Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
nik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 211
Pridružen: 15.04.2013, 22:50

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a nik » 04.07.2018, 0:31

Jesi namjerno uzeo Roco prekucnik za kolosijek 760mm? To pitam jer je uobičajen kolosijek 600mm a i model je prilično velik, star i grub. Danas je bolji izbor Auhagen nepokretni model (osim ako ne treba biti u voznom stanju).

Auhagen 41702
Slika
https://www.modellbahnshop-lippe.com/pr ... odukt.html
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 30.07.2018, 20:55

hoj @nik....
seveda sem namerno nabavil Roco prekucnike. Ja nisem niti spomnil na Auhagen, čeprav imam precej njihovih sestavnih delov za zgradbe. Sem pa gledal Busch / feldbahn, pa so precej dragi. Kar je pač je in tako bo ostalo. Kar se tiče vožnje po ozkotirni progi, je načeloma ne bo. Bo pa kakšen posamezen ročni premik vagončkov, pač glede na trenutno situacijo v depoju.

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 27.12.2018, 22:58

... spet prazniki, torej po daljšem obdobju nekaj časa za nadaljevanje gradnje diorame - točneje objektov na njej.
Pred tem pa še moja nova razširitev voznega parka: odprti tovorni vagoni JŽ, serije Kdv, izdelek podjetja Exact-train (in trije primerki so v registru tirnih vozil diorame 1960a!). Izredno kompaktna embalaža iz debelejšega kartona, stiroporna "postelja" in nad njo PVC prozoren pokrov (zelo pohvalno!).
Slika

Model lepo pri miru leži objet z vseh strani. Komplet vsebuje še nekaj detajlov, ki jih lahko pritrdimo na vagon in seveda spenjače, ki lepo sedejo v jašek. In seveda antistatična folija, v katero je vagon neposredno zavit.
Slika

Spodnji del vagona je zelo lepo detajliran in tudi obarvan. Vagoni po tirih lepo tečejo, za kar poskrbijo kovinska kolesa - bravo. Tudi spenjajnje vagonov ni zahtevno.
Slika

In še garnitura vseh treh Kdv-jev s parno vleko....
Slika

Vsekakor bo garnitura zelo koristila za vsakodnevni prevoz hlodovine in rezanega lesa na progah diorame, torej bodo polno zasedeni.

Severni konec zahodnega segmenta, do koder je speljan slepi industrijski tir in ki je namenjen tovornemu skladišču, kot tudi kovinarskemu obratu je dočakal svoj dan. Najprej ponovno temeljno barvanje z belim jupolom - gold. Nato pa predelava in gradnja poslopja tovornega skladišča, katerega osnova je zgradba Piko #61824, kot jo prikazuje spodnja fotografija.
Slika

Ustaljeni postopki: namakanje v mlačni vodi, spiranje, brušenje in morebitno kitanje:
Slika

Lepim, kot vedno, z Revel lepilom in za pravokotnost spojev - stranic, uporabljam kovinski kotnik, ki je v takih primerih nepogrešljiv.
Slika

Ker bodo okna prozorna, sem vzdolžno prilepil še 3mm polistirol, ki razdeli prostor v dva dela. Polistirol je lepljen z hladnim belim lepilom, ker ga ostala lepila pač razjedajo!
Slika

Približna orientacijska postavitev objekta na plato, tik poleg škarpe in industrijskega tira:
Slika

Barvanje vrat v leseno, že malce obrabljeno temno rjavo barvo. Enake barve so tudi vsi okvirji oken.
Slika

Drsna "tovorna" vrata v poslopje s črno obarvanimi kovinskimi vodili.
Slika

In še končno obarvana fasada poslopja. Barva je grobo nanešena, kar sem dosegel z temeljnim barvanjem belega jupola in nato močno razredčeno drap akril barvo. Umazanija in vlaga so suho nanešene sive in rdečkaste barve. "Cokl" pa je nežno kamnito sive barve

Slika

In še ograja, ki bo ločevala makadamsko cesto poleg poslopja od travne nabrežine na desni strani skaldišča:
Slika

Jutri pa naprej in lp....
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 452
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a miranzor » 28.12.2018, 19:44

Vojko,

čestitke za razširjen vozni park! Tudi sam sem lastnik enega primerka in nad detajliranostjo sem navdušen! še posebej mi je všeč odpiranje dvokrilnih vrat na bočnih stranicah, saj je z njimi mogoče ponazoriti zelo lepe scene na nakladališču!
Veseli me tudi, da se nadaljuje delo na maketi!

Srečno, veselo in užitkov polno novo leto pri hobiju in v življenju nasploh ti želim!
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 28.12.2018, 21:42

Miran....
tudi tebi in tvojim vesele praznike in uspeha v prihajajočem letu!
Sem kar nekaj časa modelarsko lenaril :( . Pač tako je, saj sam dobro veš, vedno neki izgovori: ni časa, ne morem, mi manjka to in ono, ipd.... Sicer pa je to le hobi in vanj vlagamo kolikor želimo - sebe in denarja :D
Pa da nadaljujem včerajšnjo zgodbo. Sestavil sem malce predelan objekt, ki zgleda nekako takole:
Slika

In še z druge, severne strani:
Slika

Tudi ograja, ki je postavljena začasno, bo točno tam, kjer je. Sem pa za napis na objektu "tovorno skladišče" uporabil novo tehniko; na postajo sem šel fotografirat tovorno poslopje in potem sliko "obrezal", shranil v PDF in nesel na dober laserski črno-beli tiskalnik. Tiskal sem na navaden bel papir, nato pa vse skupaj nalepil še na malce debelejši listič in napisno "tablo" namestil na steno objekta. Z izdelkom sem zadovoljen :)
Slika

za vsak primer trije napisi - enega sem kasneje zavrgel, pač ponesrečen poskus....
Slika

Napis malce pobliže, seveda še manjka nekaj podrobnosti na objektu, to pa v naslednjih dneh.
Slika

lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 29.12.2018, 23:05

...Tako, poslopje tovornega skladišča je končano: nameščena dimnika, lege pod slemenom strehe in na skrajnih konceh obeh vzdolžnih zidov, še malce postarano, položeni "fosni" od drsnih vrati pa vse do škarpe in seveda prilepljen na plato z mekol lepilom.
Slika

Malce bolje vidne vse tri lege:
Slika

še z druge strani, kjer je bolje viden podest z deskami pred drsnimi vrati poslopja.
Slika

Sledi posipni material in ureditev dovozne ceste od proge pa navzgor do platoja....
yyure
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 249
Pridružen: 07.03.2011, 8:22

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a yyure » 30.12.2018, 9:13

Lepo da vsaj en od nas (bolje da napišem od vas) skrbi da se kaj dogaja na forumu tudi v tej rubriki, jaz bi tudi kaj objavil v moji temi pa žal nimam nič novega za pokazat.
Drugače pa odlično dodelan objekt, jaz bi mu dodal edino še žleb?
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 30.12.2018, 13:30

@yyure....
z objektom sem imel malce več kot dva dni zmernega dela. Kar se tiče žleba: v kit kompletu ga ni, sem pa že iskal po ostalih škatlah in materialu, da najdem kaj ustreznega. Seveda pride tudi žleb, vendar samo na sprednji, progovni strani. Moram pa izmeriti razdalje, da določim kote odtočnih cevi iz žlebov, saj streha sega precej čez steno objekta....
Ja, kadar se mi res da, potem kaj tudi napravim in seveda objavim - skrivam ničesar ne, ker se mi zdi neumno, da bi vsak zase držal kašno dobro idejo ali rešitev. Z objavami lahko eden drugemu pomagamo ali pa "krademo", kar seveda ni nič narobe. Z mano je pač tako, da sem službeno večino časa v tujini in mi malo ostane za hobi doma - saj del časa posvečam tudi svoji družini! :D
Hvala za spodbudo in srečno!
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 30.12.2018, 22:01

Ureditev neposredne okolice objekta in posip ter utrditev makadamske ceste, navzdol proti progi in suhe struge manjšega potoka, ki se vije tik za koncem idustrijskega tira (na fotografiji skrajno desno).
Slika

Za utrjevanje posipnega materiala uporabljam ustrezne PVC lopatice, ki odlično nadomestijo kakršnokoli improvizirano orodje, katerega sem uporabljal v preteklosti. Tudi z lahkoto jih je očistiti, kar se mi zdi zelo pomembno - ne vzame dosti časa, truda in uporabim samo H2O :) .
Slika

In še pogled s ceste na tovorno skladišče....
Slika

To pa bo za leto 2018 tudi vse, do naslednjič in srečno!
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 07.01.2019, 21:08

Hoj, v novem, 2019!
Nekaj malega sem postoril še v prvih, "novih" dneh.... Nadaljeval sem z gradnjo - predelavo transformatorske postaje, katero sem že pred 1 letom začel, vendar še ne dokončal :?
Ta mali objekt je zelo neroden za sestavljanje (laserski tisk-rez) in povrhu tega še predelava naklona strehe, dodatne izvrtine za izolatorje, nosilna prečka za napetostne odvodnike in krajšanje strehe, ter predelava slemena. Za pomoč sem uporabil fotografije originala:
Slika

Pred sestavljanjem / leplenjem, sem vse stranice in montažne plošče, vrata, okvirje oken in streho, tudi obarval. Pod sivo kovinsko montažno ploščo sem izvrtal o,35mm luknje in jih z večjim svedrom še konusno oblikoval... V konusne vdolbine bodo kasneje lepo sedli izolatorji.
Slika

Sledilo je leplenje izolatorejv in prečke za prenapetostne odvodnike. Prečko sem izdelal iz 1mm styrena, kvadratnega preseka. Obarvan je sivo / srebrno, Izolatorji so svetleče temno rjavi (pač je material za izolatorje porcelan!). Pri takih drobnih opravilih je zelo v pomoč prijemalka, ki ima obratno funkcijo pincete in se odlično obnese. Streha je ustrezno skrajšana po dolžini, manj strma in v svojem slemenu znotraj podložena s koščkom 3mm kvadratnega lesa.
Slika

Spodnja fotografija prikazuje sestavljeno trafo-postajo, že končno pokitano (robovi), zbrušeno, obarvano, namešeni izolatorji, pritrjena nosilna prečka za odvodnike in pritrjena streha s pokritim slemenom. Ko bo objekt fiksno stal na svojem mestu, bodo dodani še žlebovi...
Slika

Še orientacijska postavitev trafo-postaje na plato, malce južneje od tovornega skladišča in čez cesto od objekta K.O.K. (kovinarski obrat Krnica), ki še ni viden, oz. še ni sestavljen / zgrajen.
Slika

Do trafo-postaje bodo seveda speljane še daljnovodne žice in sicer srednje napetostnega sistema (10, oz. 20 kV). Trenutno pa načrtujem lesene daljnovodne stebre s kotno podporo. Izdelava le teh bo sledila, ko bom spet doma....

In za primerjavo sledi fotografija originalnega modela trafo-postaje:
Slika
Zadnjič spremenil volkun, dne 07.01.2019, 21:21, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 07.01.2019, 21:13

In da bo prispevek malo bolj dinamičen, še JŽ vagon serije Kdv na industrijskem tiru, ob tovornem skladišču.... :D
Slika
lp, Vojko
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 09.01.2019, 15:19

Vojko,
zelo lepo napreduješ, čestitke. Skladišče in trafo izgledata odlično.

LP
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 09.01.2019, 20:02

Hoj, ebi2 ….
Je kar nekaj dela s predelavami - dodelavami objektov, kitanjem, barvanjem ter staranjem. Sicer pa v osnovi ne maram objektov na maketah, ki že sami po sebi zgledajo, kot kup plastike, pa čeprav so precizno sestavljeni.... Plastika pokvari vse – moje osebno prepričanje, ki takoj prestavi še tako dobro maketo v neko povprečje, ali pa celo nivo ali dva nižje. In moje načelo pri gradnji diorame je: čim bolj se približati naravnemu videzu, pa naj bo to kopija originala ali pa povsem izmišljen objekt. Kadar se odločam za nakup plastične sestavljenke nekega objekta, je to samo osnova, v katero vgradim precej ostalega materiala. Sicer pa se da iz plastičnega modela napraviti čudo in pol, če se le lotimo stvari resno in z občutkom :D
In naslednja gradnja na diorami bo še en velik izziv – samogradnja dveh objektov kovinarskega obrata. Za osnovo bom uporabil modularne stene, okna, vrata, strehe,.... in seveda prav toliko ostalega materiala: styren, izoflor, karton, lesene letve, žico, folije,.... V ta namen sem napravil podroben načrt v merilu H0 in vse stiskal na papir A3 – tako je vse lepo pregledno in lahko mere prenašam na material. Računam, da bo vsaj 7 do 8 dni, ali še kak dan več potrebno, da objekt dokončam. Kdaj bom začel, pa še ne vem :?

Lp vsem železniškim modelarjem
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 342
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 11.01.2019, 0:40

Mineva štiri leta od začetka gradnje diorame 1960a, če lahko tisti čas imenujemo začetki gradnje (prve idejne sheme, fotografiranje v naravi, zbiranje gradiva, načrtovanje tirne trase,....) skratka ogromno "logističnega" dela, brez katerega pri modeliranju železnic ne gre - vsaj po mojem mnenju. Štiri leta, pa diorama še vedno ni končana.... Imam pa dober zelo pripraven izgovor: sem službeno večino časa v tujini :? Ampak vseeno sem z opravljenim delom in napredovanjem gradnje diorame dokaj zadovoljen, čeprav sem si v preteklosti zastavil malce bolj ambiciozen cilj: v letu 2019 diorama v grobem končana!? Bomo videli.... Namreč konec tega leta zaključujem s svojo službeno aktivnostjo - končno! :D In kot kaže, se bo gradnja zavlekla še v penzionistične čase... tudi prav.
V kratkem bom še predstavil naslednji korak, za katerega sem pripravil podrobne načrte in seznam materiala: objekt Kovinarskega obrata Krnica, ali skrajšano K.O.K. Kot osnova bo uporabljeno modularno zidovje / stranice, podjetja Auhagen, notranje pregrade in ostale oporne stene bodo iz debelejšega polystirola, Spodnja fotografija prikazuje objekt v treh ključnih - vidnih prerezih.
Slika

Načrt večjega objekta, kjer so prirezovalnice pločevine, mostna dvigala in ostali težji stroji je spodaj. Prikazana je čelna / vhodna stran in s serijsko številko je označen tudi ves material. Črtkano pa je prikazan manjši objekt ki je seveda s strani spojen z večjim.
Slika

Sledi bočni pogled na veliko strojno delavnico z obeh stranskih strani in kotiranimi merami, kot tudi seznamom materiala.
Slika

In še manjši del že prej omenjenega objekta (O.9b), kjer je varilnica in manjši delovni stroji.
Slika

In na koncu še tlorisni pogled na celoten objekt. Zaradi zaoblosti kotnega dela diorame, je tudi del obejka zaobljen - idejni osnutek je tak, kot je prikazan na načrtu, bodo ba zagotovo spremembe v sami izvedbi, kot vedno... :) Za primerjavo je k objektu dodana še silhueta figure, ki ponazarja razsežnosti stavbe.
Slika

In kakšna bo barvna paleta, se bom najlaže odločil, ko bo objekt končan, lp Vojko
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 452
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a miranzor » 13.01.2019, 10:23

Vojko,

lepo, da se boš pridružil "penzionistični" skupini, v kateri pa je precej razširjen in znan izgovor "Nimam časa!". Upam, da te to ne bo zavrlo pri realizaciji začrtanega! :D :D Čas seveda neusmiljeno hitro beži!
Sicer pa zanimiv in zahteven projekt! Predvidevam, da bo zahtevno predvsem prilagajanje strehe objekta v krivinskem zaključku diorame!
Ali boš v objektu upodobil tudi kaj notranjosti?
Z zanimanjem pričakujem nadaljevanje!
LP, Miran

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov