Moji HO moduli

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6495
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a Gorchi » 21.09.2016, 12:23

Ehh... nisem bral nazaj... :) Oprosti.
matejmm napisal/-a:Zakaj meniš, da bi lahko bila vpeta žica na sredini kretnice težava?

V muzeju je modulna maketa, katera ima nekaj modulov, katere je @volkun dal (podaril, oddal.. pojma nimam) v DLŽ. In pri vseh kretnicah je s spodnje strani napeljana žica skozi oni prag, ki premika ostrice. Problem je, da če malce previsoko gleda, zna kakšna lokomotiva nabasati nanjo in so potem praske na pokrovu mehanike (Mehano lokomotive, pa recimo moja SŽ 661 narejena od Slavka Jovanovića), lahko samo poskoči pa ni panike, lahko kaj odtrga, se plug zapne... Zato priporočam, da se žico da ven iz sredine kretnic.
Goran
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 22.09.2016, 8:41

Gorchi napisal/-a:V muzeju je modulna maketa, katera ima nekaj modulov, katere je @volkun dal (podaril, oddal.. pojma nimam) v DLŽ. In pri vseh kretnicah je s spodnje strani napeljana žica skozi oni prag, ki premika ostrice. Problem je, da če malce previsoko gleda, zna kakšna lokomotiva nabasati nanjo in so potem praske na pokrovu mehanike (Mehano lokomotive, pa recimo moja SŽ 661 narejena od Slavka Jovanovića), lahko samo poskoči pa ni panike, lahko kaj odtrga, se plug zapne... Zato priporočam, da se žico da ven iz sredine kretnic.

Goran, hvala za te informacije. Sam zaenkrat nisem imel težav s tem, vendar ne vem ali zaradi same izvedbe vpenjanja jeklene žice, ali zaradi voznega parka. Pri meni je žica nad tistim pragom, samo toliko, kot je debelina same žice (zakrivljena je v majhen L), penasti lepilni trak pod ročico servo motorja, pa preprečuje, da bi se dvignila višje. Lahko bi se zgodilo, da bi se žica malenkost dvignila med samim premikom kretnice, vendar imam v programu onemogočene premike kretnic, ko je na njih vozilo. Vsekakor si bom ob naslednjem obisku modulne makete ogledal kako je to izvedeno na modulih, ki jih omenjaš.
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 22.09.2016, 22:34

Testiranje

Končno sem dočakal dan, da sem lahko v praksi preveril delovanja modulne postaje. Modula sta bila tokrat prvič postavljene na svoje noge, poleg tega je bil to prvi pravi test vožnje po modulu m3.

Ker otrok ni bilo doma, sem "okupiral" kar njuno sobo. Najprej sem postavil na noge modul m3...
Slika

...zraven sem postavil še postajni modul m1 in tako dobil skrajšano verzijo modulne postaje.
Slika

Na modul m1 sem pripel zaključni modul mA...
Slika

...na drugi strani pa sem improviziral z nedokončanim modulom mB. Ker ta še ni imel položenih tirov, prav tako ni bil izdelan zaključek tira na modulu m3, sem tire začasno pritrdil kar z običajnimi tirnimi sponkami. Vse prehode med moduli sem najprej preizkusil z vagonom.
Slika

Sledila je povezava krmilnika in vklop tablice za nadzor kretnic (zaenkrat samo na modulu m1).
Slika

Celotna postavitev postaje še iz drugega kota. Pri priklopu krmilnika se je odlično obnesel novi konektor, ki je to opravilo precej olajšal.
Slika

Iz škatel sem vzel nekaj tirnih vozil in jih postavil na tire. Pravi test se je lahko začel. No, ne še takoj, najprej je bilo potrebno temeljito očistiti tire, saj so bili precej zamazani.
Slika

Pogled na postajo iz perspektive "strojevodje".
Slika

Sledila je kakšna urica sistematične vožnje po vseh možnih kombinacijah kretnic z različnimi vozili.
Slika

Na koncu priznam, da sta manjkala še otroka, ki bi postajo preizkusila še bolj temeljito, tako pa sem, po uspešno zaključenem testu, spet vse pospravil v škatle.
Slika

Ugotovitve:
- Tako kot po modulu m1, vozila lepo tečejo tudi po m3. Omembe vrednih težav s tiri in njihovo postavitvijo nisem zaznal.
- Noge odlično opravljajo svojo funkcijo, sem pa imel nekaj težav pri nameščanju nog v ležišča. Vsa ležišča sem delal na podlagi ene noge in očitno se noge malce razlikujejo. Noge sem zato nekoliko pobrusil, da so lepo sedle na svoja mesta, nato sem jih označil za naslednjič.
- Za domačo uporabo mi čisto odgovarja krajša verzija postaje, saj trenutno moja vozila nimajo še kam odpeljati. Predvidevam, da bom v prvi fazi uporabil le srednji tir na modulu m2 in sicer na enem koncu postaje.
- Prehod med postajnima moduloma m1 in m3 poteka brez vsakih težav in na tem mestu ni iztirilo nobeno vozilo.
- Nekaj težav sem imel z detekcijo vlakov s pomočjo LDR senzorjev. Pri testiranju sem prvič uporabil naravno svetlobo skozi (strešna) okna, in očitno je ta drugačna, kot umetna svetloba. Zaradi tega je večkrat prišlo do napačne detekcije vlaka. Ko sem spustil rolete in prižgal luč, so težave izginile. Predvidevam, da bom zadevo lahko rešil v programski kodi.
- Skratka: Test je bil uspešen in dela se lahko nadaljujejo po planu.
NacMan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 50
Pridružen: 23.02.2016, 13:39

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a NacMan » 23.09.2016, 13:58

Prima, res natančno in lepo izvedeno. Zanima me le kako boš imel rešeno regiulranje hitrosti lokomotiv? Arduino elektronika bo poleg krmiljenja kretnic ter odsekov tudi dovajala PWM lokomotivam? 0-12V? Sta v ta namen uporabljena tista dva potenciometra, moder ter rumen?
Še enkrat čestitke.
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 24.09.2016, 22:05

NacMan napisal/-a:Prima, res natančno in lepo izvedeno. Zanima me le kako boš imel rešeno regiulranje hitrosti lokomotiv? Arduino elektronika bo poleg krmiljenja kretnic ter odsekov tudi dovajala PWM lokomotivam? 0-12V? Sta v ta namen uporabljena tista dva potenciometra, moder ter rumen?
Še enkrat čestitke.

@NacMan: Pravilno si ugotovil, da sta tista dva potenciometra res namenjena regulaciji hitrosti lokomotiv. A zadeva je bolj low-tech in ni izvedena s pomočjo Arduina. Več o tem krmilnku si lahko prebereš v objavi "TeppichBahn kmrlinik" na tretji strani te teme v forumu.

Sem se pa ravno pred kratkim nekaj igral s krmiljenjem hitrosti in smeri vožnje lokomotiv s pomočjo Arduina. Uporabil sem H-Bridge, a mi zadeva ni bila preveč všeč, ker so privzete frekvence Arduina v slišnem področju človeškega ušesa in se ob počasni vožnji sliši cviljenje. Če povečam frekvenco PWM se pa na Arduinu podrejo druge zadeve (delay, servo). Mogoče bi bilo za namen generacije PWM signala bolje uporabiti kakšno zunanje vezje. Skratka zaenkrat ni predvideno, da bi lokomotive krmilil s pomočjo Arduina, si pa teh "vrat" zaenkrat ne bom zaprl.

Pa še ena stvar je... za komunikacijo med Arduinom in krmilno napravo (v mojem primeru je to večinoma tablica iPad) trenutno uporabljam http protokol (web server-client) in zadeva ni ravno najbolj hitra. Za premike kretnic to ni težava, za lokomotive pa bi si želel boljšo odzivnost in bi moral uporabiti kakšen drug način komunikacije.
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 26.09.2016, 22:51

"Ocvirki"

... pa ne tisti svinjski, ampak tisti na tirih, ki so ostali po lotanju in na katere me je pred časom opomnil Peter 5.
Peter 5 napisal/-a:... Me pa motijo "ocvirki" cina na tirnicah - povsod tam, kjer si jih spajkal. Poskusi to odstraniti....

Takole je zadeva izgledala po lotanju tirov na pritrdila pri prehodu med postajnimi moduli.
Slika

Ko sem pragove prebarval s črno barvo, so se "ocvirki" sicer malce skrili, a vseeno z rezultatom nisem bil zadovoljen.
Slika

S spajkalnikom sem se bal iti blizu, da se ne bi kakšen tir premaknil, zato sem se odvečnega cina lotil z malim diamantnim brusilnim diskom.
Slika

Brušenje odvečnega cina iz tirov.
Slika

Slika

Takole po novem izgledajo tiri po barvanju.
Slika

Slika

Slika
Je pa to odstranjevanje odvečnega cina kar zamudno opravilo. Upam, da bo končni izdelek (po staranju tirov in "šodranju") še bolje izgledal, a že sedaj sem kar zadovoljen z rezultatom. Se mi zdi precej bolje, kot je bilo. Peter 5, kaj pa ti misliš?
Uporabniški avatar
gcn64
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 330
Pridružen: 09.02.2010, 16:39
Kraj: Maribor

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a gcn64 » 27.09.2016, 9:50

Matej,

tole izgleda veliko bolje. Moti me edino pomanjkanje spon na tem odseku, ker izgleda kot da tiri nepritrjeni stojijo na tramovih. Priporočam ti, da spone z zelo ostrim olfa nožem (z novim rezilom) odrežeš iz Mehanovih tirov ter jih nato prilepiš na pobrušena mesta (podobno kot sem jaz naredil na nekaterih odsekih na svoji maketi z gozdarsko tematiko)...
lp, NEJC
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 561
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 28.09.2016, 13:58

Zdravo!
Ja , nekaj takega sem imel v mislih s svojo predčasno pripombo .

Pritrdilno železje (za tirnice) pa lahko ponazoriš, če na pragove levo in desno od tirnice prilepiš majhne pravokotnike iz tankega kartona (kot imitacija rebraste podložne plošče), vanje pa v predvrtane luknjice zalepiš po 1 ali 2 tirfona z vsake strani (n.pr. od firme Schuhmacher).

So pa pri Mehanovih tirnih sekcijah presledki med pragovi preozki. Razdalja med pragovi je odvisna od dopustnega osnega pritiska in od tega, ali so tirnice neprekinjeno zvarjene. Najgostejša delitev pri nas na odprti progi je 600 mm med osema 2 sosednjih pragov, oz. 1667 pragov na 1 km tira (Ne velja za jeklene mostove). Numerične podatke o tem lahko najdeš n.pr. v Pravilniku o zgornjem ustroju železniških prog (Google pozdravlja! ).

Seveda so vse navedeno le možnosti za nadaljnje izboljšave videza modelne tirne grede in jih seveda ni treba upoštevati. Kot praviš, bo že barvna obdelava tirnic, pragov in pritrdilnega železja dovolj izboljšala videz tako , da boš verjetno že kar s tem zadovoljen.

Sicer pa se pridružujem ostalim s pohvalo tvojega dela in predstavitve!

LP - Peter
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 28.09.2016, 16:10

Zdravo!

Zelo lepo si očistil "ocvirke". Vseskozi spremljam tvoje objave, predvsem elektronski segment. Odlično izvedeno.
Veliko užitkov pri vožnji vlakov.

LP Duško
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 30.09.2016, 14:15

@ Nejc: Tokrat si mi pa vrgel kar veliko kost za glodanje. Sem preštel in bi bilo na mojih modulih potrebno narediti 456 spon na tirih. Za nekaj zim dela bi bilo. :D No, bom poskusil, da vidim, kako mi bo uspelo in koliko časa bom potreboval. Bom poročal, kaj sem se odločil.

@ Peter: Hvala za ideje za izboljšavo izgleda tirov in koristne tehnične podatke glede razmika pragov. Se zavedam, da Mehano tiri niso najboljši približek realnosti, a vedno je potrebno sprejeti neke kompromise. Se pa trudim iz dane situacije narediti čimveč, kar se da.

@ Duško: Tudi meni je elektronski segment mojih modulov tisti najbolj zanimivi del. Trenutno sicer modula m2 in m3 pripravljam na barvanje tirov in zunajosti, nato se bom lotil avtomatizacije kretnic na modulu m3 - podobno, kot imam že narejeno na m1.
Uporabniški avatar
gcn64
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 330
Pridružen: 09.02.2010, 16:39
Kraj: Maribor

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a gcn64 » 30.09.2016, 16:49

Sem iz firbca tudi jaz šel preštet, koliko sem jih naredil - 992
Tole je res izjemno zamudno in neugodno delo, ampak videz na koncu odtehta :) No, odvisno koliko se hočeš sploh vreči v takšne majhne detajle ;)
lp, NEJC
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 01.10.2016, 21:50

gcn64 napisal/-a:Sem iz firbca tudi jaz šel preštet, koliko sem jih naredil - 992
Tole je res izjemno zamudno in neugodno delo, ampak videz na koncu odtehta :) No, odvisno koliko se hočeš sploh vreči v takšne majhne detajle ;)

Huh, spoštovanja vredno opravilo... Predvidevam, da je tvoje opravljeno delo razvidno npr. iz te fotografije.
Kako si pritrjeval spone? Z lepilom? Sam razmišljam, da bi poskusil z Contacta lepilom od Revella. Amprak prej moram vse "ocvirke" odstraniti, saj mi jih je ostalo še kar nekaj, tire temeljito očistiti in pragove prebarvati s črno.
Uporabniški avatar
gcn64
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 330
Pridružen: 09.02.2010, 16:39
Kraj: Maribor

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a gcn64 » 02.10.2016, 20:08

Res je, na tej sliki je vidna sekcija s temi tiri...

Glede pritrjevanja - jaz sem moral izjemno paziti, ker sem lepil na že patinirane lesene pragove. Malce sekundnega lepila (tistega s čopičem) sem nanesel na nek kos plastike, nato pa sem izrezane spone s pinceto pomakal vanj...
lp, NEJC
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 03.10.2016, 20:32

Zaključevanje tirov na modulu M2 - 1/2

Ko sem dokončal izdelavo prehoda med moduloma m2 in m3, sem konce tirov na modulu m2 pobrusil na pravo mero, nato pa je modul m2 obležal v kotu. Posvetil sem se predvsem temu, da sem čimprej lahko preveril postavitev postaje brez srednjega modula m2.
Slika

Na modulu m2 je na vsakem od šestih tirov manjkalo cca 35cm tira. Ker je bilo potrebno tire vstaviti med dva že obstoječa, sem izbral nekoliko drugačen pristop polaganja tirov.
Slika

"Luknjo" sem zapolnil z enim ravnim Mehano tirom polne dolžine (228,6mm), preostali del, pa je bilo potrebno odrezati na mero. Tir sem najprej na grobo odžagal z žago, nato sem ga na točno mero pobrusil z malim diamantnim brusilnikom.
Slika

Na koncu tega kratkega tira sem odstranil 2 pragova (navadno samo enega), tako da sem lahko tirne sponke v celotni dolžini nataknil na tir. Kot že običajno sem manjkajoče pragove nalepil neposredno na podlago z Neostik lepilom.
Slika

Večkrat sem preveril dolžino tirov, da sta ravno prav na tesno zapolnila odprtino. Mehano tiri imajo tirne sponke že pritrjene (stisnjene) na koncu tira in te sem na tem mestu odstranil. Mesto, kjer je sponka pritrjena sem pobrusil, da je nova sponka lepo zdrsnila na ta tir.
Slika

Tirne sponke sem na svoje mesto potisnil z manjšim izvijačem.
Slika

Za konec sem novo postavljene tire še pritrdil na podlago z malimi vijaki.
Slika

Srednji tir (Tir 4) je že prevozen.
Slika

Preizkus novega tira s pomočjo vagončkov Lokomotivčka Tomaža (podvozji), ki sta dobila nova kovinska kolesa.
Slika

Še pogled na modul in novi tir iz druge perspektive.
Slika
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Moji HO moduli

OdgovorNapisal/-a matejmm » 04.10.2016, 21:16

Zaključevanje tirov na modulu M2 - 2/2

Po uspešno zaključenemu sredinskemu tiru na modulu M2, mi ni preostalo drugega, kot da postopek ponovim še na preostalih petih tirih. Najprej sem si pripravil pragove. Za vsak tir sem potreboval 3 sete pragov, od katerih sta bila dva sestavljena iz dveh pragov, eden pa iz treh. Pragovi so mi ostali od ravnih tirov, ki sem jih uporabil na prehodih med moduli. Pragove je bilo potrebno na mestu pod tiri nekoliko pobrusiti, saj bi sicer silili tire navzgor in tudi tirne spojke bi težko namestil.

Slika

Drugi tir je že zaključen.
Slika

In kaj kmalu sta ostala le še dva.
Slika

Modul pred namestitvijo zadnjih dveh tirov.
Slika

Zadnja dva manjkajoča tira sta odrezana na pravo mero in pripravljena za montažo.
Slika

Lepljenje pragov na podlago.
Slika

Vsi tiri modula m2 so na svojem mestu.
Slika
Slika
Slika

Modul sem po končani montaži tirov še stehtal. Tehtnica je pokazala 5,52kg - pred začetkom tega opravila je modul tehtal 5,34kg.
Slika

Kot vse kaže bom modul m2 uporabljal na dva načina.
- V primeru, da bom želel uporabiti dolgo postajo bom modul, kot je bilo prvotno predvideno, uporabil kot podaljšek postaje med moduloma m1 in m3.
- Glede na to, da trenutno nimam nobenih drugih modulov in zato moji vlaki nimajo še kam odpeljati, nameravam modul nadgraditi z vso potrebno opremo, da bo uporaben tudi kot ravni modul (samo srednji tir). V ta namen bom na obe strani modula dodatno namestil tudi klasične konektorje (4mm banane) za električno povezavo srednjega tira s sosednjimi moduli. Poleg tega bom na obe FREMO stranici izvtal tudi dodatne luknje, ki mi omogočajo bolj stabilno namestitev zaključnih modulov mA ali mB.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov