Gorchi napisal/-a:Ko smo že pri medeninastih modelih, foušariji in še čemu... En teaser (iz moje kurilnice):
Lp,
Goran
Model JŽ/SŽ 06-018 iz medenine - v sliki in besedi
Model JŽ/SŽ 06-018 iz medenine - v sliki in besedi
Tale tema se je začela sicer pri maketi Scheilo s temle mojim postom:
Zadnjič spremenil Gorchi, dne 20.05.2008, 21:38, skupaj popravljeno 1 krat.
Goran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Delno. Plehci so od g. Velimirja Crhe (70 EUR na lokomotivo), kolesa in osi iz Anglije, ostala ulita medenina od Weinert modellbau. Zadeva še ni končana, po tej fotki sem videl, da so tla malce ukrivljena pa jih bom moral poravnat. Ampak počasi se daleč pride, tole je rezultat 3 mesece dela. Trenutno pa stoji, ker čakam še na nekaj malenkosti iz Nemčije (konkretno ventili za prvo kupolo), potem lahko začnem cevi vlečt... No do jeseni bi znala biti že pobarvanaIBANEZ15 napisal/-a:To je ta , ki si jo delal sam
Goran
Goran .Bravo, uspelo ti je No finese bodo sledile samoumevno.
Jaz sem žal obstal pri iskanju ustreznega podvozja, saj zna podvozje povzročati velike probleme v kolikor ni narejeno v nulo. No na ta račun pa imam že dve novi lokomotivi DB 41 in DB 39 (povsem nova, še v garanciji). Po vsej verjetnosti bo nabavljena še ena DB 39, katero mi ne bo žal predelati (beri uporabiti podvozje).
Jaz sem žal obstal pri iskanju ustreznega podvozja, saj zna podvozje povzročati velike probleme v kolikor ni narejeno v nulo. No na ta račun pa imam že dve novi lokomotivi DB 41 in DB 39 (povsem nova, še v garanciji). Po vsej verjetnosti bo nabavljena še ena DB 39, katero mi ne bo žal predelati (beri uporabiti podvozje).
Tine
Uhh.. težko zdej rečem iz glave, če gledam zgolj samo material potem pod 400 EUR ne pridem. 70 EUR so plehci (čeprav so prva lokomotiva g. Crhe so super, kakšna šele mora biti 11-ka!), kolesa+osi+motor+reduktor cca 100, Weinert prva runda 130 EUR, druga runda cca 50 EUR + Seuthe dimnik + LokSound 3.5 cca 130 EUR. Kar zajeten kos denarja, ki pa ni šel na hitro ampak počasiIBANEZ15 napisal/-a:Gorchi res super delo. Kolk bo pa pršlo če skup potegneš solde?
Vem da bo zate vredna veliiiiiiiiiik!
Še enkrat pohvale
Tine, vsake toliko se spomnim nate ja Veš, bolj ko tole gledam, pa gledam svojo Rivarossi BR 39, bolj se čudim, kako bi boje skup spravil Držim pesti da Ti rata, si pa lokomotivi nista preveč podobni. 39 ima gnano 2 os, 06 pa tretjo recimo. 39 ima eno dodatno drogovje okoli valjev pa še nekaj malenkosti tko da...Tine Jarm napisal/-a:Goran .Bravo, uspelo ti je No finese bodo sledile samoumevno.
Jaz sem žal obstal pri iskanju ustreznega podvozja, saj zna podvozje povzročati velike probleme v kolikor ni narejeno v nulo. No na ta račun pa imam že dve novi lokomotivi DB 41 in DB 39 (povsem nova, še v garanciji). Po vsej verjetnosti bo nabavljena še ena DB 39, katero mi ne bo žal predelati (beri uporabiti podvozje).
Mmg, nisem se hotel toliko razpisati v tej temi. Dolfe, če si tako dober, daj razdeli malo teme pa bi (če ste za), naredil eno temo in v nekaj slikah (kako stran slik) opišem gradnjo
Goran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
kotel
Gorchi, ali je potrebno kotel skriviti iz pločevine? Sprašujem, ker sem pri nekaterih kitih videl, da je kotel že gotov / skrivljen /. Predstavljam si, da je to zoprno delo.
Se pa strinjam, da bi bilo v redu začeti novo rubriko in opisati gradnjo tudi z vsemi težavami, ki čakajo še kakšnega graditelja.
Se pa strinjam, da bi bilo v redu začeti novo rubriko in opisati gradnjo tudi z vsemi težavami, ki čakajo še kakšnega graditelja.
Sebastian
Re: kotel
Jap, na žalost je bilo to treba narest. Muka svoje sorte pa še ni ratalo tako lepo - vsaj spoj ni lepo zaobljen ampak je malo v špico.sebastiant napisal/-a:Gorchi, ali je potrebno kotel skriviti iz pločevine? Sprašujem, ker sem pri nekaterih kitih videl, da je kotel že gotov / skrivljen /. Predstavljam si, da je to zoprno delo.
Se pa strinjam, da bi bilo v redu začeti novo rubriko in opisati gradnjo tudi z vsemi težavami, ki čakajo še kakšnega graditelja.
Goran
Gorchi napisal/-a:
Mmg, nisem se hotel toliko razpisati v tej temi. Dolfe, če si tako dober, daj razdeli malo teme pa bi (če ste za), naredil eno temo in v nekaj slikah (kako stran slik) opišem gradnjo
Gorči, želja je uslišana. Pojma nimam kakšen naj bi bil naslov te teme. Predlagam ti, da ga spremeniš po svoji želji. Lahko pa ostane tudi ta.
MMG, avtor prvega posta lahko tudi kasneje spreminja naslov teme. Vedno in večkrat. Ampak, nikarte zlorabljat tega.
lp,
Mod. Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Torej zadeva se je začela s prebiranjem hrvaškega foruma zeljeznice.net, kjer sem našel slike g. Crha in njegovih Borsigeric, med njimi pa je bila tudi slika, objavljena na Milchyevi strani:
Milan upam, da ne zameriš, če si direktno sposodim sliko s Tvoje strani - ampak samo to! Več slik g. Crhe vključno s seznamom delov za lokomotivski tris (JŽ 05-, 06- in 30-) so ravno na Milanovi strani, ocena stroškov pa je bila podana tudi na srbskem forumu, v tej temi. Čas mojega ogledovanja teh tem je bil okoli Miklavža, ko sem vedel, da dobimo v službi nekaj malega dodatka pa sem si rekel, ajde, dejmo probat še nekaj lepega narest iz medenine. Doslej namreč še nisem delal nič iz medenine, zgolj plastične makete (katerih imam res že kar precej narejenih-ene lepše, druge malo manj). Za povrhu pa je še prijatelj iz CD Moste tudi pristavil "lonček" in tako bova oba delala vsak svoj model. Žal gre pri njemu počasneje ampak nič ne de So pa mi prišli njegovi nasveti iz realnega sveta zelo prav. Hvala!
Torej moja prvi model iz medenine, za povrhu pa mi je ta lokomotiva preprosto lepa. Najprej sem skup zbral okvirno, kaj se bo rabilo. Tu je bila v veliko pomoč Milanova stran, saj je lih dobro tudi objavil podatke. Žal se je sedaj izkazalo, da spisek ni čisto popoln, pri eni zadevi pa napačen, to so ena kolesa, ki so se mi že v začetku zdela čudna (še posebej, ko sem gledal Weinertov katalog) pa sem vseeno naročil.
Da ponovim seznam delov, ki jih je bilo potrebno naročiti:
Weinert modellbau oz. http://www.lokshop.de:
Torej prva runda Weinerta je bila 118 EUR na lokomotivo (s prijateljem si ves čas deliva tudi stroške pošiljanja), račun iz mainlytrains je bil 110 GBP, račun iz scalelink pa 53,26 GBP. In kaj sem dobil:
Če povečam kompresor, ki je ulit iz medenine, lahko ugotovimo, zakaj te reči niso poceni:
Seveda sem vmes kontaktiral g. Velimirja Crho, ki je sicer doma iz Rovinja, živi pa v Vidmu v Italiji. Od njega pa sem dobil kuvert z dvema skoraj A4 medeninastima ploščicama (ki ju je bilo treba kar nekaj časa čakat, da so jih v Milanu zjedkali) skupaj z navodili:
Sedaj pa korajžo v roke, orodje na mizo in lepo in počasi delat...
Milan upam, da ne zameriš, če si direktno sposodim sliko s Tvoje strani - ampak samo to! Več slik g. Crhe vključno s seznamom delov za lokomotivski tris (JŽ 05-, 06- in 30-) so ravno na Milanovi strani, ocena stroškov pa je bila podana tudi na srbskem forumu, v tej temi. Čas mojega ogledovanja teh tem je bil okoli Miklavža, ko sem vedel, da dobimo v službi nekaj malega dodatka pa sem si rekel, ajde, dejmo probat še nekaj lepega narest iz medenine. Doslej namreč še nisem delal nič iz medenine, zgolj plastične makete (katerih imam res že kar precej narejenih-ene lepše, druge malo manj). Za povrhu pa je še prijatelj iz CD Moste tudi pristavil "lonček" in tako bova oba delala vsak svoj model. Žal gre pri njemu počasneje ampak nič ne de So pa mi prišli njegovi nasveti iz realnega sveta zelo prav. Hvala!
Torej moja prvi model iz medenine, za povrhu pa mi je ta lokomotiva preprosto lepa. Najprej sem skup zbral okvirno, kaj se bo rabilo. Tu je bila v veliko pomoč Milanova stran, saj je lih dobro tudi objavil podatke. Žal se je sedaj izkazalo, da spisek ni čisto popoln, pri eni zadevi pa napačen, to so ena kolesa, ki so se mi že v začetku zdela čudna (še posebej, ko sem gledal Weinertov katalog) pa sem vseeno naročil.
Da ponovim seznam delov, ki jih je bilo potrebno naročiti:
Weinert modellbau oz. http://www.lokshop.de:
- Dimnik - weinert 8004
- Kupola za pesek - weinert 8150
- parni kupoli, sprednja in zadnja - weinert 8101& 8102
- piščalka - weinert 8351
- elektro generator - weinert 8455
- kompresor - weinert 8400
- ventil vrat dimnice - weinert 8265; to se je izkazalo za napačno!
- ventil za peskanje na kupoli - weinert 8171
- odbojniki - weinert 8600
- verige oz. spojke - weinert 8631- 2 kos, še posebej za spredaj in za vitrino
- zračne cevi -weinert 8292 - 2 kos, velja podobno kot pri verigah
- zračni cilinder za zavore - weinert 8940 - 2 kos
- luči - weinert 9005 ali 9030, če želite osvetlitev
- medeninaste ročke majhne (1,2mm!) - ROA03 (brass handrail knobs small, Romford/Markits), 40 kos po lokomotivi, t.j 4 paketki po 12 kom
- ležaji iz medenine - ROW007, 8 na lokomotivo oz. 1 paketek (ki ima 12 kom)
- elektromotor Mashima MH1624D - LSM1624D, 1 kos
- reduktor 1:38, npr. Markits MM210/20402 - COGB02BS od Comet models; za realno hitrost vožnje bi bil boljši 1:60 ali vsaj 1:50 ampak kaj ko sem preračune kasneje delal
- kolesa za pod kabino fi12mm, s špicami - ROJ12Si (Romford) 1 kos
- kolesa za tender fi 10,5mm, s špicami in koničasto osjo - ROJ10.5So (Romford) 4 kos
- kovice za drogovje - ROA80 (Romford), 1 vrečka s po 20 kovicami
- odjemalci za elektriko - GI4M062 (Gibson), 1 vrečka s po 10 odjemniki
- glavna kolesa fi 18mm, 16 špic - SW1816D 8 kom na lokomotivo; žal z 18 špicami za zmerno ceno teh koles ni
- osi za glavna kolesa z maticami- RM165A (Romford) - 4kom
- čepi za drogovje na kolesih - 8 na lokomotivo, 2 vrečki s po 6 kos na vrečko
- os s kolesi za vodilni voziček, fi 10,5mm, 8 špic - 1 na lokomotivo
Torej prva runda Weinerta je bila 118 EUR na lokomotivo (s prijateljem si ves čas deliva tudi stroške pošiljanja), račun iz mainlytrains je bil 110 GBP, račun iz scalelink pa 53,26 GBP. In kaj sem dobil:
Če povečam kompresor, ki je ulit iz medenine, lahko ugotovimo, zakaj te reči niso poceni:
Seveda sem vmes kontaktiral g. Velimirja Crho, ki je sicer doma iz Rovinja, živi pa v Vidmu v Italiji. Od njega pa sem dobil kuvert z dvema skoraj A4 medeninastima ploščicama (ki ju je bilo treba kar nekaj časa čakat, da so jih v Milanu zjedkali) skupaj z navodili:
Sedaj pa korajžo v roke, orodje na mizo in lepo in počasi delat...
Goran
Od orodja pa se rabi vse mogoče. Obvezne so pilice, močan olfa nož s čimveč rezervnimi rezili, raznorazne klešče (tu pogrešam one s stožčastimi "kljuni"), dober in ne preveč šibek spajkalnik (sam imam Wellerja 50W WECP-20 z nastavitvijo temperature), zelo prav pa pride še plinski grelnik, saj se dostikrat spajkalnik izkaže za prešibkega, če imajo deli veliko toplotno kapaciteto (ali površino).
Tu bi še omenil, da mi je g. Crha priporočil dve knjigi, od katerih sem vzel Locomotive kit chasis construction in 4mm avtorja Iain Rice-a. Mimogrede, g. Crha mi je veliko pomagal pri naročanju (kako sem mu jamral okoli koles, ki jih je bilo težko dobiti!) pa tudi sicer z nekaj nasveti. Hvala g. Crha!
Za prvi poizkus sem skupaj sestavil reduktor. Sicer gledano s strani realizma, malce obžalujem, da nisem že prej šel računati prestavno razmerje, saj bi bilo bolje vzeti reduktor 1:50. Pri maksimalni hitrosti in obremenitvi bi tako lokomotiva drvela po tračnicah z hitrostjo cca 100km/h preračunano v realni svet. Prava 06 pa gre največ 85 km/h. No bo pač šla malo hitreje oz. če jo bom lahko z DCC dekoderjem omejil na kaj manjšo hitrost.
Torej motor skupaj z reduktorjem zgleda takole:
Sicer zobnik tukaj ni na osi, na desni sta še dve podložki, ki pa jih najverjetneje ne bom uporabil, predvsem zato, da bo lokomotiva lažje speljala ostrejši ovinek. Sicer pa naj bi bil reduktor uporabljen nekako takole:
Izrezal sem ploščici frema in tistih nekaj osnovnih (povezovalnih) delov, da sem lahko preizkusil, kako bo lokomotiva šla čez kretnice in okoli ovinkov. Vzel sem najostrejše krivine in kretnice, kar jih imam od Mehana in nekako takole zgleda:
Razlog tega je bila moja zaskrbljenost zaradi konstrukcije okoli zadnje osi, ki se sicer lahko premika za cca 2mm levo desno ampak gledajoč Fleischmannove in Roco lokomotive (bolje rečeno sestavnice), imajo veliki proizvajalci tukaj voziček. Enako velja tudi za pred nedavnim kupljeno Rivarossijevo BR39.
Tu je potrebno še opozoriti, da tenderja tu ni in tako tudi ni povezave med llokomotivo in tenderjem. Morebiti bo tudi tu potrebna malenkostna modifikacija, moram še ugotoviti
Tu bi še omenil, da mi je g. Crha priporočil dve knjigi, od katerih sem vzel Locomotive kit chasis construction in 4mm avtorja Iain Rice-a. Mimogrede, g. Crha mi je veliko pomagal pri naročanju (kako sem mu jamral okoli koles, ki jih je bilo težko dobiti!) pa tudi sicer z nekaj nasveti. Hvala g. Crha!
Za prvi poizkus sem skupaj sestavil reduktor. Sicer gledano s strani realizma, malce obžalujem, da nisem že prej šel računati prestavno razmerje, saj bi bilo bolje vzeti reduktor 1:50. Pri maksimalni hitrosti in obremenitvi bi tako lokomotiva drvela po tračnicah z hitrostjo cca 100km/h preračunano v realni svet. Prava 06 pa gre največ 85 km/h. No bo pač šla malo hitreje oz. če jo bom lahko z DCC dekoderjem omejil na kaj manjšo hitrost.
Torej motor skupaj z reduktorjem zgleda takole:
Sicer zobnik tukaj ni na osi, na desni sta še dve podložki, ki pa jih najverjetneje ne bom uporabil, predvsem zato, da bo lokomotiva lažje speljala ostrejši ovinek. Sicer pa naj bi bil reduktor uporabljen nekako takole:
Izrezal sem ploščici frema in tistih nekaj osnovnih (povezovalnih) delov, da sem lahko preizkusil, kako bo lokomotiva šla čez kretnice in okoli ovinkov. Vzel sem najostrejše krivine in kretnice, kar jih imam od Mehana in nekako takole zgleda:
Razlog tega je bila moja zaskrbljenost zaradi konstrukcije okoli zadnje osi, ki se sicer lahko premika za cca 2mm levo desno ampak gledajoč Fleischmannove in Roco lokomotive (bolje rečeno sestavnice), imajo veliki proizvajalci tukaj voziček. Enako velja tudi za pred nedavnim kupljeno Rivarossijevo BR39.
Tu je potrebno še opozoriti, da tenderja tu ni in tako tudi ni povezave med llokomotivo in tenderjem. Morebiti bo tudi tu potrebna malenkostna modifikacija, moram še ugotoviti
Goran