SŽ 03-002 na Marklin tirih

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

Pozdravljeni!
Pred kratkim sem predelal digitalno ROCO SŽ 03-002 na Marklin system. Čeprav v navodilih piše, da podpira samo DCC format je sledilo presenečenje.
ZIMO sound decoder podpira Marklin motorola format po defaultu (hvala ZIMO). Prav tako podpira serijsko 2 Marklin adreso tako da je na 6021 operabilnih 9 funkcij.
Vgradnja smoke generatorja obstaja serijsko, vendar seuthe št. 11 ne daje ustreznih rezultatov, ker ima dimnik projektantsko napako. Vgradi se ga namreč pod dimnik, vendar tok dima ne izhaja iz dimnika. Pride namreč do cirkulacije uparjenega olja, ker je premer dimnika manjši od premera generatorja. Sledila je predelava oz. vgradnja št. 24 za kar je bilo potrebno razstaviti lokomotivo, stanjšati oz. zbrusiti generator in pa iz notranje strani tudi dimnik. Seveda je bilo potrebno zbrusiti tudi utež, da je generator lepo sedel v odprtino.
Predelati je bilo potrebno tudi povezave na kolesih, kar ne predstavlja večjega problem. Prevezati je bilo potrebno tudi kolesa iz tenderja. Model ima kolesa RP25 za DC. Bil sem skeptičen kako bo to peljalo na K tirih. In rezultat? Brez problemov. Sicer na kretnicah malo poskakuje, ampak tako je tudi pri pravi železnici.

Pa še nekaj slik z makete
Maketa je še v izdelavi (manjkajo signali, drevesa, itd.) vsi objekti še niso na svojih mestih, sledila bo gradnja modulov.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Kako pa lokomotiva pelje na K tirih z RP25, si lahko ogledate tukaj:

Povezava na video

Video ni ravno najboljši, ker sem vozil in snemal sam.

Lep pozdrav
ebi2
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Pozdravljen ebi2,
hvala za prispevek in pohvale tako za predelavo kot tudi lepo maketo! Nekaj slik je še posebej lepih, recimo tale:
http://i34.photobucket.com/albums/d104/ ... d7cedf.jpg =D> =D>

Bi Te pa samo toliko v naprej prosil, da se omejiš na 10 slik na objavo, ni problema, če zatem sledi še n Tvojih objav.
Goran
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

Hvala za nasvet in pohvalo. Sem spregledal ta detalj o 10 slikah.
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

Še slike iz predelave.

Vgrajen nov dimni generator

Slika

Pogled od zgoraj na vgrajen nov generator in stari dimni generator

Slika

Slika

Pogled na drsnik

Slika

Še stranski pogled

Slika
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Bravo!! Lepo predelano! Sicer pa imaš dovolj izkušenj s predelavami DC/AC!
8)

P.S. Luštna maketa. Kakšne velikosti pa je?
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

Bravo!! Lepo predelano! Sicer pa imaš dovolj izkušenj s predelavami DC/AC!
P.S. Luštna maketa. Kakšne velikosti pa je?
Zdravo!
Uh, moram podat malo daljši odgovor. Prvo lokomotivo sem predelal testno in sicer Kleinhbahnovo BBO 378 oz. JŽ 53. že leta 1999.
Problem je bil vgradnja dekoderjev z regulacijo hitrosti speljevanja in ustavljanja, ker so bili izredno veliki (predvsem Marklinovi). Edini ustrezen je bil Uhlenbrockov. Ki je do sedaj tudi edini crknil. Bili so izredno občutljivi na padec napetosti. Uhlenbrockovih dekoderjev ne priporočam niti sedaj.
Slike lokomotive so še dostopne na moji strani (modeltrain page) na ARNES-ovem strežniku, ki sem jo izdelal leta 1999. Še link

http://www2.arnes.si/~dogrin/ebi2/mojamaketa.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

V letih 1999-2000 sem dokončal tudi maketo do stanja, ki je vidno sedaj. Seveda predvsem z nasveti kolega Kasti-ja (hvala Kasti), kateri me je daljnega leta 1974 navdušil za modelno železnico. Že takrat sta imela z očetom maketo železnice s Kleinbahn tiri. Nato je sledil odhod v Kanado. Leta 2003 sem se vrnil nazaj s 2 kovčkoma robe za izdelavo pokrajine in ostalih stvari. In na avionu izgubil El. lokomotivo Brede z YU grbom. V vmesnem obdobju sem bil par-krat tudi v Sloveniji.
Material je bil že leta 1999 v glavnem od Woodlanda, ki sem ga nabavil pri Eriku v trgovini v Kranju. Erik mi je tudi povedal za lokacije trgovin v CA za modelno železnico v malem univerzitetnem mestu, kjer smo živeli. In pa tudi za modelarski klub v katerega sem se včlanil. (Erik je res neverjeten - že takrat je poznal praktično ves modelarski svet v ZDA in CA).

Sedaj pa k maketi. To je moje prvo srečanje z modelarstvom in prva maketa. Zaradi pomanjkanja prostora (maketo sem gradil in jo imel v spalnici stanovanja v bloku) je dimenzij 2,10m x 1,45m. Leta 2003 je bila z z manjšimi predelavami dokončana do stopnje, ki je na zgornjih slikah. Leta 2000 je bila delno opremljena z gornjim vodom, ki sem ga nato odstranil. Vsi tunelski portali in oporni zidovi so uliti iz gipsa (2 sta testno iz polimera podobnega keramiki). Kalupe sem izdelal sam. Seveda je sledilo staranje. Keramični se niso obnesli, ker ne vpijajo wash-a. Vse tire in objekte (večino) sem prav tako postaral. Kohle-aufzug je od Ti-H0, prav tako vodni napajalniki in premog. Naročil sem ga iz Avstije v Kanado leta 2000. Vse kretnice in angleži imajo marklinove električne pogone, ki sem jih obrni na glavo in popeskal. Pred tem sem elekrično prevezal končna stikala, ker sem pričakoval težave zaradi oksidacije drsnikov v pogonih. Tipkala za premik kretnic imam od Kleinbahna (vidno na eni od zgornji slik). Obnesejo se fantastično - res neverjetno. Centrala je 6021, lansko leto sem nabavil še control 80f. Posipi so večinoma od Woodlana. Objekti so pač od klasičnih proizvajalcev in postarani. Peroni so iz balse, tirna greda pa delno woodlandova delno iz kamnoloma Verd. Drevesa so nekaj od woodlanda in veliko iz samogradnje (osnova NOCH nato pa posipi). Edine še sprejemljive smreke (100 kos v paketu) po dostopni ceni v tistem času so bile od Bush-a. V prvi fazi sem imel na maketi tudi Faller car system (posnetik vožnje še obstajajo), vendar sem ga naknadno vrgel ven, ker ni bilo za dobit ustreznih modelov za moje obdobje. O predelavi takrat nisem razmišljal.
Nato pa je sledilo zatišje. Dolgih 11 let se žal zaradi obveznosti nisem več ukvarjal z maketo. Je tudi že malo manjkalo, da bi jo razstavil, vendar sem se na srečo premisli. V lanskem letu pa sem jo ponovno aktiviral in to je to. Kupil sem še nekaj voznega parka ter se odločil, da jo bom sedaj podaljšal, ker imam na razpolago dovolj prostora. Prvo sledi okretnica s šupami, na to pa nadgradnja z moduli. Pokrajina obstoječe makete je fikcijska. Tema modulov bo pa jasno bohinjska proga z eno postajo. Tirne sheme postaj imam že na voljo.
Zaenkrat toliko o zgodovini in prihodnosti moje makete.

Lep pozdrav
Ebi2
------------------------
Ebi2 = Eisenbahnidiot #2

Question. Who is #1 ?
------------------------
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

Še malo voznega parka

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Zdravo,
zelo zanimiva zgodba te makete, upam, da boš nadgradnjo tudi dokumentiral in objavil. Moram Te pohvaliti za slike, v temle zadnjem prispevku so sila všečne =D> =D> =D>
Goran
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Pozdravljen!

Najprej, seveda čestitke za uspešno predelavo SŽ 03, sicer pa lepa maketa ter zanimiv vozni park!

Se že veselim nadgradnje! Me pa zanima ali boš nadgradnjo z moduli prilagodil kakšnim standardom (npr. FREMO,...), ali pa le kot segmente, ki jih boš združil z obstoječo maketo?
LP, Miran
miloš
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 388
Pridružen: 26.11.2008, 10:12

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a miloš »

No,sedaj vem,kdo si,ko si malo orisal zgodovino.Kam so šli pa kanadski modeli?
LP Miloš
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

Pozdravljeni!

Žal nisem mogel prej odgovoriti, pa bom sedaj kar vsem trem naenkrat.

Najprej Gorchyju - še enkrat hvala za pohvale. Maketa ni nič posebnega - ustrezna znanju in veščinam, ki sem jih obvladal pred več kot 14 leti. Glede na to, da gre za moj prvi poizkus, je za silo sprejemljivo. Nadgradnjo modulov bom seveda dokumentiral in če bo zanimanje tudi objavil potek dela.

Miranu - hvala za čestitke za predelavo. Je res kar težko, ko greš razdirat novo lokomotivo za 500 eu na prafaktorje. Najprej sem mislil, da bo potrebno zamenjat tudi zvočni dekoder, vendar mi je bil na srečo ta strošek prihranjen Meni veliko pomeni, da dimni generatorji v parnih lokomotivah delujejo. Zato je bila potrebna modifikacija. Modul z okretnico in šupami bo segment k obstoječi maketi dimenzije 190 cm x 120 cm (konstrukcija je v izdelavi) za ostale se še nisem odločil. Tirni material pa ne bo Marklinov temveč PECO. Sredinski vodnik pa PUKO - band iz novega srebra. Vse kretnice (SL-E95, SL-E96) bodo imele modificirano napajanje posameznih segmentov. Opremljene bodo s sredinskim PUKO vodnikom kot kompaktna celota primerna za direktno vgradnjo. Obe ostrici bosta ustrezno polarizirani glede na odklon tako, da ne bo nobenih težav pri prehodu drsnika čez ostrico. S tem posegom se bom izognil kratkim stikom pri prehodu drsnika čez ostrico in pa uporabi standardnih PUKO bandov (0,5 mm x 3 mm x 180 mm) brez spremembe višine. Testne predelave se že izvedene in rezultat je odličen tako glede voznih lastnosti kot vizualno. Moduli ne bodo po Fremo standardu, se bom pa držal nekaterih smernic. Imam pa izdelane stranice po FREMO standardu za 5 modulov že ene 5 let, vendar jih v tem projektu zaenkrat ne bom uporabil zaradi premajhne širine (40 cm). Na modulih bom imel namreč v ozadju povratni tir.

Milošu - kanadski model BUDD-a zasluženo počiva v škatli. Bo pa občasno vozil na bolšjaku.

LP Dušan
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

Še malo pare v "akciji"

Povezava na video

Lp Duško
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Prava milina je to pogledat in zraven še poslušat! :thumbupl :)

"Strojni duo" pa je tudi zanimiv! :)
LP, Miran
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a mkx »

miranzor napisal/-a:"Strojni duo" pa je tudi zanimiv! :)
Se strinjam.

Imam pa občutek, da je ena v paru (tista, ki je, kadar sta v štucu, obrnjena proti postaji) brez pogona?
LP, Metod
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 130
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: SŽ 03-002 na Marklin tirih

Odgovor Napisal/-a ebi2 »

mkx napisal/-a:
miranzor napisal/-a:"Strojni duo" pa je tudi zanimiv! :)
Se strinjam.

Imam pa občutek, da je ena v paru (tista, ki je, kadar sta v štucu, obrnjena proti postaji) brez pogona?
Zdravo. Obe lokomotivi imata pogon. BR 55 je se brez zvoka. Dimna generatorja obratujeta v obeh. Je bilo pa malo tezave s sinhronizacijo voznje, vendar mi je se kar uspelo. Lokomotivi namrec nisel vozil v consist modu, temvec loceno.

LP Dusko.
Odgovori