Miran, hvala za nasvet. Sliši se logično in koristno. Bom vsekakor upošteval, ko mi zmanjka trenutna zaloga presejane zemlje.miranzor napisal/-a:Glede sušenja zemlje in drugih naravnih materialov namenjenih uporabi v maketarstvu naj pripomnim le še, da sušenje v pečici ni namenjeno le krajšanju časa in sušenju samemu po sebi ampak tudi sterilizaciji, kar dosežeš z višjo temperaturo in primerno dolgim časom. Žena pa ni nujno, da ve za to opravilo! Sicer pa jo poskušaš prepričati, za higiensko plat pa poskrbiš z nabavo kakšnega rabljenega ali cenenega pekača, ki ga namensko uporabljaš le ti in težava je rešena!
Moji HO moduli
Re: Moji HO moduli
Re: Moji HO moduli
Testna diorama #1
Ko sem sredi februarja letos izdeloval nakladalno rampo sem se zavedel, da se bo počasi treba lotiti pokrajine in drugih scenskih elementov na modulih. Izdelava pokrajine na zaključnem modulu mA je bil zaenkrat moj prvi in edini poskus v tem segmentu maketarstva. Čeprav so rezultati na forumu poželi nekaj pohval, se zavedam, da je še veliko prostora za izboljšave. Tehnik kako izdelati določeno zadevo je veliko, kaj pa resnično učinkuje pokažejo le izkušnje. Odločil sem se, da na modulih ne bom preveč eksprimentiral in se bom s tem namenom raje lotil izdelave manjše diorame.
Nekaj časa sem razmišljal, ali naj o izdelavi diorame odprem novo temo, a sem se na koncu odločil, da tudi to predstavim kar tukaj, saj gre primarno za nabiranje izkušenj za izdelavo modulov. Tudi časovno se aktivnosti na modulih in diorami precej prepletajo. Sledi torej nekaj objav s predstavitvijo izdelave diorame in preizkusom raznih tehnik izdelave pokrajine.
Glede izgleda in vključenih elementov na diorami sem upošteval ideje, ki jih imam v glavi za izdelavo obstoječih in bodočih modulov. Sestavil sem seznam želenih elementov:
- regionalna cesta s pločnikom
- travnik, pašnik
- vzpetine
- skale
- opuščena proga
- drevesa in grmovje
- poljska cesta/pot
- razni detajli, ki bi se v takem okolju lahko pojavili...
Na podlagi teh izhodišč sem izdelal nekaj skic in določil dimenzije in približno razporeditev elementov.
Za osnovno konstrukcijo sem uporabil nekaj stirodurja, ki je ostal od prenove. Odrezal sem primeren kos za podlago, nato pa še nekaj manjših kosov, ki bodo tvorili višje ležeče dele diorame. Manjše kose sem grobo oblikoval kar z Olfa nožem.
Eden izmed ciljev izdelave diorame je tudi ta, da v izdelavo nekoliko več vključim tudi mlajše člane družine Lepljenje stirodurja s pomočjo silikona.
Ko sem kose stirodurja sestavil v celoto, sem jih obtežil in pustil do naslednjega dne, da se je silikon posušil.
Odločil sem se, da bom glavno cesto naredil z ulivanjem mavca. Najprej sem pripravil osnovno "traso" iz debelejšega lepilnega traku.
Med dva traka sem vlil mavec in površino zgladil s pomočjo ravnila. Pri glajenju je bilo potrebno površino vzdrževati kar precej mokro, sicer svežega mavca ni bilo mogoče lepo zgladiti.
Ker je bil mavec že na mizi, sem izkoristil situacijo in končno preizkusil vlivanje skal v model, ki sem ga nabavil pred časom - Woodland Scenics Model Scenery Rock Mold - Random Rock (C1234)
Ko se je mavec posušil je sledilo odstranjevanje trakov - priložnost, da spet vključim otroke.
V naslednji fazi je že sledilo pritrjevanje skal (z mavcem), priprava terena za pločnik in izvoz na poljsko pot.
Izgled diorame po odstranjevanju maskirnih trakov za mavec.
Ko sem sredi februarja letos izdeloval nakladalno rampo sem se zavedel, da se bo počasi treba lotiti pokrajine in drugih scenskih elementov na modulih. Izdelava pokrajine na zaključnem modulu mA je bil zaenkrat moj prvi in edini poskus v tem segmentu maketarstva. Čeprav so rezultati na forumu poželi nekaj pohval, se zavedam, da je še veliko prostora za izboljšave. Tehnik kako izdelati določeno zadevo je veliko, kaj pa resnično učinkuje pokažejo le izkušnje. Odločil sem se, da na modulih ne bom preveč eksprimentiral in se bom s tem namenom raje lotil izdelave manjše diorame.
Nekaj časa sem razmišljal, ali naj o izdelavi diorame odprem novo temo, a sem se na koncu odločil, da tudi to predstavim kar tukaj, saj gre primarno za nabiranje izkušenj za izdelavo modulov. Tudi časovno se aktivnosti na modulih in diorami precej prepletajo. Sledi torej nekaj objav s predstavitvijo izdelave diorame in preizkusom raznih tehnik izdelave pokrajine.
Glede izgleda in vključenih elementov na diorami sem upošteval ideje, ki jih imam v glavi za izdelavo obstoječih in bodočih modulov. Sestavil sem seznam želenih elementov:
- regionalna cesta s pločnikom
- travnik, pašnik
- vzpetine
- skale
- opuščena proga
- drevesa in grmovje
- poljska cesta/pot
- razni detajli, ki bi se v takem okolju lahko pojavili...
Na podlagi teh izhodišč sem izdelal nekaj skic in določil dimenzije in približno razporeditev elementov.
Za osnovno konstrukcijo sem uporabil nekaj stirodurja, ki je ostal od prenove. Odrezal sem primeren kos za podlago, nato pa še nekaj manjših kosov, ki bodo tvorili višje ležeče dele diorame. Manjše kose sem grobo oblikoval kar z Olfa nožem.
Eden izmed ciljev izdelave diorame je tudi ta, da v izdelavo nekoliko več vključim tudi mlajše člane družine Lepljenje stirodurja s pomočjo silikona.
Ko sem kose stirodurja sestavil v celoto, sem jih obtežil in pustil do naslednjega dne, da se je silikon posušil.
Odločil sem se, da bom glavno cesto naredil z ulivanjem mavca. Najprej sem pripravil osnovno "traso" iz debelejšega lepilnega traku.
Med dva traka sem vlil mavec in površino zgladil s pomočjo ravnila. Pri glajenju je bilo potrebno površino vzdrževati kar precej mokro, sicer svežega mavca ni bilo mogoče lepo zgladiti.
Ker je bil mavec že na mizi, sem izkoristil situacijo in končno preizkusil vlivanje skal v model, ki sem ga nabavil pred časom - Woodland Scenics Model Scenery Rock Mold - Random Rock (C1234)
Ko se je mavec posušil je sledilo odstranjevanje trakov - priložnost, da spet vključim otroke.
V naslednji fazi je že sledilo pritrjevanje skal (z mavcem), priprava terena za pločnik in izvoz na poljsko pot.
Izgled diorame po odstranjevanju maskirnih trakov za mavec.
Re: Moji HO moduli
Se že veselim nadaljevanja!!
Jaz za izdelavo ceste (pri meni je še ni prav veliko) raje uporabim jubolin kit, ki mi je ostal od kitanja sten, se lepše dela z jubolinom, kot pa z mavcem in ni potrebno nič hitet, je pa res da je potrebno počakat najmanj do naslednjega dne z nadalnim delom na cesti, se pa da po suhen lepo na roke vgravirat razpoke in jaške, ne kruši se kot mavec, samo za jaške imaš ti boljšo rešitev . Sem pa tudi z das maso poizkusil in dobil zanimive rezultate, cesta je bila podobna našim v realnosti "preveč razpok"
Jaz za izdelavo ceste (pri meni je še ni prav veliko) raje uporabim jubolin kit, ki mi je ostal od kitanja sten, se lepše dela z jubolinom, kot pa z mavcem in ni potrebno nič hitet, je pa res da je potrebno počakat najmanj do naslednjega dne z nadalnim delom na cesti, se pa da po suhen lepo na roke vgravirat razpoke in jaške, ne kruši se kot mavec, samo za jaške imaš ti boljšo rešitev . Sem pa tudi z das maso poizkusil in dobil zanimive rezultate, cesta je bila podobna našim v realnosti "preveč razpok"
Re: Moji HO moduli
Yyure, mislim, da je bila to moja prva in zadnja cesta izdelana z mavcem, saj se mi zadeva ni preveč dobro obnesla. Več o tem v eni izmed prihodnjih objav na temo diorame... Jubolin se sliši kot zanimiva alternativa, čeprav sem jaz razmišljal, da bi v prihodnje cesto izdelal kar iz Forex-a.yyure napisal/-a:Jaz za izdelavo ceste (pri meni je še ni prav veliko) raje uporabim jubolin kit, ki mi je ostal od kitanja sten, se lepše dela z jubolinom, kot pa z mavcem in ni potrebno nič hitet, je pa res da je potrebno počakat najmanj do naslednjega dne z nadalnim delom na cesti, se pa da po suhen lepo na roke vgravirat razpoke in jaške, ne kruši se kot mavec, samo za jaške imaš ti boljšo rešitev . Sem pa tudi z das maso poizkusil in dobil zanimive rezultate, cesta je bila podobna našim v realnosti "preveč razpok"
Re: Moji HO moduli
Testna diorama #2
Za izdelavo terena sem preizkusil že kar nekaj možnosti: mavčni trakovi, stirodur in časopisni papir namočen v lepilo. V objavah na spletu sem se navdušil nad uporabo lahkega mavca s komercialnim imenom "Scuptamold". Ker tega izdelka ni mogoče dobiti pri nas (ali pa samo jaz ne vem zanj), sem iskal recept kako bi zadevo izdelal sam. Poskusil sem z mešanico razmočenega toaletnega papirja, lepila za les in mavca. Ker se mi je zadeva obnesla, sem na tak način obdelal tudi okolico nakladalne rampe na M1 (predstavljeno pred kratkim).
Priprava domačega "Scuptamolda":
- zgoraj levo: toaletni papir natrgan na koščke - spet sta na pomoč priskočila otroka
- zgoraj desno: toaletni papir se namaka v vodi, da nastane kaša
- spodaj levo: toaletni papir z roko vzamem iz vode in ga nekoliko ožamem, še vedno je precej moker
- spodaj desno: moker toaletni papir obilno prelijem z lepilom za les
Na koncu sem dodal še eno zvrhano žlico modelarskega mavca in vse skupaj dobro premešal. Masa je tako pripravljena za nanos na grobo pripravljen teren. Čas nanašanja in oblikovanja je cca. 10-15 minut, nato se mavec preveč strdi, zato sem maso mešal v manjših količinah in jo sproti nanašal.
Prvi poskusni nanos mase na hrib in v okolico skal iz mavca. Maso sem nanašal kar s plastično žličko, na koncu pa sem jo zgladil z mokrimi prsti.
Priprave na montažo proge. Ker proga ne bo vozna sem uporabil kar dve stari ravno Mehano tirnici.
Podlago - tirno gredo - iz 5mm plute sem zalepil s silikonom, ki se je dobro obnesel tudi pri lepljenju stirodurja.
Obtežitev podlage tira, da se silikon posuši.
Obdelava terena v okolici tira z domačim "Scuptamoldom".
Vlivanje poljske poti, pločnikov in kolesarske steze. Odločil sem se, da se bo pločnik na desni držal cestišča, na levi strani pa bo nekoliko odmaknjen od ceste in bo vmes še manjša zelenica.
mavec za pločnik in kolesarsko stezo je bilo potrebno še površinsko zbrusiti.
Na drugi strani ceste sem teren nekoliko poglobil (izrezal sem manjšo luknjo v stirodur) in tako dobil malenkost nižji teren. Celotno površino sem na koncu prekril z maso.
Čas sušenja domačega Scuptamolda je vsaj 2 dneva, saj se papir dobro napije z vodo.
Za izdelavo terena sem preizkusil že kar nekaj možnosti: mavčni trakovi, stirodur in časopisni papir namočen v lepilo. V objavah na spletu sem se navdušil nad uporabo lahkega mavca s komercialnim imenom "Scuptamold". Ker tega izdelka ni mogoče dobiti pri nas (ali pa samo jaz ne vem zanj), sem iskal recept kako bi zadevo izdelal sam. Poskusil sem z mešanico razmočenega toaletnega papirja, lepila za les in mavca. Ker se mi je zadeva obnesla, sem na tak način obdelal tudi okolico nakladalne rampe na M1 (predstavljeno pred kratkim).
Priprava domačega "Scuptamolda":
- zgoraj levo: toaletni papir natrgan na koščke - spet sta na pomoč priskočila otroka
- zgoraj desno: toaletni papir se namaka v vodi, da nastane kaša
- spodaj levo: toaletni papir z roko vzamem iz vode in ga nekoliko ožamem, še vedno je precej moker
- spodaj desno: moker toaletni papir obilno prelijem z lepilom za les
Na koncu sem dodal še eno zvrhano žlico modelarskega mavca in vse skupaj dobro premešal. Masa je tako pripravljena za nanos na grobo pripravljen teren. Čas nanašanja in oblikovanja je cca. 10-15 minut, nato se mavec preveč strdi, zato sem maso mešal v manjših količinah in jo sproti nanašal.
Prvi poskusni nanos mase na hrib in v okolico skal iz mavca. Maso sem nanašal kar s plastično žličko, na koncu pa sem jo zgladil z mokrimi prsti.
Priprave na montažo proge. Ker proga ne bo vozna sem uporabil kar dve stari ravno Mehano tirnici.
Podlago - tirno gredo - iz 5mm plute sem zalepil s silikonom, ki se je dobro obnesel tudi pri lepljenju stirodurja.
Obtežitev podlage tira, da se silikon posuši.
Obdelava terena v okolici tira z domačim "Scuptamoldom".
Vlivanje poljske poti, pločnikov in kolesarske steze. Odločil sem se, da se bo pločnik na desni držal cestišča, na levi strani pa bo nekoliko odmaknjen od ceste in bo vmes še manjša zelenica.
mavec za pločnik in kolesarsko stezo je bilo potrebno še površinsko zbrusiti.
Na drugi strani ceste sem teren nekoliko poglobil (izrezal sem manjšo luknjo v stirodur) in tako dobil malenkost nižji teren. Celotno površino sem na koncu prekril z maso.
Čas sušenja domačega Scuptamolda je vsaj 2 dneva, saj se papir dobro napije z vodo.
Re: Moji HO moduli
Testna diorama #3
Dela ni diorami sem nadaljeval s prekrivanjem terena.
Podlago za tir sem prebarval s sivo barvo.
Nato sem se lotil barvanja terena. Za osnovo sem pri prvem poskusu uporabil kar čisto barvo RAL 8001.
Ker se mi je barva zdela primerna tudi za barvanje skale, sem jo močno razredčil z vodo in na nekaj točkah nanesel na odlitek iz mavca.
Sledilo je prekrivanje skale s črnim washem - močno razredčeno črno akrilno barvo.
Za konec sem skalo obdelal še z belim "suhim čopičem". Glede na to, da je bil to moj prvi poskus barvanja skale sem bil z rezultatom kar zadovoljen, a mogoče so barve vseeno malce preveč intenzivne (fotografija sicer malce laže in lahko bi rekel, da skala v živo izgleda za odtenek bolje)
Sledil je prvi poskus nanosa zemlje na podlago. Okolico sem zaščitil, podlago pa namazal z razredčenim lepilom za les.
Za prvi poskus sem fino presejano zemljo (skozi najlonsko nogavico) zmešal z svetlo peščeno fugirno maso v razmerju 50:50.
Posip sem nanesel skozi nogavico. S pršiko sem površino še dodatno zmočil z mehko vodo in s pomočjo pipete previdno zalil z razredčenim lepilom za les.
Že med nanosom barve podlage na prvem delu sem ugotovil, da je RAL 8001 preveč močna in svetla barva, zato sem si pripravil novo mešanico. Isti barvi sem dodal nekoliko črne in bele, ter tako dobil barvo, ki je bolje ustrezala za ponazoritev zemlje. V ozadju se že vidi posušeno zemljo, ki pa se mi je zdela presvetla. Delež fugirne mase je bil (za moj okus) prevelik.
Dela ni diorami sem nadaljeval s prekrivanjem terena.
Podlago za tir sem prebarval s sivo barvo.
Nato sem se lotil barvanja terena. Za osnovo sem pri prvem poskusu uporabil kar čisto barvo RAL 8001.
Ker se mi je barva zdela primerna tudi za barvanje skale, sem jo močno razredčil z vodo in na nekaj točkah nanesel na odlitek iz mavca.
Sledilo je prekrivanje skale s črnim washem - močno razredčeno črno akrilno barvo.
Za konec sem skalo obdelal še z belim "suhim čopičem". Glede na to, da je bil to moj prvi poskus barvanja skale sem bil z rezultatom kar zadovoljen, a mogoče so barve vseeno malce preveč intenzivne (fotografija sicer malce laže in lahko bi rekel, da skala v živo izgleda za odtenek bolje)
Sledil je prvi poskus nanosa zemlje na podlago. Okolico sem zaščitil, podlago pa namazal z razredčenim lepilom za les.
Za prvi poskus sem fino presejano zemljo (skozi najlonsko nogavico) zmešal z svetlo peščeno fugirno maso v razmerju 50:50.
Posip sem nanesel skozi nogavico. S pršiko sem površino še dodatno zmočil z mehko vodo in s pomočjo pipete previdno zalil z razredčenim lepilom za les.
Že med nanosom barve podlage na prvem delu sem ugotovil, da je RAL 8001 preveč močna in svetla barva, zato sem si pripravil novo mešanico. Isti barvi sem dodal nekoliko črne in bele, ter tako dobil barvo, ki je bolje ustrezala za ponazoritev zemlje. V ozadju se že vidi posušeno zemljo, ki pa se mi je zdela presvetla. Delež fugirne mase je bil (za moj okus) prevelik.
Re: Moji HO moduli
Testna diorama #4
Pogled na nanos zemlje, ko se je lepilo posušilo. Meni se je zdelo, da je bilo videti skoraj samo fugirno maso, poleg tega sem imel občutek, da je teksture premalo.
Površino desno od ceste sem pobarval s temnejšo barvo in tako pripravil teren za nove poskuse posipanja zemlje.
Ker sem imel občutek, da je bila prva skala pobarvana nekoliko preveč izrazito, sem na drugi strani uporabil še bolj razredčene barve (na fotografiji manjka še nanos belega "suhega čopiča"). Vseeno sem imel na koncu občutek, da mi je prva skala bolje uspela.
V mešanico zemlje in fugirne mase sem dodal večji delež zemlje in ponovno poskusil.
Pogled na modul po štirih poskusih nanosa zemlje:
1: zemlja : fugirna masa 50:50
2: zemlja : fugirna masa 70:30 - še vedno preveč svetlo
3: sama zemlja - pretemno
4: zemlja : fugirna masa 90:10 - ravno prav
V primeru 1 sem posip nanašal skozi nogavico, v primerih 2-4 sem nanašal posip skozi sito. Ugotovil sem tudi, da se rezultat razlikuje od načina nanosa. Če sem sito samo tresel sem dobil boljše rezultate, kot če sem z žličko mešal posip v situ.
Med sušenjem terena sem pripravil teren v okolici skal na drugi strani.
Ko sem našel primerno mešanico in postopek sem se lotil ponovnega prekrivanja večjih površin. Vseeno sem delal v relativno majhnih odsekih.
Ko sem končal s posipom zemlje na tem področju sem na zemljo začasno postavil nekaj šopov iz statične trave.
Pogled na nanos zemlje, ko se je lepilo posušilo. Meni se je zdelo, da je bilo videti skoraj samo fugirno maso, poleg tega sem imel občutek, da je teksture premalo.
Površino desno od ceste sem pobarval s temnejšo barvo in tako pripravil teren za nove poskuse posipanja zemlje.
Ker sem imel občutek, da je bila prva skala pobarvana nekoliko preveč izrazito, sem na drugi strani uporabil še bolj razredčene barve (na fotografiji manjka še nanos belega "suhega čopiča"). Vseeno sem imel na koncu občutek, da mi je prva skala bolje uspela.
V mešanico zemlje in fugirne mase sem dodal večji delež zemlje in ponovno poskusil.
Pogled na modul po štirih poskusih nanosa zemlje:
1: zemlja : fugirna masa 50:50
2: zemlja : fugirna masa 70:30 - še vedno preveč svetlo
3: sama zemlja - pretemno
4: zemlja : fugirna masa 90:10 - ravno prav
V primeru 1 sem posip nanašal skozi nogavico, v primerih 2-4 sem nanašal posip skozi sito. Ugotovil sem tudi, da se rezultat razlikuje od načina nanosa. Če sem sito samo tresel sem dobil boljše rezultate, kot če sem z žličko mešal posip v situ.
Med sušenjem terena sem pripravil teren v okolici skal na drugi strani.
Ko sem našel primerno mešanico in postopek sem se lotil ponovnega prekrivanja večjih površin. Vseeno sem delal v relativno majhnih odsekih.
Ko sem končal s posipom zemlje na tem področju sem na zemljo začasno postavil nekaj šopov iz statične trave.
Re: Moji HO moduli
Testna diorama #5
Dela na diorami so se nadaljevala z barvanjem cest in pločnikov. Akrilno barvo sem zmešal sam, za osnovo vzel RAL 7001, ki sem ji po kapljicah dodajal črno barvo.
Tudi poljsko pot sem prekril kar s sivo barvo, saj sem si zamislil, da bi bila prekrita delno s peskom in delno z zemljo.
Za drugi nanos barve na vozišču sem izbral za odtenek svetlejšo sivo, kar naj bi simuliralo nekoliko starejši in bolj obrabljen asfalt.
Ostanke barve sem shranil v starih škatlicah od fotografskih filmov in jih označil, če jih bom potreboval za kakšne korekture.
Sledilo je nameščanje tira. Ta je sestavljen iz dveh Mehano ravnih tirnic, ki sem jih odrezal na primerno dolžino. Zamenjal sem tudi vmesne pragove.
Obtežitev tirov med lepljenjem. Če se pravilno spomnim, sem v tem primeru uporabil kar Neostik lepilo.
Sledilo je opremljanje vozišča z robniki. Ti so izdelani iz 1,5mm x 1,5mm palic iz stirena, ki sem jih odrezal na 12mm dolžine in z lepilom za les lepil na samo vozišče.
Robniki iz krajših elementov na križišču magistralne in poljske ceste.
Položeni robniki na eni strani ceste.
Sledilo je zapolnjevanje terena med robniki in preostalo površino z domačim "Scuptamoldom".
Celotna površina modula je prekrita in pripravljena na nadaljnjo obdelavo.
Dela na diorami so se nadaljevala z barvanjem cest in pločnikov. Akrilno barvo sem zmešal sam, za osnovo vzel RAL 7001, ki sem ji po kapljicah dodajal črno barvo.
Tudi poljsko pot sem prekril kar s sivo barvo, saj sem si zamislil, da bi bila prekrita delno s peskom in delno z zemljo.
Za drugi nanos barve na vozišču sem izbral za odtenek svetlejšo sivo, kar naj bi simuliralo nekoliko starejši in bolj obrabljen asfalt.
Ostanke barve sem shranil v starih škatlicah od fotografskih filmov in jih označil, če jih bom potreboval za kakšne korekture.
Sledilo je nameščanje tira. Ta je sestavljen iz dveh Mehano ravnih tirnic, ki sem jih odrezal na primerno dolžino. Zamenjal sem tudi vmesne pragove.
Obtežitev tirov med lepljenjem. Če se pravilno spomnim, sem v tem primeru uporabil kar Neostik lepilo.
Sledilo je opremljanje vozišča z robniki. Ti so izdelani iz 1,5mm x 1,5mm palic iz stirena, ki sem jih odrezal na 12mm dolžine in z lepilom za les lepil na samo vozišče.
Robniki iz krajših elementov na križišču magistralne in poljske ceste.
Položeni robniki na eni strani ceste.
Sledilo je zapolnjevanje terena med robniki in preostalo površino z domačim "Scuptamoldom".
Celotna površina modula je prekrita in pripravljena na nadaljnjo obdelavo.
Re: Moji HO moduli
Matej, zdravo!
Z zanimanjem prebiram tvoje prispevke in spremljam eksperimentiranje! S preizkušanjem posameznih metod je najlažje ugotoviti, kaj ti najbolj ustreza, kje se najbolj znajdeš.
Za asfaltirane cestne površine je na spletu dostopnih kar nekaj opisov, ki se jih splača pogledat. Pomembno se mi zdi namreč, da se razbije enobarvnost površine, ker je sicer videti preveč enolična. Nekaj malega sem s tem poskušal tudi sam pri izdelavi asfaltirane površine pred vodno postajo Celje, vendar nisem bil z rezultatom preveč zadovoljen.
Nekaj zanimivih opisov iz spleta je v naslednjih povezavah:
1. Atlas Model Railroad Co. - Best materials for modeling roads
Orig.foto: http://i33.photobucket.com/albums/d57/S ... CT0148.jpg
2. Modeling Asphalt roads _ Model Railroad Hobbyist magazine
Orig.foto: http://i1089.photobucket.com/albums/i34 ... a3a39b.jpg
3. Paved Roads _ Model Railroad Hobbyist magazine
Morda poskusiš kaj od tega, morda pa vsakega nekaj.
Veliko užitka ob tem še naprej!
Z zanimanjem prebiram tvoje prispevke in spremljam eksperimentiranje! S preizkušanjem posameznih metod je najlažje ugotoviti, kaj ti najbolj ustreza, kje se najbolj znajdeš.
Za asfaltirane cestne površine je na spletu dostopnih kar nekaj opisov, ki se jih splača pogledat. Pomembno se mi zdi namreč, da se razbije enobarvnost površine, ker je sicer videti preveč enolična. Nekaj malega sem s tem poskušal tudi sam pri izdelavi asfaltirane površine pred vodno postajo Celje, vendar nisem bil z rezultatom preveč zadovoljen.
Nekaj zanimivih opisov iz spleta je v naslednjih povezavah:
1. Atlas Model Railroad Co. - Best materials for modeling roads
Orig.foto: http://i33.photobucket.com/albums/d57/S ... CT0148.jpg
2. Modeling Asphalt roads _ Model Railroad Hobbyist magazine
Orig.foto: http://i1089.photobucket.com/albums/i34 ... a3a39b.jpg
3. Paved Roads _ Model Railroad Hobbyist magazine
Morda poskusiš kaj od tega, morda pa vsakega nekaj.
Veliko užitka ob tem še naprej!
LP, Miran
Re: Moji HO moduli
Miran najlepša hvala za te linke. Bom vsekakor preučil pred izdelavo ceste na naslednjem modulu, saj z rezultati na poskusni diorami nisem bil zadovoljen.
Je pa res, da je bil do sedaj predstavljen le nanos osnovne barve in sem nameraval površino še dodatno obdelati, postarati... Ampak so se stvari prej zakomplicirale
Je pa res, da je bil do sedaj predstavljen le nanos osnovne barve in sem nameraval površino še dodatno obdelati, postarati... Ampak so se stvari prej zakomplicirale
Re: Moji HO moduli
Testna diorama #6
Ko je bila celotna površina diorame prekrita z "Scuptamoldom" je bilo na vrsti barvanje terena. Še posebej sem moral biti pazljiv na meji med terenom in robniki ter kolesarsko stezo.
Prebarvan celotni teren na diorami.
Prva vozila so se že zapeljala po nedokončani cesti.
Sledilo so priprave na staranje tirov.
Prva faza staranja tirov je zaključena - z airbrushem sem jih pobarval z mešanico Revell Aqua barv - enako kot na mojih modulih.
Spet je sledilo nekaj eksprimentiranja z zemljo. Tokrat sem zemljo ponovno presejal še bolj na fino.
Priprava različnih mešanic zemlje in fugirne mase.
Nanos dveh različnih mešanic po enakem postopku.
Desni nanos se mi je zdel ponovno presvetel, medtem ko je bil levi OK, vendar sem imel občutek, da je teksture premalo. Ko sedaj gledam te fotografije, mi levi način nanosa niti ne izgleda tako slabo.
Na koncu sem se vseeno odločil, da bom zemljo na celotni levi polovici diorame nanesel na enak način, kot na desni. Nanos zemlje med kolesarsko stezo in voziščem po preverjenem postopku.
Ko je bila celotna površina diorame prekrita z "Scuptamoldom" je bilo na vrsti barvanje terena. Še posebej sem moral biti pazljiv na meji med terenom in robniki ter kolesarsko stezo.
Prebarvan celotni teren na diorami.
Prva vozila so se že zapeljala po nedokončani cesti.
Sledilo so priprave na staranje tirov.
Prva faza staranja tirov je zaključena - z airbrushem sem jih pobarval z mešanico Revell Aqua barv - enako kot na mojih modulih.
Spet je sledilo nekaj eksprimentiranja z zemljo. Tokrat sem zemljo ponovno presejal še bolj na fino.
Priprava različnih mešanic zemlje in fugirne mase.
Nanos dveh različnih mešanic po enakem postopku.
Desni nanos se mi je zdel ponovno presvetel, medtem ko je bil levi OK, vendar sem imel občutek, da je teksture premalo. Ko sedaj gledam te fotografije, mi levi način nanosa niti ne izgleda tako slabo.
Na koncu sem se vseeno odločil, da bom zemljo na celotni levi polovici diorame nanesel na enak način, kot na desni. Nanos zemlje med kolesarsko stezo in voziščem po preverjenem postopku.
Re: Moji HO moduli
Testna diorama #7 - pesek in kamenje
V sklopu diorame sem poskusil tudi z lastno izdelavo kamenja in peska. Med ulivanjem mavca za ceste in pločnike sem ostanek tega vedno vlil v tanko ploščo. Ko se je strdil sem ga nalomil na manjše koščke in spravil v škatlico.
Škatlo z zdrobljenim mavcem sem zaprl in močno stresel. S tem so delci dobili bolj mehke robove.
Delce mavca sem želel ločiti po velikosti. Ker doma nisem imel primernih sit, sem se odločil, da jih sam izdelam s pomočjo 3D tiskalnika.
Tisk enega izmed štirih sit s pomočjo 3D tiskalnika iz ABS plastike.
Vsa sita so izdelana in preizkušena. Izdelana so tako, da jih lahko shranim enega v drugo - kot "Babuške".
Rezultat sejanja mavca skozi sistem sit.
Delci z oznako XL so ostali na vrhu sita z največjimi luknjami. Delce, ki so prišli skozi sito z najmanjšimi luknjami, sem najprej presejal še skozi cedilo za čaj, nato pa še skozi nogavico. Prah, ki je šel skozi nogavico sem zavrgel, kar je ostalo sem poimenoval XXS.
Sledilo je še barvanje peska in kamenja. Uporabil sem močno razredčeno črno akrilno barvo in z njo prepojil različne frakcije peska. Pri barvanju sem za pladnje uporabil kar odrezane stranice tetrapak embalaže od mleka.
Sušenje je trajalo dan ali dva, vmes sem zadevo še večkrat premešal, da se ni preveč sprijela.
Končni rezultat pripravljen za aplikacijo na dioramo.
V sklopu diorame sem poskusil tudi z lastno izdelavo kamenja in peska. Med ulivanjem mavca za ceste in pločnike sem ostanek tega vedno vlil v tanko ploščo. Ko se je strdil sem ga nalomil na manjše koščke in spravil v škatlico.
Škatlo z zdrobljenim mavcem sem zaprl in močno stresel. S tem so delci dobili bolj mehke robove.
Delce mavca sem želel ločiti po velikosti. Ker doma nisem imel primernih sit, sem se odločil, da jih sam izdelam s pomočjo 3D tiskalnika.
Tisk enega izmed štirih sit s pomočjo 3D tiskalnika iz ABS plastike.
Vsa sita so izdelana in preizkušena. Izdelana so tako, da jih lahko shranim enega v drugo - kot "Babuške".
Rezultat sejanja mavca skozi sistem sit.
Delci z oznako XL so ostali na vrhu sita z največjimi luknjami. Delce, ki so prišli skozi sito z najmanjšimi luknjami, sem najprej presejal še skozi cedilo za čaj, nato pa še skozi nogavico. Prah, ki je šel skozi nogavico sem zavrgel, kar je ostalo sem poimenoval XXS.
Sledilo je še barvanje peska in kamenja. Uporabil sem močno razredčeno črno akrilno barvo in z njo prepojil različne frakcije peska. Pri barvanju sem za pladnje uporabil kar odrezane stranice tetrapak embalaže od mleka.
Sušenje je trajalo dan ali dva, vmes sem zadevo še večkrat premešal, da se ni preveč sprijela.
Končni rezultat pripravljen za aplikacijo na dioramo.
Re: Moji HO moduli
Matej, še vedno se ne morem načuditi tvoji natančnosti ter temeljitosti. Komaj čakam da dodaš travo ter drevesa. Lep pozdrav
Re: Moji HO moduli
@NacMan: Hvala, na diorami je ravno pomlad in tudi trava že poganjaNacMan napisal/-a:Matej, še vedno se ne morem načuditi tvoji natančnosti ter temeljitosti. Komaj čakam da dodaš travo ter drevesa. Lep pozdrav
Re: Moji HO moduli
Testna diorama #8
Aktivnosti so se nadaljevali s prekrivanjem preostale polovice diorame z zemljo. Uporabil sem preverjen recept.
Del diorame, ki ga nisem obdeloval, sem poskusil čim bolj zaščititi.
Zadnji je na vrsto prišel hrib na levi strani ceste.
Pločnik ob cesti je dobil robnik iz stirena.
Začetek poljske poti je bil mišljen peščen, nadaljevanje pa bolj prekrito z zemljo... tudi barvno sem podlago uskladil s tem planom.
Čeprav cesta še nima uporabnega dovoljenja, so se prvi sprehajalci že sprehodili ob njej.
Del poljske ceste sem prekril z najbolj drobno mešanico zemlje - presejano skozi nogavico.
Na prehodu med regionalno in poljsko cesto sem posul drobni pesek domače izdelave.
Prehod med peskom in zemljo sem poskusil nekoliko zgladiti. Po sredini in ob strani poljske poti sem posul nekoliko bolj grobo zemljo.
Posipe sem, kot običajno, fiksiral z razredčenim lepilom za les. Takoj, ko se je podlaga posušila se je že pripeljala mestna gospoda z Audijem in preizkusila poljsko pot.
Aktivnosti so se nadaljevali s prekrivanjem preostale polovice diorame z zemljo. Uporabil sem preverjen recept.
Del diorame, ki ga nisem obdeloval, sem poskusil čim bolj zaščititi.
Zadnji je na vrsto prišel hrib na levi strani ceste.
Pločnik ob cesti je dobil robnik iz stirena.
Začetek poljske poti je bil mišljen peščen, nadaljevanje pa bolj prekrito z zemljo... tudi barvno sem podlago uskladil s tem planom.
Čeprav cesta še nima uporabnega dovoljenja, so se prvi sprehajalci že sprehodili ob njej.
Del poljske ceste sem prekril z najbolj drobno mešanico zemlje - presejano skozi nogavico.
Na prehodu med regionalno in poljsko cesto sem posul drobni pesek domače izdelave.
Prehod med peskom in zemljo sem poskusil nekoliko zgladiti. Po sredini in ob strani poljske poti sem posul nekoliko bolj grobo zemljo.
Posipe sem, kot običajno, fiksiral z razredčenim lepilom za les. Takoj, ko se je podlaga posušila se je že pripeljala mestna gospoda z Audijem in preizkusila poljsko pot.