Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Začenjam ponovno usposobljat 40 let star Maerklin sistem za sineta bineta. Med oglasi po ugodnih cenah gledam nekaj kul potniških vagonov, ki jih pri meni najbolj manjka.
Zdaj pa ne vem, kako se PIKO in ROCO vagoni obnašajo na Maerklin M tirih. Baje se kar ok na C tirih, na M tirih naj bi bil pa bolj problem. Bi bilo treba kolesa, oziroma osi menjat? Ima kdo s tem izkušnje?
Hvala in lp
Zdaj pa ne vem, kako se PIKO in ROCO vagoni obnašajo na Maerklin M tirih. Baje se kar ok na C tirih, na M tirih naj bi bil pa bolj problem. Bi bilo treba kolesa, oziroma osi menjat? Ima kdo s tem izkušnje?
Hvala in lp
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Po mojih izkušnjah vagoni drugih proizvajalcev lepo vozijo tudi po Märklinovih tirih.
Sem pa v praksi videl, da znajo biti problemi ob prevozu preko kretnic. Občasno se zgodi, da kakšen iztiri!
Rešitev: pred kretnicami postaviš omejitev hitrosti - kot je praksa na pravi progi oz. že tudi na cestah!
@Tin€, lahko še ti pokomentiraš in poveš svoje izkušnje.
Sem pa v praksi videl, da znajo biti problemi ob prevozu preko kretnic. Občasno se zgodi, da kakšen iztiri!
Rešitev: pred kretnicami postaviš omejitev hitrosti - kot je praksa na pravi progi oz. že tudi na cestah!
@Tin€, lahko še ti pokomentiraš in poveš svoje izkušnje.
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Moje izkušnje z M tiri segajo v davno leto 1982, tako da sem tu brez besed, saj zadeve ne poznam. Jaz imam namreč K tire. Morda bi @marklinfan vedel kaj povedati o tem, kajti on uporablja M tire.
Glede vožen preko kretnic pa je še največji problem za kateri radij so vagoni oz. lokomotive narejeni, to velja prav za vse sisteme, tako za AC kot tudi za DC. V kolikor se uporabi kretnice z manjšim radijem in lega kretnic ni popolnoma v istem nivoju, se pravi da se takoj za kretnico začne s spremembo višine tira bodo problemi zagotovo tu. Če pa se izogne tem spremembam višine tirnic v neposredni bližini pa ni problemov, vsaj jaz jih pri svojih K tirih nisem zasledil klub raznoraznem voznem parku.
Je pa seveda opcija tudi zamenjava kolesnih dvojic. No pri nekaterih vagonih predvsem starejšega tipa je bila zamenjava nujna. To kar pa je sedaj na trgu pa lavfa brez problemov tudi če se ne zamenjajo.
To so moje izkušnje, morda jim bo kdo oporekal saj je lahko naletel na povsem drugačne težave.
Glede vožen preko kretnic pa je še največji problem za kateri radij so vagoni oz. lokomotive narejeni, to velja prav za vse sisteme, tako za AC kot tudi za DC. V kolikor se uporabi kretnice z manjšim radijem in lega kretnic ni popolnoma v istem nivoju, se pravi da se takoj za kretnico začne s spremembo višine tira bodo problemi zagotovo tu. Če pa se izogne tem spremembam višine tirnic v neposredni bližini pa ni problemov, vsaj jaz jih pri svojih K tirih nisem zasledil klub raznoraznem voznem parku.
Je pa seveda opcija tudi zamenjava kolesnih dvojic. No pri nekaterih vagonih predvsem starejšega tipa je bila zamenjava nujna. To kar pa je sedaj na trgu pa lavfa brez problemov tudi če se ne zamenjajo.
To so moje izkušnje, morda jim bo kdo oporekal saj je lahko naletel na povsem drugačne težave.
Tine
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Zdravo,
M tiri so konstruirani za vožnjo koles z višjim sledilnim vencem, kot je norma pri večini ostalih proizvajalcev. Märklin ima tukaj svojo normo. Sam sem velikokrat vozil različne vagone po M tirih, večinoma brez težav, le dovolj težki ali naloženi so morali biti...
Težava pri prevozu kretnic je lahko pri dolgih vagonih, saj le ti lahko trčijo ob laterne, ki kažejo smer postavitve kretnice.
lp,matej
M tiri so konstruirani za vožnjo koles z višjim sledilnim vencem, kot je norma pri večini ostalih proizvajalcev. Märklin ima tukaj svojo normo. Sam sem velikokrat vozil različne vagone po M tirih, večinoma brez težav, le dovolj težki ali naloženi so morali biti...
Težava pri prevozu kretnic je lahko pri dolgih vagonih, saj le ti lahko trčijo ob laterne, ki kažejo smer postavitve kretnice.
lp,matej
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Po mojih izkušnjah je treba kolesa vsekakor zamenjat, ker so DC kolesa za nekaj desetink milimetra drugačnih dimenzij in potem na nekaterih kretnicah vagon leti ven, kljub temu da so razlike minimalne. Sicer pa z Roco vagoni nisem imel večjih problemov. Tista, da se merklinarji ogibljemo vozil drugih znamk ne drži povsem. Jaz vozim tudi z Roco (mašine narejene za AC in vagoni, ki jim zamenjam kolesa) ter firmo Heris (ali kaj so že slovenski vagoni, ki so se dobili v trgovini MOKO). Lepo narejeno tirno vozilo z dobrimi tekalnimi lastnostmi ne predstavlja prav nobene ovite za promet po Maerklinovih tirih. Je pa res, da novejša tehnika dela bolje na K ali C tirih, kot na M (plehnatih) tirih. Ampak gre bolj za kratke stike na določenih kternicah, ko gre mašina čeznje in boljše stike, ki jih imajo K in C tiri. Tako, da sem se jaz že zdavnaj premislil ter prešel na plastiko. Tako se mi je pač zdelo boljše in bolj tekoče za vozit. Če se dela nekaj na novo in če maketa ni prevelika ter ne bo digitalizirana, in če je namenjeno da se bodo z njo ukvarjali tudi (ali predvsem) otroci, je morda bolje iti na C- tire. To je moje mnenje, jasno pa je da ima vsak svojega.
- raziskovalec
- Strojevodja I
- Prispevkov: 345
- Pridružen: 03.10.2012, 15:56
- Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Jaz sem pa v enem maerklin magazinu bral, da ima nek klub v Nemčija k tire, pa na njih vozija ac in dc. Stvar je v tem, da so vse k šine med sabo izolirane, z izjemo normalnih kretnic in križišč. Na naši maketi pa z drugimi vagoni na m tirih ni problemov, so pa m šine vsekakor najboljše, najlaže jih je izolirat. Za c šine sem rabil 14 dni da sem pogruntal. Je pa problem na zavitih kretnicah, lokomotive s sprednjo tekalno osjo skoz iztirjajo. Pa še glede kretniških latern. Ko so bile v uporabi še ta večje, je moral maerklin krajše vagone delat, da so sploh lahko vozili.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Vsi, ki vozite roco ac lokomotive na maeklinu, prosim, napišite kako je s tem v praksi. Imam C- tir, ključno vprašanje, ki me skrbi pa je, kako se pelje preko kretnic (krivinska in navadna odklonska). Je kaj iztirjanja (samo pri večji hitrosti ali tudi manjši...?), kakšne druge pripombe in opažanja itd.Puhalnik napisal/-a:Jaz vozim tudi z Roco (mašine narejene za AC in vagoni, ki jim zamenjam kolesa) ter firmo Heris (ali kaj so že slovenski vagoni, ki so se dobili v trgovini MOKO). Lepo narejeno tirno vozilo z dobrimi tekalnimi lastnostmi ne predstavlja prav nobene ovite za promet po Maerklinovih tirih. Je pa res, da novejša tehnika dela bolje na K ali C tirih, kot na M (plehnatih) tirih. Ampak gre bolj za kratke stike na določenih kternicah, ko gre mašina čeznje in boljše stike, ki jih imajo K in C tiri. Tako, da sem se jaz že zdavnaj premislil ter prešel na plastiko.
Upam, da imate samo dobre izkušnje, ker mislim v kratkem nabaviti eno rocovo moč...
Hvala
Zaljubljen v modelno (Märklin Digital H0) in pravo železnico
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Iz mojih izkušenj kar se vagonov tiče povem, da roco z dc kolesi in tudi ostali Brawa, Fleischmann ali KMB peljejo po M gleisu bp. Res je, da uživam v počasnejši vožnji, ki pristoji parni vleki. Kar se pa tirov tiče pa sem ugotovil /lastne izkušnje/ da je c gleis sicer res lepši tehnično boljši kot M vendar je plastičen. Ker nimam makete se zabavam s teppichbahn-om . C gleis je občutljiv na razstavljanje, eventuelne padce tirov iz rok pri posavljanju /zgodi se/ in čas. Plastika se stara in sčasoma začno jezički na spojih pod pragom pokati. To je vsesplošen pojav /tudi na tujih forumih/ tako, da sam prisegam na M. Ni vse v lepoti prisegam na funkcionalnost. Mogoče se bodo kdaj uresničile sanje mnogih, da Marklin ponovno naredi M gleise prilagojene času.
kasti
kasti
- raziskovalec
- Strojevodja I
- Prispevkov: 345
- Pridružen: 03.10.2012, 15:56
- Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Kar je @kasti povedal, je popolnoma res. Kar pa bi še dodal, je da Roco lokomotive na C-ju vozijo enako dobro, če ne celo boljše kot Marklinove. Imam pa probleme z parnimi s sprednjo tekalno osjo na K kretnicah v krivino, ker jo enostavno odnese v napačno smer.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
pa ste mogoče poskusili nalepiti košček svinca nad sprednjo tekalno kolo ?
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Mogoče pa je voziček s prosto tekalno osjo preveč privit in se ne more gibati povsem prosto . Tudi to smo že doživeli. Ko smo vijak ki drži voziček odvili je zadeva ozdravela. Ne obupat poizkušat neki/tudi Milchyjev predlog/ bo delovalo. Še vedno je .
lp
kasti
lp
kasti
- raziskovalec
- Strojevodja I
- Prispevkov: 345
- Pridružen: 03.10.2012, 15:56
- Kraj: včasih na dolejnski, včasih na kraški progi
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Imata prav... Bom popravil zadevo, ko bo čas. Zdaj delam dioramo z posebno temo... Še mal počakajte, pa jo boste videli.
Lep pozdrav, raziskovalec.
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Luč na koncu tunela ni nujno rešitev, lahko je vlak
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Za preverit je tudi, ali je razmik med kolesi pravilen. Razmik pri Maerklinu ni povsem enak, kot je pri enosmernih sistemih. Razlika je par desetink milimetra, ki pa so na nekaterih kretnicah lahko usodni. Razmik med kolesi je vsekakor lahko vzrok, da mašina na kretnici v odklon leti ven! Sicer pa kar korajžno, vsak od nas se je srečeval z raznimi 'presenečenji'.
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Ali roco sploh izdeluje svoje ac tirnice- z sredinskimi 'zobki'? Kolikor sem videl na roco.cc, jih nima. Je možno, da vse svoje ac lok. dizajnira in testira na märklin tirih?
Zaljubljen v modelno (Märklin Digital H0) in pravo železnico
Re: Vagoni drugih na Maerklin M tirih
Kolikor je meni poznano (lahko pa da se motim... ), je Maerklin edini proizvajalec tirov za AC...Tapetar napisal/-a:Ali roco sploh izdeluje svoje ac tirnice- z sredinskimi 'zobki'? Kolikor sem videl na roco.cc, jih nima. Je možno, da vse svoje ac lok. dizajnira in testira na märklin tirih?
L.P.