Vagon Baat v H0

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
borut_slo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 26.10.2012, 14:28

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a borut_slo »

Hi!
Gorchi napisal/-a: 0402 manjša izvedba 0603?
Te oznake so v bistvu mere ledice v imperial sistemu mer. EU oznake so pa v metričnem sistemu.

Recimo
0402 (1005 metric): 1.0 mm × 0.5 mm (0.039 in × 0.020 in)

ali pa

0603 (1608 metric): 1.6 mm × 0.8 mm (0.063 in × 0.031 in)

Najmanjši element pa je 01005 (0402 metric): 0.4 mm × 0.2 mm (0.0157 in × 0.0079 in) samo takih ledic pa še nisem zasledil v prosti prodaji.

Če koga več zanima naj si pogleda http://en.wikipedia.org/wiki/Surface-mount_technology" onclick="window.open(this.href);return false;

lp
Borut
SouthernPacific
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 101
Pridružen: 26.09.2011, 17:13

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a SouthernPacific »

0402 LED-ice so manj pogoste kot recimo 0603, vendar jih je na eBayu kar nekaj. Sam jih uporabljam za luči na drogu zapornice. Za spajkanje je nujna SMD konica spajkalnika, same diode pa so precej občutljive, še posebej kontakti. Poleg tega jih ni težko izgubiti, zato je nujno, da jih kupiš nakaj več, kot jih boš potreboval :)

Moj predlog:
Glede na to, da so 0402 diode precej majhne, bi jaz na tvojem mestu samo povrtal ohišje luči na vagonu. Najprej uporabiš večji sveder, ki je velikosti odprtine luči in povrtaš kakšna dva milimetra, nato pa z manjšim svedrom (0,5-1mm) na sredini povrtaš še luknjo za žice. S tem dobiš obliko pravega reflektorja, lahko ga celo pobarvaš s srebrno barvo. Nato pa vzameš 0402 LED-ico, na katero prispajkaš žice in jo vstaviš kot bi bila žarnica v reflektorju ter jo zalepiš. Potem pa vzameš kakšno prozorno lepilo, ki je dovolj tekoče, recimo Revellovo in zapolniš reflektor, lahko pa tudi kako UHU Super gel lepilo, ki ga naneseš v odprtino s pomočjo zobotrebca. Lepilo se samo izravna, tako da izgleda kot steklo, če pa je pregosto in površina ni čisto ravna, pa naneseš še eno plast Revellovega, ki je zelo tekoče. Ko je lepilo popolnoma suho, "steklo" pobarvaš z rdečim flomastrom. Jaz uporabljam Staedtler permanent Lumocolor.
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 420
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a duro »

SouthernPacific napisal/-a: Potem pa vzameš kakšno prozorno lepilo, ki je dovolj tekoče, recimo Revellovo
ne vem če je Revellovo primerno za to opravilo, saj topi material iz katerega je narejeno ohišje...
SouthernPacific
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 101
Pridružen: 26.09.2011, 17:13

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a SouthernPacific »

duro napisal/-a:ne vem če je Revellovo primerno za to opravilo, saj topi material iz katerega je narejeno ohišje...
Najbrž res #-o Sam nimam tega vagona, zato tega ne vem. Pri moji izdelavi sem uporabljal PLA in ni bilo težav.
Uporabniški avatar
borut_slo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 26.10.2012, 14:28

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a borut_slo »

SouthernPacific napisal/-a:povrtaš kakšna dva milimetra, nato pa z manjšim svedrom (0,5-1mm) na sredini povrtaš še luknjo za žice.
Tole sem tudi jaz razmišljal. Težava je v tem, da je luč dimenzije fi 2,9mm x 1,8mm. Na zadnjem delu pa je zelo majhen podaljšek fi manj kot 1mm. Če bi tole hotel delati, bi moral lučko fiksno zalepiti na vagon in šele potem vrtati.

Včeraj sem začel delati na mesing cevki. Zgleda bolj obetavno in lažje za naredit. Zdaj čakam samo pošto iz Mb, da zapolnim luknjo s plastiko in zalimam gor rdečo ledico 0603 (rdeče nimam v 0402).

lp
Borut
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Borut,
da Ti odgovorim na vprašanje. Sprememb vagona z lučko ne bo, je pa narejeno tako, da je ohišje dejansko "lonček", ki ima na ravnem delu pinček, kateri se vstavi v luknjico na čelu. Verjetno veš, da vagon obstaja v bolj ali manj enaki obliki naokoli po vseh državah bivše SFRJ, nimajo pa vsi take rdeče čelne luči. Zato je tudi tak sistem, sicer bi ob konstruiranju bila že odlita na čelu in bi bilo vse skupaj enostavneje za narest. Tako pa žal obstaja celo možnost, da ob prevrtavanju lahko ohišje celo odpade s čela vendar le v primeru, če je bilo premalo lepila. Ta možnost je pa hudo majhna.

Mogoče si res lahko pomagaš tudi s prozornim delom drevesca, seveda če ga imaš od vagona ali pa kake druge makete. Zato, da bo pravega primera uporabi svečo, da blago stopiš plastiko (drevesce mehčaš 10 cm nad plamenom), potem pa razvlečeš ali karkoli že. Prozorno plastiko lahko pobarvaš s prozornim rdečim lakom, katerega dobiš v oni mini pločevinki Revella (poleg rumene in mislim še modre) -> http://www.revell.de/produkte/farben-kl ... 32731.html

Še okoli povrtavanja recimo 2,5mm (zunanji premer) debele medeninaste cevi. Nič bat, prvič ne rabiš globoko povrtat, drugič pa je stena 0,25mm čisto dovolj debela. Rabiš mirno roko, modelarski vrtalnik (pa ne pretiravaj z obrati!) in dobro vpetje. Sam sem navrtal luknjico 0,5mm v 0,8mm debelo medeninasto žico (kupljena v Mladem tehniku), edino kar sem naredil je bilo blago brušenje, da sem lahko pritisnil sveder na žico. Res je, da sem potem 0,5 mm žico poslal v luknjico in jo z mikro količino cina fiksiral ampak ta kos še vedno stoji na moji 06. Drugače pa če gledaš ploščice za lokomotive, ki jih prodajamo v klubu Baat oz. jih jaz po želji naredim, to je vse iz 0,2mm debele alpake pa so trdne. 0,5 mm debela stena je, če mene vprašaš hudo predebela. Toliko je debela recimo tesnilka okoli vetrobranskega stekla na Roco ÖBB 1042 ali 1044, tam iz konca 90-tih.
Goran
Uporabniški avatar
borut_slo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 26.10.2012, 14:28

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a borut_slo »

Hi!

Hvala za odgovor. Tole s sklepno lučjo nisem vedel da je ostali nimajo. Pol je razumljiva takšna rešitev.

Glede povrtavanja medenine, to mi ne dela težav. Problem imam s plastiko, ker mi ne uspe prevečkrat.

Prvo,
moj vtalnik je od Mehanotehnike (imam še enega večjega za v stojalo, samo ne grejo noter manjši svedri)

drugo,
ne vem katere svedre porabiti za lepo luknjo (jeklo, spiralni, železo, ...). Za svedre za les in beton vem da ne bo šlo.

tretje
moram si narediti nov PWM regulator obratov za vrtalnik, ker mi je stari crknil pred časom.

Sledi vstavljanje prozorne plastike fi 2mm in ledica od zadaj ter barvanje z rdečo. Glede rdeče sem malo gledal slike in se mi ne zdi glih transparenta, bolj nekam motno rdeča. Bom malo poskušal s transparento in en bolj tako na pol transparentno, da vidim katera lepše sveti v temi.


Tole pa sem poskušal narediti danes.
Slika
Slika

Pa še malo o odjemnikih toka.
najprej luknje ob kolesih
Slika

pol pa vezja s fosfor brnonzo 0,2mm debeline
Slika

postavitev s spodnje strani
Slika

in od spredaj
Slika

in s kolesi
Slika


lp
Borut
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Borut,
zelo lepo narejeni odjemniki toka! Koliko široke jezičke si naredil?

Pri svedrih je takole. Kadar režeš, bodisi s svedrom, bodisi s frezo, moraš paziti na obodno hitrost, obodna hitrost pa je odvisna od premera svedra in vrtljajev osi. Jaz uporabljam Minicraftovo orodje, katere menda ne delajo več (za Mehanotehniko sploh nisem vedel!), sicer pa se najbolj uporalbja ali Proxxon ali Dremel. Kakorkoli že, za vrtanje a 0,5mm svedrom v medenino, imam nastavljen potenciometer na trafu nekje na 70%, 1,5mm pa tam med 80 in 90%. Seveda svedri lepo vrtajo če so nabrušeni in svedri pod 1mm so hitro topi, pa še ni jih lahko dobiti.

Vidia sveder za beton je za beton in opeko, v les, plastiko in medenino pa lahko vrtaš s svedri za kovino brez težav, edino pri plastiki ne smeš pretiravati, da se sproti ne topi. Za plastiko so lahko svedri tudi malce bolj topi, za kovino pa čimbolj nabrušeni. Jemlji HSS (High Speed Steel) svedre, splača se dati še kak EUR več za kvaliteto, pazi na obrate in ne bo težav.

Mimogrede, ne vem koliko modelariš ampak če je tega veliko, vseeno razmisli o kakem Proxxonu ali Dremlu, ne glede na to koliko stane. Vrtalnik in napajalnik, vsak od njiju pod 40 W je prešibek, 100W je pa že huda stvar in pride kak večinoma prevečen vat moči prav.
Goran
Uporabniški avatar
borut_slo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 26.10.2012, 14:28

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a borut_slo »

Hi!

Jezički so široki Od 1,8 do 1,9mm, debeline 0,2mm, so pa ročno izdelani. Če bo še več predelav Baat-ov, jih bom jedkal po foto postopku.

Glede vrtanja imam težave samo s plastiko. Če je preveč nov sveder, jo zelo kruši. Probal sem že vse živo, pa je uspeh nekako 50/50. Imam sicer eno kitajsko kopijo Dremel vrtalnik, ki je kar močen, samo za plastiko delat pa ni glih v redu, ker je pretežek. Zato je na stojalu, kjer v glavnem vrtam luknje v TIV.

Kakšna pa naj bo obodna hitrost za plastiko?

Lp
Borut
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a miranzor »

borut_slo napisal/-a:Glede vrtanja imam težave samo s plastiko. Če je preveč nov sveder, jo zelo kruši. Probal sem že vse živo, pa je uspeh nekako 50/50. Imam sicer eno kitajsko kopijo Dremel vrtalnik, ki je kar močen, samo za plastiko delat pa ni glih v redu, ker je pretežek. Zato je na stojalu, kjer v glavnem vrtam luknje v TIV.

Kakšna pa naj bo obodna hitrost za plastiko?
Jaz plastiko vrtam izključno ročno, z urarskim vrtalnikom, ker je pri električnem vrtalniku težko nastavit tako nizke obrate in zaradi teže vrtalnika hkrati zagotoviti natančno držo oz. smer vrtanja.
Število obratov je po moje težko na pamet določiti, vsekakor pa je najbolje, da so čim nižji, da ne pride do pregrevanja in posledično deformacije plastike. Sicer pa tudi sam, tako kot Goran, uporabljam Minicraft orodje.

Sicer pa čestitke za lepo in zanimivo predelavo! :thumbupl

Morda sem spregledal v prejšnjih objavah - kako boš preprečil utripanje razsvetljave zaradi morebitnih slabih stikov ob prevozu kretnic ali drugih kritičnih mest?
LP, Miran
Uporabniški avatar
borut_slo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 125
Pridružen: 26.10.2012, 14:28

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a borut_slo »

Hi!

Gorchi, hvala. Sem nabavil nove svedre 2,9mm za železo. Bom poskusil danes na roke zvrtati eno luknjo.

Utripanje bom preprečil z dodatnim kondenzatorjem v wc-ju. 470uF/35V. Sem poskušal noter stisniti 1000uF, pa mi zmanjka dober mm višine. Bi moral prevrtati letvico z diodami, pa je na tej strani tudi dekoder, ker so skozi wc speljane tudi žičke odjema.

Dodatno pa imajo vsa štiri kolesa odjem za prehode preko kretnic. Kako se bo obneslo, bom povedal.

Tukaj bi pohvalil vse, ki ste izbirali kolesa za ta vagon. Glede prevajanja so SUPER. Acme in Roco so preveč brunirana in jih je potrebo malo obdelati.


Imam pa naslednjo dilemo o varianti za zadnjo luč. Imam dve varianti:

-Zaobljena, ki je podobna originalnim v modelu
Slika

- Ravna, ki je bolj podobna prototipu (še ni čisto dokončno spolirana)
Slika

Ker ne bom predeloval obeh sklepnih luči, bi jaz uporabil zaobljeno. Bi pa prosil za vaše mnenje preden začnem barvat in lepit.

lp
Borut
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Vagon Baat v H0

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Borut,
ne vem koliko naj bi bila obodna hitrost, spomnim se, da pri Bosch HSS 2mm svedru piše max 2.000 min-1. Ne spomnim se, koliko je največje število vrtljajev, mislim da ne več kot 7.000-10.000 ampak vseeno, pri plastiki, 50-60% mi lepo reže. Predvsem pa pri kovini, vedno začni z majhnim svedrom, preden greš na večjega. S 3mm je že težko kaj zavrtati brez stojala. Tudi pri plastiki ne zvrtaj takoj 2,9mm luknje ampak začni z recimo 1,5mm in potem povečaj luknjo na 2,5mm in na koncu 2,9. Naj se Ti ne mudi, ne pretiravaj z obrati!!! Sicer pa je vagon iz ABS plastike, mogoče imaš kje kakšen kos plastike ali pa stiren na katerem lahko poizkusiš. Začni z majhnimi obrati in počasi povečuj. Ko se bo ob vrtanju pojavil ostružek, bolj ali manj neprekinjen, to je ono pravo. Ne sme se pa plastika kopičiti ob luknjici, t.j. ne smeš kakega robu dobiti. To je pa prehudo in pomeni, da se plastika topi, posledično pa tudi pregrevaš sveder. Če že, potem si postavi zraven kozarec s hladno vodo in vsake toliko notri potunkaj sveder in ga ohladi.

Kolesa so kupljena preko eBaya, jih ni težko najti, saj ima proizvajalec ogromno ponudbo raznoraznih koles.
Goran
Odgovori