Hja. Večje je lažje, to je res. Moja izkušnja pa je taka, da sem pri nespremenjeni Roco V200 v N merilu našel čisto dovolj prostora za Lenzov najmanjši dekoder. Pri manjših lokomotivah pa sem videl takšne rešitve, da se dekoder skriva v vagon, ki je za lokomotivo. Je pa izziv.ukunaver napisal/-a: Če pa želiš na maketi predvsem voziti (po možnosti realistično počasi) in ranžirati ter pri tem uporabljati digitalno vodenje (ter dekoderje sam vgrajevati), priporočam H0. V H0 lahko na smiselno velikem prostoru izvedeš še dovolj zanimivo tirno situacijo, da boš imel kaj za delati.
Se strinjam za prvi del - popolnoma. Pri voznih lastnostih pa ne. Odvisno kaj kupujemo. Če kupujemo Rocotove N modele in Mehanotove HO hobi modele bomo več veselja pri vožnji (tudi počasni) imeli v N merilu. S pravim usmernikom lahko uresničimo zelo počasno vožnjo tudi v N merilu. Imam Minitrixovo premikalko 621, ki se s pomočjo pwm usmernika pemika prav po polžje. S pomočjo DCCja je to verjetno še lažje.ukunaver napisal/-a: Če te predvsem zamina detajliranje lokomotiv (ali le občudovanje že detajliranih) bi rekel, pa da je čimvečje, tem bolje - torej H0 bolje kot N, še bolje pa 0. Za tiste, ki jih zanima tako vožnja kot detajlianje bo H0 najboljši odgovor.
To je živa resnica. Dobra tirna shema je ključ do uspeha. Tisti, ki bo v N merilu naredil hrib s 6 predori, bo takšen svizčev dom naredil tudi v HO. Neglede na merilo je potrebno vedeti kaj bomo vozili. Meni sploh ni užitek gledati dolge potniške vagone, ki se lomijo preko ovinkov. Neglede na merilo, ljudje uporabljajo ozke radije, da bi imeli več kilometrov proge - da bi ovinke skrili v predor ali zakrili s drevesi... Pri tovornem prometu teh težav ni ali pa so manjši.ukunaver napisal/-a: Menim, da pa je zmotno mišljenje, da je N boljši zato, ker omogoča postavitev 2x več tirov. Morda to delno velja za dolžino glavne proge, ki je v N res lahko daljša, ampak količina tirov sama po sebi ne poveča užitka pri uporabi makete. Užitek je odvisen od dobre tirne sheme in smiselne postavitve tirov - to pa se da doseči tudi z manj tirov v H0. Glavna prednost N je (kot sem že rekel), da omogoča 2x več pokrajine.
Tukaj ima kovanec dve plati (tudi sam imam očala, zato lahko komentiram). Če slabše vidim, je tako ali tako vseeno v kakšnem merilu sem. Ali pa: če slabše vidim, je HO = N, če stojim 1 meter proč. HO maketa je precej večja in v večini primerov sem več kot meter stran. Detajliranost je tudi stvar debele denarnice. Moja Roco V200 v N merilu mi je precej bolj všeč kot pa marsikatera Mehanotova dizlašica iz Hobi programa.ukunaver napisal/-a: Ni za zanemarit tudi vprašanje starosti. Za starejše (kamor vse bolj sodim tudi sam) je H0 bolj primeren kot N, ker se nam slabša vid pa tudi prsti niso več tako spretni, kot v mladosti.
Lep pozdrav
Uroš Kunaver
Lep dan še naprej!
p.s. ob tej priložnosti bi se vam zahvalil za fantastičen vodič za začetnike - seznam nasvetov za DCC. Z velikim veseljem ga prebiram.