Ulivanje modelov
N-amater, svaka čast! Fenomenalno!
Jedva čekam nastavak...
Jedva čekam nastavak...
Modelne železnice: http://www.malezeljeznice.net
Ja res vsaka ti čast.Aja sam neki me zanima kje si dobil smolo F19-ker se med prazniki nameravam napotiti v LJ in pokupiti vse kaj rabim .Samo zanima me še če je F19 prozorna tako kot si rekel da je lahko tudi za stekla?
kolk si pa dal za vse stvari nekje in koliko si porabil materjala za en ulitek-tudi modrina mislim poleg?
kolk si pa dal za vse stvari nekje in koliko si porabil materjala za en ulitek-tudi modrina mislim poleg?
LP Anej
Tudi jaz sem pobaral Samson, dobil sem odgovor, ki je bil podrobnejši od pričakovanega - g. Mikuš mi je v e-mail dodal tudi navodila za ulivanje!
Sicer pa, za tiste, ki ne morete iti iskati smole in ostalega v Kamnik, lahko dobite stvari tudi po hitri pošti, konkretno Door-To-Door. Takole je g. Mikuš prijazno napisal:
Sicer pa, za tiste, ki ne morete iti iskati smole in ostalega v Kamnik, lahko dobite stvari tudi po hitri pošti, konkretno Door-To-Door. Takole je g. Mikuš prijazno napisal:
Odkrito rečeno, kot N amater sem tudi sam zelo vesel prijaznega odziva in po novem letu se tudi s prijateljem lotiva enega projekta!Modrin lahko dobite oziroma naročite pri nas v Kamniku na Kovinarski cesti 28, 1241 KAMNIK (od ponedeljka do petka med 7.00 in 14.30 uro)
Modrin je pakiran: 1 kg, 5 kg in hobuk 20 kg + ustrezne količine katalizatorja C5.
Cena: 1 kg MODRINA + 30 g katalizatorja C5 znaša: 4.953,00 SIT (cena z davkom)!
Material vam lahko pošljemo po pošti ali preko kurirske službe DOOR-TO-DOOR.
Poštnina je odvisna od teže paketa: do 2 kg ..................... 720 SIT
od 2 do 5 kg ............. 870 SIT
od 5 do 10 kg ..........1.070 SIT (kamorkoli po Sloveniji)
Ulivanje kalupa in odlitek
Zdravo
Najprej hvala tistim, ki to berejo in napisejo tudi kaj spodbudnega (clovek dobi se vec volje) )
No, pa zacnimo... z izdelavo kalupa, oziorma, kaj sem se navadil v tem mesecu iz literature zbrane na internetu in seveda nasvetov v razgovorih in mailih s Sucom in Slavkom (oba sta iz BG, s tem se ukvarjata ze leta, imata ogromne izkusnje in se jima tudi lepo zahvaljujem za vso pomoc).
Suco je enkrat napisal, da tehnike izdelave nikoli ne skriva in jo vsakemu rade volje razlozi in jaz se temu pridruzujem!
O smolah (resinih) sem ze nekaj napisal (osnova mi je bila - nabava materialov v SLO), sedaj pa prakticni prikaz izdelave kalupa.
Ko se odlocis o tem, kaj zelis "kopirati", najprej sledi priprava originala.
Odstrani barvo (na odlitku so vidne sledi prask, robov, tudi napisov ali nalepk), original ocisti kolikor najbolj lahko, seveda pazi, da ne oskodujes kaksnih detajlov, ce je pa govora o lastnem izdelku, potem je jasno, da kaksnih ograj in ostalih "strlecih delov" ne bo na originalu (iste je potem zelo tesko odliti in potem vzeti iz kalupa).
Poleg pripravljenega originala potrebujes tudi material za izdelavo kalupa (jaz uporabljam Modrin + katalizator), posodo, kjer bos mesal gumo in kalup.
Posoda je najboljsa taksna, ki nima na dnu nobenih robov, reber ali vogalov, da lahko katalizator zmesas v vseh vogalih.
Za mesanje uporabljam lesene palicice (so malo lakirane in se lepo cistijo), katere sem kupil v BTC (Lacara) cena - ene 100 kosov je bilo 250Sit (cca. 1 Euro).
Za kalup sem pa uporabil Lego kocke (velikost lahko poljubno prilagajas, pa se za nekatere stvari so dobre (za kaj, bos pa se videl v nadaljevanju).
Vse skupaj delam v plasticni skatli, da ne "popackam" okolice, obenem je pa skatla tudi dno kalupa .
V skatlo postavis original in okoli njega "zgradis" skatlo iz Lego kock.
Potrebno je paziti, da ne bodo stranice preblizu in bo kalup "pretanek", saj s tem bi lahko odlitek v kalupu dobil popacene oblike.
Ne prevec "sparati" na Modrinu, saj se bo kasneje obrestovalo!
Original "napolnite" s plastelinom. Poskusil sem nekaj razlicnih plastelinov, pa se je najbolje obnesel "navaden solski", ki se ne sprijema z Modrinom in se lepo odstrani iz modela (napotek: okna in ostale odprtine zasciti - z notranje strani s selotejpom, folijo ali cem drugim).
Lego kocke, oziroma spodnji rob kalupa premazi s vazelinom ali drugim locevalnim sredstvom (napotek: zato, da Modrin ne odtece - odcurlja iz kalupa) Kalup se dodatno po robu prilepi na skatlo.
Na dno "pritisni" original, plastelin je dovolj tezak in lepljiv, da bo original ostal na svojem mestu tudi po vlivanju gume.
Priblizno oceni prostornino kalupa, katerem odstejes prostornino napolnjenega modela, da ne bi po nepotrebnem metal ze zmesano gumo, ko se strdi jo vec ne mores uporabiti.
Pri mesanju Modrina je pomembno to, da dodas priblizno kolicino katalizatorja (po navodilu; vec katalizatorja - hitrejsi cas strjevanja).
Za merjenje sem uporabil medicinsko brizgalno, jo stehtal, jo napolnil do vrha, jo ponovno stehtal in tako ugotovil, koliko gr. gre v njo.
In isto sem ponovil tudi s posodo za mesanje, v njo nalil Modrin in na osnovi izmerjenega (teze) dolocil razmerje - tezo katalizatorja.
Tu je malo tezje dobiti "popolnoma" tocno razmerje, ampak to mi zaenkrat ni delalo vecjih tezav, se je pa kalup "malo dlje" susil
V posodo das gumo, dodas katalizator in dobro zmesas, malo pocakas, da vecji mehurcki priplavajo na povrsje in pocasi vlijes s kalup (napotek: ulivaj na eno mesto - v en vogal, da ne delas nepotrebnih zracnih mehurjev - ce bi ga naprimer polil kar celega).
Napolni kalup do vrha, oziroma do zeljene visine, sedanji vrh bo kasneje dno, zato tudi tu ne bit prevec skromen (vsaj ene 5 mm, cez original).
Pocakas, da se Modrin strdi, ce je treba pustis cez noc, odstranis lepilni trak in kalup odstranis iz skatle.
Modrin se ne zlepi z nicemer, razen sam s sabo ali kaksnim drugim silikonom.
V tem primeru se zlepi tako, da spoja sploh ni in se ne da lociti, je pa to v redu, ce si pripravil premalo zmesi in bi zelel nadaljeval "malo kasneje" .
Kalup obrnes in zacnes odstranjevati plastelin in tudi kaksen koscek Modrina, ce je tam, kjer ne bi smel biti.
To je obicajno tudi okoli odprtin (okna, vrata), zato je treba te dele dodatno ocistiti (mogoce bom v prihodnje izdelal tudi kalup, kjer to ne bo potrebno )
Z notrasnje strani ne sme bit nic "zalitega", saj tu bi se pri odstranjevanju originala kalup potrgal, pa se smola ga ne bi zalila.
Ne pozabi, da je original se vedno "nepremaknjen" v kalupu in okoli je se vedno kalup iz Lego kock!
Naslednji korak so bodoce odprtine za dovod smole in odvod zraka (kalup bi bil prakticno neprodusen, ce ne bi bilo teh odprtin!
Za te "oddusnike" sem uporabil tanke plastcne cevke (izolacija od zice), katere sem nalepil na original.
Uporabil sem navadno lepilo za papir, saj tako ne poskodujes originala (ga preprosto speres z vodo). Za dovod smole sem pa uporabil malo debelejso plasticno cevko, katero sem nalepil na najnizji del originala.
Tu je potrebno paziti in izdelati tudi "vodila" za zgornji del (lahko zarezes v kalup, vtaknes kaksne zebljicke ali karkoli podobnega), ali pa nic, ce bos kasneje ob ulivanju uporabljal "ohisje" iz Lego kock, ki bo lepo poravnalo robove spodnjega in zgornjega dela kalupa.
Pred vlivanjem obvezno premazi ves silikon, ki je viden (pa tudi original lahko) z "locevalnim" sredstvom, ki je lahko navaden vazelin, locevalno sredstvo (Samson-Kamnik), ali kaj podobnega (namig: obstaja cel kup Release Agent-ov v sprejih, lahko ga pa naredis sam - vazelin + 5% spirita).
Dodas eno ali dve vrstici Lego kock, ki bodo nov rob zgornjega dela kalupa (spet ena prakticna stvar - lego kocke, he, he)
Ko je guma v kalupu premazana, spet zmesas maso (ocenis prostornino, dodas katalizator, premesas, pocakas) in napolnis kalup do zeljene visine.
Pocakas, da se guma strdi in odstranis Lego kocke, odstranis zgornji del kalupa, vzames original iz spodnjega dela, ocistis original (se dobro, da sem uporabil lepilo za papir), odstranis in preveris, ce so luknjice za dovod in odvod lepo prehodne, pregledas kalup, ce je kje kaj napak (upostevaj, da je kalup v resnici odtis ali pa negativ originala).
Kalup je koncan in sedaj bi kar najhitreje radi ugotovil, kaj si sploh naredil?
Ocistis, sestavis kalup, ga das v skatlo (ogrodje - spet Lego kocke) in ga fiksiras s elastikami (s tem zagotovis, da bo zrak uhajal le tam, kjer si zelel).
Ker smolo z brizgalno potiskas v kalup, se kalup lahko tudi "odpre", saj v kalupu nastaja pritisk!
Vzames smolo (resin) - seveda odvisno od tega, kaj delas tudi izberes tip smole (jaz sem uporabil F19 - Samson-Kamnik), priblizno ocenis prostornino odlitka (ena lokomotiva v N priblizno 20 gr), zmesas komponente (upostevaj cas strjevanja), vzames brizgalno, jo napolnis in skozi predvideno odprtino "pocasi" potiskas smolo v kalup.
Model je poln, ko na vseh luknjicah pritece smola. Takrat tudi prenehas s potiskanjem.
Odvisno od smole pocakas predvideni cas (F19 ene 20 minut) in odstranis zgornji del kalupa (seveda tudi elastike in cepke, ki so nastali na odvodih ).
Pocakas se ene pol ure in odstranis odlitek. Obicajno odlitek se ni "popolnoma" suh, ima pa ze obliko in kaksne "manjse" korekture na sami obliki so se mogoce.
Obvezno ocisti kalup, se posebaj oddusnike in eventuelne ostanke smole.
Spet pocakas, da je odlitek suh (najbolje kaksen dan) in lahko zacnes s finalizacijo.
Uf, se je kar nabralo, ampak zal, krajse ne gre
Po istem ali pa podobnem postopku se lahko izdela vse, kar zelis. Navodila za posamezne tipe odlitkov (samo ena stran, kipi, polni izdelki) so dosegljiva tudi na straneh www.samson-kamnik.si .
Prosil bi za kaksen dodaten namig, saj v enem mesecu res ne morem pricakovati, da bi "izdelavo odlitkov" obvladal v celoti
Verjetno bom se danes pa poskusil izdelati odlitek oken, pa ce koga zanima...
Ja, pa srecno vsem pri izdelavi odlitkov, kakor tudi srecno v novem letu 2007.
N amater
Najprej hvala tistim, ki to berejo in napisejo tudi kaj spodbudnega (clovek dobi se vec volje) )
No, pa zacnimo... z izdelavo kalupa, oziorma, kaj sem se navadil v tem mesecu iz literature zbrane na internetu in seveda nasvetov v razgovorih in mailih s Sucom in Slavkom (oba sta iz BG, s tem se ukvarjata ze leta, imata ogromne izkusnje in se jima tudi lepo zahvaljujem za vso pomoc).
Suco je enkrat napisal, da tehnike izdelave nikoli ne skriva in jo vsakemu rade volje razlozi in jaz se temu pridruzujem!
O smolah (resinih) sem ze nekaj napisal (osnova mi je bila - nabava materialov v SLO), sedaj pa prakticni prikaz izdelave kalupa.
Ko se odlocis o tem, kaj zelis "kopirati", najprej sledi priprava originala.
Odstrani barvo (na odlitku so vidne sledi prask, robov, tudi napisov ali nalepk), original ocisti kolikor najbolj lahko, seveda pazi, da ne oskodujes kaksnih detajlov, ce je pa govora o lastnem izdelku, potem je jasno, da kaksnih ograj in ostalih "strlecih delov" ne bo na originalu (iste je potem zelo tesko odliti in potem vzeti iz kalupa).
Poleg pripravljenega originala potrebujes tudi material za izdelavo kalupa (jaz uporabljam Modrin + katalizator), posodo, kjer bos mesal gumo in kalup.
Posoda je najboljsa taksna, ki nima na dnu nobenih robov, reber ali vogalov, da lahko katalizator zmesas v vseh vogalih.
Za mesanje uporabljam lesene palicice (so malo lakirane in se lepo cistijo), katere sem kupil v BTC (Lacara) cena - ene 100 kosov je bilo 250Sit (cca. 1 Euro).
Za kalup sem pa uporabil Lego kocke (velikost lahko poljubno prilagajas, pa se za nekatere stvari so dobre (za kaj, bos pa se videl v nadaljevanju).
Vse skupaj delam v plasticni skatli, da ne "popackam" okolice, obenem je pa skatla tudi dno kalupa .
V skatlo postavis original in okoli njega "zgradis" skatlo iz Lego kock.
Potrebno je paziti, da ne bodo stranice preblizu in bo kalup "pretanek", saj s tem bi lahko odlitek v kalupu dobil popacene oblike.
Ne prevec "sparati" na Modrinu, saj se bo kasneje obrestovalo!
Original "napolnite" s plastelinom. Poskusil sem nekaj razlicnih plastelinov, pa se je najbolje obnesel "navaden solski", ki se ne sprijema z Modrinom in se lepo odstrani iz modela (napotek: okna in ostale odprtine zasciti - z notranje strani s selotejpom, folijo ali cem drugim).
Lego kocke, oziroma spodnji rob kalupa premazi s vazelinom ali drugim locevalnim sredstvom (napotek: zato, da Modrin ne odtece - odcurlja iz kalupa) Kalup se dodatno po robu prilepi na skatlo.
Na dno "pritisni" original, plastelin je dovolj tezak in lepljiv, da bo original ostal na svojem mestu tudi po vlivanju gume.
Priblizno oceni prostornino kalupa, katerem odstejes prostornino napolnjenega modela, da ne bi po nepotrebnem metal ze zmesano gumo, ko se strdi jo vec ne mores uporabiti.
Pri mesanju Modrina je pomembno to, da dodas priblizno kolicino katalizatorja (po navodilu; vec katalizatorja - hitrejsi cas strjevanja).
Za merjenje sem uporabil medicinsko brizgalno, jo stehtal, jo napolnil do vrha, jo ponovno stehtal in tako ugotovil, koliko gr. gre v njo.
In isto sem ponovil tudi s posodo za mesanje, v njo nalil Modrin in na osnovi izmerjenega (teze) dolocil razmerje - tezo katalizatorja.
Tu je malo tezje dobiti "popolnoma" tocno razmerje, ampak to mi zaenkrat ni delalo vecjih tezav, se je pa kalup "malo dlje" susil
V posodo das gumo, dodas katalizator in dobro zmesas, malo pocakas, da vecji mehurcki priplavajo na povrsje in pocasi vlijes s kalup (napotek: ulivaj na eno mesto - v en vogal, da ne delas nepotrebnih zracnih mehurjev - ce bi ga naprimer polil kar celega).
Napolni kalup do vrha, oziroma do zeljene visine, sedanji vrh bo kasneje dno, zato tudi tu ne bit prevec skromen (vsaj ene 5 mm, cez original).
Pocakas, da se Modrin strdi, ce je treba pustis cez noc, odstranis lepilni trak in kalup odstranis iz skatle.
Modrin se ne zlepi z nicemer, razen sam s sabo ali kaksnim drugim silikonom.
V tem primeru se zlepi tako, da spoja sploh ni in se ne da lociti, je pa to v redu, ce si pripravil premalo zmesi in bi zelel nadaljeval "malo kasneje" .
Kalup obrnes in zacnes odstranjevati plastelin in tudi kaksen koscek Modrina, ce je tam, kjer ne bi smel biti.
To je obicajno tudi okoli odprtin (okna, vrata), zato je treba te dele dodatno ocistiti (mogoce bom v prihodnje izdelal tudi kalup, kjer to ne bo potrebno )
Z notrasnje strani ne sme bit nic "zalitega", saj tu bi se pri odstranjevanju originala kalup potrgal, pa se smola ga ne bi zalila.
Ne pozabi, da je original se vedno "nepremaknjen" v kalupu in okoli je se vedno kalup iz Lego kock!
Naslednji korak so bodoce odprtine za dovod smole in odvod zraka (kalup bi bil prakticno neprodusen, ce ne bi bilo teh odprtin!
Za te "oddusnike" sem uporabil tanke plastcne cevke (izolacija od zice), katere sem nalepil na original.
Uporabil sem navadno lepilo za papir, saj tako ne poskodujes originala (ga preprosto speres z vodo). Za dovod smole sem pa uporabil malo debelejso plasticno cevko, katero sem nalepil na najnizji del originala.
Tu je potrebno paziti in izdelati tudi "vodila" za zgornji del (lahko zarezes v kalup, vtaknes kaksne zebljicke ali karkoli podobnega), ali pa nic, ce bos kasneje ob ulivanju uporabljal "ohisje" iz Lego kock, ki bo lepo poravnalo robove spodnjega in zgornjega dela kalupa.
Pred vlivanjem obvezno premazi ves silikon, ki je viden (pa tudi original lahko) z "locevalnim" sredstvom, ki je lahko navaden vazelin, locevalno sredstvo (Samson-Kamnik), ali kaj podobnega (namig: obstaja cel kup Release Agent-ov v sprejih, lahko ga pa naredis sam - vazelin + 5% spirita).
Dodas eno ali dve vrstici Lego kock, ki bodo nov rob zgornjega dela kalupa (spet ena prakticna stvar - lego kocke, he, he)
Ko je guma v kalupu premazana, spet zmesas maso (ocenis prostornino, dodas katalizator, premesas, pocakas) in napolnis kalup do zeljene visine.
Pocakas, da se guma strdi in odstranis Lego kocke, odstranis zgornji del kalupa, vzames original iz spodnjega dela, ocistis original (se dobro, da sem uporabil lepilo za papir), odstranis in preveris, ce so luknjice za dovod in odvod lepo prehodne, pregledas kalup, ce je kje kaj napak (upostevaj, da je kalup v resnici odtis ali pa negativ originala).
Kalup je koncan in sedaj bi kar najhitreje radi ugotovil, kaj si sploh naredil?
Ocistis, sestavis kalup, ga das v skatlo (ogrodje - spet Lego kocke) in ga fiksiras s elastikami (s tem zagotovis, da bo zrak uhajal le tam, kjer si zelel).
Ker smolo z brizgalno potiskas v kalup, se kalup lahko tudi "odpre", saj v kalupu nastaja pritisk!
Vzames smolo (resin) - seveda odvisno od tega, kaj delas tudi izberes tip smole (jaz sem uporabil F19 - Samson-Kamnik), priblizno ocenis prostornino odlitka (ena lokomotiva v N priblizno 20 gr), zmesas komponente (upostevaj cas strjevanja), vzames brizgalno, jo napolnis in skozi predvideno odprtino "pocasi" potiskas smolo v kalup.
Model je poln, ko na vseh luknjicah pritece smola. Takrat tudi prenehas s potiskanjem.
Odvisno od smole pocakas predvideni cas (F19 ene 20 minut) in odstranis zgornji del kalupa (seveda tudi elastike in cepke, ki so nastali na odvodih ).
Pocakas se ene pol ure in odstranis odlitek. Obicajno odlitek se ni "popolnoma" suh, ima pa ze obliko in kaksne "manjse" korekture na sami obliki so se mogoce.
Obvezno ocisti kalup, se posebaj oddusnike in eventuelne ostanke smole.
Spet pocakas, da je odlitek suh (najbolje kaksen dan) in lahko zacnes s finalizacijo.
Uf, se je kar nabralo, ampak zal, krajse ne gre
Po istem ali pa podobnem postopku se lahko izdela vse, kar zelis. Navodila za posamezne tipe odlitkov (samo ena stran, kipi, polni izdelki) so dosegljiva tudi na straneh www.samson-kamnik.si .
Prosil bi za kaksen dodaten namig, saj v enem mesecu res ne morem pricakovati, da bi "izdelavo odlitkov" obvladal v celoti
Verjetno bom se danes pa poskusil izdelati odlitek oken, pa ce koga zanima...
Ja, pa srecno vsem pri izdelavi odlitkov, kakor tudi srecno v novem letu 2007.
N amater
Parfum in strup sta v majhnih steklenickah => N
- danijellikar
- Strojevodja I
- Prispevkov: 109
- Pridružen: 28.09.2005, 10:38
- Kraj: Hrvatska
Zdravo danijellikar
Zal o H0 se nisem razmisljal, saj imam s tem (N - ) veliko dela, pa se z nalepkami je tudi kar dosti dela (za HR je ze nova verzija v pripravi).
Ce pa koga zanima, kako se delajo okna, bom pa pripravil nekaj slik in navodilo, da pocasi zakljucim to podrocje dela - po racunalnisko: Copy(kalup)-Paste (odlitek) .
AnejTS
Tudi sam se vedno ucim, mi pa ni problem povedati-napisati, kaj in kako. Verjetno pa mi dosedanja znanja, speretnost, izkusnje in poznavanje uporabe racunalnika ter interneta pride zelo prav in kaksno stvar naredim malo hitreje, (saj ves, z leti se clovek marsikaj nauci ).
Lep pozdrav
Zal o H0 se nisem razmisljal, saj imam s tem (N - ) veliko dela, pa se z nalepkami je tudi kar dosti dela (za HR je ze nova verzija v pripravi).
Ce pa koga zanima, kako se delajo okna, bom pa pripravil nekaj slik in navodilo, da pocasi zakljucim to podrocje dela - po racunalnisko: Copy(kalup)-Paste (odlitek) .
AnejTS
Tudi sam se vedno ucim, mi pa ni problem povedati-napisati, kaj in kako. Verjetno pa mi dosedanja znanja, speretnost, izkusnje in poznavanje uporabe racunalnika ter interneta pride zelo prav in kaksno stvar naredim malo hitreje, (saj ves, z leti se clovek marsikaj nauci ).
Lep pozdrav
Parfum in strup sta v majhnih steklenickah => N
- marklinfan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 571
- Pridružen: 01.08.2006, 19:47
- Kraj: Stari grad Celje
- Kontakt:
res zanimivo in poučno, ter lepo predstavljeno, me veseli da je nekdo, ki use pokaže kako se kaj izdeluje. Sam sem predvsem delal z poliestrom a take majhne stvari to ni možno. Upam da se bom tut sam mau tega lotil. Sem dobil kar nekaj idej
odlitki so res super 1A.
no če bo kdo bral in ker je tu kot vidim tema namenjena raznemu "izdelovanju", pa jo bom malo uporabil,
torej mene se zanima ali je možno dobiti oz. kako sam pobarvati plasiko na krom oz. pokromirati, ali je sploh možno. Sam imam sicer barvo od Humbrol firme in se kar približa kromu a veseno ni istiega sijaja, torej me zanima, ali je možno sam kromirati, oz če kdo koga pozna, za abs plasiko vem da se jo da, me pa zanima kok kromitajo plasiko za te modele (avtomobile in kamione) in kakšna je to plastika.......
hvala za odg. Martin
pa vsem vesel božič srečno novo leto in čim več pare!
odlitki so res super 1A.
no če bo kdo bral in ker je tu kot vidim tema namenjena raznemu "izdelovanju", pa jo bom malo uporabil,
torej mene se zanima ali je možno dobiti oz. kako sam pobarvati plasiko na krom oz. pokromirati, ali je sploh možno. Sam imam sicer barvo od Humbrol firme in se kar približa kromu a veseno ni istiega sijaja, torej me zanima, ali je možno sam kromirati, oz če kdo koga pozna, za abs plasiko vem da se jo da, me pa zanima kok kromitajo plasiko za te modele (avtomobile in kamione) in kakšna je to plastika.......
hvala za odg. Martin
pa vsem vesel božič srečno novo leto in čim več pare!
- danijellikar
- Strojevodja I
- Prispevkov: 109
- Pridružen: 28.09.2005, 10:38
- Kraj: Hrvatska
@ N amater
Fenomenalno! Odlično izdelavano, in odlično za prebiranje!
@ marklinfan
krom se na plastiko dela z elektro-kemijskim procesom.
Problem je kaj se nemre "navleč" na vse vrste plastike.
Kaj se klasične farbe dotikavle, boljši je Testors Model Master Metallizer od Humbrola.
Metallizer se šprica z Airbrushem ki je najboljši za nanašanje metallizer farbe, potem se farba polira in se dobije efekt kroma. Metallizer farbe je mogoče dobiti in v drugih nijansi (steel, aluminium, gold itd...)
Fenomenalno! Odlično izdelavano, in odlično za prebiranje!
@ marklinfan
krom se na plastiko dela z elektro-kemijskim procesom.
Problem je kaj se nemre "navleč" na vse vrste plastike.
Kaj se klasične farbe dotikavle, boljši je Testors Model Master Metallizer od Humbrola.
Metallizer se šprica z Airbrushem ki je najboljši za nanašanje metallizer farbe, potem se farba polira in se dobije efekt kroma. Metallizer farbe je mogoče dobiti in v drugih nijansi (steel, aluminium, gold itd...)
Modelne železnice: http://www.malezeljeznice.net
Izdelava oken
Zdravo
No, pa nadaljujmo
Pri izdelavi oken za moj Sinobus zal nisem imel popolnoma nobenih navodil ali pomoci, zato bo mogoce kaksna stvar "malo po domace"
Jasno je, da moras imeti original ali pa istega izdelati. Spet bom zacel z Lego kockami in izdelal ohisje bodocega kalupa.
Za sam kalup pa sem uporabil ze poznani Modrin (zaenkrat me se ni razocaral - preprostost uporabe in skoraj garantirani uspeh).
O smoli kasneje, potrebujes pa se malo navadnega lepila za papir in to je to.
Pripravis ohisje kalupa iz Lego kock.
Vzames original in ga z lepilom za papir, po robu namazes in prilepis na dno skatle (da ne bo original poskodovan, saj se spere z vodo).
Moja okna so bila malo zvita, pa sem uporabil kar leseno palcko (del zobotrebca), da sem dobil pravo - ravno linijo stranic (ta ostane v kalupu, mene ne moti .
Zmesas Modrin, seveda pazi koliko, da ga ne meces po nepotrebnem (mogoce bi lahko za mero uporabil kar "kubicne lego kocke" , prostornine okna pa ne odstevaj, saj je premajhno.
Pocakas uro, dve ali pa en dan, glede na to, koliko katalizatorja si dodal, kalup odstranis iz skatle.
Na spodnjem robu kalupa je viden rob zaleplenega originala, saj se tudi lepilo lepo odlepi od skatle, kakor tudi Modrin.
Ker mi je lepilo "malo" popustilo, sem imel vec dela s ciscenjem oziroma izdelavo zareze v silikonsko gumo, saj je treba najprej odstraniti original.
Ko izdelas "zarezo", iz katere odstranis original, si ze izdelal kalup.
Za stekla sem uporabil dve smoli in to Kristal (Samson-Kamnik) in Gedeo Crystal resin (BTC hala A - trgovina Lacara).
Oba se "zelo" dolgo susita (vsaj 1 dan za odstranitev iz kalupa in se ene dva dni, da je odlitek popolnoma suh.
Smolo sem v zarezo, katero sem s prsti razsiril, nanasal s palcko (prilozeno v kompletu, kakor tudi plasticna posoda za mesanje), lahko pa uporabis copic ali manjso brizgalno.
Od omenjenih je Gedeo boljsi, saj so okna zelo podobna originalu, pa se elasticen je, da ni problemov pri vstavljanju ali odstranitvi oken iz modela.
Kamniski je lepljiv in mehak se po 4-ih dneh in za tako tanke dele mislim, da ni najboljsa izbira. Izdelal sem ze tri okna iz Gedeo smole in so zelo solidni.
Najvecji problem pa so seveda mehurcki, zato je treba posebaj paziti, kako "zalivas" spranje s smolo, saj drugace bos imel "razbite sipe"
Smola naj bo preko zarez (naj bo s "kupckom"), katerega potem z nozem odrezes (se preden odlitek vzames iz kalupa).
Ker je tako majhno kolicino, kolikor jo potrebujes za okna (1-2gr) zelo tezko pripraviti imam pripravljen kaksen kalup, kamor "zlijem visek (kombi )
Pocakas, dokler se smola ne strdi, verejetno so druge vrste tudi "hitrejse" od teh, katere imam in sem jih uporabil in odstranis odlitek iz kalupa.
Spet pocakas, da se odlitek popolnoma strdi (dan ali dva), potem se prebarvas robove ali pa ostalo in namestis.
Da pa bi zgodbo o izdelavi kalupov dokoncal, se kratek opis tistega, kar sem izdelal:
imas podvojene dele originala
Jih sestavis:
dodas motor (potrebno bo se nekaj zick in kontaktov)
in sinobus se odpelje (zaenkrat je konec tudi slik in ostalega, kar sem pripravil v tej temi.
(Da ne bo komentarjev, to, da sinobus se ni koncan je jasno. Na strehi bo izginila luc, pa odbijaci bodo "nasi", pa troblja in izpuh, pa...)
Ko jih bom izdelal kaj vec, potem bodo seveda primerno temu bojsa, ampak za "prva" mislim, da so kar sprejemljiva
Mislim, da je z enojnimi ali pa vecjimi kosi se lazje delati, saj se preprosto "polozilo", zalijejo in potem tudi polnijo lazje.
Pa ce bi imel (ali pa ko bom imel) se kaksno drugo smolo, pa kaksen drug "projekt", pa spet nov prispevek.
Lep dan in praznike
No, pa nadaljujmo
Pri izdelavi oken za moj Sinobus zal nisem imel popolnoma nobenih navodil ali pomoci, zato bo mogoce kaksna stvar "malo po domace"
Jasno je, da moras imeti original ali pa istega izdelati. Spet bom zacel z Lego kockami in izdelal ohisje bodocega kalupa.
Za sam kalup pa sem uporabil ze poznani Modrin (zaenkrat me se ni razocaral - preprostost uporabe in skoraj garantirani uspeh).
O smoli kasneje, potrebujes pa se malo navadnega lepila za papir in to je to.
Pripravis ohisje kalupa iz Lego kock.
Vzames original in ga z lepilom za papir, po robu namazes in prilepis na dno skatle (da ne bo original poskodovan, saj se spere z vodo).
Moja okna so bila malo zvita, pa sem uporabil kar leseno palcko (del zobotrebca), da sem dobil pravo - ravno linijo stranic (ta ostane v kalupu, mene ne moti .
Zmesas Modrin, seveda pazi koliko, da ga ne meces po nepotrebnem (mogoce bi lahko za mero uporabil kar "kubicne lego kocke" , prostornine okna pa ne odstevaj, saj je premajhno.
Pocakas uro, dve ali pa en dan, glede na to, koliko katalizatorja si dodal, kalup odstranis iz skatle.
Na spodnjem robu kalupa je viden rob zaleplenega originala, saj se tudi lepilo lepo odlepi od skatle, kakor tudi Modrin.
Ker mi je lepilo "malo" popustilo, sem imel vec dela s ciscenjem oziroma izdelavo zareze v silikonsko gumo, saj je treba najprej odstraniti original.
Ko izdelas "zarezo", iz katere odstranis original, si ze izdelal kalup.
Za stekla sem uporabil dve smoli in to Kristal (Samson-Kamnik) in Gedeo Crystal resin (BTC hala A - trgovina Lacara).
Oba se "zelo" dolgo susita (vsaj 1 dan za odstranitev iz kalupa in se ene dva dni, da je odlitek popolnoma suh.
Smolo sem v zarezo, katero sem s prsti razsiril, nanasal s palcko (prilozeno v kompletu, kakor tudi plasticna posoda za mesanje), lahko pa uporabis copic ali manjso brizgalno.
Od omenjenih je Gedeo boljsi, saj so okna zelo podobna originalu, pa se elasticen je, da ni problemov pri vstavljanju ali odstranitvi oken iz modela.
Kamniski je lepljiv in mehak se po 4-ih dneh in za tako tanke dele mislim, da ni najboljsa izbira. Izdelal sem ze tri okna iz Gedeo smole in so zelo solidni.
Najvecji problem pa so seveda mehurcki, zato je treba posebaj paziti, kako "zalivas" spranje s smolo, saj drugace bos imel "razbite sipe"
Smola naj bo preko zarez (naj bo s "kupckom"), katerega potem z nozem odrezes (se preden odlitek vzames iz kalupa).
Ker je tako majhno kolicino, kolikor jo potrebujes za okna (1-2gr) zelo tezko pripraviti imam pripravljen kaksen kalup, kamor "zlijem visek (kombi )
Pocakas, dokler se smola ne strdi, verejetno so druge vrste tudi "hitrejse" od teh, katere imam in sem jih uporabil in odstranis odlitek iz kalupa.
Spet pocakas, da se odlitek popolnoma strdi (dan ali dva), potem se prebarvas robove ali pa ostalo in namestis.
Da pa bi zgodbo o izdelavi kalupov dokoncal, se kratek opis tistega, kar sem izdelal:
imas podvojene dele originala
Jih sestavis:
dodas motor (potrebno bo se nekaj zick in kontaktov)
in sinobus se odpelje (zaenkrat je konec tudi slik in ostalega, kar sem pripravil v tej temi.
(Da ne bo komentarjev, to, da sinobus se ni koncan je jasno. Na strehi bo izginila luc, pa odbijaci bodo "nasi", pa troblja in izpuh, pa...)
Ko jih bom izdelal kaj vec, potem bodo seveda primerno temu bojsa, ampak za "prva" mislim, da so kar sprejemljiva
Mislim, da je z enojnimi ali pa vecjimi kosi se lazje delati, saj se preprosto "polozilo", zalijejo in potem tudi polnijo lazje.
Pa ce bi imel (ali pa ko bom imel) se kaksno drugo smolo, pa kaksen drug "projekt", pa spet nov prispevek.
Lep dan in praznike
Parfum in strup sta v majhnih steklenickah => N
- marklinfan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 571
- Pridružen: 01.08.2006, 19:47
- Kraj: Stari grad Celje
- Kontakt:
- danijellikar
- Strojevodja I
- Prispevkov: 109
- Pridružen: 28.09.2005, 10:38
- Kraj: Hrvatska
N amater = GENIJE!
Stakla su malko mutna... fino poliranje bi ispravilo stvar, kao i pasta za popravak ogrebotina na displayima za mobitele i sl.
Poglej forume avio-maketara... ima par stvari tam koje mogu biti od pomoči
LP
Stakla su malko mutna... fino poliranje bi ispravilo stvar, kao i pasta za popravak ogrebotina na displayima za mobitele i sl.
Poglej forume avio-maketara... ima par stvari tam koje mogu biti od pomoči
LP
Modelne železnice: http://www.malezeljeznice.net
N amater, z eno besedo fantastično in mnogo hvala!
Še nekaj nam zaupaj, ko si primerjal smoli F19 in F23 (?). Razlika je v krhkosti končnega izdelka, kaj pa o detajlih, katera je boljša? Si probal smolo tudi nijansirati v kako drugo barvo, npr. rdečo, črno? Če si, s čem? Kako pa modrin in mehurčki, če se prav spomnim, si napisal, da teh težav praktično nimaš? Aja, pa še to. Napisal si, da moraš model očistiti do golega (barvo z zavornim oljem?), tudi barvo. Zakaj to, zaradi morebitnih ostankov (vtiskov) od črk ali kaj drugega?
Še enkrat, mnogo, mnogo hvala in vsem skupaj srečno, zdravo in uspešno novo leto 2007!
Še nekaj nam zaupaj, ko si primerjal smoli F19 in F23 (?). Razlika je v krhkosti končnega izdelka, kaj pa o detajlih, katera je boljša? Si probal smolo tudi nijansirati v kako drugo barvo, npr. rdečo, črno? Če si, s čem? Kako pa modrin in mehurčki, če se prav spomnim, si napisal, da teh težav praktično nimaš? Aja, pa še to. Napisal si, da moraš model očistiti do golega (barvo z zavornim oljem?), tudi barvo. Zakaj to, zaradi morebitnih ostankov (vtiskov) od črk ali kaj drugega?
Še enkrat, mnogo, mnogo hvala in vsem skupaj srečno, zdravo in uspešno novo leto 2007!