Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Jaz verjamem, da četudi je omenjeni projekt realističen, ne bo uresničen znotraj zapisane časovnice. Ko pa bo uresničen (elektrifikacija do Ivančne Gorice), bo pa tudi SŽ-PP (ali kdorkoli bo že takrat izvajalec JPP na tej relaciji) imel baterijske garniture, ki bodo na baterije zmogle tistih 90 km do Metlike (tam pa se bo baterije napolnilo in hajdi nazaj). Ali pa bodo tistih par vlakov vozile DMG na celotni relaciji (tudi pod žicami).
LP, Metod
Thomas
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 25.03.2019, 13:56

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Thomas »

https://www.gov.si/assets/ministrstva/M ... _proga.pdf

Citirano iz PDF-ja zgoraj:
elektrifikacija celotne proge in gradnja nove elektro napajalne postaje (ENP) Grosuplje
Omenjena je elektrifikacija celotne proge (torej Ljubljana - Metlika - d.m.). Če bi bil plan elektrificirati samo do Ivančne Gorice, bi pisalo "elektrifikacija (celotnega) odseka".

Dodajam še sliko - aktivnosti na slovenskem železniškem omrežju:
Slika

Iz slike je razvidno, da je v pripravi DPN za dvotirnost tudi od Ivančne Gorice do Novega mesta.
Ni pa mi jasen predviden potek nove proge - glede na sliko dvotirna proga naj ne bi potekala po istem terenu (Radohova vas - Velika Loka - Trebnje - Mirna Peč). Kaj točno to pomeni? Bomo poleg starega odseka imeli še nov dvotirni odsek po drugem terenu?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

OK, sanje so dovoljene. Samo dajmo razumeti, kaj je narisano in napisano.

Najprej skica: v fazi DPN (torej priprava prostorskega načrta ... to je še svetlobna leta od gradbenega dovoljenja in še dlje od izvedbe) je odsek Ljubljana - Ivančna Gorica. Za ostali del proge pa je napisano "predvideno umeščanje v prostor". To drugo pomeni, da je to trenutno v fazi znanstvene fantastike - o hitri progi Lj-Brnik-Kr se recimo debatira že desetletja, pa se ni še čisto nič konkretnega naredilo.

Glede dokumenta: vedno je treba prebrati vsaj cel stavek in ga razumeti kot zaključeno celoto:
Predmet pobude za državno prostorsko načrtovanje je nadgradnja regionalne železniške proge št. 80 državna meja – Metlika – Ljubljana na odseku Ivančna Gorica – Ljubljana), ki poteka prek občin Ivančna Gorica, Grosuplje, Škofljica in Ljubljana ter obsega sanacijo oz. nadgradnjo obstoječe proge, vzpostavitev dvotirnosti in elektrifikacije, nov potek na posameznih odsekih, preureditev postaj, postajališč in prehodov preko proge ter nadgradnjo signalno varnostnih naprav.
(poudarki so moji).

Kot se lahko vidi je stvar citiranega dokumenta zgolj odsek Lj-IvG, elektrifikacija im dvotirnost sta omenjena v istem dihu. Sicer pa se izraz "proga" lahko uporablja v smislu infrastrukturnega objekta (n.pr. "proga mimo Brezovice) ali pa v smislu celotne relacije (n.pr. proga Ljubljana - Divača). Tako da zapenjanje za izraz "proga" na drugem označenem mestu nima smisla, iz celotnega stavka je obseg predvidenih del popolnoma jasen. In potem isto velja za vse uporabe besede "proga" v celotnem dokumentu.


Sicer pa, glede na skico, ki si jo prilepil, bi bila traparija elektrificirati odsek, ki naj bi se v parih letih opustil (pa pustimo realnost te druge pobude, menim da je gradnja čisto nove trase na odseku IvG-NM v naslednjih 20 letih popolnoma nerealna, na isti skici je kar nekaj odsekov za novograndjo, ki so tega mnogo bolj potrebni).
Zadnjič spremenil mkx, dne 15.06.2021, 7:22, skupaj popravljeno 1 krat.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Ljubitelj napisal/-a: 14.06.2021, 20:51 Bo kar držalo, da se predvideva modernizacija samo do Ivančne gorice. Prvi prispevek v tej temi govori o tem. Citiram https://www.gov.si/assets/ministrstva/M ... _proga.pdf

Računa se pač na uvedbo primestnih vlakov v okolici Ljubljane, govoriti o tem, da je potrebna elektrifikacija vse do Metlike je pa iluzorno, pa naj bo mladini oproščeno, saj smo tudi mi v mladih letih radi sanjali.
Ljubitelj, se strinjam s tabo, ampak v tej dokumentaciji je govora samo o odseku Ljubljana - Ivančna gorica. Pogledati je potrebno še dalje.
trocken napisal/-a: 14.06.2021, 21:18 Če smo lahko mi sanjali, kako se bo samoupravljanje razširilo po celem svetu, ker, da živimo v najboljšem sistemu, lahko tudi oni sanjajo o električni progi do Metlike. :D
Med dokumentacijo o dvotirnosti do Ivančne gorice se je dalo videti tudi kaj bo z progo naprej. Do Novega mesta elektrifikacija enotirne proge in tu se tudi zaključi. Omenjenega dokumenta se mi ne da iskati. Jaz, pa za razliko od nekaterih, nisem ljubosumen če se kje po Sloveniji obnavlja JŽI, nasprotno vesel sem. Ko pa smo že pri sanjarjenju, poglej plan katerega je objavil Thomas, kjer je lepo vidno, da se sanjari celo o dvotirnosti do Novega mesta.
mkx napisal/-a: 14.06.2021, 21:36 Jaz verjamem, da četudi je omenjeni projekt realističen, ne bo uresničen znotraj zapisane časovnice. Ko pa bo uresničen (elektrifikacija do Ivančne Gorice), bo pa tudi SŽ-PP (ali kdorkoli bo že takrat izvajalec JPP na tej relaciji) imel baterijske garniture, ki bodo na baterije zmogle tistih 90 km do Metlike (tam pa se bo baterije napolnilo in hajdi nazaj). Ali pa bodo tistih par vlakov vozile DMG na celotni relaciji (tudi pod žicami).
Ivančna gorica z tremi postajnimi tiri kot končna postaja elektrovleke? V tem primeru je potrebno kakšno garnituro tudi parkirati/prenočiti. Oba veva, da v Ivančni gorici ni prostora še za kakšen dodaten tir.

V Metliki so trije tiri in sedaj tam tudi garniture prenočujejo, pa še kje je podobno, ampak ne vem, če to sedaj ustreza sedaj veljavnim standardom, katere pa bo potrebno ob prenovi upoštevati. Nenazadnje je potrebno na končni postaji zagotoviti tudi minimalno TVD službo, kar pa zopet terja svoj prostor.
Tine
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tine, jaz popolnoma strinjam s tabo da je celotna proga Lj-Metlika potrebna modernizacije. Poanta mojih prispevkov je v tem, da je potrebno objavljene načrte brati zelo dobesedno in jih pri tem pravilno razumeti. Strinjam se, da ŽP Ivančna Gorica ni primerna kot terminus velikega števila vlakov. Po drugi strani pa se verjetno pričakuje še nadaljnji upad tovornega prometa po Dolenjski progi in s tem upad potrebe po tretjem tiru kot možnostjo za križanje tovornih vlakov s potniškimi ... sicer pa se za ta namen lahko uporabi (dokaj prostorno) ŽP Radohova Vas, ki ni dosti naprej in je izven v tem dokumentu planirane modernizacije proge. Torej se lahko en tir na ŽP Ivančna Gorica uporablja za gariranje večih garnitur, ki potem odpeljejo prvih nekaj jutranjih vlakov. Ali pa se bo to reševalo s strojnimi vožnjami zgodaj zjutraj, tako kot se stvar rešuje za jutranje vlake iz Kamnika (kolikor jaz vem, garniture tam NE garirajo ampak jih sredi noči tja odpeljejo iz Ljubljane).
Kot sem že omenil: dvomim, da se bo ŽP Ivančna Gorica uporabila kot prestopna postaja za potovanje naprej proti Novemu Mestu, verjamem da bodo do elektrifikacije celotne proge Lj.-Nm na celotni progi še naprej vozile dizelske garniture. Podobno kot dizli vozijo kopalne vlake v Podčetrtek vse iz Ljubljane (ni prestopanja v Šentjurju).
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

mkx napisal/-a: 15.06.2021, 7:29 Kot sem že omenil: dvomim, da se bo ŽP Ivančna Gorica uporabila kot prestopna postaja za potovanje naprej proti Novemu Mestu, verjamem da bodo do elektrifikacije celotne proge Lj.-Nm na celotni progi še naprej vozile dizelske garniture. Podobno kot dizli vozijo kopalne vlake v Podčetrtek vse iz Ljubljane (ni prestopanja v Šentjurju).
V kolikor bi se vozilo z dizli direkt iz Novega meta do Ljubljane, bi moral biti njihov zadnji postanek v Ivančni gorici, naprej do Ljubljane pa direktno brez postankov. Vsi vemo, da so pri postankih večje časovne izgube na strani dizel vleke (ne glede katera različica pogona je). Dvotirna proga bi to omogočala, v kolikor bi kateri izmed potnikov potoval naprimer do Višnje gore bi pač bil prisiljen prestopiti na lokalca kateri bi pričel z vožnjo za njim v Ivančni gorici in bi potem ustavljal povsod.

Šel sem v podrobnosti, da se če se le hoče. Nič nenavadnega ne bi bilo, da se določenemu vlaku spremeni status iz lokalnega v regionalnega na njegovi poti od točke a do točke B.
Tine
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

ŽP Grosuplje, 21. 6. 2021

Večina gradbenih del je še naprej lociranih okoli tira 1. Le-ta je v sklepni fazi demontaže. Od severa proti jugu odstranjujejo rob nakladalne rampe. Muzejsko lokomotivo so pomaknili ob porušeno blagovno skladišče, njen nadstrešek pa odstranili. Vzdolž postajne zgradbe se premeščajo talni vodi. Deloma je demontiran tudi tir 2. Provizorični peron je že v funkciji. Dvopotni nakladalnik v ospredju fotografije je last podjetja Pružne građevine iz Zagreba.
Slika

Tudi na Mrzlih njivah (op. južni del Grosupljega) se je začelo dogajati. Izvoz proti Novemu mestu na levo (A stran) in Kočevju na desno (C stran). Iz Nm je danes v premo uvoz na tir 3, po rekonstrukciji bo na tir 2.
Slika

Nadvoz Taborska cesta, med domačini poznan kot "fabrški most", "nadvoz pri Motvozu", "pri Goršiču" itn. Prek njega uradno poteka lokalna cesta 111011 Grosuplje-Ponova vas. Sicer služi kot glavna prometnica proti Spodnji Slivnici, Ponovi vasi, Škocjanu in Turjaku. Še vedno opravlja tudi funkcijo ene izmed oskrbovalnih poti do bližnje industrijske cone. Skromne dimenzije cestišča ob gostem prometu osebnih vozil, avtobusov in tovornjakov, delna odsotnost pločnika, popolni manjko kolesarske steze in premajhen razpon podporja so bili zadostni razlogi, da bo stari nadvoz v kratkem porušen, na njegovem mestu pa bo zrasel novi, v vseh pogledih večji nadvoz. Prvotni načrti so predvidevali gradnjo novega nadvoza kakšnih 40 metrov južneje, a je naposled projekt podlegel racionalizaciji. Cestni tovorni promet za industrijsko cono ob ŽP se bo menda umaknil s centra Grosupljega, posledično bo taborski nadvoz razbremenjen deleža prometa. Odločba za zaporo ceste stopa v veljavo danes.
Slika
Aljaž
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

ŽP Grosuplje, 25. 6. 2021

Podaljšani konec tedna mineva v znamenju zapore dolenjske železnice.

Pogled s preddverja postajnega poslopja proti območju, kjer so nekdaj stali tir 1, peron 1, muzejska lokomotiva pod nadstreškom, blagovno skladišče itn. Sedaj bo tu osrednji podhod za dostop do novih otočnih peronov.
Slika

Razlog za tridnevno zaporo se skriva tule, na južnem delu postaje. Ruši se nadvoz prek katerega poteka Taborska cesta. Še ena ovira manj do pričetka deviacije tirov 2 in 3.
Slika

Slika
Aljaž
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

@leteči vlak, hvala za slike gradbišča :).
Imam pa eno vprašanje: ali bo grosupeljska kurilnica ostala "pri življenju", ali jo bodo podrli?
lp
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

@parni_vlak, malenkost. :D
Govorilo se je, da kurilnica in okretnica ostaneta. Vprašanje je le, ali bo historični del postaje ohranil tirno zvezo s svetom ali pa se bo ponovil kočevski scenarij.
Aljaž
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Hvala za odgovor. Smo se zadnjič v Zrečah pogovarjali o kurilnicah v Sloveniji, pa sem rekel, da je v Grosuplju ena kurilnica s "šajbo", za katero ne vem, če bo obstala...
Mislim pa, da bo obdržala tudi tirno zvezo - pred nekaj meseci mi je namreč tamkajšnji prometnik povedal, da so notri neki stroji ŽGP. :D
P.S.: Upam, da bo muzejska lok. dobila nov nadstrešek :train2
lp
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Po načrtih kateri so bili predstavljeni do sedaj, bo Grosupeljska okretnica odrezana od JŽI.
Tine
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Tin€ napisal/-a: 04.07.2021, 16:03 Po načrtih kateri so bili predstavljeni do sedaj, bo Grosupeljska okretnica odrezana od JŽI.
Škoda... :cry:
P.S.: Nekaj se kuha v moji glavi - nekaj povezano s to kurilnico :-$
lp
T
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Žal, se tudi v Grosuplju obeta scenarij Kočevja. Kot da se z Gorice, Kočevja.... nismo prav nič naučili. Kurilnica in okretnica ostaneta brez povezave z JŽI. V bližini se zgradita dva tira s platojem za nakladanje tovornega prometa. če kdo želi pregledno situacijo pa na ZS.
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Dolenjsko-Belokranjska železnica: danes in jutri

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Imam veze v muzeju SŽ, zato jim bom podal en predlog okoli kurilnice in ostalih zgradb (tudi vodne postaje). Mogoče pa pade na plodna tla, kdo ve...
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Odgovori