Moji HO moduli
Re: Moji HO moduli
Izdelava modula m3 - 1. del
Kmalu, ko sem izdelal prehod med moduloma m1 in m2 sem se počasi, vzporedno z drugimi deli na modulih, lotil tudi izdelave modula m3. Modul je precej podoben modulu m1, le da bo na njem nekaj manj elektronike, saj je glavni del nameščen že na prvem modulu. Ker je postopek izdelave podoben, bom v naslednjih objavah bolj skromen z besedami, saj mislim, da dodatni komentar ni potreben.
Osnovno ogrodje modula, izvrtane luknje sem tudi tokrat že pred sestavljanjem 2x pobarval z zaščitno barvo in vmes rahlo pobrusil.
Sestavljanje ogrodja.
Sestavljeno ogrodje modula - teža 1,9kg.
Prva postavitev kretnic - priprave za odrez gornje plošče.
Montaža gornje plošče.
Spodnja stran modula po pritrditvi gornje plošče - teža 3,38kg.
Fremo profil.
Barvanje spodnje strani modula z zaščitno barvo za les.
Določanje točne pozicije tirov - tire sem poskusil postaviti na modul tako, da bi bile kretnice in zaviti tiri, zaradi lažje izvedbe prehoda, čim bolj oddaljeni od robov.
Priprava tirov in označevanje modula za polaganje plute.
Kretnici na sredinskem tiru sem nekoliko odrezal na ravnem delu (skupaj za 5 pragov), kjer se stikata, da sem celotno tirno situacijo lahko pomaknil nekoliko bolj na sredino modula.
Kmalu, ko sem izdelal prehod med moduloma m1 in m2 sem se počasi, vzporedno z drugimi deli na modulih, lotil tudi izdelave modula m3. Modul je precej podoben modulu m1, le da bo na njem nekaj manj elektronike, saj je glavni del nameščen že na prvem modulu. Ker je postopek izdelave podoben, bom v naslednjih objavah bolj skromen z besedami, saj mislim, da dodatni komentar ni potreben.
Osnovno ogrodje modula, izvrtane luknje sem tudi tokrat že pred sestavljanjem 2x pobarval z zaščitno barvo in vmes rahlo pobrusil.
Sestavljanje ogrodja.
Sestavljeno ogrodje modula - teža 1,9kg.
Prva postavitev kretnic - priprave za odrez gornje plošče.
Montaža gornje plošče.
Spodnja stran modula po pritrditvi gornje plošče - teža 3,38kg.
Fremo profil.
Barvanje spodnje strani modula z zaščitno barvo za les.
Določanje točne pozicije tirov - tire sem poskusil postaviti na modul tako, da bi bile kretnice in zaviti tiri, zaradi lažje izvedbe prehoda, čim bolj oddaljeni od robov.
Priprava tirov in označevanje modula za polaganje plute.
Kretnici na sredinskem tiru sem nekoliko odrezal na ravnem delu (skupaj za 5 pragov), kjer se stikata, da sem celotno tirno situacijo lahko pomaknil nekoliko bolj na sredino modula.
Re: Moji HO moduli
Izdelava modula m3 - 2. del
Označevanje podlage pred polaganjem plute.
Polaganje plute.
Obtežitev plute med sušenjem lepila.
Na vsak položen del plute sem takoj ponovno zarisal vodilne črte za polaganje tirov. Na ta način še vedno vidiš črte, ki so že zarisane na lesu in je to precej lažje narediti, kot če bi ponovno risal vse črte od začetka na pluto.
Pred barvanjem plute na modulu m3 sem sestavil skupaj modula m2 in m3 in zbrusil pluto na prehodu.
Pluta na prehodu med moduloma je zbrušena (niti ni bilo potrebno veliko izravnave) in pripravljena za izvedbo prehoda. Pred razdružitvijo modulov sem ponovno zarisal vodilne črte na prehodu, da se bodo tiri čim bolj približali idealni postavitvi.
Porezal in zbrusil sem tudi robove plute in tako je bila podlaga pripravljena za barvanje s sivo barvo. Teža modula - 3,56kg
Barvanje plute - namenoma nisem barval področij, kjer so predvidena FR4 pritrdila za prehode (boljši oprijem lepila) in vodilnih črt.
Poskusno polaganje in prilagajanje ključnih tirov.
Priprava tirov in kretnic - na tem modulu sem se odločil, da bom odstranil čisto vse končne pragove, ki so namenjeni za klasično spajanje tirov.
Označevanje podlage pred polaganjem plute.
Polaganje plute.
Obtežitev plute med sušenjem lepila.
Na vsak položen del plute sem takoj ponovno zarisal vodilne črte za polaganje tirov. Na ta način še vedno vidiš črte, ki so že zarisane na lesu in je to precej lažje narediti, kot če bi ponovno risal vse črte od začetka na pluto.
Pred barvanjem plute na modulu m3 sem sestavil skupaj modula m2 in m3 in zbrusil pluto na prehodu.
Pluta na prehodu med moduloma je zbrušena (niti ni bilo potrebno veliko izravnave) in pripravljena za izvedbo prehoda. Pred razdružitvijo modulov sem ponovno zarisal vodilne črte na prehodu, da se bodo tiri čim bolj približali idealni postavitvi.
Porezal in zbrusil sem tudi robove plute in tako je bila podlaga pripravljena za barvanje s sivo barvo. Teža modula - 3,56kg
Barvanje plute - namenoma nisem barval področij, kjer so predvidena FR4 pritrdila za prehode (boljši oprijem lepila) in vodilnih črt.
Poskusno polaganje in prilagajanje ključnih tirov.
Priprava tirov in kretnic - na tem modulu sem se odločil, da bom odstranil čisto vse končne pragove, ki so namenjeni za klasično spajanje tirov.
Zadnjič spremenil matejmm, dne 25.02.2016, 23:57, skupaj popravljeno 1 krat.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Moji HO moduli
Zakaj si pa ploščo odrezal?
Bo tam kaj drugega?
Kar se odrezanih pragov za spajanje tiče, jih boš nadomestil z običajnimi?
Bo tam kaj drugega?
Kar se odrezanih pragov za spajanje tiče, jih boš nadomestil z običajnimi?
Re: Moji HO moduli
Gornjo ploščo sem odrezal zaradi manjše teže samega modula in zaradi lažje izdelave pokrajine.Brižitka 363 napisal/-a:Zakaj si pa ploščo odrezal?
Bo tam kaj drugega?
Kar se odrezanih pragov za spajanje tiče, jih boš nadomestil z običajnimi?
Ni mi všeč, če je izven proge vse ravno, na tak način lahko teren na tem področju malce dvignem ali spustim.
Vse odrezane pragove nadomestim z običajnimi pragovi, ki jih prilepim na podlago med polaganjem tirov.
Levo: original zaključni pragovi, ki mi niso všeč
Desno: rešitev, da del pragov zakamufliram z barvo, ki je podobna tolčencu - ta rešitev mi ni všeč in iščem kakšno boljšo idejo, kako zadevo "sanirati" na prvem modulu.
Tako je zadeva izvedena, če pragove zamenjam
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Moji HO moduli
S čim si "pocvikal" spojne pragove?
Re: Moji HO moduli
So tiri iz Fe ali novo srebro?
Re: Moji HO moduli
Tiri so čisto običajni Fe.Branko napisal/-a:So tiri iz Fe ali novo srebro?
Pragove sem najprej "pocvikal" s kleščami, nato pa še malo popravil z Olfa nožem. Je pa to opravilo precej lažje, če tiri še niso pritrjeni.Brižitka 363 napisal/-a:S čim si "pocvikal" spojne pragove?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Moji HO moduli
Branko, zakaj sprašuješ? Je razlika med železnimi tiri in novejšimi iz novega srebra?
Re: Moji HO moduli
Izdelava modula m3 - 3. del
Priprava lukenj za premik kretnic (zgoraj/spodaj) - luknje sem vrtal z svedrom/rezkarjem, saj se na spodnji strani razširijo. Tudi pod elektro-magnetnimi kretnicami so že pripravljene odprtine, če bi kdaj v prihodnosti želel vse mehanizme opremiti s servo pogoni.
Priprava plastičnih pragov - pragove najprej odrežem na pare, nato pa jih z ročnim vrtalnikom in malim "diamantnim brusom" obdelam na mestu pod spojko. Na tem mestu je potrebno odstraniti material, da prag ne moti montaže tirov.
Montaža prve kretnice - pritrjevanje z malimi samoreznimi vijaki - za vsak vijak predhodno v pluto/les izvrtam luknjo 0,7mm v katero gre nato vijak.
Lepljenje pragov - čakanje, da se lepilo (Neostik) nekoliko posuši.
Priprava izoliranih odsekov. Na tem modulu sem vse izolirane odseke naredil tako, da sem tire odrezal, nato pa v odprtino nalil hitro epoksi lepilo. Ko se lepilo strdi ga obdelam tako, da je prehod čimbolj gladek.
Predelava kretnic - vsem servo kretnicam sem odstranil del za ročni premik - nekatere kretnice so tudi nekoliko skrajšane.
Postavitev naslednjih dveh kretnic.
Lepljenje pragov potek sproti - po vsakem položenem tiru prilepim tudi pragove pred polaganjem naslednjega tira.
Hitro se začne kazati obris tirne situacije.
Pritrjene kretnice
Priprava lukenj za premik kretnic (zgoraj/spodaj) - luknje sem vrtal z svedrom/rezkarjem, saj se na spodnji strani razširijo. Tudi pod elektro-magnetnimi kretnicami so že pripravljene odprtine, če bi kdaj v prihodnosti želel vse mehanizme opremiti s servo pogoni.
Priprava plastičnih pragov - pragove najprej odrežem na pare, nato pa jih z ročnim vrtalnikom in malim "diamantnim brusom" obdelam na mestu pod spojko. Na tem mestu je potrebno odstraniti material, da prag ne moti montaže tirov.
Montaža prve kretnice - pritrjevanje z malimi samoreznimi vijaki - za vsak vijak predhodno v pluto/les izvrtam luknjo 0,7mm v katero gre nato vijak.
Lepljenje pragov - čakanje, da se lepilo (Neostik) nekoliko posuši.
Priprava izoliranih odsekov. Na tem modulu sem vse izolirane odseke naredil tako, da sem tire odrezal, nato pa v odprtino nalil hitro epoksi lepilo. Ko se lepilo strdi ga obdelam tako, da je prehod čimbolj gladek.
Predelava kretnic - vsem servo kretnicam sem odstranil del za ročni premik - nekatere kretnice so tudi nekoliko skrajšane.
Postavitev naslednjih dveh kretnic.
Lepljenje pragov potek sproti - po vsakem položenem tiru prilepim tudi pragove pred polaganjem naslednjega tira.
Hitro se začne kazati obris tirne situacije.
Pritrjene kretnice
Re: Moji HO moduli
Lep prikaz napredovanja....
BTW, en nasvet pa vseeno imam iz lastne izkušnje, znebi se MEHANO kretnic, ti bodo slej-ko-prej povzročale težave
Piko, Roco oz. Peco je kvaliteta.....
lp Matic
BTW, en nasvet pa vseeno imam iz lastne izkušnje, znebi se MEHANO kretnic, ti bodo slej-ko-prej povzročale težave
Piko, Roco oz. Peco je kvaliteta.....
lp Matic
Re: Moji HO moduli
Matic, vsekakor hvala za ta nasvet, a če se sedaj znebim Mehano kretnic na moji prvi modulni postaji, imam občutek, da bo na tem mestu večina vlakov iztirila Dvomim, da kakšne druge kretnice po geometriji ustrezajo trenutnemu tirnemu razporedu.matic600 napisal/-a:BTW, en nasvet pa vseeno imam iz lastne izkušnje, znebi se MEHANO kretnic, ti bodo slej-ko-prej povzročale težave
Piko, Roco oz. Peco je kvaliteta.....
Bom pa nasvet nedvomno upošteval v prihodnje, a za module, ki so v izdelavi, je že prepozno. Podoben nasvet mi je pred časom dal že @mmatja (Mišo). Ker so to moji prvi poskusi v maketarstvu (razen mogoče teppich-bahna), mi ni pretirano žal - nekje je pač treba začeti in preizkusiti različne tehnike.
Za info: ravno včeraj sem rezkal nove FR4 pragove za prehode med moduli in sem izdelal tudi eno serijo pragov po dimenzijah Piko tirov, ki so malenkost drugačni. Tiste bom uporabil na vseh novih modulih, saj tam nameravam uporabiti Piko tire.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Moji HO moduli
Kakšne težave konkretno?matic600 napisal/-a:en nasvet pa vseeno imam iz lastne izkušnje, znebi se MEHANO kretnic, ti bodo slej-ko-prej povzročale težave
Re: Moji HO moduli
Premajhen radius.Pri modulih je predpis Rmin=800mm,mislim pa da Mehano seže do R600mm.Zato smo na vseh modulnih maketah (DLŽ,Jesenice) vse izdelali na R800.Saj po mehanovih bodo šle vse tovarniške lokomotive brez težav,kaj bolj zahtevnega pa ne.Teh slednjih je pa itak bolj malo.Problem so tudi venci.Zadnje čase dobre modele (Rocova SŽ03) postavijo na nizke vence in problem je tu.Sam sem imel Piko kretnice R800,pa sem jih moral zamenjati.Ker zelo dobro in natančno delaš,ti svetujem menjavo sedaj.
LP Miloš
LP Miloš
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 946
- Pridružen: 24.03.2008, 17:12
- Kraj: Ljubljana
Re: Moji HO moduli
Upam, da ne za Piko!miloš napisal/-a:...........Ker zelo dobro in natančno delaš,ti svetujem menjavo sedaj.
LP Miloš
Sebastian
Re: Moji HO moduli
Brižitka 363 napisal/-a:Kakšne težave konkretno?matic600 napisal/-a:en nasvet pa vseeno imam iz lastne izkušnje, znebi se MEHANO kretnic, ti bodo slej-ko-prej povzročale težave
Jaz imam sicer samo Ameriko , 6 osne dizelce ( Atlas,Walthers,Proto,Athearn Genesis serije....) in so iztirjale samo na Mehano kretnicah , radij je težaven,
tudi ne-realen...
lp