Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
WoW, tole pa je resnično enkratno. Odlična lopa tako zunanjost kot seveda tudi pogled skozi vrata v notranjost.
Imam v planu tudi jaz narediti podobno zgradbo (le da bo kovačija) in za zunanje stene razmišljam med čisto opečnato zgradbo in takšen stil kot si naredil ti. Sam sem sicer imel namen tole narediti iz dasmase ampak izgleda da so forex plošče boljša izbira...
Skratka, le tako naprej
Imam v planu tudi jaz narediti podobno zgradbo (le da bo kovačija) in za zunanje stene razmišljam med čisto opečnato zgradbo in takšen stil kot si naredil ti. Sam sem sicer imel namen tole narediti iz dasmase ampak izgleda da so forex plošče boljša izbira...
Skratka, le tako naprej
lp, NEJC
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
@jure_sporn
Jure, hvala za pohvale!
Balso sem nabavil v Inposu, kjer jo imajo v različnih debelinah. Sicer pa je dober ponudnik balse različnih dimenzij in trdot ter večine letvic in furnirja na Ptuju, Praprotnik.
Sode sem izdelal po La Platovi metodi (Gruß aus Ferbach). Deli knjige in nasveti ter nekaj slik je še vedno dosegljivo v pdf obliki tukaj!
Skratka, vzel sem kos aluminijaste folije, nekoliko trše, npr. pokrov jogurtovega lončka, in s konico kemičnega svinčnika (kulice) rahlo zarisal paralelne vzdolžne "utore", nato pa izrezal plašč soda ter ga ovil okoli ustrezno debele palčke. Z luknjačem sem izdelal dno in nato vse skupaj zlepil.
Izhodiščni material - alu pokrov jogurta, ali margarine, ....
Zarisovanje paralelnih "utorov", ki na hrbtni strani predstavljajo kasneje ojačitvene izbokline
Na dolžino obsega soda (obseg plašča je odvisen od premera soda) narezana folija
Ovijanje okoli palčke ali drugega okroglega predmeta (bolje je, če je nekoliko tanjše telo od končnega premera)
Izsekovanje dna in pokrova
Sestavljanje s pomočjo preproste šablone
In približno tako lahko izgleda na koncu
@gcn64
Glede izbire materiala za izdelavo opečnega zidu je na voljo več možnosti, od industrijskih plošč (Vollmer, Auhagen, ....) do samoizdelave. Na tujih forumih sem kar pogosto zasledil tudi uporabo das mase, pri čemer jo uporabniki kot testo razvaljajo na želeno debelino in jo nato s primernim orodjem zgravirajo. Te metode sam še nisem preizkusil, se pa mi zdi zanimiva, saj je rdečerjava das masa barvno zelo blizu opeki, pa tudi obdelava po moje ne bi smela biti preveč zahtevna. Razlika v primerjavi z lahkimi penastimi ploščami je predvsem v teži in morda čvrstosti. Sicer pa - vsak material in metoda imata svoje dobre in slabe strani, zato je potrebno pri izbiri dati prednost zahtevam trenutnega projekta.
Jure, hvala za pohvale!
Balso sem nabavil v Inposu, kjer jo imajo v različnih debelinah. Sicer pa je dober ponudnik balse različnih dimenzij in trdot ter večine letvic in furnirja na Ptuju, Praprotnik.
Sode sem izdelal po La Platovi metodi (Gruß aus Ferbach). Deli knjige in nasveti ter nekaj slik je še vedno dosegljivo v pdf obliki tukaj!
Skratka, vzel sem kos aluminijaste folije, nekoliko trše, npr. pokrov jogurtovega lončka, in s konico kemičnega svinčnika (kulice) rahlo zarisal paralelne vzdolžne "utore", nato pa izrezal plašč soda ter ga ovil okoli ustrezno debele palčke. Z luknjačem sem izdelal dno in nato vse skupaj zlepil.
Izhodiščni material - alu pokrov jogurta, ali margarine, ....
Zarisovanje paralelnih "utorov", ki na hrbtni strani predstavljajo kasneje ojačitvene izbokline
Na dolžino obsega soda (obseg plašča je odvisen od premera soda) narezana folija
Ovijanje okoli palčke ali drugega okroglega predmeta (bolje je, če je nekoliko tanjše telo od končnega premera)
Izsekovanje dna in pokrova
Sestavljanje s pomočjo preproste šablone
In približno tako lahko izgleda na koncu
@gcn64
Glede izbire materiala za izdelavo opečnega zidu je na voljo več možnosti, od industrijskih plošč (Vollmer, Auhagen, ....) do samoizdelave. Na tujih forumih sem kar pogosto zasledil tudi uporabo das mase, pri čemer jo uporabniki kot testo razvaljajo na želeno debelino in jo nato s primernim orodjem zgravirajo. Te metode sam še nisem preizkusil, se pa mi zdi zanimiva, saj je rdečerjava das masa barvno zelo blizu opeki, pa tudi obdelava po moje ne bi smela biti preveč zahtevna. Razlika v primerjavi z lahkimi penastimi ploščami je predvsem v teži in morda čvrstosti. Sicer pa - vsak material in metoda imata svoje dobre in slabe strani, zato je potrebno pri izbiri dati prednost zahtevam trenutnega projekta.
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Miran,
Te lahko še jaz pobaram za dve stvari?
Najprej me zanima, kje kupuješ forex plošče, kot drugo so mi pa fascinantni tile tečaji na vratih, ravno na zadnji sliki. Kaj, kako... sej razumeš
In ne nazadnje, čestitke in srčno upam, da imaš še kaj zanimivega v rokavu za pokazat
Te lahko še jaz pobaram za dve stvari?
Najprej me zanima, kje kupuješ forex plošče, kot drugo so mi pa fascinantni tile tečaji na vratih, ravno na zadnji sliki. Kaj, kako... sej razumeš
In ne nazadnje, čestitke in srčno upam, da imaš še kaj zanimivega v rokavu za pokazat
Goran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Nekaj je že bilo opisanega: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 53&start=6 (proti koncu tega posta).Gorchi napisal/-a:... kot drugo so mi pa fascinantni tile tečaji na vratih, ravno na zadnji sliki. Kaj, kako... sej razumeš
LP, Metod
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Goran
forex (oz. penjene pvc) plošče sem nabavil pred časom v Trgovini DRM v Celju, kjer so imeli slučajno na zalogi neke ostanke. Takrat sem vzel nekaj 2, 4 in 6 mm debelih plošč. Žal niso imeli na zalogi 1 mm, 3 in 5 mm debelih plošč. Po tistem nakupu sem bil še nekajkrat v trgovini, vendar so povedali, da ostankov ne bodo imeli več in da je potrebno kupiti celotno ploščo. To je pa že malo prehuda, saj je dimenzija plošč 2 x 3 oz. 1,5 x 3 m. Tu je pa tudi cena že previsoka.
V LJ sem pred časom dobil tudi prijazno ponudbo od Sign & Supply, sicer pa bi bilo dobro povprašati na kakšnih sejemskih prostorih, kjer se te plošče uporabljajo za ureditev prostorov. Velikokrat ostajajo za njih neuporabni kosi, za nas pa so ti lahko zelo uporabni!
Glede tečajev - narejeni so enako kot na vratih lokomotivske lope, le da gre v tem primeru za predelavo/dodelavo obstoječih vrat in sem naknadno izdelane tečaje iz alu traku (sklečka čajne svečke) le vdelal v obstoječo kuliso.
Malo bolje bo vidno ne teh slikah, ki pridejo na vrsto ob predstavitvi drugih obejktov:
Navpične dele okovov sem toliko zbrusil, da se je kovinski trak tečajev prilegal na predvideno mesto,
Tak pa je videz po kitanju in barvni obdelavi
Ter nameščanje nasadil:
Toliko za sedaj. Upam, da sem odgovoril.
Nekaj objektov je še na zalogi, med drugim tudi ta, od koder so vrata s tečaji!
forex (oz. penjene pvc) plošče sem nabavil pred časom v Trgovini DRM v Celju, kjer so imeli slučajno na zalogi neke ostanke. Takrat sem vzel nekaj 2, 4 in 6 mm debelih plošč. Žal niso imeli na zalogi 1 mm, 3 in 5 mm debelih plošč. Po tistem nakupu sem bil še nekajkrat v trgovini, vendar so povedali, da ostankov ne bodo imeli več in da je potrebno kupiti celotno ploščo. To je pa že malo prehuda, saj je dimenzija plošč 2 x 3 oz. 1,5 x 3 m. Tu je pa tudi cena že previsoka.
V LJ sem pred časom dobil tudi prijazno ponudbo od Sign & Supply, sicer pa bi bilo dobro povprašati na kakšnih sejemskih prostorih, kjer se te plošče uporabljajo za ureditev prostorov. Velikokrat ostajajo za njih neuporabni kosi, za nas pa so ti lahko zelo uporabni!
Glede tečajev - narejeni so enako kot na vratih lokomotivske lope, le da gre v tem primeru za predelavo/dodelavo obstoječih vrat in sem naknadno izdelane tečaje iz alu traku (sklečka čajne svečke) le vdelal v obstoječo kuliso.
Malo bolje bo vidno ne teh slikah, ki pridejo na vrsto ob predstavitvi drugih obejktov:
Navpične dele okovov sem toliko zbrusil, da se je kovinski trak tečajev prilegal na predvideno mesto,
Tak pa je videz po kitanju in barvni obdelavi
Ter nameščanje nasadil:
Toliko za sedaj. Upam, da sem odgovoril.
Nekaj objektov je še na zalogi, med drugim tudi ta, od koder so vrata s tečaji!
LP, Miran
- andrazspan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 621
- Pridružen: 07.05.2012, 17:09
- Kraj: Rimske Toplice
- Kontakt:
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
zdravo!
tudi meni se zdi to delo vrhunsko, sploh detalji in pa to, da je večina stvari narejenih iz vsakdanjih materialov, verjamem da si marsikomu dal kakšno idejo kako kaj narediti. komaj čakam naslednje projekte.
tudi meni se zdi to delo vrhunsko, sploh detalji in pa to, da je večina stvari narejenih iz vsakdanjih materialov, verjamem da si marsikomu dal kakšno idejo kako kaj narediti. komaj čakam naslednje projekte.
Lep pozdrav, Andaž.
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
https://www.youtube.com/user/andrazspan1
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Miran.....
Brez komentarja! Samo spremljam tvojo temo in "shranjujem" ideje, ki jih ne manjka pri tebi.
Skratka odlično in zelo domiselno
lp, Vojko
Brez komentarja! Samo spremljam tvojo temo in "shranjujem" ideje, ki jih ne manjka pri tebi.
Skratka odlično in zelo domiselno
lp, Vojko
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Pozdravljeni!
Hvala, Vojko za obisk teme in pohvalne besede! Je pa tvoj odgovor pred objavljenim prispevkom zaradi moje šlamparije, ker sem zašuštral vnos in zaporedje prispevkov, zato sem moral prvotno objavo zbrisati in vse skupaj sestaviti na novo. Za to se opravičujem!
Po daljšem premoru bom temo malo poživil z nekaj nadaljevanja ter jo tako očistil prahu!
Povod za poživitev je bila dodelava parne lokomotive Roco , starejše izvedbe, pri kateri sem vgradil spredaj in zadaj LED razsvetljavo, nalita držala oz. ročaje ob stopnicah kabine in na zadnji strani pa sem odstranil ter jih nadomestil z žičnimi iz samogradnje. Prav tako sem povišal obstoječi bunker za premog z lesenim poviškom ter ga napolnil s pravim premogom. Podrobneje bom opisal dodelavo oz. predelavo posebej, tokrat jo le omenjam, ker je bila povod za nadaljevanje dela na lopi.
Lopa je nastala izključno po načrtu, objavljenem na spletni strani Kamra in po teh izmerah je nastala tudi širina podbojev oz. vrat, ki pa je za kakšen milimeter preozka in tako se je pri testiranju voženj z lokomotivo v in iz lope, ta zatikala ob podboje oz. vratna krila. Zaradi tega sem bil prisiljen odprtino za cca. 2 mm razširiti in sem pokončne dele podbojev iz stene izrezal, pobrusil ležišče na novo širino ter podboje pritrdil nazaj na svoje mesto. Pri tem k sreči ni nastalo nekih vidnih poškodb ter dodatni popravki skorajda niso bili potrebni. Po teh popravkih sem zunanjost lope še nekoliko barvno obdelal in sicer so zidovi in vrata v spodnjem delu, na mestih, kjer je prisotne več vlage, dobili nekaj mahu, upam pa, da nisem pretiraval. Več dodatkov bo lopa dobila ob urejanju okolice in ko bo umeščena v - upam - večjo dioramo ali maketo.
Tako je vhod v lopo izgledal pred predelavo oz. popravki.
Tako pa je videti lopa po popravku in rahlem "make upu". Seveda je lopa med tem dobila tudi primeren teren pred vhodom in sicer zaenkrat le nekoliko dvignjen ter od premoga umazan.
V nadaljevanju pa bom predstavil ter opisal nekaj dodatkov za popestritev scene v in ob lopi.
Hvala, Vojko za obisk teme in pohvalne besede! Je pa tvoj odgovor pred objavljenim prispevkom zaradi moje šlamparije, ker sem zašuštral vnos in zaporedje prispevkov, zato sem moral prvotno objavo zbrisati in vse skupaj sestaviti na novo. Za to se opravičujem!
Po daljšem premoru bom temo malo poživil z nekaj nadaljevanja ter jo tako očistil prahu!
Povod za poživitev je bila dodelava parne lokomotive Roco , starejše izvedbe, pri kateri sem vgradil spredaj in zadaj LED razsvetljavo, nalita držala oz. ročaje ob stopnicah kabine in na zadnji strani pa sem odstranil ter jih nadomestil z žičnimi iz samogradnje. Prav tako sem povišal obstoječi bunker za premog z lesenim poviškom ter ga napolnil s pravim premogom. Podrobneje bom opisal dodelavo oz. predelavo posebej, tokrat jo le omenjam, ker je bila povod za nadaljevanje dela na lopi.
Lopa je nastala izključno po načrtu, objavljenem na spletni strani Kamra in po teh izmerah je nastala tudi širina podbojev oz. vrat, ki pa je za kakšen milimeter preozka in tako se je pri testiranju voženj z lokomotivo v in iz lope, ta zatikala ob podboje oz. vratna krila. Zaradi tega sem bil prisiljen odprtino za cca. 2 mm razširiti in sem pokončne dele podbojev iz stene izrezal, pobrusil ležišče na novo širino ter podboje pritrdil nazaj na svoje mesto. Pri tem k sreči ni nastalo nekih vidnih poškodb ter dodatni popravki skorajda niso bili potrebni. Po teh popravkih sem zunanjost lope še nekoliko barvno obdelal in sicer so zidovi in vrata v spodnjem delu, na mestih, kjer je prisotne več vlage, dobili nekaj mahu, upam pa, da nisem pretiraval. Več dodatkov bo lopa dobila ob urejanju okolice in ko bo umeščena v - upam - večjo dioramo ali maketo.
Tako je vhod v lopo izgledal pred predelavo oz. popravki.
Tako pa je videti lopa po popravku in rahlem "make upu". Seveda je lopa med tem dobila tudi primeren teren pred vhodom in sicer zaenkrat le nekoliko dvignjen ter od premoga umazan.
V nadaljevanju pa bom predstavil ter opisal nekaj dodatkov za popestritev scene v in ob lopi.
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Odlično Miran !
Po količini pepela in ostankih čiščenja ob progi vse kaže na zelo povečan promet v zadnjem času.
LP Duško
Po količini pepela in ostankih čiščenja ob progi vse kaže na zelo povečan promet v zadnjem času.
LP Duško
EBI2 = EisenBahnIdiot #2
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Za predelavo Rocove ozkotirnice sem nabavil tudi vezne drogove kot rezervne dele, nisem pa vedel, da je pri mojem, starem modelu in sedanjem modelom spremenjeno podvozje in sicer je skrajšana medosna razdalja. Tako nabavljena vezna drogova ne morem uporabiti za predelavo mojega modela, ki je bil serijsko izdelan brez veznih drogov. Zaradi tega sem pač vezna drogova uporabil kot scenski dodatek, lahko tudi kot tovor. Iz koščkov furnirja in letvic sem izdelal preprosto paleto na katero sem pritrdil vezna drogova, ki bosta služila za polnilo lope kot novi rezervni deli za popravilo lokomotive.
In še končni izgled.
Lopa je poleg garažiranja uporabna tudi kot delavnica za manjša popravila, zato je poleg delovne mize potrebnih tudi nekaj pripomočkov. Najprej sem iz koščkov furnirja in letvic izdelal dve različni leseni kozi, čeprav bi bili bolj uporabni verjetno kovinski. Morda drugič. Ob delovni mizi je dobil prostor električni brusilnik na kovinskem nosilcu z dvema kolutoma, nastal pa je v samoizdelavi iz različnih ostankov. Na mizi se nahaja tudi nekaj drobnjarij iz različnih uspelih in neuspelih projektov.
Na delovni mizi je poleg krame, orodja in obdelovancev potreben tudi primeren primež. Kar ga nisem imel, sem med brskanjem po širnem spletu in forumu našel primerno sliko v temi "Železnica Bistriške doline (Feistriztalbahn_Avst. Štajerska) - VLAKI.INFO" , ki jo je prispeval Tono.
Tako sem se odločil za samoizdelavo kovaškega primeža. Izhodiščni material je bil kos PS debeline 1mm in širine 3 mm, ki sem ga obrusil in oblikoval. Ni ratalo ravno "urarsko" toda za potrebe scene bo zadoščalo. Vezno pločevino v spodnjem delu primeža ponazarja trak iz papirja, vreteno pa je nastalo iz koščka žičke, pri čemer je del izolacije v vlogi navojne cevi, drugi del pa tvori glavo s prečno ročilo za privijanje oz. odvijanje vretena. Po lepljenju je primež dobil še kovinsko barvo, v predelu vretena pa malo "maščobe".
Se nadaljuje...
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Nadaljujem z izdelavo kovaškega primeža.
Po sestavljanju in lepljenju...
Pobarvan in montiran na delovno mizo.
Da delovna miza ne bi bila sama sebi okras, je dobila tudi delavca s kladivom v roki. Figurico sem našel med kramo in z odlomljeno roko, ki drži kladivo. To sem saniral s koščkom žičke v komolec in zapestje ter kapljico lepila. Stik (rano) sem zakril s povojem iz tankega papirnega traku, tako da imam pač poškodovanega delavca vendar poškodba ne zahteva bolniške!
Ob levi steni lope je prostor našla paleta z veznima drogovoma ter dva pokonci postavljena soda na lesenih letvah. Prvi sod je odprt in je v njem pesek, drugi sod pa vsebuje olje.
Pogled iz ptičje prespektive, skozi streho ...
... in skozi vrata
Za prečrpavanje olja potrebujem tudi ročno črpalko, ki pa je nimam. Torej, košček PS cevke, košček 0,6 mm žice, malo izolacije in barve - ter malo truda, in črpalka je tukaj.
Se nadaljuje...
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Nadaljujem...
Črpalka na sodu, nekoliko bližje (skozi zid)...
...in z druge strani (proti zidu)...
...pa še cev za lažje usmerjanje izčrpane tekočine. Nastana je iz koščka snete izolacije in dobila črno barvo. Pred sodom, pod cevjo pa je nižja posoda za prestrezanje viška tekočine. Vendar pa uporabniki niso najbolj natančni je okoli posode kar nekaj oljnih madežev!
Tudi ob delovni mizi je našla prostor posoda za odpadke, miza pa je dobila na spodnjo polico nekaj materiala.
Še pogled na celoto iz več perspektiv
Se nadaljuje...
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Nadaljevanje...
Z opremljanjem notranjosti lope sem verjetno zaključil, ker je sicer preveč podrobnosti, ki pa niso v prvem planu oz. tako na očeh. Nadaljeval bom z izdelavo majhne deponije premoga pred lopo z lesenim podestom za nalaganje na lokomotivo. Za potrebe nalaganja premoga iz deponije na podest bo služil nametač, ki sem ga tudi našel med kramo in je imel lopato odlomljeno, ročaj pa neugledno nalit. Zato sem vse nepotrebno odstranil, figurici prevrtal skozi dlani luknjici za namestitev nove lopate, ki pa sem jo šele moral izdelati. Za prekladanje premoga so menda včasih uporabljali precej velike tako imenovane "pik as" lopate, ki so bile srčaste oblike, vendar sem se za potrebe lope odločil izdelati nekoliko manjšo lopato, podobno tistim, ki jih uporabljajo sicer kurjači parnih lokomotiv. Ročaj ne nastal iz koščka 0,6mm žice, lopata pa iz koščka trše alu folije, ki sem jo oblikoval s pomočjo majhnega izvijača ter preproste šablone iz koščka vezane plošče. Slišati in videti je preprosto, pa ni tako zelo. Morda je kriv tudi moj EMŠO, toda kakor koli že, kar nekaj ficlanja je bilo potrebnega.
Nametača in lopato sem primerno pobarval...
...za test oz. poskusno delo pa je dobil tudi pravi premog!
Toliko sem imel za tokrat, ko bom imel kaj več, pa se seveda spet oglasim!
LP, Miran
Re: Lokomotivska lopa Zabukovica v H0e
Bravo, Miran! Vsak delček , ki si ga ponazoril, si zasluži svojo posebno pohvalo. Pričaral si pravo delovno vzdušje!
Lep pozdrav - Peter
Lep pozdrav - Peter