Re: Moji HO moduli
Objavljeno: 10.03.2017, 10:06
Kabliranje modula M2 (1/2)
Sprva sem se po zaključenem testiranju modulov nameraval lotiti avtomatizacije kretnic na M3, vendar sem se odločil, da bom vseeno prej uredil napajanje tirov na modulu M2.
Modul M2 je za potrebe testiranja služil kot prehodni modul (samo tir 4 je bil v uporabi) in tudi instalacije na spodnji strani so bile začasno prilagojene tem potrebam. Še pred tem sem modul uporabljal za testiranje (podaljšek) modula M1, tako da je na modulu že bila narejena polovica povezav na tire, ki so bile zaključene na vrstnih sponkah in povezovalnih konektorjih samo na eni strani.
Ker sem modul med delom obračal je včasih iz fotografij težko razvidno za katero stran modula gre. Na fotografije pri tej objavi sem zato dodal napis, ali gre za stran modula, ki naj bi bila postavljena proti modulu M1 ali M3.
Najprej sem odprl vse instalacijske kanale in odstranil vse začasne kable in konektorje. Med prvotnim kabliranjem na tej polovici modula, sem večino žic pustil nekaj daljših, prav z namenom lažje izvedbe končnega kabliranja.
Kmalu sem ugotovil, da bo količina kablov po sredini modula večja, kot sem prvotno predvidel, zato je bilo potrebno zamenjati obstoječi instalacijski kanal z večjim.
Odločil sem se, da bodo napajalni kabli na vsak tir pritrjeni na dveh mestih, saj bi taka izvedba morala zagotoviti dovolj kakovosten vir napajanja. Enako kot na drugih modulih sem uporabil mehko instalacijsko žico 1,5mm2. Po že ustaljeni metodi sem se lotil priklopa kablov na tire in najprej izvrtal luknje fi 2mm med pragovi.
Na mestu lotanja sem tire najprej očistil z žično ščetko.
Iz priklopnih kablov sem odstranil cca. 25mm izolacije in konce polotal.
Pripravil sem tudi dodatne manjše instalacijske kanale za urejanje kablov na tem delu modula.
Skozi izvrtane luknje sem potisnil konce žice, jih na polotanem mestu malenkost ukrivil in zalotal na tir.
Zamislil sem si, da je vsaka žica najprej pritrjena na vrstno sponko na eni strani modula, nato gre do tirov na prvi polovici modula, se nadaljuje do druge polovice modula, kjer je spet priključena na tir in nato še na drugi polovici na vrstno sponko. Za izvedbo take povezavo je bilo potrebno vsako žico 2x razcepiti. Na modulu M1 sem podobno zadevo izvedel kar z vrstno sponko, a mi stvar ni bila všeč, saj je to zavzelo preveč prostora v instalacijskih kanalih. Odločil sem se, da bom žice na teh mestih lotal skupaj. Najprej sem previdno odstranil izolacijo na cca. 1cm dolžine in na to mesto ovil drugo žico.
Spoj sem nato zalotal.
Sprva sem se po zaključenem testiranju modulov nameraval lotiti avtomatizacije kretnic na M3, vendar sem se odločil, da bom vseeno prej uredil napajanje tirov na modulu M2.
Modul M2 je za potrebe testiranja služil kot prehodni modul (samo tir 4 je bil v uporabi) in tudi instalacije na spodnji strani so bile začasno prilagojene tem potrebam. Še pred tem sem modul uporabljal za testiranje (podaljšek) modula M1, tako da je na modulu že bila narejena polovica povezav na tire, ki so bile zaključene na vrstnih sponkah in povezovalnih konektorjih samo na eni strani.
Ker sem modul med delom obračal je včasih iz fotografij težko razvidno za katero stran modula gre. Na fotografije pri tej objavi sem zato dodal napis, ali gre za stran modula, ki naj bi bila postavljena proti modulu M1 ali M3.
Najprej sem odprl vse instalacijske kanale in odstranil vse začasne kable in konektorje. Med prvotnim kabliranjem na tej polovici modula, sem večino žic pustil nekaj daljših, prav z namenom lažje izvedbe končnega kabliranja.
Kmalu sem ugotovil, da bo količina kablov po sredini modula večja, kot sem prvotno predvidel, zato je bilo potrebno zamenjati obstoječi instalacijski kanal z večjim.
Odločil sem se, da bodo napajalni kabli na vsak tir pritrjeni na dveh mestih, saj bi taka izvedba morala zagotoviti dovolj kakovosten vir napajanja. Enako kot na drugih modulih sem uporabil mehko instalacijsko žico 1,5mm2. Po že ustaljeni metodi sem se lotil priklopa kablov na tire in najprej izvrtal luknje fi 2mm med pragovi.
Na mestu lotanja sem tire najprej očistil z žično ščetko.
Iz priklopnih kablov sem odstranil cca. 25mm izolacije in konce polotal.
Pripravil sem tudi dodatne manjše instalacijske kanale za urejanje kablov na tem delu modula.
Skozi izvrtane luknje sem potisnil konce žice, jih na polotanem mestu malenkost ukrivil in zalotal na tir.
Zamislil sem si, da je vsaka žica najprej pritrjena na vrstno sponko na eni strani modula, nato gre do tirov na prvi polovici modula, se nadaljuje do druge polovice modula, kjer je spet priključena na tir in nato še na drugi polovici na vrstno sponko. Za izvedbo take povezavo je bilo potrebno vsako žico 2x razcepiti. Na modulu M1 sem podobno zadevo izvedel kar z vrstno sponko, a mi stvar ni bila všeč, saj je to zavzelo preveč prostora v instalacijskih kanalih. Odločil sem se, da bom žice na teh mestih lotal skupaj. Najprej sem previdno odstranil izolacijo na cca. 1cm dolžine in na to mesto ovil drugo žico.
Spoj sem nato zalotal.