Moji HO moduli

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 08.12.2012, 0:32

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 10.03.2017, 10:06

Kabliranje modula M2 (1/2)
Sprva sem se po zaključenem testiranju modulov nameraval lotiti avtomatizacije kretnic na M3, vendar sem se odločil, da bom vseeno prej uredil napajanje tirov na modulu M2.

Modul M2 je za potrebe testiranja služil kot prehodni modul (samo tir 4 je bil v uporabi) in tudi instalacije na spodnji strani so bile začasno prilagojene tem potrebam. Še pred tem sem modul uporabljal za testiranje (podaljšek) modula M1, tako da je na modulu že bila narejena polovica povezav na tire, ki so bile zaključene na vrstnih sponkah in povezovalnih konektorjih samo na eni strani.

Ker sem modul med delom obračal je včasih iz fotografij težko razvidno za katero stran modula gre. Na fotografije pri tej objavi sem zato dodal napis, ali gre za stran modula, ki naj bi bila postavljena proti modulu M1 ali M3.
Slika

Najprej sem odprl vse instalacijske kanale in odstranil vse začasne kable in konektorje. Med prvotnim kabliranjem na tej polovici modula, sem večino žic pustil nekaj daljših, prav z namenom lažje izvedbe končnega kabliranja.
Slika

Kmalu sem ugotovil, da bo količina kablov po sredini modula večja, kot sem prvotno predvidel, zato je bilo potrebno zamenjati obstoječi instalacijski kanal z večjim.
Slika

Odločil sem se, da bodo napajalni kabli na vsak tir pritrjeni na dveh mestih, saj bi taka izvedba morala zagotoviti dovolj kakovosten vir napajanja. Enako kot na drugih modulih sem uporabil mehko instalacijsko žico 1,5mm2. Po že ustaljeni metodi sem se lotil priklopa kablov na tire in najprej izvrtal luknje fi 2mm med pragovi.
Slika

Na mestu lotanja sem tire najprej očistil z žično ščetko.
Slika

Iz priklopnih kablov sem odstranil cca. 25mm izolacije in konce polotal.
Slika

Pripravil sem tudi dodatne manjše instalacijske kanale za urejanje kablov na tem delu modula.
Slika

Skozi izvrtane luknje sem potisnil konce žice, jih na polotanem mestu malenkost ukrivil in zalotal na tir.
Slika

Zamislil sem si, da je vsaka žica najprej pritrjena na vrstno sponko na eni strani modula, nato gre do tirov na prvi polovici modula, se nadaljuje do druge polovice modula, kjer je spet priključena na tir in nato še na drugi polovici na vrstno sponko. Za izvedbo take povezavo je bilo potrebno vsako žico 2x razcepiti. Na modulu M1 sem podobno zadevo izvedel kar z vrstno sponko, a mi stvar ni bila všeč, saj je to zavzelo preveč prostora v instalacijskih kanalih. Odločil sem se, da bom žice na teh mestih lotal skupaj. Najprej sem previdno odstranil izolacijo na cca. 1cm dolžine in na to mesto ovil drugo žico.
Slika

Spoj sem nato zalotal.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 08.12.2012, 0:32

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 10.03.2017, 15:27

Kabliranje modula M2 (2/2)
Spoj kablov sem nato zaščitil s termo skrčljivima cevkama. Za vsak spoj sem uporabil dve cevki. Ena se je tesno prilegala na strani, kjer sta dva kabla, druga pa tam, kjer je kabel en sam. Cevki sta na sredini prekriti in tako kakovostno zaščitita mesto spoja. S tem načinom združevanja kablov sem prihranil kar nekaj prostora in povečal preglednost, žal pa je v tem primeru težje delati kakšne kasnejše popravke. Upam, da ne bodo potrebni.
Slika

Ko sem zadevo ponovil na vseh šestih tirih in na obeh tirnicah, sem lahko kable končno pospravil na svoje mesto v kanale.
Slika

Sledila je povezava tirov na konektorje za premostitev med moduli. Na vsaki strani modula imam na voljo 2 konektorja z 8 poli. Za potrebe napajanja tirov mi zaenkrat zadošča 8 polov, tako da sem vse povezave (tudi maso) lahko spravil na en sam konektor.
Slika

Povezavo iz vrstnih spojk do premostitvenih konketorjev je bilo potrebno ponovno izvesti tudi na strani modula m1.
Slika

Na mojih modulih sta obe tirnici ločeno povezani do vrstnih spojk. Za analogni DC sistem krmiljenja je potrebno ene tirnice vseh odsekov električno povezati skupaj. Jaz to naredim z "mostičkom" na vsakem modulu. Na vsakem modulu bi zadoščal en tak mostiček, a sem se zaradi zanesljivosti odločil, da na modulu m2 izdelam dva - na vsaki strani enega. Mostiček je izdelan iz trde žice 1,5mm2.
Slika

Ker nameravam modul M2 občasno uporabljati tudi kot prehodni modul (samo tir 4) sem ta tir dodatno opremil s standardnimi 4 mm banana konektorji na kablih. Namestil sem tudi krajši del instalacijskega kanala v katerega lahko pospravim te kable s konektorji, ko jih ne potrebujem.
Slika

Enako je bilo potrebno narediti tudi na drugi strani modula.
Slika

Pred časom smo v tej temi že diskutirali o prednostih in slabostih lotanja tirov na tirnih spojkah. Sam sem se na modulu m2 odločil za kompromisno rešitev. Večino spojk sem zalotal, na sredini modula pa sem pustil en par spojk na vsakem tiru ne-zalotan. Da jih med delom ne bi po pomoti zalotal sem jih predhodno prekril z zaščitnim trakom. Upam, da bo to zadostovalo za preprečitev težav v primeru večjega raztezanja in krčenja lesa. Najdaljši zalotan odsek je sedaj dolg nekaj več kot pol metra, kar je še vedno manj, kot je dolg standardni fleksibilini tir.
Slika

Ker sem imel modul že na mizi, sem situacijo izkoristil in zunanjost še na hitro pokital z akrilnim kitom za les.
Slika

Končni (zaenkrat) izdelek....
Slika

Dela se spet selijo na modul M3, kjer sledi elektrifikacija premika kretnic. Seveda bo potrebno pred tem še marsikaj postoriti.
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 08.12.2012, 0:32

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 16.03.2017, 23:25

Barvanje tirov na M3 (1/2)

Kot že omenjeno v eni izmed prejšnjih objav, sem si za naslednji cilj zastavil avtomatizacijo vseh kretnic na modulu M3. Za dosego tega cilja je bilo potrebnih kar nekaj aktivnosti. Ena izmed prvih je bila barvanje (staranje) tirov.

Ker sem na forumu prejel upravičene kritike na slabo izvedeno lotanje tirov na prehodih med moduli, sem najprej pobrusil vse "ocvirke" na pragovih. Fotografija tirov na prehodu med moduli pred čiščenjem "ocvirkov".
Slika

Zamudno opravilo, ki sem ga na koncu že kar dobro izpilil. Tudi z rezultati sem bil zadovoljen in ni mi bilo žal vloženega časa.
Slika

Sledilo je ponovno barvanje pragov s črno akrilno barvo.
Slika

Po nasvetu na forumu sem poskusil namestiti tudi tirne spone iz starih tirov, a se mi zadeva ni pretirano posrečila, tako da sem to idejo opustil.
Slika

Tire na prvih dveh modulih (m1 in mA) sem barval z domačo mešanico barve. Uporabil sem akrilne barve, ki sem jih dobil zraven Airbrusha, kupljenega v ta namen v Lidlu. Pri barvanju tirov sem si zapisal recepturo za barvo, ostalo pa mi je tudi nekaj stare barve. Po prvem poskusi se mi je barva zelo hitro oluščila, zato sem se odločil, da bom po nasvetu Nejca (gcn64) uporabil Revell barve. Odločil sem se za vodne barve Revell Aqua 83 in 84.
Slika

Po nekaj poskušanja sem barvo za tire zmešal v razmerju 3x Revell 83, 1x Revell 84 in 2x destilirana voda.
Slika

Vse tire na modulu sem najprej temeljito očistil z alkoholom (Izopropanol) pri čemer sem si pomagal s staro krpo in odsluženo zobno ščetko.
Slika

Pred barvanjem z Airbrushem sem okolico tirov zaščitil s pleskarskim zaščitnim trakom.
Slika

Posebno pozornost pri zaščiti sem namenil premičnim delom kretnic, ki sem jih še dodatno zaščitil, da se med barvanjem ne bi poškodovale.
Slika

Samo barvanje je potekalo hitro in brez težav. Takoj sem opazil, da je nova barvna mešanica Revell barv precej bolj pokrivna, kot barve, ki sem jih uporabljal doslej. Predvsem se je ta razlika opazila na pragovih, ki so dobili čisto drugačen izgled, kot na modulu m1.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 08.12.2012, 0:32

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 17.03.2017, 22:59

Barvanje tirov na M3 (2/2)

Po barvanju tirov na modulu m1 se je skozi nanos barve na pragovih videlo precej črne barve, medtem kot je Revell mešanica popolnoma prekrila osnovno barvo pragov na m3. FR4 pritrdila so se že precej zlila z ostalimi pragovi.
Slika

Po odstranjeni zaščiti je modul izgledal takole...
Slika

Sledilo je ročno barvanje tirov s tankim čopičem v okolici kretnic, pri katerem je bilo potrebno paziti, da barva ne bi ovirala električnega kontakta ali gibanja kretnice.
Slika

Pobarvani tiri na področju kretnice.
Slika

Modul m3 s pobarvanimi tiri - osnovni nanos rjave barve.
Izgled tirov sem poskusil dopolniti še tako, da sem najprej na pragove nanesel precej razredčeno sivo barvo, nato pa na določenih mestih in po sponah tirov še malce temnejšo rjavo.
Slika

Primerjava med tiri na modulu m1 in m3.
Barva tirov na m1 je nekaj temnejša, pragovi pa imajo tudi drugačen izgled. Da bi dosegel bolj enoten videz sem se odločil tudi pragove na tiru m1 obdelati na podoben način kot na m3.
Slika

Končni izgled tirov in pragov na m3.
Slika

Še malce bolj od daleč.
Slika

In še pogled na (skoraj) celotni modul po staranju tirov.
Slika

Da bom imel pri staranju tirov na m2 nekoliko lažje delo, sem si uporabljeno proceduro tudi zapisal.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 08.12.2012, 0:32

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 20.03.2017, 1:05

Montaža senzorjev na M3

Podobno kot modul m1, sem se tudi m3 odločil opremiti s točkovno detekcijo vozil s senzorji LDR (Light Dependent Resistor = foto upor). Najbolj primeren čas za montažo senzorjev je po staranju tirov in pred polaganjem tolčenca.
Na mestu, kjer sem predvidel lokacijo senzorja, sem med pragovi izvrtal dve luknjici cca 1mm.
Slika

Skozi luknjici sem potisnil obe nogici senzorja LDR.
Slika

Na spodnjo stran senzorja in na pluto pod senzor sem nanesel nekaj Neostik lepila, malce počakal, nato pa senzor potisnil na nivo pragov.
Slika

Vsaka kretnica na modulu je opremljena s tremi senzorji.
Slika

Nogice senzorjev na spodnji strani modula.
Slika

Pregled vseh 16 senzorjev nameščenih na modul m3.
Slika

Na načrtu modula sem si predhodno skiciral potek povezav od posameznega senzorja, do krmilnega vezja.
Slika

Zaradi velikega števila senzorjev in omejenega števila vhodov na Arduinu sem si pomagal z dvema analognima multiplekserjema (4051N) ki signale iz 8 senzorjev spravi v en signal (s časovnim zamikom). Vezje z multiplekserjema je enako, kot na modulu m1.
Slika

Za pritrditev vezij na spodnjo stran modula sem navadno uporabljal plastične distančnike (cevke) ki so bile izdelane iz različnih materialov. Tokrat sem se odločil, da za prvi preizkus 3d tiskalnika izdelam plastične "podložke" za namestitev vezij na modulu m3.
Slika

Glede na razporeditev ostalih elementov na m3 sem predvidel tudi postavitev krmilnega vezja, kamor bo potrebno speljati signale iz vsakega posameznega senzorja.
Slika
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 399
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a miranzor » 20.03.2017, 9:08

Matej,

odlično napreduješ! Tudi umeščanje elektronike in električne povezave so videti super!
LP, Miran
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 225
Pridružen: 08.12.2012, 0:32

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 21.03.2017, 0:21

Povezava kretnic na krmilnik
Tudi na modulu m3 imam nameščeno enako kombinacijo petih kretnic (2 elektro-magnetni in 3 servo) kot na modulu m1. To mi omogoča, da sem uporabil tudi enako, preizkušeno, vezje za nadzor kretnic.

Samo vezje sem podrobno opisal že pri nameščanju na m1, tokrat le ponovim nekaj ključnih lastnosti:
- krmiljenje dveh elektro-magnetnih kretnic z 2x po dvema tranzistorjema, ki za kratek čas spustita tok skozi eno ali drugo tuljavo kretnice
- napetostni regulator 7805 poskrbi za pretvorbo iz 12v na 5v za pogon servo motorjev
- trije tranzistorji odklopijo napajanje servo motorjem, ko ti niso v uporabi
- krmiljenje izhodov s pomočjo shift registra 74HC595N (še manjka na tej fotografiji) - varčevanje izhodov na Arduinu in manjše število povezav
- ločeno napajanje za močnostni del in za shift register omogoča vklop močnostnega dela šele, ko so vrednosti v shift registru že postavljene na osnovno vrednost
Slika

Pred montažo in priklopom sem vezje v celoti preizkusil z dodatnim Arduinom.
Slika

Spet sem moral obnoviti kako je potrebno nastaviti kakšen bit v shift registru, da pridem do želenega rezultata. V takih primerih pride prav stara dokumentacija.
Slika

Kar nekaj časa sem iskal najbolj primerno mesto in orientacijo za vezje. Na koncu sem vezje umestil v srednji prekat modula, kjer sem imel najmanj dela s predelavo povezav do kretnic. Z modro sta označeni elektro-magnetni kretnici, z zeleno trije servo pogoni, z rdečo pa lokacija krmilnika.
Slika

Vezje sem na les pritrdil s pomočjo samoreznih vijakov, med vezje in podlago sem vstavil 3d natisnjene distančnike.
Slika

Najprej sem se lotil povezave obeh elektro-magnetnih kretnic. Oba kabla sta bila dovolj dolga, tako da je bil priklop enostaven.
Slika

Položaj elektro-magnetnih kretnic glede na krmilnik
Slika

Vsi trije servo pogoni kretnic so bili ravno toliko oddaljeni od krmilnika, da je bilo potrebno podaljšati originalne kable. Na konec kablov sem pritrdil molex konektorje.
Slika

Priklop servo kretnic na krmilnik.
Slika

Še izgled celotne spodnje strani modula po povezavi vseh petih kretnic na krmilnik.
Slika

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: MSNbot Media in 1 gost