Pozdravljeni,
Evo uspelo mi je najti nekaj malega časa, da sem poslikal in posnel video kako zadeva deluje.
Nisem sicer vedel v katero temo bolj paše omenjeni prispevek ali v elektronsko ali v izdelavo-predelavo pa sem se odločil, da ga objavim kar tukaj ker se delno navezuje tudi na Miranov prispevek.
Že pred nekaj časa sem testno motoriziral vrata v eni Kleinbahnovi šupi. V originalni mehanizem (za polavtomatsko odpiranje) nisem posegal, kar je razvidno tudi iz priloženih slik.
Na spodnjo stran šupe sem vgradil servo motorček in ga povezal z obstoječim mehanizmom z bakreno žičko debeline 0,8mm. Servo motorčke sem naročil na e-bayu iz Hongkonga (1 eur/kos). Za napajanje servo kontrolerja in pogon servo motorja sem moral narediti stabilizirano 5V napajanje in sicer iz napetostnega regulatorja 7805, graetzovega mostička ter pripadajočih kondenzatorjev za glajenje napetosti. 18 kanalni servo kontroler je od firme Pololu robotics in stane cca. 40$. Na e-bayu se ga da dobiti tudi bistveno ceneje.
V ohišje šupe sem zvrtal luknje in servo motorček pritrdil z dvema M2 vijakoma, ki sta hkrati tudi distančnika.
Na sliki je viden 18 kanalni servo kontroler v primerjavi z 1 EUR kovancem
Pa še en pogled na šupo s servokontrolerejem in klecnim stikalom za odpiranje/zapiranje vrat
Kako pa zadeva deluje, si lahko ogledate na priloženem videu.
Več o samem servokontrolerju in nastavitvah bom nadaljeval drugič, ko bom imel malo več časa za obširnejšo predstavitev. Je pa res, da se do sedaj še nisem nikoli ukvarjal s servomehanizmi in je to moj prvi projekt na tem področju. Tudi servo kontrolerjev predhodno še nisem programiral, vendar imam kar nekaj izkušenj s pisanjem programov v Pascalu tako, da mi ni predstavljalo kakšnega večjega problema.
LP
Servo krmiljenje vrat v Kleinbahnovih šupah
Servo krmiljenje vrat v Kleinbahnovih šupah
EBI2 = EisenBahnIdiot #2
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
Re: Servo krmiljenje vrat v Kleinbahnovih šupah
Dušan,
odlično in hvala za objavo!
Všeč mi je domiselna pritrditev servo motorja. Pri elektroniki pa sem - kot sem že povedal - precej na trhlih nogah!
Vsekakor zanimiva in dobra rešitev in dobro izvedeno. Vsaj vem na koga se bom obrnil, ko bom potreboval pomoč!
odlično in hvala za objavo!
Všeč mi je domiselna pritrditev servo motorja. Pri elektroniki pa sem - kot sem že povedal - precej na trhlih nogah!
Vsekakor zanimiva in dobra rešitev in dobro izvedeno. Vsaj vem na koga se bom obrnil, ko bom potreboval pomoč!
LP, Miran
Re: Servo krmiljenje vrat v Kleinbahnovih šupah
Dušan!
Kapo dol!
Všeč mi je hitrost. Lepo počasi.
Če pravilno sklepam je hod servomotorja sprogramiran.
Jernej
Kapo dol!
Všeč mi je hitrost. Lepo počasi.
Če pravilno sklepam je hod servomotorja sprogramiran.
Jernej
Re: Servo krmiljenje vrat v Kleinbahnovih šupah
Bravo @ebi2!!!
Zelo enostavni in efektivno!!!
Ti servoti iz Hong Konga za 1,00€/kos so cenovno ugodni in zelo uporabni!
Zanima me sledeče: ali potrebuješ za zagon (odpiranje ali zapiranje) vrat kipno stikalo ali bi bila dovolj tipka?!?
Verjetno je to stvar programiranja kontrolerja!
In še: kako programiraš kontroler? Ga priklopiš na računalnik, ...
Osebno bi malo zmanjšal hitrost odpiranja/zapiranja. Mi je še malo prehitro. Ampak: to je moje osebno mnenje!
Še tole:
kako bi se dalo sprogramirati motor ali servo za mehanizem kot ga je uporabil @miranzor pri svoji "Lopi Zabukovica":
v temi:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 15#p182972" onclick="window.open(this.href);return false;
Miran potrebuje za poganjanje motor z več obrati.
Servo je omejen na cca. 90°!!!
Še nekrat: "kapo dol"!!!
Zelo enostavni in efektivno!!!
Ti servoti iz Hong Konga za 1,00€/kos so cenovno ugodni in zelo uporabni!
Zanima me sledeče: ali potrebuješ za zagon (odpiranje ali zapiranje) vrat kipno stikalo ali bi bila dovolj tipka?!?
Verjetno je to stvar programiranja kontrolerja!
In še: kako programiraš kontroler? Ga priklopiš na računalnik, ...
Osebno bi malo zmanjšal hitrost odpiranja/zapiranja. Mi je še malo prehitro. Ampak: to je moje osebno mnenje!
Še tole:
kako bi se dalo sprogramirati motor ali servo za mehanizem kot ga je uporabil @miranzor pri svoji "Lopi Zabukovica":
v temi:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 15#p182972" onclick="window.open(this.href);return false;
Miran potrebuje za poganjanje motor z več obrati.
Servo je omejen na cca. 90°!!!
Še nekrat: "kapo dol"!!!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Servo krmiljenje vrat v Kleinbahnovih šupah
Zdravo!
Sem imel napisane odgovore že pred parimi dnevi, pa mi je šlo vse v franže, ker mi je potekla seja na portalu, odgovorov si pa jasno nisem shranil. Tako, da še enkrat od začetka.
Miran, sem na razpolago za vsa vprašanja. Tudi jaz jih imam precej pripravljenih zate.
Za naprednješe in bolj kompleksne programe obstaja USB Software Development Kit, kjer je možna uporaba C#, C++ ali Visual Basica. Komunikacija poteka preko native USB interface-a ali preko virtualnega serijskega porta.
Za Miranov projekt odpiranja vrat na lopi je možnih več rešitev odvisno od tega, ali želiš ohraniti obstoječi mehanizem odpiranja vrat ali ne.
Najpreprostejša varianta je z dvema servomotorčkoma, ki delujeta neodvisno en od drugega. Seveda tukaj obstoječi mehanizem odpade.
Če bi želel obdržati obstoječi mehanizem, je pa za vrtenje polža potrebno izbrat servo motor brez omejitve končne lege. Krmiljenje je pa možno na več načinov odvisno ali bi rad avtomatsko, ali polavtomatsko. Polavtomatsko se izvede z dvema tipkama ali eno klecno tipko. Motor se vrti toliko časa, dokler je tipka stisnjena. Primitivno, ampak stvar deluje.
Druga varianta je s stikalom in omejitvijo časa odpiranja/zapiranja. V tem primeru je potrebno imet malo več tolerance pri hodih vrat zaradi nezanesljivosti timerja. se pa vrata po definiranem času sam ustavijo.
Najboljša rešitev je v primeru, da ohraniš obstoječi mehanizem, uporaba dveh končnih stikal s katerim definiraš skajne lege vrat, vendar zato rabiš malo bolj kompleksen programček ter 4 porte (3 vhodne in en servo)
Za še malo bolj počasno odpiranje vrat pa še en filmček. Jaz sem imel prejšnjo hitrost odpirnja namerno malo višjo, ker ima kleinbahnov obstoječi mehanizem eno težavico. Krila vrat so na vodilo pritrjena namreč z jekleno žico v obliki črke V in se pri določenem pritisku upogne in nato hipno sprosti, kar se pri majhnih hitrostih opazi kot trzaj vrat. Se lepo vidi na priloženem filmčku. Osnovne čase se definira s funkcijo SPEED. Se pa da čase povečevati v nedogled z uporabo sub rutine.
Evo toliko. Če še koga kaj zanima, sem na razpolago.
LP
Sem imel napisane odgovore že pred parimi dnevi, pa mi je šlo vse v franže, ker mi je potekla seja na portalu, odgovorov si pa jasno nisem shranil. Tako, da še enkrat od začetka.
Miran, sem na razpolago za vsa vprašanja. Tudi jaz jih imam precej pripravljenih zate.
Točno tako. Zadeva je zelo enostavna. Najlažje je, da se servo postavi v eno skrajno lego, na os natakne vodilo in nato definira največji hod. V sub rutino napišeš željeno vrednost in to je to.Če pravilno sklepam je hod servomotorja sprogramiran.
Jernej
Možna je uporaba obojega, vendar je s stikalom zadevo bistveno enostavneje rešiti, ker imaš stalno definiran kontrolni signal na vhodu. Prednost pri stikalu je tudi ta, da imaš izredno enostavno izvedbo kontrolne signalizacije na krmilnem pultu. Pri uporabi stikala 2x3 potrebuješ samo dve led diodi in en upor. Poleg tega je rutina za krmiljenje sevomotorja bistveno enostavnejša pri izvedbi s stikalom. Pri tipki se zadeva zakomplicira, ker nimaš stalnega signala na vhodu in se servo motor vrne avtomatsko v začetno lego kar v praksi pomeni, da bi se po stisku tipke vrata sicer odprla vendar bi se po dosegu definirane lege zopet zaprla. Tipka pride v poštev na primer pri servomotorjih brez omejitve končne lege (servo se obnaša kot motor) kjer se servo motor vrti, dokler je tipka stisnjena.Zanima me sledeče: ali potrebuješ za zagon (odpiranje ali zapiranje) vrat kipno stikalo ali bi bila dovolj tipka?!?
Verjetno je to stvar programiranja kontrolerja!
Po pregledu kontrolerjev na netu sem ugotovil, da je omenjeni eden izmed boljših predvsem zaradi odličnega in user friendly vmesnika (Maestro control center). V omenjenem programu, ki je free se v meniju definira kakšno funkcijo bo imel posamezni port (kot vhod, izhod ali servo). Nato se v command line utility napiše programček za izvajanje posamezne funkcije, kar zadostuje za omenjeni projekt odpiranja vrat. Kontroler ima lasten maestro scripting language, ki je podoben Basicu, vendar ima okrnjen nabor funkcij. Ko enkrat program zaženemo se avtomatsko prevede in shrani v kontrolerju, tako da ne potrebujemo več povezave z računalnikom.in še: kako programiraš kontroler? Ga priklopiš na računalnik, ...
Za naprednješe in bolj kompleksne programe obstaja USB Software Development Kit, kjer je možna uporaba C#, C++ ali Visual Basica. Komunikacija poteka preko native USB interface-a ali preko virtualnega serijskega porta.
Za Miranov projekt odpiranja vrat na lopi je možnih več rešitev odvisno od tega, ali želiš ohraniti obstoječi mehanizem odpiranja vrat ali ne.
Najpreprostejša varianta je z dvema servomotorčkoma, ki delujeta neodvisno en od drugega. Seveda tukaj obstoječi mehanizem odpade.
Če bi želel obdržati obstoječi mehanizem, je pa za vrtenje polža potrebno izbrat servo motor brez omejitve končne lege. Krmiljenje je pa možno na več načinov odvisno ali bi rad avtomatsko, ali polavtomatsko. Polavtomatsko se izvede z dvema tipkama ali eno klecno tipko. Motor se vrti toliko časa, dokler je tipka stisnjena. Primitivno, ampak stvar deluje.
Druga varianta je s stikalom in omejitvijo časa odpiranja/zapiranja. V tem primeru je potrebno imet malo več tolerance pri hodih vrat zaradi nezanesljivosti timerja. se pa vrata po definiranem času sam ustavijo.
Najboljša rešitev je v primeru, da ohraniš obstoječi mehanizem, uporaba dveh končnih stikal s katerim definiraš skajne lege vrat, vendar zato rabiš malo bolj kompleksen programček ter 4 porte (3 vhodne in en servo)
Za še malo bolj počasno odpiranje vrat pa še en filmček. Jaz sem imel prejšnjo hitrost odpirnja namerno malo višjo, ker ima kleinbahnov obstoječi mehanizem eno težavico. Krila vrat so na vodilo pritrjena namreč z jekleno žico v obliki črke V in se pri določenem pritisku upogne in nato hipno sprosti, kar se pri majhnih hitrostih opazi kot trzaj vrat. Se lepo vidi na priloženem filmčku. Osnovne čase se definira s funkcijo SPEED. Se pa da čase povečevati v nedogled z uporabo sub rutine.
Evo toliko. Če še koga kaj zanima, sem na razpolago.
LP
EBI2 = EisenBahnIdiot #2
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
Re: Servo krmiljenje vrat v Kleinbahnovih šupah
Dušan, kar na plano z njimi, dokler mi spomin še dela!ebi2 napisal/-a:Miran, sem na razpolago za vsa vprašanja. Tudi jaz jih imam precej pripravljenih zate.
Tole pa deluje odlično! To počasno delovanje bi bilo dobro uporabiti tudi za ročične signale, pa verjetno še marsikje na maketi!ebi2 napisal/-a:https://www.youtube.com/watch?v=Uhq4GLTsIII
LP, Miran