Makete v merilu: HO vs N

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Uporabniški avatar
totimato
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 608
Pridružen: 02.01.2009, 11:00
Kraj: Zg. Polskava

OdgovorNapisal/-a totimato » 08.01.2009, 10:50

Če smem malenkost komentirati (na podlagi izkušenj, ki jih imam).

ukunaver napisal/-a:Če pa želiš na maketi predvsem voziti (po možnosti realistično počasi) in ranžirati ter pri tem uporabljati digitalno vodenje (ter dekoderje sam vgrajevati), priporočam H0. V H0 lahko na smiselno velikem prostoru izvedeš še dovolj zanimivo tirno situacijo, da boš imel kaj za delati.


Hja. Večje je lažje, to je res. Moja izkušnja pa je taka, da sem pri nespremenjeni Roco V200 v N merilu našel čisto dovolj prostora za Lenzov najmanjši dekoder. Pri manjših lokomotivah pa sem videl takšne rešitve, da se dekoder skriva v vagon, ki je za lokomotivo. Je pa izziv.

ukunaver napisal/-a:Če te predvsem zamina detajliranje lokomotiv (ali le občudovanje že detajliranih) bi rekel, pa da je čimvečje, tem bolje - torej H0 bolje kot N, še bolje pa 0. Za tiste, ki jih zanima tako vožnja kot detajlianje bo H0 najboljši odgovor.


Se strinjam za prvi del - popolnoma. Pri voznih lastnostih pa ne. Odvisno kaj kupujemo. Če kupujemo Rocotove N modele in Mehanotove HO hobi modele bomo več veselja pri vožnji (tudi počasni) imeli v N merilu. S pravim usmernikom lahko uresničimo zelo počasno vožnjo tudi v N merilu. Imam Minitrixovo premikalko 621, ki se s pomočjo pwm usmernika pemika prav po polžje. S pomočjo DCCja je to verjetno še lažje.

ukunaver napisal/-a:Menim, da pa je zmotno mišljenje, da je N boljši zato, ker omogoča postavitev 2x več tirov. Morda to delno velja za dolžino glavne proge, ki je v N res lahko daljša, ampak količina tirov sama po sebi ne poveča užitka pri uporabi makete. Užitek je odvisen od dobre tirne sheme in smiselne postavitve tirov - to pa se da doseči tudi z manj tirov v H0. Glavna prednost N je (kot sem že rekel), da omogoča 2x več pokrajine.


To je živa resnica. Dobra tirna shema je ključ do uspeha. Tisti, ki bo v N merilu naredil hrib s 6 predori, bo takšen svizčev dom naredil tudi v HO. Neglede na merilo je potrebno vedeti kaj bomo vozili. Meni sploh ni užitek gledati dolge potniške vagone, ki se lomijo preko ovinkov. Neglede na merilo, ljudje uporabljajo ozke radije, da bi imeli več kilometrov proge - da bi ovinke skrili v predor ali zakrili s drevesi... Pri tovornem prometu teh težav ni ali pa so manjši.

ukunaver napisal/-a:Ni za zanemarit tudi vprašanje starosti. Za starejše (kamor vse bolj sodim tudi sam) je H0 bolj primeren kot N, ker se nam slabša vid pa tudi prsti niso več tako spretni, kot v mladosti.

Lep pozdrav
Uroš Kunaver


Tukaj ima kovanec dve plati (tudi sam imam očala, zato lahko komentiram). Če slabše vidim, je tako ali tako vseeno v kakšnem merilu sem. Ali pa: če slabše vidim, je HO = N, če stojim 1 meter proč. HO maketa je precej večja in v večini primerov sem več kot meter stran. Detajliranost je tudi stvar debele denarnice. Moja Roco V200 v N merilu mi je precej bolj všeč kot pa marsikatera Mehanotova dizlašica iz Hobi programa.

Lep dan še naprej!

p.s. ob tej priložnosti bi se vam zahvalil za fantastičen vodič za začetnike - seznam nasvetov za DCC. Z velikim veseljem ga prebiram.
diehart
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 78
Pridružen: 18.09.2007, 8:48
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a diehart » 08.01.2009, 16:14

totimato napisal/-a:
Se strinjam za prvi del - popolnoma. Pri voznih lastnostih pa ne. Odvisno kaj kupujemo. Če kupujemo Rocotove N modele in Mehanotove HO hobi modele bomo več veselja pri vožnji (tudi počasni) imeli v N merilu. S pravim usmernikom lahko uresničimo zelo počasno vožnjo tudi v N merilu. Imam Minitrixovo premikalko 621, ki se s pomočjo pwm usmernika pemika prav po polžje. S pomočjo DCCja je to verjetno še lažje.


Samo eno vprašanje. Kolikšna je frekvenca PWMja, oz. ali je motor glasen pri počasni vožnji?

lp
kit

OdgovorNapisal/-a kit » 08.01.2009, 16:45

totimato primerjava med Roco N in Mehano hobby H0 modeli ni objektivna ter ni med sabo primerljiva in je isto, kot bi primerjal med sabo gnile hruške in zrela jabolkaSlika. Vse je sadje, vendar ima vsak svoj okus s tem, da gnilega ne moreš jest.
Za objektivno primerjavo med sabo primerjaj modele v istem merilu ali v istem cenovnem razredu.
Slika Če pa že primerjaš Roco N in Mehano hobby H0 modele, pa namesto Mehano hobby H0 modelov vzemi Roco H0 modele, ali pa naprimer Trix (Märklin) modele, pa še katero dobro digitalno centralo za H0, boš pa dobil čisto drugo sliko.
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a ukunaver » 08.01.2009, 18:14

Totimato!



totimato napisal/-a:Če smem malenkost komentirati (na podlagi izkušenj, ki jih imam).

ukunaver napisal/-a:Če pa želiš na maketi predvsem voziti (po možnosti realistično počasi) in ranžirati ter pri tem uporabljati digitalno vodenje (ter dekoderje sam vgrajevati), priporočam H0. V H0 lahko na smiselno velikem prostoru izvedeš še dovolj zanimivo tirno situacijo, da boš imel kaj za delati.


Hja. Večje je lažje, to je res. Moja izkušnja pa je taka, da sem pri nespremenjeni Roco V200 v N merilu našel čisto dovolj prostora za Lenzov najmanjši dekoder. Pri manjših lokomotivah pa sem videl takšne rešitve, da se dekoder skriva v vagon, ki je za lokomotivo. Je pa izziv.


Saj nisem rekel, da se ne da. Je pač težje, včasih tudi nemogoče (ker ne moreš ven pobrusiti cele uteži). Za en motorski dekoder se že najde prostor, kaj pa za zvočni dekoder in še za zvočnik zraven. Dekoder v vagonu je sicer odlična ideja, ampak potem si obsojen, da ga vlečeš vedno s seboj. Če vedno voziš približno iste kompozice je to OK, za ranžiranje pa to ni.
Da se razumemo! Občudijem tiste, ki spravijo zvočni dekoder in zvočnik v N lokomotivo in tudi tiste, ki datajlirajo in celo izdelujejo N vozila (kot na primer N-amater), ampak kot si rekel, to je izziv, ki ni za vsakega. Meni osebno so N vozila zelo všeč, ker so pravi miniaturni biseri ampak za ranžiranje in podobne operacije pa niso tako primerni kot vozila v H0.

totimato napisal/-a:Se strinjam za prvi del - popolnoma. Pri voznih lastnostih pa ne. Odvisno kaj kupujemo. Če kupujemo Rocotove N modele in Mehanotove HO hobi modele bomo več veselja pri vožnji (tudi počasni) imeli v N merilu. S pravim usmernikom lahko uresničimo zelo počasno vožnjo tudi v N merilu. Imam Minitrixovo premikalko 621, ki se s pomočjo pwm usmernika pemika prav po polžje. S pomočjo DCCja je to verjetno še lažje.


Tu se pa jaz povsem strinjam s kitom. Ne moreš primerjati gnilih hrušk in zrelih jabolk. Mislim tudi, da gnilih hrušk in gnilih jabolk ne moreš. Če hočeš dobre vozne lastnosti moraš ne glede na merilo uporabljati dobre modele. Teza, da so v H0 boljše vozne lastnsti (redvsem pri ranžiranju) ni na mojem zelniku zrasla, samo ponovil sem, ker sem slišal, saj N-ja nisem sam nikoli imel. Ampak ne glede na subjektivna mnjenja ljudi, daje fizika prednost večjim modelom. Poglej samo zarezo v srcu, kjer venec kolesa prečka nasprotno tračnico. V realnosti je širina te zareze v primerjavi z velikostjo kolesa zanemarljiva. V H0 ta zareza (cca 1,5mm) predstavlja kakšno petino ali četrtino premera kolesa, v N že tretjino. In to je bistveni razlog zakaj tudi jaz mislim, da so vozne lastnosti pri kritičnih opravilih (potiskanje vagonov) boljše pri večjem kot pri manjšem merilu.

Glede PWM usmernikov in DCC pa mislim, da na samo zanesljivost vožnje nimajo posebnega vpliva. Morda celo nasprotno: pri zelo počasni vožnji je možnost izgube stika in ustavitve lokomotive večja kot pri hitri vožnji. Zato je prav pri uporabi DCC kvaliteta kretnic in polaganja tračnic toliko bolj pomembna. Seveda pa je PWM usmernik ali še bolje DCC predpogoj za mehko, počasno ranžiranje.

totimato napisal/-a:
ukunaver napisal/-a:Ni za zanemarit tudi vprašanje starosti. Za starejše (kamor vse bolj sodim tudi sam) je H0 bolj primeren kot N, ker se nam slabša vid pa tudi prsti niso več tako spretni, kot v mladosti.


Tukaj ima kovanec dve plati (tudi sam imam očala, zato lahko komentiram). Če slabše vidim, je tako ali tako vseeno v kakšnem merilu sem. Ali pa: če slabše vidim, je HO = N, če stojim 1 meter proč. HO maketa je precej večja in v večini primerov sem več kot meter stran. Detajliranost je tudi stvar debele denarnice. Moja Roco V200 v N merilu mi je precej bolj všeč kot pa marsikatera Mehanotova dizlašica iz Hobi programa.


Pri tem sem mislil predvem na tiste, ki sami detajlirajo lokomotive. To je pri majhnemu merilu definitivno lažje, če si mlad. Pri tistih, ki samo kupujejo in gledajo pa se a strinjam s teboj, da igra denarnica odločilno vlogo.

totimato napisal/-a:p.s. ob tej priložnosti bi se vam zahvalil za fantastičen vodič za začetnike - seznam nasvetov za DCC. Z velikim veseljem ga prebiram.


To me zelo veseli. Če se ti zdi, da bi bilo treba kaj drugače napisati ali če kaj ni dovolj jasno, kar na plan z besedo!

Lep pozdrav
Uroš
Uporabniški avatar
bungee-
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 133
Pridružen: 06.01.2009, 10:52

OdgovorNapisal/-a bungee- » 09.01.2009, 0:23

diehart napisal/-a:
Samo eno vprašanje. Kolikšna je frekvenca PWMja, oz. ali je motor glasen pri počasni vožnji?

lp

Frekvenca PWM-ja je odvisna od proizvajalca...
Regulatorji, ki sem jih naredil za N-amaterja imajo frekvenco 32kHz, se jih pa ne sliši dosti, ker je izhod glajen. :wink:
Uporabniški avatar
totimato
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 608
Pridružen: 02.01.2009, 11:00
Kraj: Zg. Polskava

OdgovorNapisal/-a totimato » 09.01.2009, 8:51

diehart napisal/-a:
Samo eno vprašanje. Kolikšna je frekvenca PWMja, oz. ali je motor glasen pri počasni vožnji?

lp


Ne vem. Tista zadeva ni bila moja. Jaz sem samo prinesel lokomotivo. Ni pa bila glasnejša - mogoče za spoznanje - lahko pa da je šlo samo za psihološki učinek saj sva oba v tišini srmela v lokomotivo in jo opazovala pri premikanju.


@ kit in ukunaver

Meni se zdi, da smo vsi na enaki valovni dolžini. Če se mene vpraša je primerjava N in H0 kot primerjava jabolk in hrušk - brez ocene zrelosti. Nasploh sta to dva različna svetova. Vsak ima svoje prednosti in slabosti, ki smo jih tukaj vsaj malo predstavili skozi debato. Dolfe in še mogoče kdo drug bo imel lažjo predstavo in odločitev za merilo v katerem bo užival bo lažja :)


kit napisal/-a:totimato primerjava med Roco N in Mehano hobby H0 modeli ni objektivna ter ni med sabo primerljiva in je isto, kot bi primerjal med sabo gnile hruške in zrela jabolka. Vse je sadje, vendar ima vsak svoj okus s tem, da gnilega ne moreš jest.


Če jih misliš jest bo držalo. Ampak iz gnilih hrušk se da narediti tako dobro žganje, kot jih z zrelimi jabolki ne bomo spravili skupaj nikoli.

"Za objektivno primerjavo med sabo primerjaj modele v istem merilu ali v istem cenovnem razredu. "
Saj ne primerjam objektivno - moja mnenja so subjektivna, zato, da skušam prikazati pestrost in različnost posameznika (v tem primeru mene). Dolfe je različen od mene in različen od tebe.

Sem pa imel priložnosti tudi objektivne ocene. Ko sem se podajal v hobi in se odločal za merilo, sem imel v Primotehni preizkusiti obe Rocotovi V200 lokomotivi. Tomo je bil tako prijazen, da mi je dovolil ogledati tisto v N in v H0 merilu, obe sem lahko tudi preizkusil na tistih 1,5m tirih, ki jih je imel tam. Sedaj se ne spomnim ali je bila zraven tudi kakšna kretnica... Po uri prijemanja ene in druge, vožnje naprej in nazaj sem spoznal, da je zame N merilo prava stvar. Ranžiranje me nikoli ni prav stimuliralo čeprav deluje zabavno, vožnja kompozicij pa. Evo - to je popolnoma subjektivna odločitev - če bi v tej situaciji bil nekdo drug, obstaja možnost, da bi se odločil za H0 - odvisno kakšna oseba je in kaj pričakuje od modelne železnice :)

Če bi se nekdo odločal za merilo, bi najbolj optimizirana ocena bila, da preizkusi na maketi v obeh merilih in sicer vožnjo in ranžiranje, več lokomotiv, različne prizvajalce... tako bi dobil pravi pregled kaj je osebi res všeč. Ampak na žalost takšnih priložnosti ponavadi nimamo.


Pa še nekaj o sadju: mi pri nas staro sadje pravtako porabimo - potolčene ali tiste ki začnejo gniti grejo v kompot ali v pito. To mi je všeč, saj nimam nobenega dela z njimi - samo uživam v konzumaciji.
Čisto gnilo pa zberem in odnesem kolegu, ki peče žganje. Ta dogodek je šele zabaven. :mrgreen:
Pri zrelem sadju pa imam samo delo (imam mali sadovnjak), pobiranje, zlaganje v gajbice, nošenje v klet... še 3 dni po tem me boli hrbet :mrgreen:


Pa lep dan še naprej!
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 301
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Makete v merilu: HO vs N

OdgovorNapisal/-a volkun » 19.04.2009, 11:12

Ne bi se strinjal s tistimi, ki trdijo, da so modeli v H0 veliko bolje detajlirani od modelov N. Sam imam modele v enem in drugem merilu. Čedalje več�a jih je v N. Enostavno zato, kot je že�ilo omenjeno, na enako velik prostor sparvim 1/3 več, �t v H0. Zato tudi gradim maketo v N merilu in sicer v treh nivojih.
Za primer detajliranja N modelov lokomotiv in vagonov bom priložil �kaj slik mojega voznega parka.

Najprej pa moram prebrat, kako priložim s�ke - hi!
poznidan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 457
Pridružen: 05.08.2008, 12:43
Kraj: Maribor

Re: Makete v merilu: HO vs N

OdgovorNapisal/-a poznidan » 20.04.2009, 21:16

Prehajam na merilo N, kar mi bo v veliko večje veselje tudi zaradi Janijevih odlitkov in nasvetov. Odločitev sama po sebi pa je plod prostorskih možnosti. Več let sem v H0 merilu kupoval modele in tire ter občasno začel z izdelavo makete, potem pa vse skupaj opustil, ker preprosto nisem imel dovolj prostora, merilo N je bilo zame čista eksotika. Šele objave na tem forumu in slike modelov lokomotiv SŽ v merilu N so me napeljale k razmisleku o tem merilu. Odločitve o prehodu na N nisem obžaloval. Končno lahko delam na maketi na kateri bom na velikosti kuhinjske mize imel vse kar sem si zamislil. Modeli v N so zame dovolj detajlirani in ko sem prvič postavljal progo ter pri tem komot sedel za mizo sem imel občutek, da bi lahko pred mano nastal svet v malem z železnico v ospredju. Kar nekaj stvari pri modelih bo treba postoriti, kar bo samo še povečalo veselje ob koncu dela. Izbira merila je stvar konkretnih danosti, osebnega okusa, globine žepa......
Če potegnem črto pa je vsaj zame najbolj pomembno, da vlaki vozijo po maketi, maketo pa imaš lahko samo če imaš tudi dovolj prostora. Merilo N mi bo to omogočilo.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3081
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Makete v merilu: HO vs N

OdgovorNapisal/-a _Borsig_ » 20.04.2009, 21:25

A ste že kaj razmišljali o merilu TT - mislim da je 1:120 - naj me kdo popravi če se motim.
sam se ukvarjam z H0, sem pa nekaj časa nazaj opazoval TT.
Osebno se mi zdi idealen, edini problem je, da ni precej razširjen!

Tam do leta 1990 je bil zelo razširjen v vzhodnem bloku, danes ga pa ne opažam več.

A sploh še kdo izdeluje TT?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
sebastiant
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 942
Pridružen: 24.03.2008, 17:12
Kraj: Ljubljana

Re: Makete v merilu: HO vs N

OdgovorNapisal/-a sebastiant » 20.04.2009, 21:29

Sebastian
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Makete v merilu: HO vs N

OdgovorNapisal/-a milchy » 20.04.2009, 21:30

Mehano, Roco .....
kit

Re: Makete v merilu: HO vs N

OdgovorNapisal/-a kit » 21.04.2009, 20:16

_Borsig_ napisal/-a:A sploh še kdo izdeluje TT?


Debata o tem je bila že tukaj #-o
Za odločitev v katerem merilu bo naša bodoča maketa zagotovo odloča več faktorjev, med drugim so pa najpomembnejši prostor in denar. Če bi bilo tega dvojega v izobilju bi zagotovo bolje šle v promet vrtne železnice :wink:
Sicer pa N amaterju vse pohvale ne samo za lepo izdelane modele, ampak tudi zato, ker se je v našem prostoru postopil takšnega projekta, ki ga do sedaj ni še nobeden in je s tem marsikomu razširil obzorja pri izdelavi modelov, pa ne mislim samo na velikost N, ampak tudi za ostale velikosti.
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2124
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Makete v merilu: HO vs N

OdgovorNapisal/-a Brižitka 363 » 22.04.2009, 9:26

Modeli v N in Z čisto fajn izgledajo, vendar so za moj okus premajhni. Začel sem v H0, in bom pri tem tudi ostal.
Tonka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 121
Pridružen: 18.12.2016, 19:03
Kraj: Ljubljana

Re:

OdgovorNapisal/-a Tonka » 12.02.2017, 11:15

kit napisal/-a:Obstaja pa še eno zanimivo merilo in sicer 1:72, ki ga uporabljajo Angleži na tirni širini 16,5mm (H0).

Ni 1:72 ampak 1:76. Reče se mu 00. Imam pendolina v tem merilu.
Uporabniški avatar
grizeldi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 290
Pridružen: 30.01.2013, 13:20
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Re:

OdgovorNapisal/-a grizeldi » 12.02.2017, 13:51

Tonka napisal/-a:
kit napisal/-a:Obstaja pa še eno zanimivo merilo in sicer 1:72, ki ga uporabljajo Angleži na tirni širini 16,5mm (H0).

Ni 1:72 ampak 1:76. Reče se mu 00. Imam pendolina v tem merilu.

Uhh, ta debata je iz leta 2009 :roll:
Jaz uporabljam N, H0 mi je nakako prevelik.

https://play.google.com/store/search?q=grizeldi

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost