Pregrevanje motorja
Pregrevanje motorja
Ne vem kam naj to temo dam, ampak stanje je tako:
Na bolšjaku sem kupil staro rocovo N renfe Durico. Vozila je cisto super. Nato sem vrgel ven vezje in dodal DCC dekoder (Lenz silver + mini). Po obilici kratkih stikov zaradi kovinskega ohišja, mi Dura zdaj lepo vozi. Je pa en problem: iz tracnic vlece veliko vec toka kot vse ostale lokomotive, ki jih imam. Normalno N lokomotiva pri polni hitrosti vlece 100mA toka, tale Dura pa tudi do 300mA. Posledicno se motor pregreva in moram Duro vsake dva kroga ustavit na hlajenju.
Poizkusal sem ze z nastavitvami za razlicne tipe motorja (pri Lenzu je to CV50), vendar brez uspeha.
Kaj bi se lahko pomagalo?
Lp in hvala za pomoc.
Na bolšjaku sem kupil staro rocovo N renfe Durico. Vozila je cisto super. Nato sem vrgel ven vezje in dodal DCC dekoder (Lenz silver + mini). Po obilici kratkih stikov zaradi kovinskega ohišja, mi Dura zdaj lepo vozi. Je pa en problem: iz tracnic vlece veliko vec toka kot vse ostale lokomotive, ki jih imam. Normalno N lokomotiva pri polni hitrosti vlece 100mA toka, tale Dura pa tudi do 300mA. Posledicno se motor pregreva in moram Duro vsake dva kroga ustavit na hlajenju.
Poizkusal sem ze z nastavitvami za razlicne tipe motorja (pri Lenzu je to CV50), vendar brez uspeha.
Kaj bi se lahko pomagalo?
Lp in hvala za pomoc.
Re: Pregrevanje motorja
A si pred vgradnjo jo kaj vozil, se je tudi pregrevala (predvidevam, da ja)? Zelo verjetno je, da ima zobnike suhe ali pa je mast polna prahu. To pomeni čiščenje mehanike in mazanje z mastjo. Menda je Roco mast ena izmed boljših. Preveri kaj je z mehaniko, zatikanjem...
Goran
Re: Pregrevanje motorja
Pred vgradnjo sem jo vozil le toliko, da sem videl da deluje. Ni se mi zdelo da bi se pregrevala. Zobniki so bili popolnoma suhi, kar sem že popravil in se je stanje rahlo izboljšalo, vendar ne dosti.
Če mehaniko puskusim na roke, se mi zdi, da lepo teče. Prav tako se motor ne pregreva, če ga vzamem iz ohišja in ga vozim kar tako (preko digitala). Takoj ko pa ga vstavim nazaj v ohišje in sklopim z mehaniko pa spet ista zgodba.
Če mehaniko puskusim na roke, se mi zdi, da lepo teče. Prav tako se motor ne pregreva, če ga vzamem iz ohišja in ga vozim kar tako (preko digitala). Takoj ko pa ga vstavim nazaj v ohišje in sklopim z mehaniko pa spet ista zgodba.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Pregrevanje motorja
Poskusi tukaj.
Re: Pregrevanje motorja
Tam je bila debata o pregrevanju motorčkov ampak je ne najdem. Je pa koristna tale tema:
http://forum.malezeljeznice.net/index.p ... anje.4261/
http://forum.malezeljeznice.net/index.p ... anje.4261/
Goran
Re: Pregrevanje motorja
Grizeldi, po mejlu se mi je javil Shuca pa mi poslal tale link:
http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... f=9&t=5047
Torej opozoril me je na dejstvo, da čisto vsi elektromotorji niso nujno dobri za digitalizacijo. Priznam, meni se zdi malce čudno, da bi bila fora v motorjih, se pa strinjam, da lahko tiskanina okoli motorja povzroča težave. Če se ne motim, sem v navodilih za nek ESU LokSound videl tudi neko opozorilo okoli tega, mislim da zaradi kondenzatorja.
Torej, Shuca sporoča, daj poglej oni link in upam, da boš našel kaj uporabnega. Mogoče dregni še @Tomos, ki je bolj domač v elektroniki, kako je z njegovimi izkušnjami.
Pa srečno
http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... f=9&t=5047
Torej opozoril me je na dejstvo, da čisto vsi elektromotorji niso nujno dobri za digitalizacijo. Priznam, meni se zdi malce čudno, da bi bila fora v motorjih, se pa strinjam, da lahko tiskanina okoli motorja povzroča težave. Če se ne motim, sem v navodilih za nek ESU LokSound videl tudi neko opozorilo okoli tega, mislim da zaradi kondenzatorja.
Torej, Shuca sporoča, daj poglej oni link in upam, da boš našel kaj uporabnega. Mogoče dregni še @Tomos, ki je bolj domač v elektroniki, kako je z njegovimi izkušnjami.
Pa srečno
Goran
Re: Pregrevanje motorja
Tiskanino sem vso vrgel ven, ker drugače ni bilo prostora za dekoder.
Re: Pregrevanje motorja
Malo updata:
Prebral sem @Gorchijev link, ampak razen dobre razlage digitalizacije zanimivega modela nisem našel ničesar uporabnega. Razne ležaje sem stestiral in se mi je vse zdelo normalno.
Med razstavljanjem podstavnih vozičkov sem ugotovil, da se zobniki pravzaprav kar na trdo vrtijo... Poskušal sem podmazati kjer se osi lokomotive dotikajo plastike, ampak brez kakšnega velikega haska.
Prav tako se mi zdi, da se motor pregreva na mestu, kjer mislim da ima krtačke. Žal ne morem preveriti, ker je ta del zaprt v kos plastike in je praktično nemogoče priti do njega...
Prebral sem @Gorchijev link, ampak razen dobre razlage digitalizacije zanimivega modela nisem našel ničesar uporabnega. Razne ležaje sem stestiral in se mi je vse zdelo normalno.
Med razstavljanjem podstavnih vozičkov sem ugotovil, da se zobniki pravzaprav kar na trdo vrtijo... Poskušal sem podmazati kjer se osi lokomotive dotikajo plastike, ampak brez kakšnega velikega haska.
Prav tako se mi zdi, da se motor pregreva na mestu, kjer mislim da ima krtačke. Žal ne morem preveriti, ker je ta del zaprt v kos plastike in je praktično nemogoče priti do njega...
Re: Pregrevanje motorja
Tole vprašanje paše pa bolj na elektronski podforum.
Danes sem gledal vezja ostalih lokomotiv ki jih imam in opažam da sta na žicah ki grejo iz šnitštele v motor običajno dva upora (sicer z zelo majhno vrednostjo ~1ohm) in med priklopa na motor zvezan še kondenzator.
Na moji Durici nimam nič od tega. Bi lahko pomanjkanje kondenzatorja povzročilo prekomerno iskrenje in posledično pregrevanje?
Danes sem gledal vezja ostalih lokomotiv ki jih imam in opažam da sta na žicah ki grejo iz šnitštele v motor običajno dva upora (sicer z zelo majhno vrednostjo ~1ohm) in med priklopa na motor zvezan še kondenzator.
Na moji Durici nimam nič od tega. Bi lahko pomanjkanje kondenzatorja povzročilo prekomerno iskrenje in posledično pregrevanje?
Re: Pregrevanje motorja
Hi!
Tole nista dva upora ampak dve tuljavici, ki skupaj s kondenzatorjem tvorijo filter za preprečevanje motenj.
Jaz te stavri po navadi odspajkam, če uporabljam dekoder (ker jih že ima vgrajene). Če ostanejo, pol tvorijo dodatne oscilacije z vgrajenim filtrom in je rezultat zelo slaba regulacija motorja (in mogoče tudi pregrevanje motorja?).
Zakaj se ti pregreva motor, če je v ohišju in ne zunaj? Jaz bi iskal vzroke nekje med motorjem in ohišjem. Očitno ni dovolj izoliran. Malo preglej tudi povezovalne žičke, da ni slučajno kje poškodovana izolacija.
A s kakim drugim dekoderjem si poskusil?
lp
Borut
Tole nista dva upora ampak dve tuljavici, ki skupaj s kondenzatorjem tvorijo filter za preprečevanje motenj.
Jaz te stavri po navadi odspajkam, če uporabljam dekoder (ker jih že ima vgrajene). Če ostanejo, pol tvorijo dodatne oscilacije z vgrajenim filtrom in je rezultat zelo slaba regulacija motorja (in mogoče tudi pregrevanje motorja?).
Zakaj se ti pregreva motor, če je v ohišju in ne zunaj? Jaz bi iskal vzroke nekje med motorjem in ohišjem. Očitno ni dovolj izoliran. Malo preglej tudi povezovalne žičke, da ni slučajno kje poškodovana izolacija.
A s kakim drugim dekoderjem si poskusil?
lp
Borut
Re: Pregrevanje motorja
Borut malo si narobe razumel:
Trenutno stanje je, da grejo žice iz dekoderja direktno v motor. Brez kakršnekoli elektronike.
Vse ostale moje lokomotive imajo vgrajene te tuljave in kondenzator, pa delajo v redu. Ta pa ne.
Je pa tudi res, da se motor pregreva tudi ob vožnji brez zgornjega dela ohišja (samo podvozje). Originalno je bil motor električno povezan z ohišjem, kar sem prekinil s papirnato masko. Je to dovolj ali rabim kaj bolj izolativnega?
Trenutno stanje je, da grejo žice iz dekoderja direktno v motor. Brez kakršnekoli elektronike.
Vse ostale moje lokomotive imajo vgrajene te tuljave in kondenzator, pa delajo v redu. Ta pa ne.
Je pa tudi res, da se motor pregreva tudi ob vožnji brez zgornjega dela ohišja (samo podvozje). Originalno je bil motor električno povezan z ohišjem, kar sem prekinil s papirnato masko. Je to dovolj ali rabim kaj bolj izolativnega?
Re: Pregrevanje motorja
Hi!
Sorry nisem točno sledil teme.
Glede papirja je ok samo če je čisto suh. Kar pa pri vsej masti in oljih v lokomotivi ni zadosti.
Vzemi ohm meter v roke in premeri vse (med ohišjem, dekoderjem, motorjem, lučmi). Nekje zgleda, da ni visokoohmske upornosti, kjer bi morala biti.
Lahko tudi zmeriš napetosti med ohišjem motorja in fremom pri mirovanju in delovanju motorja - odstrani kardane, da se ti ne bo vozila.
lp
Borut
Sorry nisem točno sledil teme.
Glede papirja je ok samo če je čisto suh. Kar pa pri vsej masti in oljih v lokomotivi ni zadosti.
Vzemi ohm meter v roke in premeri vse (med ohišjem, dekoderjem, motorjem, lučmi). Nekje zgleda, da ni visokoohmske upornosti, kjer bi morala biti.
Lahko tudi zmeriš napetosti med ohišjem motorja in fremom pri mirovanju in delovanju motorja - odstrani kardane, da se ti ne bo vozila.
lp
Borut
Re: Pregrevanje motorja
Z ohmmetrom sem že poskušal, ampak mi tudi na največji nastavitvi (20M) ni kazal ničesar. Bom preizkusil še enkrat.
Kar se pa papirne maske tiče, je pa edina alternativa, da z barvo v spreju prebarvam celotno ležišče za motor. Bi to funkcioniralo?
Kar se pa papirne maske tiče, je pa edina alternativa, da z barvo v spreju prebarvam celotno ležišče za motor. Bi to funkcioniralo?
Re: Pregrevanje motorja
Hi!
Jaz ima z barvo slabe izkušnje, ker delci v barvi vseeno prevajajo nekaj toka. Ko sem enkrat za foro prebarval letvico z ledicami, so kar začele po svoje svetit.
Boljša varianta so sljude ali kaka plastika. Mogoče tudi kak lak za elektroniko kot CRC SPREJ ISOLIER 72 ali podobno.
lp
Borut
Jaz ima z barvo slabe izkušnje, ker delci v barvi vseeno prevajajo nekaj toka. Ko sem enkrat za foro prebarval letvico z ledicami, so kar začele po svoje svetit.
Boljša varianta so sljude ali kaka plastika. Mogoče tudi kak lak za elektroniko kot CRC SPREJ ISOLIER 72 ali podobno.
lp
Borut