Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Streha je odlična! Patina je povsem prilagojena ostalim delom objekta, zato izgleda 100% realno.
Superlativ mi počasi zmanjkuje, zato samo HVALA za tako redno in detajlno objavljanje napredka.
Lp, matej
Superlativ mi počasi zmanjkuje, zato samo HVALA za tako redno in detajlno objavljanje napredka.
Lp, matej
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Dodaten razlog, da je trajalo toliko časa da sem dokončal streho na žagi je tudi ena večja sprememba, ki se obeta na maketi. Ostro oko je lahko na zadnjih slikah opazilo, da spredaj pred žago več ni tirov - podobno je na celotni maketi, saj sem jih namreč odstranil.
Trenutni izgled je takšen:
IMG_1541 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1542 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1544 by Nejc Roskar, on Flickr
Razlog? Že cel čas od izgraditve proge me je močno motila velikost Tilligovih H0e tirov. Profili so namreč code 70, kar je absolutno preveč za modeliranje gozdnih železnic, ki so bile pri nas. Recimo profili tirov Mislinjske gozdne železnice so v resnici imeli tekalno površino široko okoli 25mm (T. Brate, Gozdne železnice na Slovenskem), kar znese 0,3mm v 1:87. To je seveda nedosegljiva majhnost, ampak želel sem se ji čimbolj približati, saj imajo profili Tilligovih H0e tirov tekalno površino 0,8mm - skoraj 3x večjo! Da ne omenjam tudi absolutno prevelike višine profilov. V moji sosednji temi je @trackpan objavil članek, v katerem lahko vidite nekaj slik Mislinjske gozdne železnice:
https://fototekamnzs.com/2017/10/04/
Na srečo je v eni drugi temi Matej (@duro) nekoč omenil firmo Railboys iz Avstrije, kjer sem opazil tirnice H0e za samogradnjo, ki imajo profile code 55 (s tekalno širino nekaj pod 0,7mm). Poskusno sem naročil kretnico ter ravni tir in bil navdušen!
Levo je ravni tir ter desno kretnica (na sliki ni profilov):
IMG_1528 by Nejc Roskar, on Flickr
Samo kretnica:
IMG_1536 by Nejc Roskar, on Flickr
Motila me je le ena malenkost - profili so bili še vedno malce preveliki. Za kakšne redne potniške proge so verjetno idealni, ampak za proge gozdnih železnic, ki so bile pri nas pa niti ne.
Poglejmo si primer še edine obratujoče gozdne železnice v Evropi, Mocanita v Romuniji (obe zaslonski sliki sta od tukaj: https://www.youtube.com/watch?v=kiCTVyplp9g):
Mocanita1 by Nejc Roskar, on Flickr
Mocanita2 by Nejc Roskar, on Flickr
...vidite lahko majhnost tirov ter njihovo ''valovitost''. Skratka želel sem doseči podoben efekt dotrajanosti.
Za dosego želenega cilja pa sem moral poskusiti še z najmanjšo možno varianto profila, to je code 40 (tekalna širina 0,5mm). Primerjava (levo je Tilligov profil, v sredini code 55, ki je original zraven Railboysovih tirnic ter desno še profil code 40):
IMG_1681 by Nejc Roskar, on Flickr
Vse žeblje in tirne ploščice, pri kretnicah pa še srce ter ostrice je bilo potrebno pobrusiti. Dela je ogromno, ampak sem s končnim rezultatom izjemno zadovoljen. Z brušenjem vsakega posameznega žeblja sem dosegel tudi efekt individualnosti, saj so bili žeblji na teh železnicah takrat večinoma ročno kovani in zatorej različni med seboj.
Kretnica med izdelavo:
IMG_1765 by Nejc Roskar, on Flickr
Najprej si poglejmo končano kretnico pobližano od spredaj, kjer se lahko vidi valovitost profila. V resnici je efekt še boljši, saj se zelo dobro približa realnemu stanju na Mocaniti:
IMG_1240 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Trenutni izgled je takšen:
IMG_1541 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1542 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1544 by Nejc Roskar, on Flickr
Razlog? Že cel čas od izgraditve proge me je močno motila velikost Tilligovih H0e tirov. Profili so namreč code 70, kar je absolutno preveč za modeliranje gozdnih železnic, ki so bile pri nas. Recimo profili tirov Mislinjske gozdne železnice so v resnici imeli tekalno površino široko okoli 25mm (T. Brate, Gozdne železnice na Slovenskem), kar znese 0,3mm v 1:87. To je seveda nedosegljiva majhnost, ampak želel sem se ji čimbolj približati, saj imajo profili Tilligovih H0e tirov tekalno površino 0,8mm - skoraj 3x večjo! Da ne omenjam tudi absolutno prevelike višine profilov. V moji sosednji temi je @trackpan objavil članek, v katerem lahko vidite nekaj slik Mislinjske gozdne železnice:
https://fototekamnzs.com/2017/10/04/
Na srečo je v eni drugi temi Matej (@duro) nekoč omenil firmo Railboys iz Avstrije, kjer sem opazil tirnice H0e za samogradnjo, ki imajo profile code 55 (s tekalno širino nekaj pod 0,7mm). Poskusno sem naročil kretnico ter ravni tir in bil navdušen!
Levo je ravni tir ter desno kretnica (na sliki ni profilov):
IMG_1528 by Nejc Roskar, on Flickr
Samo kretnica:
IMG_1536 by Nejc Roskar, on Flickr
Motila me je le ena malenkost - profili so bili še vedno malce preveliki. Za kakšne redne potniške proge so verjetno idealni, ampak za proge gozdnih železnic, ki so bile pri nas pa niti ne.
Poglejmo si primer še edine obratujoče gozdne železnice v Evropi, Mocanita v Romuniji (obe zaslonski sliki sta od tukaj: https://www.youtube.com/watch?v=kiCTVyplp9g):
Mocanita1 by Nejc Roskar, on Flickr
Mocanita2 by Nejc Roskar, on Flickr
...vidite lahko majhnost tirov ter njihovo ''valovitost''. Skratka želel sem doseči podoben efekt dotrajanosti.
Za dosego želenega cilja pa sem moral poskusiti še z najmanjšo možno varianto profila, to je code 40 (tekalna širina 0,5mm). Primerjava (levo je Tilligov profil, v sredini code 55, ki je original zraven Railboysovih tirnic ter desno še profil code 40):
IMG_1681 by Nejc Roskar, on Flickr
Vse žeblje in tirne ploščice, pri kretnicah pa še srce ter ostrice je bilo potrebno pobrusiti. Dela je ogromno, ampak sem s končnim rezultatom izjemno zadovoljen. Z brušenjem vsakega posameznega žeblja sem dosegel tudi efekt individualnosti, saj so bili žeblji na teh železnicah takrat večinoma ročno kovani in zatorej različni med seboj.
Kretnica med izdelavo:
IMG_1765 by Nejc Roskar, on Flickr
Najprej si poglejmo končano kretnico pobližano od spredaj, kjer se lahko vidi valovitost profila. V resnici je efekt še boljši, saj se zelo dobro približa realnemu stanju na Mocaniti:
IMG_1240 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Zadnjič spremenil gcn64, dne 03.11.2017, 1:13, skupaj popravljeno 2 krat.
lp, NEJC
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Sledijo slike zgrajene kretnice ter ravninskega dela proge:
IMG_1592 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1594 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1595 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1596 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1597 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1598 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1605 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1614 by Nejc Roskar, on Flickr
T. Brate je v prej omenjeni knjigi zapisal, da so bile tirnice na Mislinjski gozdni železnici dolgi okoli 7 metrov. Tako bo tudi na maketi, saj bodo koščki profilov dolgi okoli 8 cm ter speti s takšnimi sponami (stran z maticami je različna nasprotni strani):
IMG_1620 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1622 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
IMG_1592 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1594 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1595 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1596 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1597 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1598 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1605 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1614 by Nejc Roskar, on Flickr
T. Brate je v prej omenjeni knjigi zapisal, da so bile tirnice na Mislinjski gozdni železnici dolgi okoli 7 metrov. Tako bo tudi na maketi, saj bodo koščki profilov dolgi okoli 8 cm ter speti s takšnimi sponami (stran z maticami je različna nasprotni strani):
IMG_1620 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1622 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Zadnjič spremenil gcn64, dne 03.11.2017, 1:14, skupaj popravljeno 1 krat.
lp, NEJC
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
IMG_1629 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1635 by Nejc Roskar, on Flickr
Z lokomotivo:
IMG_1636 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1648 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1655 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1660 by Nejc Roskar, on Flickr
Še primerjava med vsemi tremi variantami, zgoraj je Tilligova kretnica, v sredini Railboysova s profili code 55 (brez žebljev, saj služi le za demonstracijo) ter spodaj Railboysova s code 40 profili:
IMG_1686 by Nejc Roskar, on Flickr
Razlika med profiloma code 40 (zgoraj) in code 55 (spodaj) pobližje:
IMG_1668 by Nejc Roskar, on Flickr
...in še primerjava s Tilligovo kretnico:
IMG_1675 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1680 by Nejc Roskar, on Flickr
Toliko zaenkrat
IMG_1635 by Nejc Roskar, on Flickr
Z lokomotivo:
IMG_1636 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1648 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1655 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1660 by Nejc Roskar, on Flickr
Še primerjava med vsemi tremi variantami, zgoraj je Tilligova kretnica, v sredini Railboysova s profili code 55 (brez žebljev, saj služi le za demonstracijo) ter spodaj Railboysova s code 40 profili:
IMG_1686 by Nejc Roskar, on Flickr
Razlika med profiloma code 40 (zgoraj) in code 55 (spodaj) pobližje:
IMG_1668 by Nejc Roskar, on Flickr
...in še primerjava s Tilligovo kretnico:
IMG_1675 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1680 by Nejc Roskar, on Flickr
Toliko zaenkrat
lp, NEJC
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Nejc!
Pici-kato
lp, Vojko
Pici-kato
lp, Vojko
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Vojko, hja detajli so za mene na vrhu seznama pod ''obvezno''
lp, NEJC
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
tu se motiš,nam najbližja taka železnica obratuje še dandanes na Madžarskem Lenti-Csomoder-KistolmacsPoglejmo si primer še edine obratujoče gozdne železnice v Evropi, Mocanita v Romuniji
odaljena pa je 10 km od Lendave,majo vse skupaj 130 km.prog od tega 40 km.za turistično vožnjo
evo dve slike z dneva odprtih vrat
DSCN4718 by Roudi Leo, auf Flickr
DSCN4733 by Roudi Leo, auf Flickr
pa še dva Video posnetka za pokušino
LP SIni
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Sini, verjetno še marsikatera podobna železnica tej v Lentiju obratuje v Evropi, ampak morda bi bilo bolje če bi napisal gozdarska železnica - Mocanita bi naj bila edina takšna, ki se še vedno uporablja za spravilo lesa. Tako vsaj oglašujejo na njihovi spletni strani.
lp, NEJC
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Poanta je v tem da je to gozdna železnica ki še dandanes vozi les na žago v Csomoder
les ki ga pridobivajo gre na žago ali pa preložijo na pravo železnico in gre naprej
evo še nekaj slik ki sem jih pravkar naložil
DSCN2436 by Roudi Leo, auf Flickr
DSCN3747 by Roudi Leo, auf Flickr
DSCN9813 by Roudi Leo, auf Flickr
PIC_2113 by Roudi Leo, auf Flickr
PIC_2124 by Roudi Leo, auf Flickr
PIC_2146 by Roudi Leo, auf Flickr
PIC_2150 by Roudi Leo, auf Flickr
LP Sini
les ki ga pridobivajo gre na žago ali pa preložijo na pravo železnico in gre naprej
evo še nekaj slik ki sem jih pravkar naložil
DSCN2436 by Roudi Leo, auf Flickr
DSCN3747 by Roudi Leo, auf Flickr
DSCN9813 by Roudi Leo, auf Flickr
PIC_2113 by Roudi Leo, auf Flickr
PIC_2124 by Roudi Leo, auf Flickr
PIC_2146 by Roudi Leo, auf Flickr
PIC_2150 by Roudi Leo, auf Flickr
LP Sini
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
No kul, hvala za info. Kot rečeno, imajo tako napisano na njihovi spletni strani.
lp, NEJC
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Zdravo, Nejc!
Več kot odlično in resnično upam, da bo mogoče tvoje umetnine videti kdaj v živo!
Sicer pa je Matej že povedal vse:
Pri kretnicah si se pa podal na precej drago potovanje! Končni izgled je seveda več kot odličen, toda cena se mi pa zdi kar malce huda!
V nestrpnem pričakovanju nadaljevanja...
Več kot odlično in resnično upam, da bo mogoče tvoje umetnine videti kdaj v živo!
Sicer pa je Matej že povedal vse:
Superlativ mi počasi zmanjkuje, zato samo HVALA za tako redno in detajlno objavljanje napredka.
Pri kretnicah si se pa podal na precej drago potovanje! Končni izgled je seveda več kot odličen, toda cena se mi pa zdi kar malce huda!
V nestrpnem pričakovanju nadaljevanja...
LP, Miran
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Nejc, redno spremljam aktivnosti na maketi in se čudim tvojemu pristopu in pozornosti za podrobnosti.
V primerjavi z mojimi moduli si ti "iz drugega planeta" - sploh ne vem ali je smiselno še objavljati moje "podvige"
S to serijo zadnjih objav in zelo nazorno primerjavo različnih vrst tirov si dvignil lestvico še nekoliko više in lahko
se ti le zahvalim, da deliš z nami svoje znanje in izkušnje.
lp, Matej
V primerjavi z mojimi moduli si ti "iz drugega planeta" - sploh ne vem ali je smiselno še objavljati moje "podvige"
S to serijo zadnjih objav in zelo nazorno primerjavo različnih vrst tirov si dvignil lestvico še nekoliko više in lahko
se ti le zahvalim, da deliš z nami svoje znanje in izkušnje.
lp, Matej
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Miran in Matej najlepša hvala za lepe besede!
Günter iz Railboysov je res super oseba, se da z njim marsikaj dogovoriti. Naj povem le to, da če bi bila cena ene kretnice takšna kot je na spletni strani, jaz še kdove koliko časa nebi nabavil vsega potrebnega tirnega materialamiranzor napisal/-a: Pri kretnicah si se pa podal na precej drago potovanje! Končni izgled je seveda več kot odličen, toda cena se mi pa zdi kar malce huda!
...kot sem napisal že v tvoji temi, vedno z velikim veseljem pogledam kaj se dogaja (in sem prepričan da tudi marsikdo drug), tako da kar nadaljuj!matejmm napisal/-a:sploh ne vem ali je smiselno še objavljati moje "podvige"
lp, NEJC
Re: Maketa Gozdarstvo na pragu 20. stoletja v H0
Evo mene po dolgem času
Od zadnje objave sem imel zelo malo prostega časa, ampak mislim da bo sedaj bolje. Nadaljujem s polno paro naprej, upam da bodo tiri dokončani še letos. V tem času sem vseeno uspel (skoraj) dokončati vseh 7 kretnic (potrebujejo še nekaj fines), ter narediti novo skalovje na enem izmed modulov, ki sem ga reliefno kar konkretno spremenil.
Najprej pa slika skalovja iz že omenjene železnice Mocanita v Romuniji - nekaj podobnega sem želel doseči na maketi:
https://flic.kr/p/MPXjAc by Nejc Roskar, on Flickr
In še slike skalovja, ki je ročno izrezljano ter pobarvano:
1 by Nejc Roskar, on Flickr
2 by Nejc Roskar, on Flickr
3 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG4 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG5 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG6 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG7 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG8 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG9 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG10 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Od zadnje objave sem imel zelo malo prostega časa, ampak mislim da bo sedaj bolje. Nadaljujem s polno paro naprej, upam da bodo tiri dokončani še letos. V tem času sem vseeno uspel (skoraj) dokončati vseh 7 kretnic (potrebujejo še nekaj fines), ter narediti novo skalovje na enem izmed modulov, ki sem ga reliefno kar konkretno spremenil.
Najprej pa slika skalovja iz že omenjene železnice Mocanita v Romuniji - nekaj podobnega sem želel doseči na maketi:
https://flic.kr/p/MPXjAc by Nejc Roskar, on Flickr
In še slike skalovja, ki je ročno izrezljano ter pobarvano:
1 by Nejc Roskar, on Flickr
2 by Nejc Roskar, on Flickr
3 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG4 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG5 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG6 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG7 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG8 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG9 by Nejc Roskar, on Flickr
IMG10 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Zadnjič spremenil gcn64, dne 01.10.2018, 19:43, skupaj popravljeno 1 krat.
lp, NEJC