H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Pozdravljeni!
Kot sem že omenil pred nekaj časa v svoji temi Gozdarstvo na pragu 19. st., bom lokomotive zgradil v samogradnji. Razlog je ta, da je prišlo do spremembe in sicer elektrifikacije proge, ker bom modeliral približek Mislinjski gozdni železnici (oz. železnici v Jelendolu, ki je bila tudi elektrificirana in v enakem obdobju).
Tako sem se lotil izdelave prve lokomotive. Naj povem, da nisem delal popolnoma enake lokomotive ampak le približek (glavni razlog je ta, da je iz obstoječih slik zelo težko natančno določiti posamezne komponente, načrtov pa tudi nimam). Odločil sem se, da izdelavo nekoliko fotodokumentiram in odprem posebno temo.
Pa gremo na začetek. Že na tejle strani sem objavil fotografijo iz knjige Tadeja Brateta, na kateri je vidna lokomotiva Mislinjske gozdne železnice (resda je bila na začetku obratovanja nekoliko drugačna (brez zaprte kabine)). Tukaj je še ena fotografije iz te strani:
Uporabil sem KATO podvozje:
ki pa je preveč pusto, zato sem ga modificiral. Najprej sem vgradil dekoder:
DSC06825 by Nejc Roskar, on Flickr
Oba skrajna dela sem oblikoval karseda podobno originalu:
DSC06837 by Nejc Roskar, on Flickr
Slika dokončno modificiranega podvozja:
DSC06840 by Nejc Roskar, on Flickr
Sledilo je barvanje:
DSC06857 by Nejc Roskar, on Flickr
In pa prvo patiniranje (patiniral sem vse, razen koles samih, ki pa so na končanem modelu le malo vidna):
DSC06892 by Nejc Roskar, on Flickr
Nosilci za kabino:
DSC06899 by Nejc Roskar, on Flickr
Vgradnja oken (zadnje okno bo na pol odprto):
DSC06901 by Nejc Roskar, on Flickr
In barvanje:
DSC06903 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Kot sem že omenil pred nekaj časa v svoji temi Gozdarstvo na pragu 19. st., bom lokomotive zgradil v samogradnji. Razlog je ta, da je prišlo do spremembe in sicer elektrifikacije proge, ker bom modeliral približek Mislinjski gozdni železnici (oz. železnici v Jelendolu, ki je bila tudi elektrificirana in v enakem obdobju).
Tako sem se lotil izdelave prve lokomotive. Naj povem, da nisem delal popolnoma enake lokomotive ampak le približek (glavni razlog je ta, da je iz obstoječih slik zelo težko natančno določiti posamezne komponente, načrtov pa tudi nimam). Odločil sem se, da izdelavo nekoliko fotodokumentiram in odprem posebno temo.
Pa gremo na začetek. Že na tejle strani sem objavil fotografijo iz knjige Tadeja Brateta, na kateri je vidna lokomotiva Mislinjske gozdne železnice (resda je bila na začetku obratovanja nekoliko drugačna (brez zaprte kabine)). Tukaj je še ena fotografije iz te strani:
Uporabil sem KATO podvozje:
ki pa je preveč pusto, zato sem ga modificiral. Najprej sem vgradil dekoder:
DSC06825 by Nejc Roskar, on Flickr
Oba skrajna dela sem oblikoval karseda podobno originalu:
DSC06837 by Nejc Roskar, on Flickr
Slika dokončno modificiranega podvozja:
DSC06840 by Nejc Roskar, on Flickr
Sledilo je barvanje:
DSC06857 by Nejc Roskar, on Flickr
In pa prvo patiniranje (patiniral sem vse, razen koles samih, ki pa so na končanem modelu le malo vidna):
DSC06892 by Nejc Roskar, on Flickr
Nosilci za kabino:
DSC06899 by Nejc Roskar, on Flickr
Vgradnja oken (zadnje okno bo na pol odprto):
DSC06901 by Nejc Roskar, on Flickr
In barvanje:
DSC06903 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Zadnjič spremenil gcn64, dne 24.02.2015, 1:12, skupaj popravljeno 3 krat.
lp, NEJC
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
DSC06905 by Nejc Roskar, on Flickr
Spoj stranic:
DSC06906 by Nejc Roskar, on Flickr
Ko sta bili obe polovici obloženi z lesom, sem ju obdelal z jekleno volno. S tem les posvetlimo, kar da realnejši videz, sploh pri objektih izpostavljenih soncu. Rezultat je viden na naslednji sliki (zgornja polovica še ni bila obdelana):
DSC06909 by Nejc Roskar, on Flickr
To pa še ni dokončen videz lesa, saj sledi še obdelava z nekaj washi ter pasteli. Sestavljeni polovici z okni in kovinskimi okvirji:
DSC06911 by Nejc Roskar, on Flickr
Ko sem kabino postavil na podvozje sem ugotovil da dolžina ni ok. Vedel sem da bo lokomotiva daljša od tistih na fotografijah (že zaradi daljšega KATO podvozja), ampak s tako dolžino je bil izgled izjemno moteč. Sledila je modifikacija (beri: izrez )
DSC06915 by Nejc Roskar, on Flickr
Za približno 3 vertikalne deske skrajšana kabina pa izgleda mnogo bolje:
DSC06916 by Nejc Roskar, on Flickr
Z na eni strani odprtim oknom:
DSC06918 by Nejc Roskar, on Flickr
In na drugi zaprtim:
DSC06919 by Nejc Roskar, on Flickr
Začasni strojevodja
DSC06920 by Nejc Roskar, on Flickr
Tudi stopnice je bilo potrebno premakniti:
DSC06922 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Spoj stranic:
DSC06906 by Nejc Roskar, on Flickr
Ko sta bili obe polovici obloženi z lesom, sem ju obdelal z jekleno volno. S tem les posvetlimo, kar da realnejši videz, sploh pri objektih izpostavljenih soncu. Rezultat je viden na naslednji sliki (zgornja polovica še ni bila obdelana):
DSC06909 by Nejc Roskar, on Flickr
To pa še ni dokončen videz lesa, saj sledi še obdelava z nekaj washi ter pasteli. Sestavljeni polovici z okni in kovinskimi okvirji:
DSC06911 by Nejc Roskar, on Flickr
Ko sem kabino postavil na podvozje sem ugotovil da dolžina ni ok. Vedel sem da bo lokomotiva daljša od tistih na fotografijah (že zaradi daljšega KATO podvozja), ampak s tako dolžino je bil izgled izjemno moteč. Sledila je modifikacija (beri: izrez )
DSC06915 by Nejc Roskar, on Flickr
Za približno 3 vertikalne deske skrajšana kabina pa izgleda mnogo bolje:
DSC06916 by Nejc Roskar, on Flickr
Z na eni strani odprtim oknom:
DSC06918 by Nejc Roskar, on Flickr
In na drugi zaprtim:
DSC06919 by Nejc Roskar, on Flickr
Začasni strojevodja
DSC06920 by Nejc Roskar, on Flickr
Tudi stopnice je bilo potrebno premakniti:
DSC06922 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
Zadnjič spremenil gcn64, dne 24.02.2015, 1:15, skupaj popravljeno 1 krat.
lp, NEJC
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Detajl vrat:
DSC06924 by Nejc Roskar, on Flickr
Ko je bila notranjost še ojačana s prečno lato, sem se lahko lotil strehe. Okvir iz lesa:
DSC06925 by Nejc Roskar, on Flickr
Z lesom obložen kos plastike, ki sem ga uporabil za streho:
DSC06926 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06928 by Nejc Roskar, on Flickr
Obdelano z jekleno volno in nekaj washi. Streho sem posvetlil bolj od kabine, saj je najbolj izpostavljena soncu:
DSC06929 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06931 by Nejc Roskar, on Flickr
Lirin pantograf pred barvanjem:
DSC06935 by Nejc Roskar, on Flickr
Še pobarvan, vgrajen in rahlo patiniran:
DSC06936 by Nejc Roskar, on Flickr
In potem spet: Bolj sem pomerjal streho, bolj se mi je zdela prekratka. In tako sem plastični kos prerezal in vmes (vmes zato ker so konci že narejeni) vstavil še en kos ter vse skupaj obložil z lesom in ponovil postopek od prej:
DSC06940 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06941 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
DSC06924 by Nejc Roskar, on Flickr
Ko je bila notranjost še ojačana s prečno lato, sem se lahko lotil strehe. Okvir iz lesa:
DSC06925 by Nejc Roskar, on Flickr
Z lesom obložen kos plastike, ki sem ga uporabil za streho:
DSC06926 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06928 by Nejc Roskar, on Flickr
Obdelano z jekleno volno in nekaj washi. Streho sem posvetlil bolj od kabine, saj je najbolj izpostavljena soncu:
DSC06929 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06931 by Nejc Roskar, on Flickr
Lirin pantograf pred barvanjem:
DSC06935 by Nejc Roskar, on Flickr
Še pobarvan, vgrajen in rahlo patiniran:
DSC06936 by Nejc Roskar, on Flickr
In potem spet: Bolj sem pomerjal streho, bolj se mi je zdela prekratka. In tako sem plastični kos prerezal in vmes (vmes zato ker so konci že narejeni) vstavil še en kos ter vse skupaj obložil z lesom in ponovil postopek od prej:
DSC06940 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06941 by Nejc Roskar, on Flickr
...se nadaljuje...
lp, NEJC
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Sledijo le še fotografije dokončanega modela (tukaj sem še nekoliko zmanjšal stranska okna, ker so bila prevelika):
DSC06986 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06987 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06988 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06989 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06990 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06991 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06993 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06994 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06995 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06996 by Nejc Roskar, on Flickr
Mogoče še sledi kakšna manjša modifikacija (npr. v prihodnosti bom sigurno vgradil še luč), ampak v osnovi je to vse
DSC06986 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06987 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06988 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06989 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06990 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06991 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06993 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06994 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06995 by Nejc Roskar, on Flickr
DSC06996 by Nejc Roskar, on Flickr
Mogoče še sledi kakšna manjša modifikacija (npr. v prihodnosti bom sigurno vgradil še luč), ampak v osnovi je to vse
lp, NEJC
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Lep dan
Tomaž
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Nejc,
samo modeliranje voznega parka ti je še manjkalo in s to mojstrovino, si se dokončno vpisal med TOP modelarje.
Model je čudovit, komaj čakam, da ga vidim na dokončanih modulih, to bo res poslastica.
zelo pohvalno je tudi, da si izbral domač vzor.
lp,matej
samo modeliranje voznega parka ti je še manjkalo in s to mojstrovino, si se dokončno vpisal med TOP modelarje.
Model je čudovit, komaj čakam, da ga vidim na dokončanih modulih, to bo res poslastica.
zelo pohvalno je tudi, da si izbral domač vzor.
lp,matej
- jure_sporn
- Strojevodja I
- Prispevkov: 368
- Pridružen: 18.09.2010, 10:51
- Kontakt:
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Odlično Nejc, oz. mojster!
Odločitev za Kato je prava! Kato mehanizmi so eni najboljših, mogoče celo najboljši! Tudi vlečna moč njihovih lokomotiv je dosti boljša od ostalih (govorim za ameriške modele - Kato in ameriški modeli so brez gumic).
Kako si patiniral podvozje?
Predvidevam, da so lesene letvice Sierra West? So v različnih odtenkih. Si jih sam obdelal (washi), ali pa so že tako kupljene, verjetno ne?
Kako pa je z maketo? Napreduje?
Odločitev za Kato je prava! Kato mehanizmi so eni najboljših, mogoče celo najboljši! Tudi vlečna moč njihovih lokomotiv je dosti boljša od ostalih (govorim za ameriške modele - Kato in ameriški modeli so brez gumic).
Kako si patiniral podvozje?
Predvidevam, da so lesene letvice Sierra West? So v različnih odtenkih. Si jih sam obdelal (washi), ali pa so že tako kupljene, verjetno ne?
Kako pa je z maketo? Napreduje?
Jure
http://spornjure.wix.com/the-scale-workshop" onclick="window.open(this.href);return false;
Wausau & Western - MILW subsidiary, 1950-1959
http://spornjure.wix.com/the-scale-workshop" onclick="window.open(this.href);return false;
Wausau & Western - MILW subsidiary, 1950-1959
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Nejc,
bravo! Odlično izgleda ta električna lokomotiva!
Ali je nadgradnja (kabina) snemljiva?
bravo! Odlično izgleda ta električna lokomotiva!
Ali je nadgradnja (kabina) snemljiva?
LP, Miran
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Vau! Lepo narejena lokomotiva. Sicer osnova zgleda kot škatla (ne samo model, tudi prava lokomotiva), ampak detajli na modelu pa dajo celotni stvari izgled izdelka profesionalca
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Dobra ideja je pol uspeha, odličen modelar pa zagotavlja vrhunski izdelek, Čestitke.
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
bravo Nejc, kapo dol!
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Hvala lepa vsem za res lepe besede!
Ja, letve so resnično Sierrawest. Uporabil sem kar tiste iz kitov, za katere vem, da jih ne bom rabil kasneje. Seveda pa sem jih sam pobarval z raznimi washi
Pri maketi pa bosta kmalu dva večja apdejta
Podvozje je samo obdelano s pasteli in nič drugajure_sporn napisal/-a:Kako si patiniral podvozje?
Predvidevam, da so lesene letvice Sierra West? So v različnih odtenkih. Si jih sam obdelal (washi), ali pa so že tako kupljene, verjetno ne?
Kako pa je z maketo? Napreduje?
Ja, letve so resnično Sierrawest. Uporabil sem kar tiste iz kitov, za katere vem, da jih ne bom rabil kasneje. Seveda pa sem jih sam pobarval z raznimi washi
Pri maketi pa bosta kmalu dva večja apdejta
Ja, saj je potreben dostop do motorja in dekoderja. Tisti nosilci ravno prav tesno objamejo kabino, tako da niti približno ne more pasti dol, pa tudi odstraniti jo je enostavno...miranzor napisal/-a:Ali je nadgradnja (kabina) snemljiva?
To je verjetno ena grših lokomotiv nasploh... Ampak nevem, meni je neverjetno carskagrizeldi napisal/-a:...Sicer osnova zgleda kot škatla (ne samo model, tudi prava lokomotiva)...
lp, NEJC
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Čudovit izdelek
Bi pa vprašal, ali imaš namen pustiti maskirni trak na dekoderju?
Ker na dolgi rok ti lahko povzroči težave. Še "izolirpant" bi bil boljši, čeprav vsi vemo, koliko lepila pusti, ko ga odstranimo.
Dobre lastnosti ima Kapton tape (http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... pe&_sop=15
Odlično se obnese v takšnih situacijah, kje se stvari segrejejo in ohladijo. Pa še drag ni.
Lep dan!
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Hvala!
Maskirni trak je bil bolj za zaščito med delom, sem pa ga potem vzel raje dol. Se mi je zdelo, da ni najboljša ideja da dekoder ostane ''zapakiran''
Maskirni trak je bil bolj za zaščito med delom, sem pa ga potem vzel raje dol. Se mi je zdelo, da ni najboljša ideja da dekoder ostane ''zapakiran''
lp, NEJC
Re: H0e lokomotiva Mislinjske gozdne železnice
Pozdravljeni pozitivno misleči
Na spletni strani Muzeja novejše zgodovine Slovenija so v rubriki arhivskih gradiv objavili prispevek "“Edina in zadnja svojega rodu” (4.10.2017). Revija Tovariš (št. 42, 27. oktober 1957) je pod omenjenim naslovom objavila članek o tej gozdni železnici.
https://fototekamnzs.com/2017/10/04/
LP Igor
Na spletni strani Muzeja novejše zgodovine Slovenija so v rubriki arhivskih gradiv objavili prispevek "“Edina in zadnja svojega rodu” (4.10.2017). Revija Tovariš (št. 42, 27. oktober 1957) je pod omenjenim naslovom objavila članek o tej gozdni železnici.
https://fototekamnzs.com/2017/10/04/
LP Igor