Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Fantasticno.................bez rijeci.................
Velimir
Velimir
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Pozdravljeni!
Vsem hvala za ogled in zanimanje za temo in hvala za pohvalne ter vzpodbudne besede!
Idej je veliko, možnosti tudi, le zagona velikokrat zmanjka!
Bo pa mogoče slabo vreme kaj pripomoglo k večji delovni vnemi!
Vsem hvala za ogled in zanimanje za temo in hvala za pohvalne ter vzpodbudne besede!
Idej je veliko, možnosti tudi, le zagona velikokrat zmanjka!
Bo pa mogoče slabo vreme kaj pripomoglo k večji delovni vnemi!
LP, Miran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Kapo dol za tvoje stvaritve. Me pa zanima, kje si nabavil orodje za izrezovanje (izsekovanje) okroglih oblik, ali jih je možno nabaviti v kompletu z različnimi premeri ter ali bi prebilo 2 mm debelo lepenko?
miranzor napisal/-a:
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
@Brižitka 363 Hvala!
Za izsekovanje okroglih odprtin manjših premerov uporabljam luknjače, ki so različnih premerov (od 1mm ~ 10mm). Možno jih je nabaviti posamično, ceneje pa je v kompletu.
Prav tako pa uporabljam tudi klešče z več luknjači:
Karton, usnje, tudi PS zlahka preluknja. Karton tudi do debeline 2mm. Luknjač je pri meni uporaben le v primeru, ko potrebujem okrogel izsek določenega premera, ker v materialu po luknjanju ostane večja odprtina,ta odstopanja pa so večja, ko gre za debelejši material.
Za izsekovanje okroglih odprtin manjših premerov uporabljam luknjače, ki so različnih premerov (od 1mm ~ 10mm). Možno jih je nabaviti posamično, ceneje pa je v kompletu.
Prav tako pa uporabljam tudi klešče z več luknjači:
Karton, usnje, tudi PS zlahka preluknja. Karton tudi do debeline 2mm. Luknjač je pri meni uporaben le v primeru, ko potrebujem okrogel izsek določenega premera, ker v materialu po luknjanju ostane večja odprtina,ta odstopanja pa so večja, ko gre za debelejši material.
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Miran, te tvoje objave so res neprecenljiv vir idej, kako se lotiti podobnih projektov.
Všeč mi je ker iz materialov, ki jih imamo vsak dan okoli sebe izdeluješ take mojstrovine.
Pri tebi res ne velja tista: "Malo denarja, malo muzike..." , se pa vidi, da v izdelavo vložiš ogromno svojega časa in truda.
In seveda hvala, ker to znanje deliš tudi na forumu, da smo ga deležni tudi ostali... dobro vem, da tudi ta del zahteva kar nekaj energije.
lp, Matej
Všeč mi je ker iz materialov, ki jih imamo vsak dan okoli sebe izdeluješ take mojstrovine.
Pri tebi res ne velja tista: "Malo denarja, malo muzike..." , se pa vidi, da v izdelavo vložiš ogromno svojega časa in truda.
In seveda hvala, ker to znanje deliš tudi na forumu, da smo ga deležni tudi ostali... dobro vem, da tudi ta del zahteva kar nekaj energije.
lp, Matej
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
[/quote]Brižitka 363 napisal/-a:Me pa zanima, kje si nabavil orodje za izrezovanje (izsekovanje) okroglih oblik, ali jih je možno nabaviti v kompletu z različnimi premeri ter ali bi prebilo 2 mm debelo lepenko?
evo komplet luknjačev
https://www.interdiskont.si/vsi-izdelki ... aspx/i6429
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Pozdravljeni!
Nadaljeval sem z opremo mini kurilnice. K lopi spada tudi oskrba lokomotive s premogom in z vodo. Napajalnika nimam, pa tudi nikjer nisem zasledil podatkov o tem kakšne napajalnike so pri nas uporabljali na ozkotirnih progah. Zato sem se odločil improvizirati. V knjigi "Ozkotirna železniška proga Poljčane - Konjice - Zreče" na strani 72 sem uporabil skico napajalnika za vodo, za katerega pa avtor ni navedel ali je bil tak tudi dejansko uporabljen na kateri od ozkotirnih ali industrijskih prog.
Za izdelavo sem uporabil bakreno žico, prirobnice so nastale iz obdelanih električarskih votlic, prav tako je ventil nastal iz votlice. Betonski podstavek in jašek pa je iz 2 mm forex plošče.
Postopek izdelave je razviden iz slik.
Skenirana skica s potrebnimi dimenzijami in pomanjšana v merilo 1/87...
Sestavni deli napajalnika...
Oblikovanje in pomerjanje na skici...
Sestavljeno in spajkano...
Pomerjanje na lokaciji...
Nekoliko groba izdelava lijaka...
In prilagajanje napajalniku...
Oblikovanje ventila, vretena in držala za vreteno...
Dodano merilo za lažjo predstavo o velikosti...
Izdelava žleba, v katerega je vstavljena "cevka" (košček izolacije žičke) kot nosilec lijaka, ko mora biti gibljiv po vertikalni in horizontalni osi...
Se nadaljuje...
Nadaljeval sem z opremo mini kurilnice. K lopi spada tudi oskrba lokomotive s premogom in z vodo. Napajalnika nimam, pa tudi nikjer nisem zasledil podatkov o tem kakšne napajalnike so pri nas uporabljali na ozkotirnih progah. Zato sem se odločil improvizirati. V knjigi "Ozkotirna železniška proga Poljčane - Konjice - Zreče" na strani 72 sem uporabil skico napajalnika za vodo, za katerega pa avtor ni navedel ali je bil tak tudi dejansko uporabljen na kateri od ozkotirnih ali industrijskih prog.
Za izdelavo sem uporabil bakreno žico, prirobnice so nastale iz obdelanih električarskih votlic, prav tako je ventil nastal iz votlice. Betonski podstavek in jašek pa je iz 2 mm forex plošče.
Postopek izdelave je razviden iz slik.
Skenirana skica s potrebnimi dimenzijami in pomanjšana v merilo 1/87...
Sestavni deli napajalnika...
Oblikovanje in pomerjanje na skici...
Sestavljeno in spajkano...
Pomerjanje na lokaciji...
Nekoliko groba izdelava lijaka...
In prilagajanje napajalniku...
Oblikovanje ventila, vretena in držala za vreteno...
Dodano merilo za lažjo predstavo o velikosti...
Izdelava žleba, v katerega je vstavljena "cevka" (košček izolacije žičke) kot nosilec lijaka, ko mora biti gibljiv po vertikalni in horizontalni osi...
Se nadaljuje...
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Nadaljevanje...
Izdelava nosilne osi in prečke za lijak ter prilagajanje (poskusna postavitev na lokaciji)...
Napajalnik sem v osnovi prebarval črno...
Temeljna plošča in jašek - izdelana iz lahke penaste plošče "forex" debeline 2 mm...
Napajalnik je vstavljen le provizorično za pomerjanje...
Ventilski jašek je dobil dno in jašek za odtok vode odtočno cev...
Prvi nanos barve in nekoliko postaran napajalnik...
Izdelava rešetke za odtok (okvir 4,5x4,5mm medeninasta žica 0,4 mm, sploščatena, prečka kos medeninaste žice, tudi sploščatene, oboje spajkano, mreža zelo droben til iz darilnega traku, na okvir prilepljen z akrilno barvo)
Nekoliko bolj blizu...
In na lokaciji...
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Nadaljevanje...
In še nekaj posnetkov trenutnega stanja...
Jašek je zasilno zavarovan kar s paleto - dokler ne dobi ustreznega pokrova...
Nekaj dodelave še je potrebne, tudi pločevinast pokrov jaška in prilagoditev okolju, ko bo vgrajeno. Verjamem, da bi lahko kakšen del tudi bolje naredil morda pa kar nabavil že izdelan napajalnik, toda potem bi bil prikrajšan za užitek ob izdelavi. Včasih tudi za kakšno kletvico, ampak bolj dobronamerno!
Uživajte! Sam pa se bom lotil izdelave lesenega podesta za nalaganje premoga na lokomotivo.
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Pozdravljeni vlakoljubci!
V preteklih dneh sem se ukvarjal z zbiranjem gradiva za izdelavo oskrbnega prostora za lokomotivo. Žal nisem nikjer našel kakšnega slikovnega gradiva, iz katerega bi bilo razvidno, kakšen način natovarjanja premoga na lokomotive so uporabljali v naših manjših kurilnicah, še posebej pa ne, kakšen je bil ta na ozkotirnicah. V večjih kurilnicah so uporabljali dvigala, vendar teh na majhnih lokalnih priključkih ni bilo.
Zato sem prebrskal po slikovnem gradivu, ki mi ga je ponudil Google in si glede na videno zamislil obliko ter velikost takega prekladalnega prostora. Zatem sem izbral gradivo in sicer vžigalice, ploščate zobotrebce ter furnir in se lotil dela.
Najprej sem izdelal podest.
Med delom sem tudi preverjal ustreznost, višino,...
Zatem so sledile stopnice, ki pa so že malo dotrajane, ampak za potrebe te kurilnice bodo zadoščale ...
in niso bile še dobro montirane, ko sta jih delavca že kar preizkusila ...
Zatem je sledil prvo barvanje. Za barvanje sem uporabil močno razredčen črn tuš in malo temno rjave akrilne (burnt umber) barve. Redčil sem z mešanico vode in izopropilnega alkohola.
Po barvanju je bilo potrebno poskrbeti še za varnost osebja, zato dobi podest ograjo ter podložko pod sredinski steber, ki je bil potreben popravila. Ploh prislonjen k stebričkom ograje služi kot zaščita pred padanjem premoga s podesta...
V preteklih dneh sem se ukvarjal z zbiranjem gradiva za izdelavo oskrbnega prostora za lokomotivo. Žal nisem nikjer našel kakšnega slikovnega gradiva, iz katerega bi bilo razvidno, kakšen način natovarjanja premoga na lokomotive so uporabljali v naših manjših kurilnicah, še posebej pa ne, kakšen je bil ta na ozkotirnicah. V večjih kurilnicah so uporabljali dvigala, vendar teh na majhnih lokalnih priključkih ni bilo.
Zato sem prebrskal po slikovnem gradivu, ki mi ga je ponudil Google in si glede na videno zamislil obliko ter velikost takega prekladalnega prostora. Zatem sem izbral gradivo in sicer vžigalice, ploščate zobotrebce ter furnir in se lotil dela.
Najprej sem izdelal podest.
Med delom sem tudi preverjal ustreznost, višino,...
Zatem so sledile stopnice, ki pa so že malo dotrajane, ampak za potrebe te kurilnice bodo zadoščale ...
in niso bile še dobro montirane, ko sta jih delavca že kar preizkusila ...
Zatem je sledil prvo barvanje. Za barvanje sem uporabil močno razredčen črn tuš in malo temno rjave akrilne (burnt umber) barve. Redčil sem z mešanico vode in izopropilnega alkohola.
Po barvanju je bilo potrebno poskrbeti še za varnost osebja, zato dobi podest ograjo ter podložko pod sredinski steber, ki je bil potreben popravila. Ploh prislonjen k stebričkom ograje služi kot zaščita pred padanjem premoga s podesta...
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Še ograja na stopnicah...
Pomerjanje na sceni...
Še malo bližje iz strani tira...
Po barvanju sem dodal nekaj detajlov in sicer pritrdilne vijake na stebričkih ograje, veznike stopniščnih stranic (0,3mm MS žica)...
...in vezne spone med stebri ter prečniki (tanki papirni trakovi)...
Pa še pobarvano. Pri svetlenju sem naredil napako in sem svetlil z belo barvo, kar se mi je maščevalo. To sem kasneje večkrat popravljal - do željenega videza, kar bo videti na kasnejših posnetkih.
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Na podestu je običajno tudi premog. Da sem prihranil pri premogu, sem osnovno obliko gomile zbrusil iz odpadnega koščka balze ter ga prebarval s črno akrilno barvo...
Zatem sem gomilo namestil in prilepil na predvideno mesto ter jo posipal s premogom. Železničar pa je tudi že prijel za lopato...
Stanje po prvem odpravljanju napake pri svetljenju. Videz je že precej boljši, vendar še vedno bela seka ven...
Zatem sem se lotil izdelave deponije oz. "bunkerja" za premog ob podestu...
In pobarvan po enakem postopku, kot podest...
Po pomerjanju so bili pokončni stebri ob levi stranici odveč, zato sem jih odstranil in nadomestil le na skrajna robova stranice namestil dva koščka furnirja. Temeljno ploščo sem izrezal oz. izpilil oblikovno tako, kot naj bi bila gomila premoga v prostoru. Končno obliko gomile so tvorili koščki odpadnega stirodurja, prilepljeni na osnovno ploščo.
Gomila posipana s premogom...
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
In na koncu sem izdelal še podlago, na kateri bo vse skupaj postavljeno. Uporabil sem cca. 1,5mm debel karton, ki sem ga pred zvijanjem in vplivi vlage zaščitil s temeljno akrilno barvo iz spreja ter nanjo prilepil oba izdelka. Na posnetku je vidna se sveža barva. Sem pa medtem tudi že popravil premočan vpliv svetlenja, tako da je sedaj po mojem občutku tudi videz ustrezen...
In trenutno stanje, po urejanju okolja s posipom iz zelo finega peska za činčile, prepojenega z razredčenim belim mizarskim lepilom. Končno urejanje okolja pride na vrsto šele po umestitvi na morebitno dioramo ali maketo.
To je bilo za sedaj. Sedaj pa malo načrtovanja in gruntanja, kako naj bi videti diorama. Pravzaprav naj bi bil to segment, ki ga bi lahko kasneje vključil v maketo.
Uživajte! Ko bo kaj novega, se ponovno oglasim!
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Miran, super ti je tole uspelo.
Zadevo si tako verno ponazoril, da me kar na kašelj sili, med branjem tvojih objav, od vsega tega premogovega prahu
Zanima me s čim lepiš skupaj lesene dele? Navadno lepilo za les, ali kaj drugega?
lp, Matej
Zadevo si tako verno ponazoril, da me kar na kašelj sili, med branjem tvojih objav, od vsega tega premogovega prahu
Zanima me s čim lepiš skupaj lesene dele? Navadno lepilo za les, ali kaj drugega?
lp, Matej
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Zdravo, Matej!
Hvala!
Tokrat sem za lepljenje uporabil vodoodporno belo lepilo (oznaka D3) in čisto dobro drži. Tukaj je bilo sicer več točkovnega lepljenja, zato ni bilo nevarnosti zvijanja. Sicer uporabljam UHU in podobna, ki jih lahko redčim z acetonom.
Hvala!
Tokrat sem za lepljenje uporabil vodoodporno belo lepilo (oznaka D3) in čisto dobro drži. Tukaj je bilo sicer več točkovnega lepljenja, zato ni bilo nevarnosti zvijanja. Sicer uporabljam UHU in podobna, ki jih lahko redčim z acetonom.
LP, Miran