1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
tomos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 245
Pridružen: 24.08.2010, 18:08

1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a tomos »

Ker je 661 končana in le čaka dekoder, sem se medtem spravil naredit SŽ 813.1. Ohišje je kot pri vseh ostalih narejeno od N_amaterja, motorizacija pa Tomytec.

Prvotno se je na ALN668 v FS barvah in SZ 813.0 enodelni, uporabilo Tomytec TM16 šasijo, ampak sem opazil dve pomankljivosti. Čeprav je to najdaljša šasija od Tomytec s razdaljo med vozički 95mm in utreza originalu 15300/160=95,625mm, je medosno na vozičkih samo 14mm, kar pa glede na original 2450/160 znaša pravilno 15,31mm. Ker sem med delom FS variante prišel do združenje 1:160 v ITA sem uspel dobit točne imitacije strani vozičkov, ampak so narejene po 15.5mm vozičku od Tomytec TM18. Čeprav je na TM18 med vozički razdalja le 93mm, je teh 1mm dost manj vidnih kot 0.75mm kolesa na vozičku in sploh ni poravnano kolo z ležajem in bremzami. Druga stvar da ima TM16 je sredinsko grbo na dnu šasije, ko jo ima TM18 čez celo dolžino. Ker je plastika dobre kakovosti se jo da zelo lepo rezat in lepit.

Slika

Slika

Slika

Slika

Na dnu šasije kjer so beli kosi plastike, so mesta kjer sem odrezal grbo in poravnal dno. Pustil sem le cca 1mm rob, da ima vztrajnik še vedno dovolj prostora nad ploščo, plus da bom zalepil imitacije ventilov/zračnih posod/motorja. Vezje je bilo narejeno po istem principu kot 661: kratka bela luč, rdeča luč, dolga luč, notranja osvetlitev. Dodatno je prostora za zvočnik več in na vezju je narejen NEM651 priklop + 2 žici za AUX1 in AUX2 + 2 žici za zvočnik. Ena polovica je motorizirana po originalu od tomytec (4x osi, dve gumice, vsi kontakti, 2x vztrajnika), na drugi polovice pa se je z ene slabe šasije pobralo kolesa brez gumic in z vozičkov ostranlo zobnike da pridobim vagon za 814.1

Posebnost je povezava med motornikom in vagonom. Da mi ni treba dokupovat še enega funkcijskega dekoderja na 4 izhode + zamikom prehoda iz levo na desno + zamik štartanja (zaradi zvoka) sem oba dela vlaka zvezal žicami. Original ima Tomytec priložene priklopnike z dvemi adapterji da se lahko podaljša hakelj za 1,2 ali 3mm. Ampak še vedno pri navadnem kupplungu treba upoštevat razdaljo ko motornik poriva vagon in se kuplung na fedru stisne - posledično razdalja skrajša. Če dam FLM profikupplung, te težave nimam, ampak je še vendo problem žic da se ne bo trgale. Po majšem razmisleku, sem se odločil da povežem oba dela s fiksnim povezovalnim drogom. Po malo brskanju po predalu se je našla 2.5mm bakrena cev ki ima notranji fi 2m. Na vogalu se je zalotalo jezičke enega star tira, tako da sem dobil isto obliko kot vrat original priklopnika. Skozi cevko pa mi gredo 4 žice za osvetlitev (bela, rdeča, dolga luč, osvetlitev notranja), napajanje + nisem povlekel ker dobi napajanje s tira preko ene PNP dvojne diode. Ker so kontakti v motorniku tudi več kot dobri nisem vlekel rdeče in črne žice z ene polovice na drugo. Ko je bil kovinska spojka narejena in kablo noter se je fiksiralo spojke na foziček z priloženimi adapterji naredilo da gre vlak še vedno z R1 ovinek, ampak se ne zatika pri porivanju ali vlečejo in niti S krivini (najbolj kritično, ko se zataknejo mehovi). Ali se bo dalo le navadni dekoder ali zvok SUSI ali pravi zvočni dekoder se še nisem odločil. Ko bo še dekoder končan in vse fiksirano, pa bodo šli gor končni pokrovi vozičkov kot na originalu.
kopiranje/shranjevanje/linkanje slik s foto albuma ni dovoljeno
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 386
Pridružen: 18.07.2009, 16:34

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a kvak »

zelo lep, ampak do originala pa manjka kakšen grafit :twisted:
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a mkx »

kvak napisal/-a:zelo lep, ampak do originala pa manjka kakšen grafit :twisted:
Saj bo ... je bilo napisano, da revizija še ni bila čisto končana :mrgreen:

Drugače pa =D> zelo lepo. :thumbupl
LP, Metod
yyure
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 270
Pridružen: 07.03.2011, 8:22

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a yyure »

kvak napisal/-a:zelo lep, ampak do originala pa manjka kakšen grafit :twisted:

To bi bilo pa greh pografitirat!

Za izdelek pa =D> =D> =D>
poznidan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 466
Pridružen: 05.08.2008, 12:43
Kraj: Maribor

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a poznidan »

Opiši kako si spremenil priklop med obema deloma Fiata. na sliki se vidi da tak kot je na Tomytec podvozjih.
Uporabniški avatar
grizeldi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 305
Pridružen: 30.01.2013, 13:20
Kraj: Ljubljana

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a grizeldi »

Vau! =D> =D> =D> =D> za model. Js bi tut meu enga "Kamničana" :D Mogoče se bom pa še sam spravu nardit nekaj podobnega. Kar se pa grafitov tiče... So mi že na original vlaku grdi :D
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a mkx »

grizeldi napisal/-a:Vau! =D> =D> =D> =D> za model. Js bi tut meu enga "Kamničana"
Takle Fiat pa v Kamnik ni nikoli redno vozil ... mogoče kakšna izredna vožnja?
LP, Metod
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

grizeldi napisal/-a:Vau! =D> =D> =D> =D> za model. Js bi tut meu enga "Kamničana"
V Kamnik peljejo kanarčki ter občasno zelenc. Tukaj je pa govora o Fiatu.
Uporabniški avatar
grizeldi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 305
Pridružen: 30.01.2013, 13:20
Kraj: Ljubljana

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a grizeldi »

Hm... Ne vem. Morda se narobe spomnim ampak ko sem bil majhen smo vlakom mahali iz nadhoda :D Je pa res da je blo več "kanarčkov".
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a mkx »

Laikom je zelo težko razlikovati med Fiatom 813-1xx in Kanarčkom 713-1xx, še posebej če sta v enaki barvni shemi. Ko se pogleda podrobneje, je razlik seveda cel kup, od daleč pa so si podobni. Še posebej če je človek navajen na precej različne vlake (npr. Fiat 813-0xx proti Kanarčku 713-xxx proti Zelencu 711-0xx proti Goši 810-xxx proti ....).
LP, Metod
Uporabniški avatar
grizeldi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 305
Pridružen: 30.01.2013, 13:20
Kraj: Ljubljana

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a grizeldi »

Aha. Bil sem star okol 5 let ko sm jim mahou z nadhoda tko da mi res ne morš zamert :D
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

grizeldi napisal/-a:Hm... Ne vem. Morda se narobe spomnim ampak ko sem bil majhen smo vlakom mahali iz nadhoda :D Je pa res da je blo več "kanarčkov".
Odvisno koliko si bil takrat star in koliko si zdaj. :)
tomos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 245
Pridružen: 24.08.2010, 18:08

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a tomos »

@ponizdani:
- bakrena cev od 2.5mm, zalotani kosi tira na koncu da dobim glavo kupplunga in nato zataknjeno v orig.Tomytec kupplung. Ker je bakrena cev premera notranji 2mm, sem izkoristil za speljat 4 žice osvetlitve. za točno dolžino se naštima s adapterji Tomytec (1,2,3mm na obeh straneh), tako da pri izdelavi stalnega priklopa gledal le da ni predolg iz štarta, pol ga z adapterji širim da paše idelano za ovinek. Ker je kovinski kuplung fiksen, sem naredil tako da ne prihaja do krčenja razdalje pri porivanju ampak še vedno gre v ovinek. Isto sem rešil na 813.0 in isto bo na 711.

Najlažje za ločit
813.1 in 813.0 ena sredinska vrata
713 dvoje sredinska vrata
711 na koncu vrata
ostale so pa čist tipični vsak zase in težko falit (310, 311, 312)

Zdej se počasi pripravlja še dele za 711 SŽ - razsvetljava vezje notranje z NEM651 je končano, šasija Tomytec TM-18 pa naročena (se bo podaljšala za 6-7mm).
- 813.1 SŽ čaka le dekoder,
- 813.0 SŽ čaka drugo lakiranje (dodan grafit) in dekoder,
- 312 SŽ čakam poštarja z motorizacijo od FLM + zvokom ESU
- 732 SŽ čakam zalogo šasije Tsugawa TMC100 #14033
- 661 SŽ dekoder + zvočnik
- 661 JŽ dekoder + zvočnik
- 664 SŽ iščem nakup šasije Atlas SD-7
- 663 HŽ se meri katera šasija po pasala (npr. SD-40)
- 644 SŽ se išče šasija (npr. Atlas RS-4/5)
- čakam odgovor ali bo N_amater imel še kaj kalupov, da imam vsaj v vetrini osnove za plavega/JŽ 711; rumen/bel/rdeč 813 in 713; gomulka 311; 611 podserije 300 in 400; 664/663 JŽ... Tako da tud v miru rihtam motorizacijo in pol na koncu gre v farbanje ko je vse okol lučovodov/zatikanje na šasijo rešeno. tudi zato ker imam potrebo da je ohišje z notranje strani črno in pol zunanj farbano, čene imam pri osvetlitvi modelov težavo da mi gre svetloba skozi plastiko ohišja okoli oken/lučovodov. Zdej sem tud dobil material za ograjice (0.4mm inox vzmetna, 0.22mm inox vzmetna) + orodje (svedri 0.30 do 1mm po narastku 0.05 + ročki ročaj svedra) tako da lahko skompletiram vsa ohišja vsemi dodatki
kopiranje/shranjevanje/linkanje slik s foto albuma ni dovoljeno
tomos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 245
Pridružen: 24.08.2010, 18:08

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a tomos »

končan izdelek - trenutno ima gor zvok od VT98 (R6 dizel motor, direktni prenos menjalnika)

Povezava na video

kopiranje/shranjevanje/linkanje slik s foto albuma ni dovoljeno
poznidan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 466
Pridružen: 05.08.2008, 12:43
Kraj: Maribor

Re: 1:160 Fiat (SŽ 813) in motorizacija

Odgovor Napisal/-a poznidan »

=D> Glede na objave si se konkretno lotil digitalizacije in in ozvočenja.
Odgovori