Vagon Baat v H0
Re: Vagon Baat v H0
Premikače na Štacijonu bi bilo treba dat na disciplinsko ... med vagoni niso vzpostavili prehodov!
LP, Metod
Re: Vagon Baat v H0
Ja res je... Ampak tiste, ki pa so sestavljali tole kompozicijo, pa že ne...mkx napisal/-a:Premikače na Štacijonu bi bilo treba dat na disciplinsko ... med vagoni niso vzpostavili prehodov!
Re: Vagon Baat v H0
Kot slišim, nisem edini, kateri zagovarja teorijo, da gre pri tem vagonu za predelavo Baat-a oz. če smo natančni za predelavo Aaa-ja (Pomeni "Baat" 1. razrezreda - kateri je imel samo šest oken, kupeje in prehod ob strani - zato brez "t"-ja na koncu oznake.) Upam, da je zagovornik te teorije nocoj pridobil še kakšne dodatne informacije in da bova to teorijo v kratkem potrdila!mmatja napisal/-a:Borsig ne Baat-a ,ampak kot je že Miloš zapisal v tej temi: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=105_Borsig_ napisal/-a:Še ena ideja za predelavo Baat-a:...http://shrani.si/f/3h/uG/1v2OGS64/dsc06147.jpgmiloš napisal/-a:To je pa kar spodoben Daa,narejen namensko in v večjem številu.
LP Miloš
Med drugimi dejstvi je na sliki razvidno, da ima vagon stopnice na obeh straneh, kar klasični Daa-ji v nobeni različici NISO imeli!!!
Torej, "umetnostni kritik" (mišljen je @mmatja, in nikakor ne @miloš - da ne bo pomote) pričakujem konstruktivne "kontraargumente" in ne citiranje mnenja drugih!!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Vagon Baat v H0
Pubeci, bo res, kar sem predvideval!
Očitno gre za predelan potniški vagon!
To so ugotovili včeraj na/ob sestanku DLŽ Lj!
Da ne prevajam, bom citiral Venota:
Če sem prav razumel Miloša, se tudi on strinja z Venotovo ugotovitvijo!
Sledeča slika pa je slika katero omenja Veno in je v lasti g.Jožeta Trpina:
Na tem mestu se zahvaljujem za dovoljenje za objavo tako slike kot zgornjega mnenja!
in že objavljena fotka predelanega potniškega:
Očitno gre za predelan potniški vagon!
To so ugotovili včeraj na/ob sestanku DLŽ Lj!
Da ne prevajam, bom citiral Venota:
Tista teza o vagonu Aaa najverjetneje odpade. Po včerajšnjih pregledih slik (eno prilagam od J.Trpina) sem prepričan da je to vagon Bggi... s 6 okni +
WC, kateremu so izrezali za vrata 2 okni (ostaja 2 + 2 +WC). Verjetno je to bila kakšna začeta predelava za potrebe kakšnih vzdrževalcev ali pa za ŽGP, tako da verjetno tudi nima kakšne svoje številke.
Včeraj v muzeju nisem srečal g. Bogiča, tako da nisem dobil nobenih
dodatnih informacij o odstavljenih vagonih na območju današnjega muzeja.
LP Veno.
Če sem prav razumel Miloša, se tudi on strinja z Venotovo ugotovitvijo!
Sledeča slika pa je slika katero omenja Veno in je v lasti g.Jožeta Trpina:
Na tem mestu se zahvaljujem za dovoljenje za objavo tako slike kot zgornjega mnenja!
in že objavljena fotka predelanega potniškega:
Zadnjič spremenil _Borsig_, dne 05.04.2013, 9:07, skupaj popravljeno 1 krat.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Vagon Baat v H0
Zdravo!
Ali se da slika http://shrani.si/f/24/xr/4VWNmfpr/jzpotniskitrpin10.jpg potegniti malo bolj proti levi, da bi se videl tudi na pol odrezani službeni vagon - predhodnik Ut-z jev? Zelo rad bi ga videl celega!
Pozdrav - Peter
Ali se da slika http://shrani.si/f/24/xr/4VWNmfpr/jzpotniskitrpin10.jpg potegniti malo bolj proti levi, da bi se videl tudi na pol odrezani službeni vagon - predhodnik Ut-z jev? Zelo rad bi ga videl celega!
Pozdrav - Peter
Re: Vagon Baat v H0
Pozdravljen Peter,Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
Ali se da slika http://shrani.si/f/24/xr/4VWNmfpr/jzpotniskitrpin10.jpg potegniti malo bolj proti levi, da bi se videl tudi na pol odrezani službeni vagon - predhodnik Ut-z jev? Zelo rad bi ga videl celega!
Pozdrav - Peter
fotografija je neobrezana, torej takšna kot jo je poslal Veno.
Mogoča ima Veno še kakšno boljšo, ali pa lahko dobi kakšno od Jožeta.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Vagon Baat v H0
Zdravo,
po več kot dveh letih skladiščenja dveh sestavljank modela Baat, sem se odločil za gradnjo.
O sestavljanju je bilo tukaj že vse napisano, sam pa želim predstaviti nekatere dodelave in izboljšave, ki sem se jih lotil.
Zadal sem si cilj, da model opremim z RP25 finescalse kolesi. Od običajnh RP25 koles se razlikujejo po ožjih tekalnih površinah (2,2mm) in tanjšo osjo (1,5mm), ter tako delujejo bolj filigrano in neprimerno bolje kot NEM kolesa.
Da pa bo model varno vozil s temi kolesi, bo potreno predelati podvozje tako, da dobi tritočkovno vležajenje, s čimer se zagotovi stalen stik vseh štirih koles s podlago. Kar se mase tiče, model skoraj natanko ustreza preračunu, ki ga predlaga NEM. Zaradi uporabe RP 25 finescale koles in ker so končni previsi dokaj dolgi, sem se odločil, da maso povišam za 15% (NEM v takih primerih dovoljuje do 30%), kar ustreza cca 15g. Vagon bo tako tehtal cca 90g.
Za tritočkovno vležajenje sem izdelel "podstavni voziček" za eno os, ki omogoča gibanje po vzdolžni osi vagona.
Kako izgleda zadeva na fremu pokažem naslednjič, ko se strdi lepilo...
Vpetje koles sem dodobra obdelal, ponazoril sem vzmetenje, dodal detajle, pokital predele, kjer je prišlo do posedanja pri brizganju in stanjšaj stene oz. material, kjer je bilo potrebno.
Tudi zabojnike na dnu podvozja sem opremil z detajli, jih napolnil s svincem in jih zaprl z zadnje strani.
Pri vratih sem dodal blažilnike za odpiranje, po štiri na vsakem vhodu. Oprijemnike bom zamenjal z okroglimi iz žice, enako za kljuko.
Model se počasi bliža fazi lakiranja. Najprej bom opravil nekaj testnih voženj in dodelal notranjost opremljeno s potniki.
do naslednjič
matej
po več kot dveh letih skladiščenja dveh sestavljank modela Baat, sem se odločil za gradnjo.
O sestavljanju je bilo tukaj že vse napisano, sam pa želim predstaviti nekatere dodelave in izboljšave, ki sem se jih lotil.
Zadal sem si cilj, da model opremim z RP25 finescalse kolesi. Od običajnh RP25 koles se razlikujejo po ožjih tekalnih površinah (2,2mm) in tanjšo osjo (1,5mm), ter tako delujejo bolj filigrano in neprimerno bolje kot NEM kolesa.
Da pa bo model varno vozil s temi kolesi, bo potreno predelati podvozje tako, da dobi tritočkovno vležajenje, s čimer se zagotovi stalen stik vseh štirih koles s podlago. Kar se mase tiče, model skoraj natanko ustreza preračunu, ki ga predlaga NEM. Zaradi uporabe RP 25 finescale koles in ker so končni previsi dokaj dolgi, sem se odločil, da maso povišam za 15% (NEM v takih primerih dovoljuje do 30%), kar ustreza cca 15g. Vagon bo tako tehtal cca 90g.
Za tritočkovno vležajenje sem izdelel "podstavni voziček" za eno os, ki omogoča gibanje po vzdolžni osi vagona.
Kako izgleda zadeva na fremu pokažem naslednjič, ko se strdi lepilo...
Vpetje koles sem dodobra obdelal, ponazoril sem vzmetenje, dodal detajle, pokital predele, kjer je prišlo do posedanja pri brizganju in stanjšaj stene oz. material, kjer je bilo potrebno.
Tudi zabojnike na dnu podvozja sem opremil z detajli, jih napolnil s svincem in jih zaprl z zadnje strani.
Pri vratih sem dodal blažilnike za odpiranje, po štiri na vsakem vhodu. Oprijemnike bom zamenjal z okroglimi iz žice, enako za kljuko.
Model se počasi bliža fazi lakiranja. Najprej bom opravil nekaj testnih voženj in dodelal notranjost opremljeno s potniki.
do naslednjič
matej
Re: Vagon Baat v H0
Končno nekdo, ki se je odločil dodelati naš model Kar tako naprej Matej!
Mmg, blažilnike ali magnete za vrata, katere si naredil iz žice, daj potegni tiste žičke parkrat čez brusni papir oz. pilico, da bodo ravni. Na fotografijah se lepo vidi, da si jih rezal s kleščami.
Za kolesa pa, če boš naredil, da se lahko vrtijo okoli navpične osi, ne pozabi predvideti (če bo potrebno) nek način, da se bodo poravnala ko bo vagon spet na ravnih tirih. Lahko si pomagaš recimo z 0,4-0,5 mm jekleno žico, katero dobiš v Mladem tehniku v BTC recimo, samo pazi, da je ne boš pregreval s kakim gorilnikom. Po pregrevanju zgubi vso elastičnost.
Mmg, blažilnike ali magnete za vrata, katere si naredil iz žice, daj potegni tiste žičke parkrat čez brusni papir oz. pilico, da bodo ravni. Na fotografijah se lepo vidi, da si jih rezal s kleščami.
Za kolesa pa, če boš naredil, da se lahko vrtijo okoli navpične osi, ne pozabi predvideti (če bo potrebno) nek način, da se bodo poravnala ko bo vagon spet na ravnih tirih. Lahko si pomagaš recimo z 0,4-0,5 mm jekleno žico, katero dobiš v Mladem tehniku v BTC recimo, samo pazi, da je ne boš pregreval s kakim gorilnikom. Po pregrevanju zgubi vso elastičnost.
Goran
Re: Vagon Baat v H0
Zdravo,
Goran, " enoosni podstavni voziček" je gibljiv le levo/desno gledano vzdolžno. Torej deluje nihajoče in s tem izravnava neravnine na tirih, tako kot trinožni stol, ki se ne mora majati Bom poskusil naredit kak video, ko bo končan. Jeklene žičke tako ne potrebujem, saj ni gibanja kot pri pravem podstavnem vozičku. Slednje gibanje, deluje na vozne latnosti dvoosnih vagonov, zelo slabo, večina dvoosnih KMB ali pa Herisov Gbs so tipični primeri. Tam pa pride uporaba čičke še kako prav.
Tako zgleda ko sem ga vgradil
Notranjost je pobarvana in potniki so se namestili
Polakiral pa sem tudi že streho, jutri pa ohišje in podvozje. Še prej moram zvrtati luknje za nove vzmetene puferje in namestiti imitacijo kuple.
lp,matej
Goran, " enoosni podstavni voziček" je gibljiv le levo/desno gledano vzdolžno. Torej deluje nihajoče in s tem izravnava neravnine na tirih, tako kot trinožni stol, ki se ne mora majati Bom poskusil naredit kak video, ko bo končan. Jeklene žičke tako ne potrebujem, saj ni gibanja kot pri pravem podstavnem vozičku. Slednje gibanje, deluje na vozne latnosti dvoosnih vagonov, zelo slabo, večina dvoosnih KMB ali pa Herisov Gbs so tipični primeri. Tam pa pride uporaba čičke še kako prav.
Tako zgleda ko sem ga vgradil
Notranjost je pobarvana in potniki so se namestili
Polakiral pa sem tudi že streho, jutri pa ohišje in podvozje. Še prej moram zvrtati luknje za nove vzmetene puferje in namestiti imitacijo kuple.
lp,matej
Re: Vagon Baat v H0
Matej bravo!
Vse, še posebej pa detajli zabojnikov, mi je všeč.
Jernej
Vse, še posebej pa detajli zabojnikov, mi je všeč.
Jernej
Re: Vagon Baat v H0
Zdravo,
hvala Jernej!
Za lastno preverjanje dela, sem posnel nekaj fotografij in ker sem bil zadovoljen, jih objavljam.
Podvozje je postarano opremiti ga moram samo še z ročicami za zavore in nekaj malimi detajli.
Na dinamu sem zamenjal nabrizgano simulacijo jermena s tankim kosom medeninaste pločevine.
Pri staranju nisem hotel pretiravati, vagon naj bo v stanju cca 2- 3 leta po reviziji. Nanesel sem tudi že zeleno barvo na ohišje in zelo na lahko postaral. Tudi blažilnike na vratih sem pobrusil, sedaj niso več tako ostri, hvala Goran za nasvet! Tudi streha je dobila nekaj saj. Za napise pa je zmanjkalo časa, upam da dokončam naslednji vikend, do takrat naj bi prispela tudi ta fina kolesa...
Za konec pa še detajl vzmetenja.
lp,matej
hvala Jernej!
Za lastno preverjanje dela, sem posnel nekaj fotografij in ker sem bil zadovoljen, jih objavljam.
Podvozje je postarano opremiti ga moram samo še z ročicami za zavore in nekaj malimi detajli.
Na dinamu sem zamenjal nabrizgano simulacijo jermena s tankim kosom medeninaste pločevine.
Pri staranju nisem hotel pretiravati, vagon naj bo v stanju cca 2- 3 leta po reviziji. Nanesel sem tudi že zeleno barvo na ohišje in zelo na lahko postaral. Tudi blažilnike na vratih sem pobrusil, sedaj niso več tako ostri, hvala Goran za nasvet! Tudi streha je dobila nekaj saj. Za napise pa je zmanjkalo časa, upam da dokončam naslednji vikend, do takrat naj bi prispela tudi ta fina kolesa...
Za konec pa še detajl vzmetenja.
lp,matej
Re: Vagon Baat v H0
Matej, tale je pa močna - vagon naj bo v stanju 2-3 leta po reviziji? 2 leta za NE, 1 leto do max. 1,5 leta za RIC. Večja obdobja med revizijami so samo za tovorne vagone.
Drugače pa deluje odlično, upam pa, da se boš lotil tudi zavornega drogovja, katerega zaradi pomanjkanja prostora na orodju nismo v originalu naredili. Manjka pa hudo, hudo...
Drugače pa deluje odlično, upam pa, da se boš lotil tudi zavornega drogovja, katerega zaradi pomanjkanja prostora na orodju nismo v originalu naredili. Manjka pa hudo, hudo...
Goran
Re: Vagon Baat v H0
Goran, mislil sem 2-3 mesece torej, da je vagon začel dobivati patino, ni pa še pretirano zbledel in rjast.
Od zavornega drogovja sem izdelal le povezovalne palice med levimi in desnimi zavornimi oblogami, ali kakšen je pravilni izraz tega... in ročice, ki so vidne na straneh. Ostalega nisem ponazarjal, ker iz obstoječih fotografij ni bilo dobro razvidno in predvsem zato, ker sem si rekel, da to kar ni vidno vsaj od strani, ne bom ponazarjal. Razlog je, ker primanjkuje časa, rad bi pa vseeno kaj izdelal. Vem, da se to sliši malo polovičarsko (in to tudi je), vendar če je proszi čas (zelo) omejen, se je pač treba nekak omejiti.
lp,matej
Od zavornega drogovja sem izdelal le povezovalne palice med levimi in desnimi zavornimi oblogami, ali kakšen je pravilni izraz tega... in ročice, ki so vidne na straneh. Ostalega nisem ponazarjal, ker iz obstoječih fotografij ni bilo dobro razvidno in predvsem zato, ker sem si rekel, da to kar ni vidno vsaj od strani, ne bom ponazarjal. Razlog je, ker primanjkuje časa, rad bi pa vseeno kaj izdelal. Vem, da se to sliši malo polovičarsko (in to tudi je), vendar če je proszi čas (zelo) omejen, se je pač treba nekak omejiti.
lp,matej
Re: Vagon Baat v H0
Matej,
samo občudujem lahko, v kakšne podrobnosti se spuščaš in kako jih izvedeš!
Odlično! Vsekakor mi bo objava v pomoč pri sestavljanju teh vagonov, ki še kar čakajo...
Zanima me le, ali boš morda notranjost vagona tudi osvetlil?
samo občudujem lahko, v kakšne podrobnosti se spuščaš in kako jih izvedeš!
Odlično! Vsekakor mi bo objava v pomoč pri sestavljanju teh vagonov, ki še kar čakajo...
Zanima me le, ali boš morda notranjost vagona tudi osvetlil?
LP, Miran
Re: Vagon Baat v H0
Hvala Miran,
sestavljanje Baat vagona je pravi užitek, vse lepo paše in lahko kar hitro napreduješ, seveda če si zadeve ne zakompliciraš, tako kot sem si jo jaz, hote.
Ne, osvetljave ne bom nameščal, sem se na eni točki odločil, da noben model ne bo osvetljen, saj ne bom nikoli vozil "ponoči". Da pa lučke svetijo zudi ob dnevu, ni realno. Pa še zadevo ne podraži po nepotrebnem...
Lp,matej
sestavljanje Baat vagona je pravi užitek, vse lepo paše in lahko kar hitro napreduješ, seveda če si zadeve ne zakompliciraš, tako kot sem si jo jaz, hote.
Ne, osvetljave ne bom nameščal, sem se na eni točki odločil, da noben model ne bo osvetljen, saj ne bom nikoli vozil "ponoči". Da pa lučke svetijo zudi ob dnevu, ni realno. Pa še zadevo ne podraži po nepotrebnem...
Lp,matej