Nadgradnja obstoječe makete

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 20.03.2016, 18:50

Zdravo!

Po 16 letih premora je bil že čas, da se lotim nagradnje makete. Za začetek sem naredil par detajlov in sicer:

Predelava Viessmannovih zapornic

- kompletna predelava Viessmanovih zapornic in vgradnja servomehanizmov namesto elektromagnetnega pogona,
- prestavitev pogonskega kolesa s ketno na notranjo stran ramp na enem sklopu,
- posnetek zvonenja in sinhronizacija z zapornicami vklučno z predzvonenjem. Zvonec sem posnel v železniškem muzeju in posnetek naložil na sound controller,
- izdelava novih ramp ustreznih dimenzij,
Manjka še tabla pazi na vlak, prometni znaki in par detajlov.

Slika

Slika

Slika


Predelava ROCO OBB 93 v JŽ 53 (v teku)

- vgradnja zvočnega dekoderja, zvočnika in dimnega generatorja. Dimni generator sem nastavil na 3 režime delovanja (standby, speljevanje, vožnja)
- vgradnja JŽ dinama,
- izdelava novega dimnika iz medenine in izdelava izvrtine v frem (hvala Uroš) ,
- izdelava nadgradnje in zapolnitev s premogom,
- barvanje in patiniranje (v delu),
- napisne tablice - čakajo na montažo,
- izdelava nalepk.
Zvoki so posneti iz še žive avstrijske 93-tke sicer z giesel ejektorjem ampak vseeno.
Posnete so originalne piščalke, izpihovalne pipice, dinamo, zvok parnega stroja, izpuh črpalke itd. - obdelano ter naloženo na dekoder.

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 20.03.2016, 18:57

Izdelava jeseniškega vodnega stolpa (v teku)

- Izdelano from scratch spodnji del iz stirena 1mm in nadgradnja lesene konstrukcije in lipovega lesa in furnirja po originalni sliki. Streha je iz brusnega papirja.
Manjkajo še nadstrešek pri vhodu, luč, končna izdelava fasade in patiniranje.

Slika

Slika

Slika

Slika



Izdelava lesenih kandelabrov z lučmi from scratch

testno sem izdelal en primerek
- izdelava lesenega kandelabra;
- izdelava rondelice (senčnik za luči) iz medenine
- vgradnja led diode 1mm x 0,5 mm
- povezovalni kabli 0,2 mm
V teku je izdelava 20 kandelabrov z lučmi. Kabli bodo napeljani različno. Eni bodo napeljani po stebru do razdelilne omarice z varovalkami in nato v tla, drugi bodo imeli napeljavo povezano na izolatorje na kandelabrih.


Slika

Slika




Vgradnja zvoka v cerkev
Ker je na maketi tudi cerkev se spodobi, da zvoni.
Posnel sem originalno zvonenje in zvok naložil na sound contoller.
Zvočnik je vgrajen v turn.


Slika


Kako pa vse skupaj izgleda, si lahko ogledate na spodnji povezavi.


Povezava na video


Napredke na maketi bom objavljal, ko bo kaj novega. Na obstoječem delu makete pokrajine še ne morem dokončat zaradi dostopnosti in dokler nimam izdelanih večine detajlov, ki jih moram postaviti v notranjost.makete (kandelabri z žicami in lučmi. Predvsem manka pogozditev. Manjka še celotna cestna (prometni znaki) in železniška signalizacija iz omenjenga obdobja (epoha III -IV). Trenutno je v izdelavi tudi prehodni modul med maketo in novim modulom z okretnico in šupami. Izvedena je rekonstrukcija postajnih tirov na prehodu med novimi moduli in obstoječo maketo. V izdelavi so še leseni kandelabri za telegraf ob progi cca. 40 kosov. Vsi kandelabri bodo imeli napeljane tudi žice.

LP Dušan

mjhuligan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 69
Pridružen: 08.12.2012, 11:31

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a mjhuligan » 21.03.2016, 7:56

Zdravo!
Tud sam imam pripravljeno obb 93 za predelavo in me zanima kateri dimni generator si uporabil.
Lp Marko
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 452
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a miranzor » 21.03.2016, 11:58

Zdravo, Dušan!

Dolgo nič, potem pa naenkrat poplava. :D :D
Veseli me, da si opravil vse te nadgradnje in čestitke! Dela in truda je bilo prav gotovo veliko!
53-ka je videti in slišati odlično. :D Moji še čakata na take in podobne posege.
Najbolj so mi všeč zapornice vključno z zvokom, seveda pa tudi cerkvica. Predvsem pri zapornicah se priporočam za morebitni opis predelave in vključitev zvoka. Ali si morda tukaj uporabil tiste komponente iz glasbenih voščilnic?
Prav tako odlični so leseni drogovi s cestnimi svetilkami. Zanima me, kje si nabavil 1mm LED in ali so toplo bele.

:thumbupr :thumbupr
LP, Miran
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 21.03.2016, 16:33

mjhuligan napisal/-a:Zdravo!
Tud sam imam pripravljeno obb 93 za predelavo in me zanima kateri dimni generator si uporabil.
Lp Marko


Zdravo!

Vgradil sem Seuthe št. 23

LP Dušan
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 21.03.2016, 17:45

miranzor napisal/-a:Zdravo, Dušan!

Dolgo nič, potem pa naenkrat poplava. :D :D
Veseli me, da si opravil vse te nadgradnje in čestitke! Dela in truda je bilo prav gotovo veliko!
53-ka je videti in slišati odlično. :D Moji še čakata na take in podobne posege.
Najbolj so mi všeč zapornice vključno z zvokom, seveda pa tudi cerkvica. Predvsem pri zapornicah se priporočam za morebitni opis predelave in vključitev zvoka. Ali si morda tukaj uporabil tiste komponente iz glasbenih voščilnic?
Prav tako odlični so leseni drogovi s cestnimi svetilkami. Zanima me, kje si nabavil 1mm LED in ali so toplo bele.

:thumbupr :thumbupr


Zdravo Miran!
Me veseli, da ti je nadgradnja všeč. Pri zapornicah je bilo kar precej dela. Obstoječih s pogoni se praktično ne splača predelovat, ker gre razen ogrodja zapornic vse stran. Predvsem je neustrezen sedanji dvižni mehanizem. Je absolutno preveč tog. Sem imel precej težav preden sem ugotovil, kje je problem. Namreč na servo motorje sem vezal dvižni drog s standardnim priključkom na ročici. Zadeva je popolnoma neuporabna. Zapornice so trzale kot kakšen histerični konj. Menjal sem servomotorje z enimi pregrešno dragimi digitalnimi (60eur/kos). Zadeva je bila še slabša, servoti so pa cvilili kot zaklano prase. Pa nobene obremenitve. Sploh mi ni bilo jasno, zakaj se tako obnašajo. Spraševal sem vse žive ljudi, ki se spoznajo na servo krmiljenje in ni bilo nobenemu nič jasno. Sploh pri nizkih hitrostih zadeve ni bilo mogoče gledat. Ugotovil sem, da je eden izmed problemov togost ročice in pa seveda spojka med dvižno ročico in servoročico, ki se mora premikat skladno s položajem servo ročice. Ne glede na to, da je bila spojka gibljiva, je bila za tovrstno operacijo še vedno absolutno premalo fleksibilna in je pri spremembi kota povzročala težave. Problem sem rešil s primitivno varianto na poteg in sicer sem uporabil črni sukanec. En konec sem montiral blizu uteži na rampah, drugi konec pa sem pritrdil na ročico servomehanizma s samoreznim vijakom za tire. S tem sem dosegel še to, da lahko s finim justiranjem določim točko dviga zapornice, ker se cvirn navije okoli navoja vijaka. Same zapornice so iz medeninaste cevke ustreznega premera v katere sem za utež dodal spajkalno žico. Efekt si pa videl. Za generiranje zvoka sem uporabil programabilni sound controller. Sicer ne ravno tiste za voščilnice, temveč tiste, ki se vgrajujejo v igrače, ker imajo več spomina. Za krmiljenje servotov je pa potrebno imeti še ustrezno elektroniko. Če boš uporabil isto kot jaz, je potrebno poznavanje programiranja.
LED diode sem nabavil na E-bayu. So warm white. Imajo že naspajkane licne. Dobiš jih z izolacijo ali brez. Žal se zaenkrat ne dobi (ali pa jih jaz nisem našel) golden white ledic teh dimenzij, pri katerih bi bila svetloba še bolj podobna svetlobi na žarilno nitko.
Upam, da se srečamo na bolšjaku pa se bomo bolj detaljno posvetili problemu. Je bil pa najtežji zalogaj programiranje 53-ke, zlasti sestava in sinhronizacija zvoka. Samo zvok parnega stroja je sestavljen iz 80 zvočnih datotek!

LP Duško
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 452
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a miranzor » 21.03.2016, 19:13

Hvala za odgovor in opis!

Sam imam še nesestavljene Viessmannove zapornice, ki čakajo na montažo in seveda tudi na ustrezen pogon. Namesto servo motorja sem malo razmišljal o koračnem motorju iz DVD predvajalnika, ki je zelo majhen in naj bi imel menda tudi bolj umirjen tek v primerjavi s servo motorjem. To seveda ne govorim iz izkušenj ampak bolj iz do sedaj prebranega/slišanega. Krmiljenje tega koračnega motorja pa je zame tudi še neznanka. Dobrodošel mi je podatek glede droga zapornice, čeprav sem sam razmišljal o polni medeninasti palici, ki bi jo proti koncu nekoliko pobrusil, da bi bila oblika bolj realistična. Sicer pa... do realizacije bo preteklo še nekaj vode... :D

ebi2 napisal/-a:Upam, da se srečamo na bolšjaku pa se bomo bolj detaljno posvetili problemu.

Tudi sam upam, da se srečamo in se tega že veselim! Bomo spet malo tople vode odkrivali! :D
LP, Miran
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1595
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a mmatja » 21.03.2016, 23:00

ebi2 napisal/-a:Zdravo!

Po 16 letih premora je bil že čas, da se lotim nagradnje makete. Za začetek sem naredil par detajlov in sicer:

Predelava Viessmannovih zapornic

- kompletna predelava Viessmanovih zapornic in vgradnja servomehanizmov namesto elektromagnetnega pogona,
- prestavitev pogonskega kolesa s ketno na notranjo stran ramp na enem sklopu,
- posnetek zvonenja in sinhronizacija z zapornicami vklučno z predzvonenjem. Zvonec sem posnel v železniškem muzeju in posnetek naložil na sound controller,
- izdelava novih ramp ustreznih dimenzij,

Dušan zdravo,
Mene pa zanima, katerih Viessmanovih zapornic (kataloška številka?) si se lotil predelovat? Namreč jaz sem nabavil takšne: http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html in se prav lepo počasi dvigujejo in spuščajo (podobno kot likovni signali), kajti imajo že vgrajene servo motorčke. Prav tako sem zraven nabavil še tale sound modul:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... html#besch Res pa je da vse skupaj še ni zmontirano in sound modula še nisem slišal. Upam pa, da bo le kolikor toliko realističen zvok...
Hvala za odgovor in lep pozdreav iz Lendave
Mišo
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 22.03.2016, 7:40

miranzor napisal/-a:Hvala za odgovor in opis!

Sam imam še nesestavljene Viessmannove zapornice, ki čakajo na montažo in seveda tudi na ustrezen pogon. Namesto servo motorja sem malo razmišljal o koračnem motorju iz DVD predvajalnika, ki je zelo majhen in naj bi imel menda tudi bolj umirjen tek v primerjavi s servo motorjem. To seveda ne govorim iz izkušenj ampak bolj iz do sedaj prebranega/slišanega. Krmiljenje tega koračnega motorja pa je zame tudi še neznanka. Dobrodošel mi je podatek glede droga zapornice, čeprav sem sam razmišljal o polni medeninasti palici, ki bi jo proti koncu nekoliko pobrusil, da bi bila oblika bolj realistična. Sicer pa... do realizacije bo preteklo še nekaj vode... :D

ebi2 napisal/-a:Upam, da se srečamo na bolšjaku pa se bomo bolj detaljno posvetili problemu.

Tudi sam upam, da se srečamo in se tega že veselim! Bomo spet malo tople vode odkrivali! :D



Zdravo Miran,

če boš dobro pogledal boš videl, da gredo zapornice rahlo v konus. Iz 1,4 mm proti 1,0 mm. Notranji premer cevi je 0,7 mm Je pa res, da je tole še vedno testni primerek in ne končna verzija. Kot sem uspel razbrati iz raznih slik in podatkov, ki jih imam na razpolago, je bilo vrst zapornic toliko, kot je bilo prehodov. Takšna oblika je tipična za lesene drogove. Nekatere so bile zvite kot presta.Takšen tip zapornic je bil po moji oceni v glavnem na stranskih progah. Pri kovinskih je bilo pa nešteto variant. Variante z dvema cevema, tremi cevemi. Nekatere so imele napeljan nosilni kabel, ki je ublažil upogibanje zapornice. Videl sem tudi izvedbo s pogonsko ketno na zunanji strani zapornic. Govorim seveda za zapornice brez kulise oz. "zavesic". V glavnem, še izbiram material za zapornice. Če se bom odločil za prototip lesenih, bodo lesene tudi na maketi. Premer lesenega dela zapornice je 120 mm pri pogonu, oziroma 1,39 mm v H0. V zvezi s servo motorji imamo mi ravno obraten problem kot modelarji. Kot so mi razložili, oni potrebujejo čim hitrejši odziv na spremembo komande. Pri nas je pa ravno obratno. Čim počasnejše premikanje. Ker se servo premika v korakih, se pri zelo nizkih hitrostih lahko opazi posamezne korake. Zato je potrebno kompenzirat posamezne prehode z izbiro ustreznega materiala za vodila (v mojem primeru je to običajen "cvirn").

LP Duško
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 22.03.2016, 8:00

mmatja napisal/-a:
ebi2 napisal/-a:Zdravo!

Po 16 letih premora je bil že čas, da se lotim nagradnje makete. Za začetek sem naredil par detajlov in sicer:

Predelava Viessmannovih zapornic

- kompletna predelava Viessmanovih zapornic in vgradnja servomehanizmov namesto elektromagnetnega pogona,
- prestavitev pogonskega kolesa s ketno na notranjo stran ramp na enem sklopu,
- posnetek zvonenja in sinhronizacija z zapornicami vklučno z predzvonenjem. Zvonec sem posnel v železniškem muzeju in posnetek naložil na sound controller,
- izdelava novih ramp ustreznih dimenzij,

Dušan zdravo,
Mene pa zanima, katerih Viessmanovih zapornic (kataloška številka?) si se lotil predelovat? Namreč jaz sem nabavil takšne: http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html in se prav lepo počasi dvigujejo in spuščajo (podobno kot likovni signali), kajti imajo že vgrajene servo motorčke. Prav tako sem zraven nabavil še tale sound modul:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... html#besch Res pa je da vse skupaj še ni zmontirano in sound modula še nisem slišal. Upam pa, da bo le kolikor toliko realističen zvok...
Hvala za odgovor in lep pozdreav iz Lendave
Mišo


Zdravo Mišo,
Viessman je izdeloval po isto kataloško številko 5100 več tipov zapornic, odvisno od časa izdelave. Moje so stare približno 16 let in imajo pogon isti kot ročični signali. V bistvu so polzapornice. Brez pogonov se jih dobi tudi danes v kit kompletu za cca. 15 Eur. Predelal sem tale tip zapornic. Hitrost odpiranja in predvsem zapiranja je nesprejemljiva.

https://www.youtube.com/watch?v=CQa-wa25fZw

Okoli leta 2009 (po videu sodeč) je začel z izdelavo tele verzije zapornic pod isto kataloško številko. Če boš pozorno pogledal boš opazil, da so dodali na ročico, ki dviga zapornico, dodatno vzmet. Pa tudi same zapornice so daljše (niso polzapornice).

https://www.youtube.com/watch?v=V4XvX0OV0HI


LP Duško
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 24.03.2016, 23:41

miranzor napisal/-a:Hvala za odgovor in opis!

Dobrodošel mi je podatek glede droga zapornice, čeprav sem sam razmišljal o polni medeninasti palici, ki bi jo proti koncu nekoliko pobrusil, da bi bila oblika bolj realistična. Sicer pa... do realizacije bo preteklo še nekaj vode... :D


Zdravo še enkrat

V zvezi z zapornicami bi dodal še tole. Kot sem omenil že zgoraj je očitno, da je bilo drogov toliko, kot je bilo železniških prehodov. Obstajajo tudi taki s praktično enako debelino droga na začetku in koncu. Eno sliko sem našel kar na forumu v poglavju Opuščena proga Jesenice-Planica. Tudi ta izvedba je realistična.


Vlak med vožnjo od Gozd Martuljka proti Mojstrani dne 31.3.1966
Slika


Očitno imamo pri izdelavi zapornic precej svobode.

LP Dušan
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 20.05.2016, 14:02

Po kratkem premoru nekaj nadaljevanja.

Lotil sem se predelave ROCO okretnice. Pred obdelavo je bila beda.

Slika

Najprej sem pobral iz okretnice vse detajle in izdelal "betonski" poden.

Slika

Slika

Slika


Nato je sledila patinacija ograj. Najprej sem na vse dele nanesel primer ter jih nato patiniral z washi in pigmenti.


Slika

Slika


Ograje in hišica so gor zaenkrat provizorično.

Slika

Slika

Lesen pohodni del bom nadgradil s pohodno pločevino z rastrom iz novega srebra. Trenutno izdelujem načrt mer.
Manjka še "zelenjava" na "betonu", ter kompletno patiniranje oboda okretnice in tirov.
Uporabniški avatar
ebi2
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 108
Pridružen: 17.03.2009, 10:38
Kraj: Ljubljana

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a ebi2 » 20.05.2016, 14:20

Pa še kompletna slika šajbe

Slika


V vmesnem času sem se lotil patinacije JDŽ 147 in tovornih vagonov

Slika


Slika


Slika


Slika


Slika


Še vagoni

Slika


Slika


V okretnico sem vgradil tudi zvok. Posnel sem ga v muzeju v Šiški med obračanjem okretnice.

Posnetek si lahko ogledate tukaj

Povezava na video


V ozadju se nakazujejo obrisi rotunde.

LP Duško

Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 452
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a miranzor » 20.05.2016, 20:54

Zdravo, Dušan!

Odlično si to naredil! :thumbupr =D>
Še posebej všeč mi je obračalnica, kjer je videz prav neverjeten!
Kaj si uporabil za ponazoritev betonskega dna? In kam si zmontiral zvočnik obračalnice? Zvok je odličen!
LP, Miran
kasti
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 344
Pridružen: 01.12.2008, 0:28

Re: Nadgradnja obstoječe makete

OdgovorNapisal/-a kasti » 21.05.2016, 11:55

Videl v živo sedi pet. =D>

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost