Nekaj vprašanj o lokomotivah ...

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
sebastiant
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 946
Pridružen: 24.03.2008, 17:12
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a sebastiant »

ROBERTO napisal/-a:




Tudi sam sem modelar in imamo svoj forum in ti rečem, da bilo kaj kdo vpraša mu rade volje pomagamo, saj le tako potem pridobimo potencialnega novega modelarja - tekmovalca, ki se bo udeležil vsaj kakšne dirke za državno prvenstvo.


Roberto
Zanimam se za vse vrste modelarstva, zato bi bil vesel, če napišeš naslov omenjenega foruma, katerega član si. Ali voziš tudi RC avtomobile?
Sebastian
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

sebastiant napisal/-a:
ROBERTO napisal/-a: Tudi sam sem modelar in imamo svoj forum in ti rečem, da bilo kaj kdo vpraša mu rade volje pomagamo, saj le tako potem pridobimo potencialnega novega modelarja - tekmovalca, ki se bo udeležil vsaj kakšne dirke za državno prvenstvo.


Roberto
Zanimam se za vse vrste modelarstva, zato bi bil vesel, če napišeš naslov omenjenega foruma, katerega član si. Ali voziš tudi RC avtomobile?
Recimo: http://www.modelarstvo.si/

Pa prosim lepo, že dalj časa opažam, da imamo na tem forumu težave z razliko med maketarstvom in modelarstvom.
Makete so statični objekti čimbolj podobni originalom, lahko tudi z dodatki kot so lučke. Tako imamo makete vozil, nepremičnin, ljudi... Če na maketi nastopa ena oseba skupaj z drugo maketo/maketami npr. vozil, se imenuje diorama, če je oseb več, potem je to vinjeta.
Modeli pa so dinamični objekti (t.j. se premikajo, gibljejo) z vgrajenim motorjem(motorji) in so podobni originalom, lahko so tudi dinamične makete - torej modeli, ki se premikajjo (jih lahko vodimo, upravljamo) in so čimbolj podobni pravim objektom (lokomotive, avtomobili, tanki, letala, podmornice ;)...).

Po teh definicijah imamo torej makete vagonov, male železnice (načeloma celo vinjete male železnice) in modele lokomotiv.
Goran
ROBERTO
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 30.11.2008, 21:05

Odgovor Napisal/-a ROBERTO »

sebastiant napisal/-a: Zanimam se za vse vrste modelarstva, zato bi bil vesel, če napišeš naslov omenjenega foruma, katerega član si. Ali voziš tudi RC avtomobile?
DA, vozim in tekmujem v 1/8 Off Road Nitro kategoriji.
Lansko leto sem pavziral, sem pa predlani vozil za državno prvenstvo.
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

Roberto!

Malce pozno se vključujem v debato, upam pa da ne prepozno (Božiček je že nosil...). Vidim, da si zelo zagret in morda kar malce neučakan. Pri ukvarjanju z malimi železnicami ne gre preveč hiteti. Mnogo bolje je dobro preučiti, kaj je na voljo na tržišču, kot pa na vso silo kupiti nekaj, za kar ti bo mogoče nekoč žal.

Glede izbire proizvajalca, je vprašanje, ki si ga postavil v drugi temi res napačno. Prvič ni vprašanje Maerklin ali Roco ampak je vprašanje Maerklin (oziroma AC sistem) ali ne Maerklin (oziroma DC sistem). Kot je že @CenzlovPepe povedal je pri Marklinovem sistemu odjemanje enega pola napetosti preko drsnika, ki drsi po kovinskih iglicah na sredini med obema tiroma, drugi pol pa se odjema na obeh tračnicah. Zaradi tega je odjem bolj zanesljiv, tiri pa izgledajo (vsaj za moj okus) grše. Če se odločiš za Maerklinove tračnice (=AC sistem) boš moral kupovati lokomotive za ta sistem (z drsnikom). Take lokomotive izdeluje seveda Marklin in nekaj drugih proizvajalcev, je pa izbira proizvajalcev lokomotiv DC sistema (z odjemom vsakega pola na eno od tračnic) bistveno večja. Po drugi strani pa Maerklinovi izdelki slovijo po visoki kakovosti. Vse lokomotive, ki so narejene za Maerklinove tračnice, imajo vgrajene motorčke na izmenično napetost (AC = alternative current). Ko boš vgrajeval v tako lokomotivo dekoder, boš moral paziti, da bo namenjen AC motorčku. Tudi protokol (=način komunikacije med centralo in dekoderjem) pri Marklinovem digitalu se razlikuje od DCC, ki ga uporabljajo praktično vsi drugi proizvajalci. Ta protokol uporabljajo seveda Marklinove centrale in njihovi dekoterji, pa tudi centrale in dekoderji nakaterih drugih proizvajalcev. Ima pa tudi DCC prednost, ker je proizvajalcev central in dekoderjev precej več, kot pa za Maerklinov protokol. Nenazadnje je DCC standard, ki ga je določila ameriška zveza železničarskih modelarjev, nato pa prevzel ves svet. Razen Maerklina so vsi ostali digitalni sistemi (Fleischman, Trix) zamrli. Zato se jaz osebno ne bi odločil za Marklin.

Kljub temu pa, ne glede na to za kateri sistem se odločiš, imaš še vedno več izbire kot le dva proizvajalca. Če se odločiš za Marklinov sistem, lahko kupiš tudi katero od drugih central, ki podpirajo Marklinov protokol. Če se odločiš za DC sistem je izbira central še večja. Med proizvajalci, ki ponujajo starter sete so še Fleischmann in Piko (kolikor vem oba dobavljiva v Sloveniji), ki imata zelo podobni centrali (izdelek firme Uhlenbrock). Sploh bi rekel, da, če se odločaš za strater set, naj ne bo tvoje vodilo kakšna lokomotiva je notri (ali celo kakšni tiri so notri) ampak kakšna centrala (in od katere firme) je notri. Če te bodo male železnice potegnile, bo lokomotiva iz strater seta čez nekaj časa ena od mnogih, centrala pa bo še vedno ena sama in če boš v startu slabo izbral, boš nezadovoljen ves čas.

Če pa ne vstrajaš na starter setu, pa poglej še centrale firm Uhlebrock, Esu, Lentz in Digitrax, ki ne izdelujejo tračnic in vozil, ampak zelo kvalitetne DCC sisteme. Glede združljivosti naj te ne bo strah, saj je združljivost med različnimi DCC centralami in dekoderji zelo dobra (izjema so morda kakšni starejši ali pa ceneni dekoderji, ki pa jih jaz v nobenem primeru ne bi kupoval).

Napisal si, da si moj prispevek o DCC-ju (http://www.ctk.uni-lj.si/users/kunaver/rr/dcc/dcc.html) že prebral. Tam je med drugim tudi zajeten seznam stvari, na katere je treba biti pozoren pri nakupu centrale in na kaj vplivajo. Predlagam ti, da si pozorno prebereš seznam in se odločiš, katere lastnosti so ključnega pomena zate. Nato pa se natančno pozanimaj, kako centrale različnih proizvajalcev ustrezajo tvojim zahtevam. Najhitreje boš podatke dobil na domačih straneh proizvajalcev, kjer so običajno v PDF objavljena kar cela navodila za centralo. Glede na to, da v tujih jezikih nisi najbolj vešč, bi te pa opozoril na zadnjo točko mojega seznama: prijatelje in znance. Poznaš koga, ki že ima centralo. Ali je zadovoljen, ali ti je pripravljen pomagati? Večina ljudi kupi centralo na priporočilo nekoga (tudi jaz sem jo in ni mi žal). Nenazadnje lahko znanca vprašaš za nasvet in če se začne vse skupaj čudno obnašat, lahko skupaj poskusita ugotoviti kaj je narobe. Če nikogar ne poznaš, ki bi imel centralo, prosi vsaj koga, naj ti pomaga prevesti informacije na spletnih straneh proizvajalcev. Pozanimaj se pri slovenskih trgovcih.

Pa še nekaj o drugih temah:

Glede avtomatskega ustavljanja vlakov pred rdečim semaforjem je več rešitev. Ena možnost je, kot je že @CenzlovPepe omenil, poseben zavorni modul, ki na določenem delu proge dekoderju pošlje signal, naj ustavi motor (nisem pa prepričan, da vsi dekoderji podpirajo to funkcionalnost). Druga možnost pa je upravljanje makete z računalnikom, za to pa rabiš senzorje, dekoderje za kretnice in motorčke (in še kaj) ter poseben program za upravljanje makete.

@dunhill

Mislim, da vsi proizvajalci delajo vagone, ki imajo levo kolo izolirano od desnega in so zato primerni tako za DC kot za AC sisteme. Ali lahko poveš katera firma dela vagone, ki imajo med levim in desnim kolesom stik (morda Maerklin potniške, ki imajo osvetljitev?).

Lep pozdrav
Uroš Kunaver
ROBERTO
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 30.11.2008, 21:05

Odgovor Napisal/-a ROBERTO »

Pozdravljeni,

g. Uroš, najlepša Vam hvala za tako izčrpen predvsem pa učinkovit odgovor.
Pri branju Vašega posta sem se dejansko malce zamislil in si rekel, da ko bo čas bom še enkrat vse proizvajalce (razen Marklina) obdelal, ter da si bom za izgradnjo vzel čas.

Marklin kolikor sem bral na njihovi strani, centrale omogočajo ustavljanje vlakov na določenih mestih samodejno, ter ga po določenih oz. nastavljenih pretečenih sekundah spustijo naprej.
Opis je bil narejen, če imamo na maketi kakšen pendolino in mu lahko določimo na kateri postaji se naj samodejno ustavi, ter po kolkih sekundah naj spet odpelje.

Za Roco sem se nekako najbolj segrel, saj so njihove mobilne postaje vščečne, predvsem pa simpl za uporabo. Izbira lokomotiv je tudi kar velika, tako da ....
Zakaj Start set ? Hja, zato, da v štartu dobim neko osnovo, ter potem gradim na njej in dokupujem stvari po potrebi.

Toliko, torej še enkrat hvala za Vaš odgovor in lep pozdrav.

P.S.
Žal nikogar ne poznam, ki bi se ukvarjal z železnicami, tako da je edino to, da tukaj pač vprašujem stvari, ki se nekaterim zdijo smešne in jim je nanje bi lahko rekel že skoraj težko odgovorit, seveda razen izjem, ki ti odgovorijo in te ne posiljujejo z gumbom išči.
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Roberto, 17. 1. 2009 pridi v Jesenice na brezplačen ogled modulne makete,
kjer bomo skupaj zbrani lahko vse v živo predebatirali.
Po avtocesti mimo počivališča Jesenice se na izvozu Hrušica držiš desno
nazaj proti Jesenicam. Čez 2,4 km takoj za bencinsko črpalko zaviješ
v križišču desno, levo, greš čez most, spet levo in ko na levi vidiš vagone,
greš levo po makadamu do poslopij SŽ.

@Milchy
Ta tekst bi mogoče pasal na tvojo stran poleg slike lokacije.

:berr
Zadnjič spremenil SandiP, dne 06.01.2009, 21:33, skupaj popravljeno 1 krat.
ROBERTO
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 30.11.2008, 21:05

Odgovor Napisal/-a ROBERTO »

Hvala za povabilo. Malo mi je daleč, plus tega pa niti časa ne bo. ](*,)
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Kdor nima časa, si ga mora vzet! Nihče mu ga ne bo dal, ker bo potem sam brez...

Jaz se peljem tja iz LJ - Moste in imam v avtu še prostor.

:berr
dunhill
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 475
Pridružen: 27.03.2008, 12:30

Odgovor Napisal/-a dunhill »

ukunaver napisal/-a:
@dunhill

Mislim, da vsi proizvajalci delajo vagone, ki imajo levo kolo izolirano od desnega in so zato primerni tako za DC kot za AC sisteme. Ali lahko poveš katera firma dela vagone, ki imajo med levim in desnim kolesom stik (morda Maerklin potniške, ki imajo osvetljitev?).

Tudi vsi tovorni in potniški za AC imajo osi brez izolatorja, tako Marklin kot tudi drugi (npr. Mehano za Thalisa) imajo os brez izolatorja. Zakaj je tako, ne vem, saj AC sistem razen na potniških za razsvetljavo, ne pridobi nič, zato je potrebno zamenjat kolesni par na teh vagonih s tistimi, ki imajo izolator. Na Ebayu se dobijo brunirane kolesne dvojice, cena za kom pa je tam nekaj pod 1 EUR.
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

Roberto!
ROBERTO napisal/-a:
Marklin kolikor sem bral na njihovi strani, centrale omogočajo ustavljanje vlakov na določenih mestih samodejno, ter ga po določenih oz. nastavljenih pretečenih sekundah spustijo naprej.
Opis je bil narejen, če imamo na maketi kakšen pendolino in mu lahko določimo na kateri postaji se naj samodejno ustavi, ter po kolkih sekundah naj spet odpelje.
Maerklinova centrala je zelo sofisticirana (in temu primerno draga) - dejansko gre za majhen tablični računalnik in temu primerne so tudi sposobnosti. Se pa da te stvari narediti ceneje na PCju - pa še takoj ni treba investirati v to.
ROBERTO napisal/-a: Za Roco sem se nekako najbolj segrel, saj so njihove mobilne postaje vščečne, predvsem pa simpl za uporabo. Izbira lokomotiv je tudi kar velika, tako da ....
Zakaj Start set ? Hja, zato, da v štartu dobim neko osnovo, ter potem gradim na njej in dokupujem stvari po potrebi.
Roco sistem poznam samo po podatkih iz interneta. Edina stvar, ki mu lahko na pamet očitam je nekoliko premajhen tok - 2,5A bo morda zadoščalo pogojno tam do 5 hkrati vozečih lokomotiv (odvisno od motorjev) oziroma nekoliko manj, če bodo zvočne. Ima možnost priklopa na računalnik (z dodatnim modulom, s katerim pa dobiš nekoliko oskubljeno verzijo sicer odličnega programa RR&Co). Ne vem pa če in koliko senzorjev oziroma javljalnih modulov lahko priključiš. Če te zanima avtomatizacija, je morda bolje nabaviti Pikotovo ali Fleschmanovo centralo (sta v bistvu isti), ki imata priključen za omrežje Loconet - nanj pa lahko priključiš do 4000 senzorjev in 2000 kretnic.

Pa še nekaj: Roco ima nekoliko slab sloves, ker je bil njihov prvi digitalni sistem res zelo, zelo omejen - po podatkih sklepam, da je ta novi boljši (izdeluje ga menda Lenz). Če boš kupoval rabljen Rocotov sistem, se prepričaj, če ti ne skušajo prodati stare verzije - tiste ti ne priporočam.

Glede nakupa starter seta te čisto razumem in se mi zdi za začetnika to prav dobra rešitev - dobiš delujoč sistem.
ROBERTO napisal/-a: P.S.
Žal nikogar ne poznam, ki bi se ukvarjal z železnicami, tako da je edino to, da tukaj pač vprašujem stvari, ki se nekaterim zdijo smešne in jim je nanje bi lahko rekel že skoraj težko odgovorit, seveda razen izjem, ki ti odgovorijo in te ne posiljujejo z gumbom išči.
Ti kar vprašaj, ampak včasih moraš bit malo potrpežljiv. Vsi nimamo vedno časa (jaz sem bil prejšnji teden na primer na dopustu), pa tudi za kakšen pameten odgovor je treba nekaj časa, da ga napišeš. Sicer pa me lahko pokličeš na telefon, ki je naveden na koncu mojega prispevka. Po telefonu se da kakšno stvar hitreje razložit. Kot pa vidim, so ti tudi drugi pripravljeni pomagati.

l.p.
Uroš Kunaver
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

dunhill napisal/-a: Tudi vsi tovorni in potniški za AC imajo osi brez izolatorja, tako Marklin kot tudi drugi (npr. Mehano za Thalisa) imajo os brez izolatorja. Zakaj je tako, ne vem, saj AC sistem razen na potniških za razsvetljavo, ne pridobi nič, zato je potrebno zamenjat kolesni par na teh vagonih s tistimi, ki imajo izolator. Na Ebayu se dobijo brunirane kolesne dvojice, cena za kom pa je tam nekaj pod 1 EUR.
Zanimivo! Razumem za potniške vagone, ki imajo najbrž tudi sredinski drsnik, ampak za tovorne... Moja zlobna pripomba: Najbrž zato, da ne bi slučajno kakšen Maerklinov (oz. AC) vagon zašel na "okuženo" DC progo :twisted: Resno pa: Mogoče zato, ker imajo take tipske kolesne pare in jih dajejo povsod iste.

Hvala za informacijo
l.p. Uroš
sebastiant
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 946
Pridružen: 24.03.2008, 17:12
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a sebastiant »

Mogoče cenejša izdelava..........
Sebastian
kit

Odgovor Napisal/-a kit »

Uroš, če ne zameriš bi te v tvojem izčrpni predstavitvi nekoliko dopolnil. DC sistem je istosmerno napajanje lokomotiv na tirih, AC sistem pa izmenično napajanje lokomotiv na tirih. Ko se pa odločimo za digitalni sistem pa imamo tri najbolj razširjene digitalne formate in sicer: NMRA/DCC, SX (Trix) in MM (Märklin Motorola). Vsi trije formati delujejo na izmenično napetost, edina razlika je da delujejo na različnih frekvencah. Marsikdo se bo vprašal: Zakaj pa DC sistem na izmenično napetost? Zato, ker na istosmerni napetosti ne delujejo digitalni impulzi. Lep primer je računalnik. To je moja kratka razlaga, bolj podrobno bo pa lahko razložil kdo, ki je bolj podkovan v elektroniki.

Kar se pa tiče motorčkov je res, da je imel Märklin včasih v svoje modele vgrajene izmenične motorje, vendar ne dobavlja več modelov brez serijsko vgrajenega digitalnega dekoderja in pet polnega istosmernega motorja. Od ostalih se razlikuje samo v formatu dekoderja.
Tudi vsi ostali proizvajalci imajo v večji meri v AC sistemu, kakor tudi v DC sistemu vgrajene motorčke s stalnim (permanent) magnetom, to je istosmerni motorčki, s tem, da so vsi novejši modeli z vgrajenim drsnikom namenjeni za vožnjo po Märklinovih tirih že serijsko opremljeni z digitalnim dekoderjem in ti odpade skrb za vgradnjo dekoderja. Tako, da vsi proizvajalci ponujajo za AC lokomotive z drsnikom serijsko vgrajen digitalni dekoder, veliko opcij je pa tudi da je temu dekoderju dodan zvok prave lokomotive. Naj spomnim, da so 8 pinski dekoderji v H0 že zgodovina. Sedaj že nekaj časa na trg prihajajo modeli, ki imajo serijsko vgrajene 21 pinske dekoderje. Potrebo po tem je zahteval novejši digital z svojimi dodatnimi funkcijami F1……..F16. Lep primer z takšnimi serijsko vgrajenimi dekoderji je tudi Mehano z svojimi najnovejšimi modeli lokomotiv, kot so BT2, LINT 41, Class 26, G1700, G1206 in DMU 41.

Veliko revolucijo pri motorčkih v lokomotivah je napravil Märklin pred približno petimi leti z C-sinus motorjem. Sedaj je ta motorček od takrat že veliko bolj izpopolnjen. Lastnosti teh motorjev, ki jih zaenkrat vgrajuje samo Märklin v svoje modele lokomotiv serije 39 in so lahko napišem fenomenalni. Lastnost motorjev je takšna, da ima že pri minimalnih obratih skoraj maximalni navor, kar je zelo ugodno za vleko vagonov pri majhnih hitrostih. Ti motorji so brezkrtačni ,trifazni izmenični in jih uravnava serijsko posebej vgrajena elektronika.

Se pa tudi vsi ponudniki digitalnih central trudijo, da bi njihove centrale podpirale ostale digitalne formate, kar je lahko prijetno, da imamo centralo od enega proizvajalca, modele pa od drugega proizvajalca in med sabo vse funkcionira, je med sabo kompatibilno. Potrebno je samo razlikovati lokomotive z drsnikom (AC) ali brez drsnika (DC). Vsako leto na področju digitala pri malih železnicah prihaja do izboljšav, tako bo zagotovo tudi letos, ko napovedujejo po nekaterih tujih forumih, da bo najnovejša Märklinova digitalna centrala Central Station 60213 podpirala tudi ostale formate.

Res je, da je v DC sistemu večja izbira modelov, vendar se trendi v svetu zaradi povečanja kroga kupcev obračajo k temu, da imajo zmeraj več izdelovalcev čim večjo ponudbo tudi AC modelov. Edini problem za AC je v tem, da je potrebno menjati kolesa na vagonih, kar pa trgovci na zahtevo kupca opravijo pri novih modelih brezplačno menjavo koles.
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

Kit!

Hvala za tvojo dopolnitev oziroma popravek. Maerklinovih novejših vozil res ne poznam prav dobro, tako da to kar sem napisal očitno bolj velja za starejše modele.

Vsekakor se strinjava, da je prva odločitev in glavno vprašanje za kateri sistem tirov se odločiš: Maerklin (AC) ali ne-Maerklin (popularno imenovan DC). Moja teza še vedno je, da je za DC večja izbira. Maerklin ima nedvomno vrhunske proizvode, tako vozila kot tudi digitalno opremo, ki pa ni poceni. Tudi vozila drugih proizvajalcev v AC sistemu niso najbolj poceni. Zato se mi zdi, da DC nudi večjo možnost izbire, saj lahko izbiraš tako med dragimi in kvalitetnimi modeli, kot med cenejšimi. Priznam pa, da na vprašanje Maerklin da ali ne gledam malce drugače, ker se ukvarjam z ameriškimi železnicami, tam pa izdelkov za AC praktično ni (v primerjavi s preostalo ameriško produkcijo). Čisto osebno me motijo tudi iglice za sredinsko napajanje, ampak to je stvar okusa.

Glede digitalnih formatov bi rekel, da Trix res ni več opcija. Morda se še prodaja, ampak vsakemu, ki na novo vstopa na področje digitala bi Trix odsvetoval. Osebno mislim, da bo sčasoma prišlo do konvergence sistemov (in verjetno do prevlade DCC). Na to kaže tudi to, da (kot praviš) celo Maerklin načrtuje podporo DCC. Glede na to, da glavni proizvajalci central podpirajo DCC in Motorolin format, bo v bodočnosti stvar izbire formata verjetno še najbolj odvisna od tega koliko starih enomodnih (Motorola only ali DCC only) dekoderjev boš imel v lokomotivah - sodobni dekoderji večinoma že sedaj podpirajo oboje.
kit napisal/-a:Vsi trije formati delujejo na izmenično napetost, edina razlika je da delujejo na različnih frekvencah. Marsikdo se bo vprašal: Zakaj pa DC sistem na izmenično napetost? Zato, ker na istosmerni napetosti ne delujejo digitalni impulzi. Lep primer je računalnik. To je moja kratka razlaga, bolj podrobno bo pa lahko razložil kdo, ki je bolj podkovan v elektroniki.
Zakaj je digital izmeničen? Zato ker lahko na ta način po isti žici prenašaš močnostno napajanje in podatke brez večjih težav. Ni pa digitalno izmenično napajanje enako klasičnemu AC. AC je sinusne oblike, digital pa je pravokoten. Različni formati se ne razlikujejo le po frekvenci (oziroma trajanju posameznih polperiod signala, s čemer so zakodirani podatki) ampak tudi po načinu zapisov posameznih bitov in strukturi ukazov.

Še enkrat ti hvala za dopolnitev, sem se tudi jaz nekaj novega naučil.

Lep pozdrav
Uroš
ROBERTO
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 30.11.2008, 21:05

Odgovor Napisal/-a ROBERTO »

Torej, če bi kupil Pikotovo ali Fleschmanovo digitalno centralo, a bi lahko Roco-tove digi lokomotive z že vgrajenimi dekoderji brez problema uporabljal ? Upam, da se razumemo ?
Kupim Fleschmanov (seveda nov v trgovini) digi komplet, nato pa kupim Roco lokomotivo, ki ima dekoder že vgrajen, abi imel kakšne probleme z upravljanjem le te z Fleschmanovo centralo ?

Žal, na Fleschmanovi strani ni cenika za digitalne start sete.
BIG BOSS napravica niti ne zgleda tako slabo.
Odgovori