dolgotrajnejše pogajanje ali pa celo sodni postopek glede cene s katerim od lastnikov zemljišč ki morajo biti odkupljena). In vse te spremljajoče stvari morajo biti zaključene pred izdajo gradbenega dovoljenja, bodisi ker brez tega izdaja gradbenega dovoljenja sploh ni mogoča (primer pri odkupih zemljišč) ali pa lahko naknadno nastanejo dodatni zapleti in stroški (recimo da se šele kasneje zgradi kakšen nadvoz ali kaj podobnega).

Skratka kakšna petletka je pri resnem projektiranju kar norma, pri sami gradnji pa je najbolj vplivna točka #1 - ta je najbolj zavirala recimo obnovo Kočevke.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4654
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

najpomembnejša prepreka je razpoložljiv denar. Vse te modernizacije infrastrukture so dokaj drage, država pa nima neomejenih sredstev.
Aktualni minister je lepo povedal, da denar sploh ni problem. A sediš na ušesih bi včasih rekle šolmošterce?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3785
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a: 24.03.2021, 14:42
najpomembnejša prepreka je razpoložljiv denar. Vse te modernizacije infrastrukture so dokaj drage, država pa nima neomejenih sredstev.
Aktualni minister je lepo povedal, da denar sploh ni problem.
Zato je pa minister in ne recimo uspešen manager resnega gospodarskega subjekta.
LP, Metod
sierra5
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 62
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

mkx napisal/-a: 24.03.2021, 19:44
Ljubitelj napisal/-a: 24.03.2021, 14:42
najpomembnejša prepreka je razpoložljiv denar. Vse te modernizacije infrastrukture so dokaj drage, država pa nima neomejenih sredstev.
Aktualni minister je lepo povedal, da denar sploh ni problem.
Zato je pa minister in ne recimo uspešen manager resnega gospodarskega subjekta.
Da se ti neb "možgani" skisal. Levica voter, a?

Največja prepreka je DPN in soglasja raznih soglasodajalcev (vplivi na okolje) ter nato odkupi zemljišč, če imaš talente na drugi strani. Trenutno denar res ni problem, ampak to, da ni nič od prej papirnato pripravljeno in se komaj zdaj začne. Že DPN spravit skoz prej kot v 5 letih je dejansko nemogoče pri nas. Nato pa bodo ptiči in močeradi.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1412
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a desiro »

sierra5 napisal/-a: 25.03.2021, 10:57

Da se ti neb "možgani" skisal. Levica voter, a?

Je potrebno res vsako stvar na internetu smetit za politično pripadnostjo oz. prepričanjem? #-o :roll:
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 974
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Postaja Semič je "ponižana" v postajališče. Vgrajeni so kontrolni svetlobni signali z led razsvetljavo.
Tudi Gradac je izgubil uvozne signale....
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1138
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Dirigent napisal/-a: 25.03.2021, 17:04 Postaja Semič je "ponižana" v postajališče. Vgrajeni so kontrolni svetlobni signali z led razsvetljavo.
Tudi Gradac je izgubil uvozne signale....
Semič in Gradac sta dobila prehode s kočevske proge, NPr 4.1, 14.2 in 16.9, ki so jih nadomestili Siemensovi.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 285
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a urban120 »

sierra5 napisal/-a: 25.03.2021, 10:57
Da se ti neb "možgani" skisal. Levica voter, a?
Prosim, da se političnih komentarjev v prihodnjem vzdržiš.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1138
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Zanimivo branje

https://www.skofljica.si/obcinsko-glasilo-glasnik/

Podvoz = podhod = tunel :hmm .........nimaš kaj, vredni sami sebe............
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4654
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Podvoz = podhod = tunel :hmm .........nimaš kaj, vredni sami sebe............
No, pa odgovori na naslednje vprašanje. Kaj je pri Štampetovemu viaduktu po izgradnji AC

1) podvoz
2) tunel

In ker vidim da si strokovnjak te prosim da izčrpno utemeljiš svoj odgovor, da bomo tudi drugid eležni tvojega znanja. kaj bi ga skrival..
kitak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 120
Pridružen: 30.08.2017, 11:32
Kraj: celje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a kitak »

Oprema regionalne proge št. 80 d.m. - Metlika - Ljubljana in regionalne proge št. 81 Sevnica – Trebnje s signalnovarnostnimi napravami
http://portal.drsc.si/dcjn/narocila/243 ... ocilo.html
Odgovori