Moji HO moduli
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#3)
Po sestavljanju konstrukcije nakladalne rampe je sledilo prvo kitanje z akrilnim lesnim kitom.
Ko se je kit dobro posušil sem površino zbrusil in ponovno pokital manjše nepravilnosti v lesu.
Po prvih izračunih in poskusni montaži na modulu sem opazil, da je konstrukcija ravno prav oddaljena od tirov, vendar sem si želel rob nakladalne rampe nekoliko dodelati z detajli. Ker sem se odločil, da bom detajle naleplil na samo rampo, je bilo potrebno konstrukcijo na teh delih zmanjšati za 2mm. Opravila sem se lotil s tračnim brusilnikom.
Poskusno dodajanje previsnega roba nakladladalne rampe.
Rob sem izdelal iz 2mm debele balze, iz katere sem odrezal 3mm široko letvico in jo nalepil na konstrukcijo.
Že pri poskusni montaži sem ugotovil, da se je konstrukcija rampe nekoliko zvila po višini in jo bo težko pritrditi na modul samo z lepljenjem. Razmišljal sem o načinu montaže, ki bi mi omogočal rampo med delom tudi odstraniti in ponovno namestiti, brez da bi jo pri tem poškodoval. Po razmisleku sem se odločil, da na spodnjo stran rampe vgradim dvo-navojne lesne matice (notranji navoj M4) s pomočjo katerih bom lahko z vijaki M4 rampo začasno pritrdil na predvideno mesto pred dokončno montažo.
Seveda se je pojavila težava, saj take pritrditve nisem predvidel pred odstranjevanjem materiala na spodnji strani rampe. Zaradi velikega števila komponent na spodnji strani modula m1 sem moral tudi dobro razmisliti o lokaciji pritrdilnih vijakov. Spet sem si pomagal z računalniškim modelom postaje, nato pa se lotil izdelave pritrdilnih elementov iz vezane plošče.
V elemente za pritrditev sem namestil dvo-navojne matice, dimenzije pa prilagodil tako, da so lepo sedli v izdolbene utore. Če bi ta del postopka predvidel prej, bi se vsemu temu procesu lahko izognil.
Za pritrditev vsakega elementa sem v konstrukcijo izvrtal dve majhni luknjici, skozi kateri sem element pritrdil s pomočjo samoreznih lesnih vijakov iz zgornje strani.
Namestitev enega izmed pritrdilnih elementov na nakladalno rampo.
Vsi štirje elementi so pritrjeni na nakladalno rampo. Iz zgornje strani so privijačen, od spodaj pa še dodatno zalepljeni z lepilom za les. Rešitev seveda ni idealna a je bila zame dovolj dober "izhod v sili".
Po sestavljanju konstrukcije nakladalne rampe je sledilo prvo kitanje z akrilnim lesnim kitom.
Ko se je kit dobro posušil sem površino zbrusil in ponovno pokital manjše nepravilnosti v lesu.
Po prvih izračunih in poskusni montaži na modulu sem opazil, da je konstrukcija ravno prav oddaljena od tirov, vendar sem si želel rob nakladalne rampe nekoliko dodelati z detajli. Ker sem se odločil, da bom detajle naleplil na samo rampo, je bilo potrebno konstrukcijo na teh delih zmanjšati za 2mm. Opravila sem se lotil s tračnim brusilnikom.
Poskusno dodajanje previsnega roba nakladladalne rampe.
Rob sem izdelal iz 2mm debele balze, iz katere sem odrezal 3mm široko letvico in jo nalepil na konstrukcijo.
Že pri poskusni montaži sem ugotovil, da se je konstrukcija rampe nekoliko zvila po višini in jo bo težko pritrditi na modul samo z lepljenjem. Razmišljal sem o načinu montaže, ki bi mi omogočal rampo med delom tudi odstraniti in ponovno namestiti, brez da bi jo pri tem poškodoval. Po razmisleku sem se odločil, da na spodnjo stran rampe vgradim dvo-navojne lesne matice (notranji navoj M4) s pomočjo katerih bom lahko z vijaki M4 rampo začasno pritrdil na predvideno mesto pred dokončno montažo.
Seveda se je pojavila težava, saj take pritrditve nisem predvidel pred odstranjevanjem materiala na spodnji strani rampe. Zaradi velikega števila komponent na spodnji strani modula m1 sem moral tudi dobro razmisliti o lokaciji pritrdilnih vijakov. Spet sem si pomagal z računalniškim modelom postaje, nato pa se lotil izdelave pritrdilnih elementov iz vezane plošče.
V elemente za pritrditev sem namestil dvo-navojne matice, dimenzije pa prilagodil tako, da so lepo sedli v izdolbene utore. Če bi ta del postopka predvidel prej, bi se vsemu temu procesu lahko izognil.
Za pritrditev vsakega elementa sem v konstrukcijo izvrtal dve majhni luknjici, skozi kateri sem element pritrdil s pomočjo samoreznih lesnih vijakov iz zgornje strani.
Namestitev enega izmed pritrdilnih elementov na nakladalno rampo.
Vsi štirje elementi so pritrjeni na nakladalno rampo. Iz zgornje strani so privijačen, od spodaj pa še dodatno zalepljeni z lepilom za les. Rešitev seveda ni idealna a je bila zame dovolj dober "izhod v sili".
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#4)
Naslednji korak pri izdelavi nakladalne rampe je bilo vrtanje lukenj za pritrditev na modul. Da bi lahko čim bolj natančno označil lokacijo lukenj sem iz navojne palice m4 odrezal približno 1cm dolge delčke, ki sem jih pobrusil v konus in začasno namestil v dvonavojne matice.
Konstrukcijo nakladalne rampe sem previdno položil na predvideno mesto in v les odtisnil mesto za vrtanje lukenj.
Rampo sem z vijaki m4 pritrdil iz spodnje strani - lokacija vijakov je bila natančno premišljena, saj na spodnji strani modula ni veliko prostora.
Do tega trenutka je bila rampa še vedno v dveh ločenih delih. Napočil je trenutek, da oba dela združim v celoto.
Lepljenje rampe z lepilom za les.
Lažje kot brusiti celo stranico rampe za 2mm (zaradi dodajanje detajlov) je bilo zamakniti celotno konstrukcijo za 2mm in kasneje v špranjo dodati nekaj lesa.
Nekaj manjkajočega lesa je bilo potrebno dodati tudi na spodnji strani.
Spet je sledilo nekaj ciklov kitanja in brušenja nakladalne rampe.
S kitom sem tudi skril vijake s katerimi so privijačena pritrdila.
Naslednji korak pri izdelavi nakladalne rampe je bilo vrtanje lukenj za pritrditev na modul. Da bi lahko čim bolj natančno označil lokacijo lukenj sem iz navojne palice m4 odrezal približno 1cm dolge delčke, ki sem jih pobrusil v konus in začasno namestil v dvonavojne matice.
Konstrukcijo nakladalne rampe sem previdno položil na predvideno mesto in v les odtisnil mesto za vrtanje lukenj.
Rampo sem z vijaki m4 pritrdil iz spodnje strani - lokacija vijakov je bila natančno premišljena, saj na spodnji strani modula ni veliko prostora.
Do tega trenutka je bila rampa še vedno v dveh ločenih delih. Napočil je trenutek, da oba dela združim v celoto.
Lepljenje rampe z lepilom za les.
Lažje kot brusiti celo stranico rampe za 2mm (zaradi dodajanje detajlov) je bilo zamakniti celotno konstrukcijo za 2mm in kasneje v špranjo dodati nekaj lesa.
Nekaj manjkajočega lesa je bilo potrebno dodati tudi na spodnji strani.
Spet je sledilo nekaj ciklov kitanja in brušenja nakladalne rampe.
S kitom sem tudi skril vijake s katerimi so privijačena pritrdila.
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#5)
Nekatere dele rampe je bilo potrebno prekitati in zbrusiti večkrat. Vijaki so kaj hitro pogledala izpod kita, če nisem bil dovolj nežen z brusnim papirjem.
Tudi na notranji strani sem rampo prekital na mestih, kjer je bila površina preveč poškodovana ali groba.
Poskusno nameščanje rampe na modul.
Sledilo je dodajanje previsnega roba iz balze - letvice 2mm x 3mm.
Rob sem dodal na vseh straneh, razen na tistem, ki bo poravnan z zunanjim robom modula.
Nato sem se lotil izdelave podpornih stebrov. Te sem izdelal tako, da sem iz 1mm balze odrezal trakove široke 1cm.
Trakove sem nato narezal na primerno dolžino.
In se lotil lepljenja na konstrukcijo.
Nekatere dele rampe je bilo potrebno prekitati in zbrusiti večkrat. Vijaki so kaj hitro pogledala izpod kita, če nisem bil dovolj nežen z brusnim papirjem.
Tudi na notranji strani sem rampo prekital na mestih, kjer je bila površina preveč poškodovana ali groba.
Poskusno nameščanje rampe na modul.
Sledilo je dodajanje previsnega roba iz balze - letvice 2mm x 3mm.
Rob sem dodal na vseh straneh, razen na tistem, ki bo poravnan z zunanjim robom modula.
Nato sem se lotil izdelave podpornih stebrov. Te sem izdelal tako, da sem iz 1mm balze odrezal trakove široke 1cm.
Trakove sem nato narezal na primerno dolžino.
In se lotil lepljenja na konstrukcijo.
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#6)
Poskusno lepljenje podpornih stebrov na eno izmed krajših stranic.
Ker sem želel, da so stebri po vseh stranicah čimbolj enakomerno razporejeni sem si pri izračunu razdalj med stebri pomagal kar z Excelom.
Ko sem opravil izračune v Excelu sem vse podporne stebre vrisal tudi v računalniški model.
Sledilo je lepljenje podpornih stebrov na konstrukcijo.
Same stebre sem pustil nekoliko daljše in sem jih na točno mero na spodnji strani pobrusil, ko se je lepilo popolnoma posušilo.
Iz zadnjih dveh fotografij s prilepljenjimi podpornimi stebri se že da slutiti kakšen naj bi bil končni izgled nakladalne rampe.
Poskusno lepljenje podpornih stebrov na eno izmed krajših stranic.
Ker sem želel, da so stebri po vseh stranicah čimbolj enakomerno razporejeni sem si pri izračunu razdalj med stebri pomagal kar z Excelom.
Ko sem opravil izračune v Excelu sem vse podporne stebre vrisal tudi v računalniški model.
Sledilo je lepljenje podpornih stebrov na konstrukcijo.
Same stebre sem pustil nekoliko daljše in sem jih na točno mero na spodnji strani pobrusil, ko se je lepilo popolnoma posušilo.
Iz zadnjih dveh fotografij s prilepljenjimi podpornimi stebri se že da slutiti kakšen naj bi bil končni izgled nakladalne rampe.
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#7)
Zamislil sem si, da bo rob nakladalane rampe narejen iz betonskih blokov, sredina pa bo asfaltirana. Betonske bloke sem najprej narisal s svinčnikom na les.
Nato sem se lotil graviranja lesa z ostrim olfa nožem.
Ker sem predvidel, da bo nekaj špranj zalila tudi barva semm jih izdelal nekaj širše in globlje.
Graviranje betosnkih blokov je končano.
Rampa je pripravljena za nanos prvega sloja barve.
Za prvi nanos sem izbral kar čisto barvo Swingcolor RAL 7035 - Light Gray za katero sem presodil, da bi lahko bila dovolj podobna za osnovo betonske površino.
Postanek med barvanjem za fotografiranje opravljenega dela.
In že kmalu je nakladalna rampa izgledala čisto drugače.
Zamislil sem si, da bo rob nakladalane rampe narejen iz betonskih blokov, sredina pa bo asfaltirana. Betonske bloke sem najprej narisal s svinčnikom na les.
Nato sem se lotil graviranja lesa z ostrim olfa nožem.
Ker sem predvidel, da bo nekaj špranj zalila tudi barva semm jih izdelal nekaj širše in globlje.
Graviranje betosnkih blokov je končano.
Rampa je pripravljena za nanos prvega sloja barve.
Za prvi nanos sem izbral kar čisto barvo Swingcolor RAL 7035 - Light Gray za katero sem presodil, da bi lahko bila dovolj podobna za osnovo betonske površino.
Postanek med barvanjem za fotografiranje opravljenega dela.
In že kmalu je nakladalna rampa izgledala čisto drugače.
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#8)
Po prvem barvanju s sivo barvo je bilo potrebno rampo spet zbrusiti in z lesnim kitom popraviti nekatere napake. Med drugim tudi dele, kjer nisem lepo izrezljal prehodov med betonskimi bloki in asfaltno površino.
Ko se je kit posušil sem lahko ponovno vrezal poškodovane betonske bloke.
Sledile so priprave za nanos drugega sloja barve.
Po drugem nanosu barve (uporabil sem enako barvo kor prvič) sem imel občutek, da se skozi barvo še vedno preveč vidi struktura lesa (topolova vezana plošča). Predvsem me je to motilo na srednjem - asfaltnem delu nakladalne rampe.
Zadevo sem poskusil "sanirati" s ponovnim nanosom akrilnega kita, ki sem ga razredčil z vodo.
Akrilni kit sem toliko razdredčil z vodo, da sem ga lahko nanašal kar s čopičem, zelo na tanko po površini. Poskusno sem kit nanesel le na en predel nakladalne rampe.
Sledilo je površinsko brušenje in ponovno barvanje.
Ker sem bil z rezultati zadovoljen, sem po enakem receptu obdelal še preostanek rampe.
Brušenje rampe.
Rampa je končno pripravljena za zadnji nanos svetlo sive barve.
Po prvem barvanju s sivo barvo je bilo potrebno rampo spet zbrusiti in z lesnim kitom popraviti nekatere napake. Med drugim tudi dele, kjer nisem lepo izrezljal prehodov med betonskimi bloki in asfaltno površino.
Ko se je kit posušil sem lahko ponovno vrezal poškodovane betonske bloke.
Sledile so priprave za nanos drugega sloja barve.
Po drugem nanosu barve (uporabil sem enako barvo kor prvič) sem imel občutek, da se skozi barvo še vedno preveč vidi struktura lesa (topolova vezana plošča). Predvsem me je to motilo na srednjem - asfaltnem delu nakladalne rampe.
Zadevo sem poskusil "sanirati" s ponovnim nanosom akrilnega kita, ki sem ga razredčil z vodo.
Akrilni kit sem toliko razdredčil z vodo, da sem ga lahko nanašal kar s čopičem, zelo na tanko po površini. Poskusno sem kit nanesel le na en predel nakladalne rampe.
Sledilo je površinsko brušenje in ponovno barvanje.
Ker sem bil z rezultati zadovoljen, sem po enakem receptu obdelal še preostanek rampe.
Brušenje rampe.
Rampa je končno pripravljena za zadnji nanos svetlo sive barve.
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#9)
Po nanosu drugega sloja barva je nakladalna rampa izgledala precej bolje in tudi površina je bila bolj gladka - struktura lesa ni bila več vidna.
Ker sem že komaj čakal, da preizkusim različne tehnike "staranja" sem se lotil spodnjega dela nakladalne rampe s črnim "washem" - močno razredčeno črno akrilno barvo.
Barvo sem nanesel predvsem v prostor med betonske stebre in pustil, da je nekoliko stekla pod rob.
Efekt mi je bil všeč, nisem pa želel prehitro pretiravati s staranjem, saj bo vedno še čas za dodajanje kakšnega sloja.
Še pogled na rezultate prvega poskusa staranja s črnim washem malo bolj od blizu.
Ker sem si zamislil, da bo srednji del rampe prekrit z "asfaltom" sem betonske bloke na robu zaščitil z maskirnim trakom.
Barvo za asfalt sem zmešal kar sam in sicer tako, da sem v svetlo sivo (imitacija betona) počasi dodajal nekaj črne akrilne barve. Ko se mi je zdela barva primerna sem jo s čopičem nanesel na osrednji del rampe.
Ko se je barva posušila sem bil z izgledom kar zadovoljen.
V tej fazi je bila rampa še preveč "sterilna" a dobil sem občutek, da gredo stvari v pravo smer.
Še pogled na celotno rampo po "asfaltiranju".
Po nanosu drugega sloja barva je nakladalna rampa izgledala precej bolje in tudi površina je bila bolj gladka - struktura lesa ni bila več vidna.
Ker sem že komaj čakal, da preizkusim različne tehnike "staranja" sem se lotil spodnjega dela nakladalne rampe s črnim "washem" - močno razredčeno črno akrilno barvo.
Barvo sem nanesel predvsem v prostor med betonske stebre in pustil, da je nekoliko stekla pod rob.
Efekt mi je bil všeč, nisem pa želel prehitro pretiravati s staranjem, saj bo vedno še čas za dodajanje kakšnega sloja.
Še pogled na rezultate prvega poskusa staranja s črnim washem malo bolj od blizu.
Ker sem si zamislil, da bo srednji del rampe prekrit z "asfaltom" sem betonske bloke na robu zaščitil z maskirnim trakom.
Barvo za asfalt sem zmešal kar sam in sicer tako, da sem v svetlo sivo (imitacija betona) počasi dodajal nekaj črne akrilne barve. Ko se mi je zdela barva primerna sem jo s čopičem nanesel na osrednji del rampe.
Ko se je barva posušila sem bil z izgledom kar zadovoljen.
V tej fazi je bila rampa še preveč "sterilna" a dobil sem občutek, da gredo stvari v pravo smer.
Še pogled na celotno rampo po "asfaltiranju".
Re: Moji HO moduli
Tole pa že dobro izgleda
Bo rampa na koncu tudi kaj postarana? Ker trenutno velike površine iste barve/brez detajlov izgledajo precej čudno.
Bo rampa na koncu tudi kaj postarana? Ker trenutno velike površine iste barve/brez detajlov izgledajo precej čudno.
Re: Moji HO moduli
Vsekakor bo/je rampa tudi postarana. Vsaj namen je bil tak, da bi izgledala kot stara.grizeldi napisal/-a:Tole pa že dobro izgleda
Bo rampa na koncu tudi kaj postarana? Ker trenutno velike površine iste barve/brez detajlov izgledajo precej čudno.
Že kmalu se bo izkazalo, da je bil asfalt zelo slabe kakovosti in ga je bilo potrebno "fliakti"
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#10)
Na nakladalni rampi je bilo potrebno vsaj nekoliko poskrbeti tudi za varnost.
Na robovih rampe, ki mejijo na železniško progo, sem na tla narisal rumeno opozorilno črto.
Za izdelavo črte sem predvideno področje najprej zaščitil z maskirnim trakom.
Za barvo sem uporabil kar čisto rumeno akrilno barvo neposredno iz tube.
Nanos barve med maskirni trak.
Po odstranjevanju traku se je prikazala opozorilna črta.
Z rezultati sem bil delno zadovoljen. Pričakoval sem bolj izrazito črto, a barva ni najbolje pokrila podlage. Potrebna bi bila dva nanosa ali bolj kakovostna barva, poleg tega je nekaj barve med nanosom čez maskirni trak "zlezlo" tudi pod trak in črta ni bila čisto ostra.
Vseeno sem se odločil, da bom črto pustil kar tako, saj je izgledala, kot bi bila narejena že pred nekaj leti in staranje tega detajla ni bilo potrebno
Na nakladalni rampi je bilo potrebno vsaj nekoliko poskrbeti tudi za varnost.
Na robovih rampe, ki mejijo na železniško progo, sem na tla narisal rumeno opozorilno črto.
Za izdelavo črte sem predvideno področje najprej zaščitil z maskirnim trakom.
Za barvo sem uporabil kar čisto rumeno akrilno barvo neposredno iz tube.
Nanos barve med maskirni trak.
Po odstranjevanju traku se je prikazala opozorilna črta.
Z rezultati sem bil delno zadovoljen. Pričakoval sem bolj izrazito črto, a barva ni najbolje pokrila podlage. Potrebna bi bila dva nanosa ali bolj kakovostna barva, poleg tega je nekaj barve med nanosom čez maskirni trak "zlezlo" tudi pod trak in črta ni bila čisto ostra.
Vseeno sem se odločil, da bom črto pustil kar tako, saj je izgledala, kot bi bila narejena že pred nekaj leti in staranje tega detajla ni bilo potrebno
Re: Moji HO moduli
zdravo,
tvoje delo budno spremljam in mi je zelo všeč. Tale rampa pa je pravi modelarski izdelek, izgleda tako kot prava. Če pa še bo postarana, pa sploh.
V literaturi in na spletu velikokrat zasledim, da take objekte izdelujejo iz stirodura in jih režejo z žico ali noži. Teža je tako še nižja, izdelava pa verjetno hitrejša. Poleg tega je možno v stirodur gravirati fuge, razpoke, itd., morda kdaj poskusiš to metodo.
lp,matej
tvoje delo budno spremljam in mi je zelo všeč. Tale rampa pa je pravi modelarski izdelek, izgleda tako kot prava. Če pa še bo postarana, pa sploh.
V literaturi in na spletu velikokrat zasledim, da take objekte izdelujejo iz stirodura in jih režejo z žico ali noži. Teža je tako še nižja, izdelava pa verjetno hitrejša. Poleg tega je možno v stirodur gravirati fuge, razpoke, itd., morda kdaj poskusiš to metodo.
lp,matej
Re: Moji HO moduli
Matej, me veseli, da ti je zadeva všeč, take pohvale mi veliko pomenijo.duro napisal/-a:zdravo, tvoje delo budno spremljam in mi je zelo všeč. Tale rampa pa je pravi modelarski izdelek, izgleda tako kot prava. Če pa še bo postarana, pa sploh.
V literaturi in na spletu velikokrat zasledim, da take objekte izdelujejo iz stirodura in jih režejo z žico ali noži. Teža je tako še nižja, izdelava pa verjetno hitrejša. Poleg tega je možno v stirodur gravirati fuge, razpoke, itd., morda kdaj poskusiš to metodo. lp,matej
Glede na to, da je to v bistvu moj prvi objekt, ki sem ga kdajkoli izdelal, sem tudi sam kar zadovoljen z rezultati, čeprav je stvar daleč od popolnosti. Se zavedam in vedno sproti spoznavam, da je še veliko prostora za izboljšave.
Za izdelavo rampe iz lesa sem se odločil tudi zaradi fizične odpornosti. Rampa bo namreč nameščena na rob modula, ki se pogosto premika in predvidevam, da bo morala preživeti marsikateri udarec ob rob delovne mize. Mislim, da bi bil v tem primeru stirodur obsojen na zelo kratko življenjsko dobo. Se pa strinjam, da ima iz vidika enostavne obdelave in teže, stirodur kar nekaj prednosti.
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#11)
Kot je že navada, so bili pri izgradnji nakladalne rampe uporabljeni slabi materiali in je bilo potrebno asfalt kmalu krpati Tudi postavitev asfaltnih "flik" sem najprej naredil na računalniku in preveril njihovo pozicijo in izgled.
Ko sem bil s postavitvijo zadovoljen sem se lotil maskiranja površine z maskirnim trakom.
Ker si na žalost nisem shranil nič mešanice barve od asfalta na rampi, sem moral ponovno zmešati primerno barvo za sveže zaplate asfalta. Težava je, ker se med sušenjem barva nekoliko spremeni in jo je težko primerjati. Vseeno mi je z nekaj poskušanja in veliko potrpežljivosti uspelo najti pravi odtenek.
Popravljanje poškodovanega asfalta na nakladalni rampi.
Ko sem odstranil maskirni trak sem ugotovil, da je sveža barva primerna tudi za staranje površine rampe s tehniko "dry brush" oz. "suhi čopič". Tako sem po površini nanesel nekaj pack, ki pa bi lahko bile tudi boljše izvedene.
Zgornjo površino sem dodatno obdelal še s črnim washem pri čemer sem poskrbel, da se je kar nekaj barve razlilo v reže med betonskimi bloki.
Razpoke na asfaltu sem graviral kar z ostrim nožem, sem pa pred tem temeljito naštudiral na kakšen način razpoka asfalt in kakšni vzorci se pri tem tvorijo. Prvi poskusi graviranja razpok so bili namreč precej nerealistični.
Za montažo nakladalne rampe je bilo potrebno malenkost prirezati pluto podlage.
Nato sem rampo brez težav namestil na predvideno mesto.
Sama rampa je nameščena na modul, vendar bo potrebnega kar nekaj dela, da uredim še preostanek tirov in okolico.
Kot je že navada, so bili pri izgradnji nakladalne rampe uporabljeni slabi materiali in je bilo potrebno asfalt kmalu krpati Tudi postavitev asfaltnih "flik" sem najprej naredil na računalniku in preveril njihovo pozicijo in izgled.
Ko sem bil s postavitvijo zadovoljen sem se lotil maskiranja površine z maskirnim trakom.
Ker si na žalost nisem shranil nič mešanice barve od asfalta na rampi, sem moral ponovno zmešati primerno barvo za sveže zaplate asfalta. Težava je, ker se med sušenjem barva nekoliko spremeni in jo je težko primerjati. Vseeno mi je z nekaj poskušanja in veliko potrpežljivosti uspelo najti pravi odtenek.
Popravljanje poškodovanega asfalta na nakladalni rampi.
Ko sem odstranil maskirni trak sem ugotovil, da je sveža barva primerna tudi za staranje površine rampe s tehniko "dry brush" oz. "suhi čopič". Tako sem po površini nanesel nekaj pack, ki pa bi lahko bile tudi boljše izvedene.
Zgornjo površino sem dodatno obdelal še s črnim washem pri čemer sem poskrbel, da se je kar nekaj barve razlilo v reže med betonskimi bloki.
Razpoke na asfaltu sem graviral kar z ostrim nožem, sem pa pred tem temeljito naštudiral na kakšen način razpoka asfalt in kakšni vzorci se pri tem tvorijo. Prvi poskusi graviranja razpok so bili namreč precej nerealistični.
Za montažo nakladalne rampe je bilo potrebno malenkost prirezati pluto podlage.
Nato sem rampo brez težav namestil na predvideno mesto.
Sama rampa je nameščena na modul, vendar bo potrebnega kar nekaj dela, da uredim še preostanek tirov in okolico.
Re: Moji HO moduli
Zdravo,
sedaj razumem izbiro lesa za material, in je seveda smiselno tako.
rampa iz dneva v dan izgleda bolje! Kako pa boš izvedel zaključek tirov, bo kovinski ali kak leseni odbojnik, pritrjen na rampo?
lp,matej
sedaj razumem izbiro lesa za material, in je seveda smiselno tako.
rampa iz dneva v dan izgleda bolje! Kako pa boš izvedel zaključek tirov, bo kovinski ali kak leseni odbojnik, pritrjen na rampo?
lp,matej
Re: Moji HO moduli
Nakladalna rampa (#12)
Da še (zaenkrat) zaključim tole zgodbo o nakladalni rampi... Tokrat objavljam par fotografij rampe z nekaj "življenja".
Pa še par detajlov.
Rampo sem izmeril in odbojniki bi morali priti nad višino rampe, kar lahko predstavlja težavo pri prenašanju modulov, tako da bi morali biti odstranljivi (?).
Ne bi rad, da zaključek vzame preveč prostora na tirih, hkrati pa si želim, da bi zadeva imela zasnovo v realnem življenju.
Če se kdo spomni kakšnega primernega "štuca" se priporočam za namig.
Kar se same rampe tiče bo zadeva sedaj malce "on-hold" in se bom lotil nekaterih drugih stvari, bo pa potrebno posuti še tolčenec na teh tirih do rampe, rampo pritrditi in obdelati okolico.
Da še (zaenkrat) zaključim tole zgodbo o nakladalni rampi... Tokrat objavljam par fotografij rampe z nekaj "življenja".
Pa še par detajlov.
Matej, ta tvoj komentar me je spodbudil, da sem kar precej razmišljal kako to zadevo izvesti, a priznam da nimam še čisto prave ideje.duro napisal/-a:Kako pa boš izvedel zaključek tirov, bo kovinski ali kak leseni odbojnik, pritrjen na rampo?
Rampo sem izmeril in odbojniki bi morali priti nad višino rampe, kar lahko predstavlja težavo pri prenašanju modulov, tako da bi morali biti odstranljivi (?).
Ne bi rad, da zaključek vzame preveč prostora na tirih, hkrati pa si želim, da bi zadeva imela zasnovo v realnem življenju.
Če se kdo spomni kakšnega primernega "štuca" se priporočam za namig.
Kar se same rampe tiče bo zadeva sedaj malce "on-hold" in se bom lotil nekaterih drugih stvari, bo pa potrebno posuti še tolčenec na teh tirih do rampe, rampo pritrditi in obdelati okolico.