Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Pozdrav,
včeraj in danas smo jaz in Mišo delali intenzivno na pultih za njegovo maketo,
tak je to zglegalo ko sva jih testirala
levi pult je za skrito,desni za Ormož a mali za T.S.O.
LP Sini
včeraj in danas smo jaz in Mišo delali intenzivno na pultih za njegovo maketo,
tak je to zglegalo ko sva jih testirala
levi pult je za skrito,desni za Ormož a mali za T.S.O.
LP Sini
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Dobro so videti te komandne plošče!
Kakšen material sta uporabila za ploščo? In zanima me tudi kako sta oz. bosta el. povezala plošče. Pri kretnicah vidim, da sta uporabila klecno stikalo in dve LED diodi. Kako imata to električno povezano s kretniškimi pogoni?
Je možen tudi kakšen posnetek spodnje strani plošče?
Kakšen material sta uporabila za ploščo? In zanima me tudi kako sta oz. bosta el. povezala plošče. Pri kretnicah vidim, da sta uporabila klecno stikalo in dve LED diodi. Kako imata to električno povezano s kretniškimi pogoni?
Je možen tudi kakšen posnetek spodnje strani plošče?
LP, Miran
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Miran zdravo,miranzor napisal/-a:Dobro so videti te komandne plošče!
Kakšen material sta uporabila za ploščo? In zanima me tudi kako sta oz. bosta el. povezala plošče. Pri kretnicah vidim, da sta uporabila klecno stikalo in dve LED diodi. Kako imata to električno povezano s kretniškimi pogoni?
Je možen tudi kakšen posnetek spodnje strani plošče?
Takole izgleda na primer spodji del komandnega pulta za glavno postajo Ormož.
Tudi oba druga pulta, sta narejena po "istem kopitu". Material je aluminjasta plošča, na katero je zalepljena natisnjena folija z tirno shemo.
Glavni elektro priklop je za vsako ploščo posebej. Napajanje led diod in vse motorne pogone, ki so trije različni:Domači proizvod motorčkov za kretnice na glavni postaji Ormož, Conradovi motorčki za skrito postajo, ter Tortois-i za TSO. Vse kretnice pa krmili tale AC/DC Adapter: http://www.conrad.de/ce/de/product/5126 ... DC-1500-mA" onclick="window.open(this.href);return false;. Toliko na hitro in zelo na kratko. Kaj bolj podrobno, pa nekoliko kasneje, kajti zunanja dela v goricah in na vrtu me "kličejo"...Pa tudi Sini bo znal verjetno kaj bolj natančno in kaj več povedati glede tega...Ko bo utegnil seveda...Sedaj spomladi imava namreč oba kar precejšnjo "gužvo"...
L.P.
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Zdravo,
zelo lepo in "pospravljeno" deluje ta elektrinika.
kako ba boš imel pod kontrolo vlake v skriti postaji, imaš kak senzor zasedenosti tirov? Oz. kako boš vedel kako daleč lahko zapelješ vlak?
lp,matej
zelo lepo in "pospravljeno" deluje ta elektrinika.
kako ba boš imel pod kontrolo vlake v skriti postaji, imaš kak senzor zasedenosti tirov? Oz. kako boš vedel kako daleč lahko zapelješ vlak?
lp,matej
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Senzor zasedenosti tirov na skriti postaji tudi bo! Slika tega vmesnega dela, z razdelilnikom za posamezni tir in na katerem je ta modul, in je tudi že pripravljen za montažo, pa nekoliko kasneje, oz. zvečer...duro napisal/-a:Zdravo,
zelo lepo in "pospravljeno" deluje ta elektrinika.
kako pa boš imel pod kontrolo vlake v skriti postaji, imaš kak senzor zasedenosti tirov? Oz. kako boš vedel kako daleč lahko zapelješ vlak?
lp,matej
L.P.
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Laično vprašanje: na shemi skrite postaje pri marsikaterem tiru na enem koncu ni stikala za kretnico. Ali to pomeni, da so tisto izvozne strani s kakšnimi avtomatskimi kretnicami (jih lokomotiva sama postavi), ali pa se morda postavljajo skupaj s kretnicami na drugem koncu tira?
LP, Metod
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
laični odgovor: vlaki bodo najbrž vozili samo v eno smer in bodo kretnice prevozili (če so to kretnice, ki nimajo močne vzmeti ala Peco je to čisto izvedljivo - vsaj na MMJ imamo tak orešeno), zato ni potrebno še na izvoznem delu imet kretniških pogonov
M.
M.
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Je že Milan pravilno ugotovil...mkx napisal/-a:Laično vprašanje: na shemi skrite postaje pri marsikaterem tiru na enem koncu ni stikala za kretnico. Ali to pomeni, da so tisto izvozne strani s kakšnimi avtomatskimi kretnicami (jih lokomotiva sama postavi), ali pa se morda postavljajo skupaj s kretnicami na drugem koncu tira?
Namreč dejansko sta to dve skriti postaji, na enem nivoju, in predstavljata prihode in odhode vlakov iz dveh različnih smeri. Štirje tiri skrite postaje so mišljeni za prihode oz. odhode vlakov v ali iz smeri Pragerskega, drugi štirje pa za ali iz smeri M.Sobote ali Središča ob Dravi (za v to smer sta tudi na glavni-zgornji postaji dva izvozna oz. uvozna tira!) Prihod vlaka na skrito postajo se bo z elektro-kretnico usmeril na ustrezen prosti tir, ki ga bo pokazal senzor zasedenosti tira. Na izvozih, pa so na obeh skritih postajah t.i "fraj lauf" kretnice. V mojem primeru so to Roco, katerim sem odstranil vzmeti.milchy napisal/-a:laični odgovor: vlaki bodo najbrž vozili samo v eno smer in bodo kretnice prevozili (če so to kretnice, ki nimajo močne vzmeti ala Peco je to čisto izvedljivo - vsaj na MMJ imamo tak orešeno), zato ni potrebno še na izvoznem delu imet kretniških pogonov
M.
L.P.
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
In še obljubljena slika vmesnega razdelilnega dela z modulom zasedenosti tirov: http://www.tams-online.de/htmls/produkt ... _gbm8.html" onclick="window.open(this.href);return false; za skrito postajo. Ta del, pa se bo "zvezal"ob dokončni montaži
Še na kratko nekaj dodatnih pojasnil o povezavah pult-maketa: Na pult glavne postaje Ormož, sta "pripeljani" dve različni liniji za napajanje. Eno sem že v mojem prejšnjem postu omenil... Druga linija, pa je ločena, in namenjena za krmiljenje Viessmannn-ovih likovnih signalov, s katerimi se bo prav tako "upravljalo" iz komandnega pulta. Na manjši pult (za TSO), pa gredo dodatno še kar tri različne linije napajanja iz različnih transformatorjev. Ena linija je namenjena za prižiganje/ugašanje zunanje razsvetljave, druga za notranjo osvetlitev objektov, tretja pa za dimni generator dimnika, in "entkupplarje": http://www.herkat.de/" onclick="window.open(this.href);return false;, ki so se prav tako "znašli" v tirni situaciji TSO...Upravljanje celotne tirne situacije na maketi (kretnice, signali...) je zamišljeno popolnoma ročno. Kot je bilo nekoč tudi v resnici še pred modernizacijo oziroma avtomatizacijo prometa in posodobitve tirne situacije v Ormož-u...
L.P.
Še na kratko nekaj dodatnih pojasnil o povezavah pult-maketa: Na pult glavne postaje Ormož, sta "pripeljani" dve različni liniji za napajanje. Eno sem že v mojem prejšnjem postu omenil... Druga linija, pa je ločena, in namenjena za krmiljenje Viessmannn-ovih likovnih signalov, s katerimi se bo prav tako "upravljalo" iz komandnega pulta. Na manjši pult (za TSO), pa gredo dodatno še kar tri različne linije napajanja iz različnih transformatorjev. Ena linija je namenjena za prižiganje/ugašanje zunanje razsvetljave, druga za notranjo osvetlitev objektov, tretja pa za dimni generator dimnika, in "entkupplarje": http://www.herkat.de/" onclick="window.open(this.href);return false;, ki so se prav tako "znašli" v tirni situaciji TSO...Upravljanje celotne tirne situacije na maketi (kretnice, signali...) je zamišljeno popolnoma ročno. Kot je bilo nekoč tudi v resnici še pred modernizacijo oziroma avtomatizacijo prometa in posodobitve tirne situacije v Ormož-u...
L.P.
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Hvala za odgovore!
Dobro zgleda in lepo pregledno je razpeljano!
Dobro zgleda in lepo pregledno je razpeljano!
LP, Miran
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
bravo Matjaž !!!
lepo, da te ni premagala digitalizacija, se vidi da si malo "v letih"
lepo, da te ni premagala digitalizacija, se vidi da si malo "v letih"
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Niso samo leta kriva... Če je že tirna situacija glavne Ormož-ke postaje in TSO iz obdobja, ko še ni bilo takšne avtomatizacije prometa, je tudi po mojem smiselno, da se tudi promet odvija vsaj približno tako, kot je bilo to takrat. In tudi moje mišljenje je, da ko je makete končana, nekaj moraš "delati" na njej, saj ti drugače kaj hitro lahko postane dolgčas..."Prometnik" za komandnim pultom bo tisti ki bo usmerjal vlake na določen tir na postaji, odpiral signale, zapornice (ki še pridejo...itd) "Strojevodja"(z Multimausom), pa bo tisti, ki bo moral paziti pri vožnji vlaka, da slučajno ne prevozi kakšen rdeč signal, ali odprtih zapornic...To se pravi: Odgovornost bo na obeh...milchy napisal/-a:bravo Matjaž !!!
lepo, da te ni premagala digitalizacija, se vidi da si malo "v letih"
L.P.
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
mmatja napisal/-a:Niso samo leta kriva... Če je že tirna situacija glavne Ormož-ke postaje in TSO iz obdobja, ko še ni bilo takšne avtomatizacije prometa, je tudi po mojem smiselno, da se tudi promet odvija vsaj približno tako, kot je bilo to takrat. In tudi moje mišljenje je, da ko je makete končana, nekaj moraš "delati" na njej, saj ti drugače kaj hitro lahko postane dolgčas..."Prometnik" za komandnim pultom bo tisti ki bo usmerjal vlake na določen tir na postaji, odpiral signale, zapornice (ki še pridejo...itd) "Strojevodja"(z Multimausom), pa bo tisti, ki bo moral paziti pri vožnji vlaka, da slučajno ne prevozi kakšen rdeč signal, ali odprtih zapornic...To se pravi: Odgovornost bo na obeh...milchy napisal/-a:bravo Matjaž !!!
lepo, da te ni premagala digitalizacija, se vidi da si malo "v letih"
L.P.
To si pa napisal, kot da bo tvoja maketa kdaj končana, sej ne da tega ne zmoreš, ko bo "končana" se boš tako ali tako lotil predelave kakšnega odseka ali se motim ?
Drugače pa Kapo dol!!!
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Dobro, dobro "Končana" sem imel v mislih: V voznem stanju... Saj kar zajeten del ki ga imam v planu še zgraditi, še čaka na realizacijo...yyure napisal/-a:To si pa napisal, kot da bo tvoja maketa kdaj končana, sej ne da tega ne zmoreš, ko bo "končana" se boš tako ali tako lotil predelave kakšnega odseka ali se motim ?
Drugače pa Kapo dol!!!
Re: Mišotova maketa iz Lendavskih goric
Pozdravljeni
Ker je zadnje dni bolj slabo vreme, in še prazniki so bili povrhu, se je našlo nekaj časa, da se je nekaj malega delalo na maketi. Evo rezultata:
L.P.
Ker je zadnje dni bolj slabo vreme, in še prazniki so bili povrhu, se je našlo nekaj časa, da se je nekaj malega delalo na maketi. Evo rezultata:
L.P.