Model JŽ/SŽ 06-018 iz medenine - v sliki in besedi

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
parna
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 484
Pridružen: 17.03.2008, 20:01

Odgovor Napisal/-a parna »

Bo še kaj slik ?

Lep pozdrav.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6503
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Bo samo moram še kaj pametnega narediti, da lahko spet kaj poslikam ;)
Goran
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1288
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Odgovor Napisal/-a bart »

Goran kar v miru naredi.


Pa uživat ne pozabi.


Srečno!
Jernej

P.S. Saj vem, komaj čakam. :wink:
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6503
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Sicer sem ulivanje zavor za tender že opisal v drugi temi (Če Mehano noče, bom pa sam) pa ker se dejansko tiče mojega modela 06, si bom dovolil narediti kopijo tistega še tukaj.

Tukaj je malce drugačen dvodelni kalup, kakor ste ga dosedaj vajeni in kljub temu, da sem po domače zaj...l pri izdelavi prvega kalupa, prva runda odlitkov sploh ni tako slaba kot bi si mislil! Največjo napako sem naredil pri držalu za NEM spenjačo, ki sem jo narobe obrnil, medtem ko so zavore za 06 presenetljivo lepo prišle. In tukaj mi je zopet en mičken nasvet Janija objavljen v tej temi, prišel prav. Drug problem pa je postavljanje kanalov. Tu se moram sam sebe posuti s pepelom, saj sem bil prehiter a rezultat je boljši kot sem si mislil, ko sem kasneje razmišljal, kaj sem naredil. Pa pojdimo lepo po vrsti!

Torej najprej malce pozno a od srca izdelava zgornjega dela kalupa. Spodnji del z originalnimi modeli je premazan z vazelinu podobnim ločevalom, kupljenim pri Samsonu. Zadeva je pravzaprav prečiščena hidrogenizirana nafta in je dokaj voskasta (trdna) ampak se sila lepo namaže s čopičem. Čopič pa ni problem očistiti s toplo vodo ;) Premazal pa sem vse spoje silikon-silikon in pa žice, ki so služile za livne kanale oz. za odzračevanje.
Slika

Ko se je Modrin strdil, je bilo potrebno odstraniti originale. Na prvi sliki so še v svojem ležišču zgornjega dela kalupa. Semafor pa je Viessmanov 6732 (kit), ki bo služil za mičkeno predelavo...
Slika

In sestavni deli na kupu:
Slika
Goran
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6503
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Gremo ulivati! Z 10ml brizgo sem posrkal najprej 2 ml komponente A, nato jo očistil z WC papirjem in posrkal še 2 ml komponente B. Dodal sem 2 kapljici rdeče Revellove barve 330, s katero je sicer prebarvana moja medeninasta lepotica 06. Nato sem vse skupaj zmešal z izvijačem in v brizgalko posrkal celotno mešanico (cca 4 ml je bilo vsega). Po Janijevem drobnem nasvetu vlil nekaj malega mešanice v spodnji del kalupa, vzel buciko in poskušal zmes pospraviti v vse luknje in luknjice (kar mi je lepo uspelo!).
Slika

Zatem sem zaprl kalup, dodal še kocke naokoli do vrha in skozi livno-odzračevalne kanale vbrizgal smole toliko, da je lepo pritekla ven. Potem sem prestavil brizgo še v livno-odzračevalni kanal za signal in še tja malce vtisnil smole. Razlog tega pa je slabo načrtovanje livnih in odzračevalnih kanalov na začetku :? V glavnem temeljito premislite kako in kaj, da bo res vse ratalo pravilno, moje početje je rahlo nevarno za odlitke...
Slika

Nekak po pol ure sušenja sem odprl kalup. Zlahka je šel narazen spodnji del od zgornjega a ulitki so bili v zgornjem delu "zabetonirani" predvsem zaradi livnih kanalov.
Slika

Kot je že Jani povedal, so ulitki po 20-30 minutah še mehki a suhi na otip. In res je, ko sem ulitke pobiral iz zgornjega kalupa s pomočjo zobotrebca skozi kanale, so se le-ti prav lepo zvijali. Zato je potrebno pazljivo vzeti odlitke in se jih splača poravnati oz. postaviti primerno, da ne bodo zviti. Maketarji poznajo podobne odlitke za obogatitev detajlov svojih maket (od recimo Eduarda) in nekateri znajo biti vidno zakrivljeni. Pomaga menda le topla voda (>50°C) in izkrivljanje...

Fotografija odlitka z lepo vidnimi livno-odzračevalnimi kanali. Takole mi je ratalo dobiti vse tri odlitke (plus odvečni material) skupaj s kanali
Slika

In za konec še slika zavor z livnim kanalom. Mimogrede, žica s plastelinom ni bila čisto položena na spodnji kalup in je bilo potrebno ob čiščenju malce zarezati, da se je dalo dobiti še ta del ven ;) Ampak zareza ni popolnoma nič škodila kasneje!
Slika
Goran
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6503
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Po čiščenju odlitkov sem odlitke potem namontiral na sam tender. Dobro držalo za spenjačo rabim zgolj eno, signal bo šel v nadaljno predelavo, zavore pa so le 4, katere sem uporabil na tenderju. In na bok obrnjen tender razkrije vgrajene zavore:
Slika

Če pogledamo celotno lokomotivo s strani, potem se vidijo zavore na tenderju; mogoče na tej sliki malce slabo, saj ni slikana v ravni tal ampak je bila kamera rahlo dvignjena:
Slika

A ste na tej sliki opazili še kaj novega? Ne? Potem pa dodam še dve sliki ;)
Slika

Slika

SMD ledice so s cianoakrilnim lepilom (CA) zalepljene v svoja ležišča v luči. Preden sem jih zalepil na svoje mesto, sem jim dodal še ustrezne (tanke) žice, katere sem dobil z enega skurjenega elektromotorčka. Dejansko so to lakirane žice, katerim sem odstranil malce laka in jih nalotal na diodo. Nosilna plastika silicija je tako tanka, da svetloba seva tudi skozi nosilno podlago, kar se lepo vidi pri fotografiji tenderja zgoraj. Kako pa ta problem rešit? Ena varianta je verjetno barvanje zadnje strani s črnim (pol)svetlečim črnim lakom...

Po uspešnem lakiranju je sedaj na vrsti še dokončevanje pogonskega mehanizma (drogovja) ter elektrika. In kot se iz slik vidi, nekaj žic je že v lokomotivi, enako tudi generator dima in lučke. Elektromotor s polžem in pogonskim zobnikom na 4 osi je že tudi nastavljen. Če to ne štima, je pogon dokaj glasen ampak s sploščenjem enega dela osi (z brušenjem da ne bo pomote) se da to hitro spraviti v red! In kolesa se z veznim drogovjem prav lepo vrtijo tako naprej kot nazaj ;) Več pa v nadaljevanju!
Goran
Robi
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 19
Pridružen: 26.12.2008, 8:05

Odgovor Napisal/-a Robi »

Čestitam, to je pa že pravo umetniško delo. Še veliko takšnih stvaritev.

lp

Robi
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12686
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Tole jemlje dih, Gorči. =D>

Čestitke in še enkrat čestitke, za briljantno zaključen projekt. =D>

Poezija v H0 merilu.



MMG, Še ena huda prošnja. Naredi nekaj sličic z zaprto zaslonko, da boš pridobil na globinski ostrini. In jih pokaži nam, seveda. [-o<


lp
Dolfe Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
crhav
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 69
Pridružen: 01.10.2008, 19:05
Kraj: Rovinj HR
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a crhav »

Gorane,
kapa dole!
PERFEKTO!
Zasto ne metnes koju slikui na druge forume.
Pozdrav
Velimir

p.s. Moja 11stica je zavrsena.
Uporabniški avatar
664-111
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1293
Pridružen: 05.05.2006, 18:25

Odgovor Napisal/-a 664-111 »

Temo spremljam že od vsega začetka in me je skoz navdušila :wink:

na zadnjih slikah se pa vidi, da je projekt izpadel fenomenalno, gorchi vse pohvale =D> =D>
LP
Matic
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1288
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Odgovor Napisal/-a bart »

FENOMENALNO :!:


Jernej
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6503
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Najprej hvala za pohvale a nadaljevanje še sledi ;) Ni še čisto zaključena, dasiravno zunanji izgled je skoraj tak. Manjka še križnik in vse pripadajoče drogovje ;) In elektrika - mmg, zaradi tega je nastradal star Sonyev VCR , ki že dalj časa ne dela :P

Gospod Crha, dajte odpret temo z Vašo 11-tico in objavite slike vaše lepotice!
Goran
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

Gorchi, BRAVO !!!!! pri tem pa res lahko ostaneš brez besed ...
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6503
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Kot sem rekel, zabave še ni konec ;) Ta in prejšnji vikend sem se ukvarjal z drogovjem ampak do danes še nisem končal. Moram priznati, da me tukaj pa malce stiska in sem kar nekaj časa okleval, al bi al ne bi. Razlog temu je kovičenje nekaterih delov skupaj, saj so kovice ultra majhne, premer stebla je vsega 0,78 mm! In če ga tukaj zas...š potem ne vem, kako bi prevrtal kovico in popravil napako. Doslej se mi hvala Bogu [-o< to še ni zgodilo in je šlo vse po načrtih.

Preden sem se začel ukvarjati s križnikom in razvodnikom pare ter vsem povezanim drogovjem, sem moral najprej speti skupaj kolesa. Tu je sila pomemben vrstni red sestavljanja in je potrebno najprej speti osi 1 in 2 ter 3 in 4. Nato se spne še osi 2 in 3 skupaj. Drogovje na 1 in 4 osi pa lahko "pribijem" na osi.

Če se spomnimo tele slike iz preteklosti:
Slika

je potrebno v luknje na kolesih vstaviti posebne zatiče (pine), ki imajo na eni strani navoj M1,6, na drugi pa je zatič premera 0,78 mm. Nato se med dve osi natakne drog ter na tisti pin, kjer se bo prispajkala podložka oz. čep napiči košček papirja. To pa zato, da cin ne pride tja, kjer nima kaj iskati. Potem sledi lotanje in na koncu papir odstranimo. Simpl kajne ;) ?

Slika

Slika

In takole zgleda, ko so vse osi med sabo povezane:

Slika

Potem se pa počasi začne "peklensko" delo :twisted: Tu gre za desetinke milimetra in se seveda časa porabi ... Ko sem nataknil glavni drog in ga začasno spel s križnikom so se pojavile težave. Prispajkani čep na prvi osi se je vneto zabijal v križnik z notranje strani, čep druge osi in glavni drog se zabijata hkrati pa gre na tesno med cevjo s paro in tretjim pinom na levem boku... V glavnem po nekaj urah nežnega zvijanja, brušenja, stiskanja, prelotavanja sem prišel do gladkega premikanja kompletne lokomotive. Posnel sem celo video samo.. khm držat težek fotoaparat v eni roki in s prstom na drugi roki potiskati lokomotivo pač ni enostavno. Moram malce obdelati video pa bo ;)

Kakorkoli že, vse osi skupaj povezane in križnik z glavnim drogom se lepo vidi na tej sliki:
Slika

Nadaljevanje pa sledi še z razvodnikom pare, drogom za menjavo smeri, prehitevanjem in še kaj. In tu nastopijo kovice. In za prvi vtis, kako je to veliko pa si oglejte spodnjo sliko. Mimogrede, nekateri deli so tako fino izjedkani, da je "mesa" (medenine) med luknjo in zunanjim robom komaj za kako desetinko milimetra in sem dvakrat moral delček tudi imobilizirati z dodatno porcijo medenine in cina... Več o tem pa v naslednjem nadaljevanju čez kak dan ;)

Slika

P.S: Vmes pa kuham v glavi in z bungeejem elektroniko, ki bo poganjala to beštijo po tirih :)
Goran
dunhill
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 27.03.2008, 12:30

Odgovor Napisal/-a dunhill »

Brrrr, ko takole govoriš o desetinkah mm in gibljivih delih, me kar zmrazi.
Ob vsem potrpljenju, natančnosti, mirni roki, dobrem vidu in ne vem kaj vse
bi še naštel, dejansko pri vsem skupaj potrebuješ še kanček sreče...

Želim ti je obilo in kot vsi, občudujem lokomotivo!
Odgovori