Dodaten razlog, da je trajalo toliko časa da sem dokončal streho na žagi je tudi ena večja sprememba, ki se obeta na maketi. Ostro oko je lahko na zadnjih slikah opazilo, da spredaj pred žago več ni tirov - podobno je na celotni maketi, saj sem jih namreč odstranil.
Trenutni izgled je takšen:
IMG_1541 by
Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1542 by
Nejc Roskar, on Flickr
IMG_1544 by
Nejc Roskar, on Flickr
Razlog? Že cel čas od izgraditve proge me je močno motila velikost Tilligovih H0e tirov. Profili so namreč code 70, kar je absolutno preveč za modeliranje gozdnih železnic, ki so bile pri nas. Recimo profili tirov Mislinjske gozdne železnice so v resnici imeli tekalno površino široko okoli 25mm (T. Brate, Gozdne železnice na Slovenskem), kar znese 0,3mm v 1:87. To je seveda nedosegljiva majhnost, ampak želel sem se ji čimbolj približati, saj imajo profili Tilligovih H0e tirov tekalno površino 0,8mm - skoraj 3x večjo! Da ne omenjam tudi absolutno prevelike višine profilov. V moji sosednji temi je @trackpan objavil članek, v katerem lahko vidite nekaj slik Mislinjske gozdne železnice:
https://fototekamnzs.com/2017/10/04/
Na srečo je v eni drugi temi Matej (@duro) nekoč omenil firmo Railboys iz Avstrije, kjer sem opazil tirnice H0e za samogradnjo, ki imajo profile code 55 (s tekalno širino nekaj pod 0,7mm). Poskusno sem naročil kretnico ter ravni tir in bil navdušen!
Levo je ravni tir ter desno kretnica (na sliki ni profilov):
IMG_1528 by
Nejc Roskar, on Flickr
Samo kretnica:
IMG_1536 by
Nejc Roskar, on Flickr
Motila me je le ena malenkost - profili so bili še vedno malce preveliki. Za kakšne redne potniške proge so verjetno idealni, ampak za proge gozdnih železnic, ki so bile pri nas pa niti ne.
Poglejmo si primer še edine obratujoče gozdne železnice v Evropi, Mocanita v Romuniji (obe zaslonski sliki sta od tukaj:
https://www.youtube.com/watch?v=kiCTVyplp9g):
Mocanita1 by
Nejc Roskar, on Flickr
Mocanita2 by
Nejc Roskar, on Flickr
...vidite lahko majhnost tirov ter njihovo ''valovitost''. Skratka želel sem doseči podoben efekt dotrajanosti.
Za dosego želenega cilja pa sem moral poskusiti še z najmanjšo možno varianto profila, to je code 40 (tekalna širina 0,5mm). Primerjava (levo je Tilligov profil, v sredini code 55, ki je original zraven Railboysovih tirnic ter desno še profil code 40):
IMG_1681 by
Nejc Roskar, on Flickr
Vse žeblje in tirne ploščice, pri kretnicah pa še srce ter ostrice je bilo potrebno pobrusiti. Dela je ogromno, ampak sem s končnim rezultatom izjemno zadovoljen. Z brušenjem vsakega posameznega žeblja sem dosegel tudi efekt individualnosti, saj so bili žeblji na teh železnicah takrat večinoma ročno kovani in zatorej različni med seboj.
Kretnica med izdelavo:
IMG_1765 by
Nejc Roskar, on Flickr
Najprej si poglejmo končano kretnico pobližano od spredaj, kjer se lahko vidi valovitost profila. V resnici je efekt še boljši, saj se zelo dobro približa realnemu stanju na Mocaniti:
IMG_1240 by
Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...