Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Spet doma!
Nekaj časa bo na voljo tudi za dioramo 1960a.... Med tem sem nabavil še dve stavbi izdelovalca Piko in sicer postajno poslopje #61820 in tovorno skladišče #61824. Z dostavo v DE, sta obe stavbi stali 15,19 euro (meni se zdi poceni)
Sicer pa me čaka njuna predelava in seveda barvanje, ki bo ustrezalo obdobju III.
Sestavne elemente sem dal v nočno kopel z nekaj detergenta, da se dobro razmastijo. Zjutraj jih splahnem s tekočo vodo, osušim in pripravljeni bodo za obdelavo....
Podal sem se tudi v dokončevanje hriba s predorom, katerega plastnice sem grobo oblikoval s smirkovim papirjem, slika:
poskusno sem spet postavil vhodni portal in kamnite opore na južni strani predora:
Še frontalni pogled....
Sledilo je nekaj manjših popravkov in nato barvanje s "temeljno" barvo:
Še pogled od zgoraj (tloris), kjer so bolje vidne plastnice nad predorom. Prehode med plastnicami bom kasneje izravnal z maso za oblikovanje Noch #60892 in Bush #7590:
Še pogled s ceste proti nakladalni rampi K.O.K.
lp, Vojko
Nekaj časa bo na voljo tudi za dioramo 1960a.... Med tem sem nabavil še dve stavbi izdelovalca Piko in sicer postajno poslopje #61820 in tovorno skladišče #61824. Z dostavo v DE, sta obe stavbi stali 15,19 euro (meni se zdi poceni)
Sicer pa me čaka njuna predelava in seveda barvanje, ki bo ustrezalo obdobju III.
Sestavne elemente sem dal v nočno kopel z nekaj detergenta, da se dobro razmastijo. Zjutraj jih splahnem s tekočo vodo, osušim in pripravljeni bodo za obdelavo....
Podal sem se tudi v dokončevanje hriba s predorom, katerega plastnice sem grobo oblikoval s smirkovim papirjem, slika:
poskusno sem spet postavil vhodni portal in kamnite opore na južni strani predora:
Še frontalni pogled....
Sledilo je nekaj manjših popravkov in nato barvanje s "temeljno" barvo:
Še pogled od zgoraj (tloris), kjer so bolje vidne plastnice nad predorom. Prehode med plastnicami bom kasneje izravnal z maso za oblikovanje Noch #60892 in Bush #7590:
Še pogled s ceste proti nakladalni rampi K.O.K.
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Čas opravlja svoje....
Sušenje lepila in barve. Dovolj časa da dopolnim spončno letev X1 z oznakami in priklopim razpoložljive žičke, ter jih ustrezno označim. Kasneje, ko bodo vse žičke priključene, sledi še ranžiranje žičk v snop (povezovanje z vezicami).
Med tem sem tudi narezal trakove za notranjo "steno" v predoru; uporabil sem 1 mm balso in jo pred leplenjem dobro navlažil (cca. 30 minut so bili trakovi v mlačni vodi). Le tako lahko tanko balso po mili volji krivim brez strahu, da poči!
Na Izoflor podlago, ki bo osnova mestne platforme, sem točno zarisal položaj postajnega poslopja in vrtne ograje (črna črta in zelena črtkana črta).
lp, Vojko
Sušenje lepila in barve. Dovolj časa da dopolnim spončno letev X1 z oznakami in priklopim razpoložljive žičke, ter jih ustrezno označim. Kasneje, ko bodo vse žičke priključene, sledi še ranžiranje žičk v snop (povezovanje z vezicami).
Med tem sem tudi narezal trakove za notranjo "steno" v predoru; uporabil sem 1 mm balso in jo pred leplenjem dobro navlažil (cca. 30 minut so bili trakovi v mlačni vodi). Le tako lahko tanko balso po mili volji krivim brez strahu, da poči!
Na Izoflor podlago, ki bo osnova mestne platforme, sem točno zarisal položaj postajnega poslopja in vrtne ograje (črna črta in zelena črtkana črta).
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Sestavni deli postajnega poslopja so po kopeli v detergentu sprani pod tekočo vodo in primerno obdelani s finimi pilicami za negovanje nohtov. Tloris obsega talno površino, postajno poslopje, bife in manjši vrtiček tik ob zgradbi, ki je obdan z ograjo.
Najprej stene bifeja (da ne bo žeje ):
Sledijo stene visokega postajnega poslopja, seveda še vse brez oken, vrat, strehe in ostalih detajlov, saj je to le začasna postavitev.
Talna površina je imitirana s pomočjo styrena, izdelovalca evergreen iz USA, ki res izdeluje perfektne stvari za modelarjenje; mogoče bo komu v pomoč spodnja slika
Še detajl tal železniške postaje, kvadratki so dimenzij 4,75 x 4,75 mm:
In še celotna površina - debelina tal je samo 1mm:
Še postavitev kompleksa na dioramo. Plošča sega povsem do proge - torej se dotika zunanje strani tirnice!
lp, Vojko
Najprej stene bifeja (da ne bo žeje ):
Sledijo stene visokega postajnega poslopja, seveda še vse brez oken, vrat, strehe in ostalih detajlov, saj je to le začasna postavitev.
Talna površina je imitirana s pomočjo styrena, izdelovalca evergreen iz USA, ki res izdeluje perfektne stvari za modelarjenje; mogoče bo komu v pomoč spodnja slika
Še detajl tal železniške postaje, kvadratki so dimenzij 4,75 x 4,75 mm:
In še celotna površina - debelina tal je samo 1mm:
Še postavitev kompleksa na dioramo. Plošča sega povsem do proge - torej se dotika zunanje strani tirnice!
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Zdravo, Vojko!
Z zanimanjem spremljam gradnjo makete in veselje je videti nezaustavljiv napredek!
Napotki za odmik površin (peronov, nakladalnih ramp, itd....) so zajeti tukaj: http://www.miba.de/morop/ph01-v1.pdf. Morda kaj pomaga.
Z zanimanjem spremljam gradnjo makete in veselje je videti nezaustavljiv napredek!
Ali si morda kaj razmišljal o varnejši namestitvi - pritrditvi transformatorja? Nisem prepričan, če je najbolje, da je trafo pritrjen neposredno na leseno podlago. Pred časom, ko sem tak transformator naročil, ga je ponudnik zalil v kovinsko ohišje. Morda na sliki ni vidno, ampak vsaj nekaj distance med podlago in trafotom bi bilo po moje le dobro imeti.Dovolj časa da dopolnim spončno letev X1 z oznakami in priklopim razpoložljive žičke, ter jih ustrezno označim. Kasneje, ko bodo vse žičke priključene, sledi še ranžiranje žičk v snop (povezovanje z vezicami).
https://s9.mojalbum.com/17290769_180395 ... 532608.jpg
Plošča z imitacijo betonskih pohodnih plošč je dobra. Me pa zanima, zakaj si se odločil za tlakovanje do zunanje strani tirnice? Se mi zdi, da v resnici nikjer ni zaslediti tlakovanja povsem do tirnice. Še na prehodih ceste preko železnice se običajno uporabi distančne plohe.Še postavitev kompleksa na dioramo. Plošča sega povsem do proge - torej se dotika zunanje strani tirnice!
https://mojalbum.com/volkun/diorama-1960a/foto/23532955
Napotki za odmik površin (peronov, nakladalnih ramp, itd....) so zajeti tukaj: http://www.miba.de/morop/ph01-v1.pdf. Morda kaj pomaga.
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Hoj Miran!
Sem že včeraj spremenil idejo o namestitvi podlage do proge - tudi sam nisem nikjer zasledil podobne postavitve... Sicer pa še ni nič fiksiranega. Sem moral ustrezno temu podlogo v globino skrajšati. Je pa to lahko opravilo, ker lahko styren režem kar z dobrim olfa nožem
Transformatorji: oba sta pritrjena direktno na ploščo s tem, da je T1 (24vac) že v kovinskem ohišju in T2 (15VAC) ima posebno veliko podložko, ki sede med trafo in nosilno ploščo.
Danes nadaljujem z "oblačenjem" predora v notranjosti; torej sestavljanje tunelske cevi, ki je v zavoju in se stvari malce zakomplicirajo.
Istočasno pa obdelujem postajno poslopje in njegovo podlago. Bife bo znotraj delno opleskan, delno pa oblečen v lesen opaž, kot je bilo nekoč v navadi. Za razmejitev barvanja uporabljam lahko odstranljiv lepilni trak Scotch Removable, ki ima to dobro lastnost, da ga z lahkoto in brez trganja papirja odstranimo tudi z navadnega belega papirja. Slaba stran: precej zasoljena cena (+5 euro)
Notranjost glavne postajne stavbe sem opremil še s "plafonom", ki loči zgornje nadstropje od spodnjega. Uporabil sem 3 mm Izoflor ploščo.
Za detajlno in fino oblikovanje uporabljam pilice s smirkovim papirjem, ki služijo za oblikovanje ženskih nohtov. Na vsaki strani palčke sta po dve različni fini granulaciji smirkovega papirja - super in enostavno.
Podložno ploščo sem obarval z belo akril barvo in nanesel grafit, ter ga s prstom razmazal po površini.
Nato pa ploščo prešprical s tanko zaščitno plastjo brezbarvnega mat laka Tamiya TS-80. Sprej se dobi v 100 ml dozah in se mi zdi zelo uporaben. Z njegovim nanosom onemogočim razmazanje grafita po ostalih površinah in objektih, saj se grafit kar lepi na vse mogoče in kamorkoli...
lp Vojko
Sem že včeraj spremenil idejo o namestitvi podlage do proge - tudi sam nisem nikjer zasledil podobne postavitve... Sicer pa še ni nič fiksiranega. Sem moral ustrezno temu podlogo v globino skrajšati. Je pa to lahko opravilo, ker lahko styren režem kar z dobrim olfa nožem
Transformatorji: oba sta pritrjena direktno na ploščo s tem, da je T1 (24vac) že v kovinskem ohišju in T2 (15VAC) ima posebno veliko podložko, ki sede med trafo in nosilno ploščo.
Danes nadaljujem z "oblačenjem" predora v notranjosti; torej sestavljanje tunelske cevi, ki je v zavoju in se stvari malce zakomplicirajo.
Istočasno pa obdelujem postajno poslopje in njegovo podlago. Bife bo znotraj delno opleskan, delno pa oblečen v lesen opaž, kot je bilo nekoč v navadi. Za razmejitev barvanja uporabljam lahko odstranljiv lepilni trak Scotch Removable, ki ima to dobro lastnost, da ga z lahkoto in brez trganja papirja odstranimo tudi z navadnega belega papirja. Slaba stran: precej zasoljena cena (+5 euro)
Notranjost glavne postajne stavbe sem opremil še s "plafonom", ki loči zgornje nadstropje od spodnjega. Uporabil sem 3 mm Izoflor ploščo.
Za detajlno in fino oblikovanje uporabljam pilice s smirkovim papirjem, ki služijo za oblikovanje ženskih nohtov. Na vsaki strani palčke sta po dve različni fini granulaciji smirkovega papirja - super in enostavno.
Podložno ploščo sem obarval z belo akril barvo in nanesel grafit, ter ga s prstom razmazal po površini.
Nato pa ploščo prešprical s tanko zaščitno plastjo brezbarvnega mat laka Tamiya TS-80. Sprej se dobi v 100 ml dozah in se mi zdi zelo uporaben. Z njegovim nanosom onemogočim razmazanje grafita po ostalih površinah in objektih, saj se grafit kar lepi na vse mogoče in kamorkoli...
lp Vojko
Re: Diorama 1960a
Ojla Vojko,
lepo tole zgleda, bravo! Ker vidim, da uporabljaš "Evergreen" stiren me zanima, si kaj gledal tozadevne materiale Maquett ( http://www.raboeschmodels.com/index.php/de/)? Lani in letos na sejmu na Nürnbergu so se na veliko predstavljali.
lepo tole zgleda, bravo! Ker vidim, da uporabljaš "Evergreen" stiren me zanima, si kaj gledal tozadevne materiale Maquett ( http://www.raboeschmodels.com/index.php/de/)? Lani in letos na sejmu na Nürnbergu so se na veliko predstavljali.
Goran
Re: Diorama 1960a
Goran....
Omenjene zadeve ne poznam. Sem pa nabavil veliko stvari od evergreen scale models, ko sem bil službeno v USA. Tam so zadeve preceeeej cenej, kot v EU (velik trg pač). Imam zalogo in mi bo zadostovala za vse, kar potrebujem na diorami: styren listi raznih debelin in reliefov, profili, prečni nosilci, ograje, stopnice, lestve,..... (glej spodnjo sliko)
Skratka neskončno pomožnega materiala, po zelo ugodni ceni - pa še na carini nisem imel težav (letališče v Atlanti in v LJ), kot na primer z raznimi posipi, ki so jih smatrali za antrax !?!?!
lp, Vojko
Omenjene zadeve ne poznam. Sem pa nabavil veliko stvari od evergreen scale models, ko sem bil službeno v USA. Tam so zadeve preceeeej cenej, kot v EU (velik trg pač). Imam zalogo in mi bo zadostovala za vse, kar potrebujem na diorami: styren listi raznih debelin in reliefov, profili, prečni nosilci, ograje, stopnice, lestve,..... (glej spodnjo sliko)
Skratka neskončno pomožnega materiala, po zelo ugodni ceni - pa še na carini nisem imel težav (letališče v Atlanti in v LJ), kot na primer z raznimi posipi, ki so jih smatrali za antrax !?!?!
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Poskusno sem napravil dve medtirni ločnici iz 2 x 1 mm lesene letvice. Obarval sem ju najprej belo nato pa svetlečo črno, kot so v originalu. Po eni stranici je ločnica višja iz enostavnega razloga, ker bo daljša stranica "vkopana" v pesek - torej prilepljena na pluto.
Še nekaj del na postajnem poslopju: barvanje s temeljno sivo umazano akrlino barvo, nato umazano rumeno in sicer tako, da je ponekod še vidna spodnja siva barva (pač stara zgradba), leplenje oken (še brez stekel) leplenje vmesnih sten, barvanje notranjosti in namestitev stene v bifeju, kjer bodo montirane police (1 mm balsa), izdelava šanka s pultom. Šank je Izoflor debeline 3 mm in pult 1 mm balsa; dolžina šanka je 25 mm; slika:
Seveda bo vse kasneje še primerno obarvano. Blindiral sem še oba okna, ki iz postajnega poslopja segata v bife:
Še pogled v bife skozi okno (še brez šip). Kasneje bodo nameščene še mize z okroglim podstavkom in stoli (material balsa, styren, Cu žica). Lesena stena bifeja je obarvana z mešanico čokoladne in črne akril barve ter starana s cigaretnim pepelom, vse pa presprejano s Tamiya TS-80:
To bo za ta mesec vse, služba kliče in lp vsem vlakoljubcem, Vojko!
Še nekaj del na postajnem poslopju: barvanje s temeljno sivo umazano akrlino barvo, nato umazano rumeno in sicer tako, da je ponekod še vidna spodnja siva barva (pač stara zgradba), leplenje oken (še brez stekel) leplenje vmesnih sten, barvanje notranjosti in namestitev stene v bifeju, kjer bodo montirane police (1 mm balsa), izdelava šanka s pultom. Šank je Izoflor debeline 3 mm in pult 1 mm balsa; dolžina šanka je 25 mm; slika:
Seveda bo vse kasneje še primerno obarvano. Blindiral sem še oba okna, ki iz postajnega poslopja segata v bife:
Še pogled v bife skozi okno (še brez šip). Kasneje bodo nameščene še mize z okroglim podstavkom in stoli (material balsa, styren, Cu žica). Lesena stena bifeja je obarvana z mešanico čokoladne in črne akril barve ter starana s cigaretnim pepelom, vse pa presprejano s Tamiya TS-80:
To bo za ta mesec vse, služba kliče in lp vsem vlakoljubcem, Vojko!
Re: Diorama 1960a
Zdravo Vojko!
Postajno poslopje je videti odlično! Površina fasade oz. njena hrapavost mi deluje dobro. Ali je to že tovarniški vzorec ali pa si jo morda - razen barvanja - še kaj dodelal?
Med nesestavljenimi objekti imam namreč tudi še Piko-vo restavracijo, kjer je osnova isti tip in velikost objekta, kot tvoja postajna zgradba in me zato zanima, če je bila potrebna še kakšna dodelava. Ti Pikovi objekti so sicer preprosti in cenovno ugodni, so pa na vsak način zelo uporabni, seveda z nekaj predelave oz. dodelave.
Notranja oprema bo prav gotovo poživila videz oz. sceno. Zanimiva je tudi tehnika staranja z uporabo cigaretnega pepela! Pri meni sicer to ne pride v poštev, ker ni v družini kadilcev, je pa morda uporaben pepel iz krušne peči, kjer se kuri zgolj nekaj papirja in drva!. Za poskusit je!
Goran,
hvala za link do ponudnika profilov in plošč iz PS. Sem malo pogledal in ima tudi druge materiale. Bo potrebno verjetno malo počakati, da se "ustali" na tržišču in videti bo potrebno, kako bo s pošiljanjem materiala. Res je Evergreen pri nas nekoliko drag, vendar ga je vsaj mogoče nabaviti.
Ne vem pa kako je s Plastructom, ki ga je imel nekaj časa v ponudbi PIKO. Sicer je na njihovi strani Piko še vedno naveden kot uradni distributor.
Postajno poslopje je videti odlično! Površina fasade oz. njena hrapavost mi deluje dobro. Ali je to že tovarniški vzorec ali pa si jo morda - razen barvanja - še kaj dodelal?
Med nesestavljenimi objekti imam namreč tudi še Piko-vo restavracijo, kjer je osnova isti tip in velikost objekta, kot tvoja postajna zgradba in me zato zanima, če je bila potrebna še kakšna dodelava. Ti Pikovi objekti so sicer preprosti in cenovno ugodni, so pa na vsak način zelo uporabni, seveda z nekaj predelave oz. dodelave.
Notranja oprema bo prav gotovo poživila videz oz. sceno. Zanimiva je tudi tehnika staranja z uporabo cigaretnega pepela! Pri meni sicer to ne pride v poštev, ker ni v družini kadilcev, je pa morda uporaben pepel iz krušne peči, kjer se kuri zgolj nekaj papirja in drva!. Za poskusit je!
Goran,
hvala za link do ponudnika profilov in plošč iz PS. Sem malo pogledal in ima tudi druge materiale. Bo potrebno verjetno malo počakati, da se "ustali" na tržišču in videti bo potrebno, kako bo s pošiljanjem materiala. Res je Evergreen pri nas nekoliko drag, vendar ga je vsaj mogoče nabaviti.
Ne vem pa kako je s Plastructom, ki ga je imel nekaj časa v ponudbi PIKO. Sicer je na njihovi strani Piko še vedno naveden kot uradni distributor.
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Miran, za dobavo Maquett materiala lahko jaz pomagam (ga lahko uradno dobim in prodam z računom dalje), za Plaststruct pa žal ne. Ampak kot sem napisal, na sejmu v Nürnbergu se ga je oglaševalo, ima zanimive profile ampak nimam popolnoma nobenih izkušenj z njimi.
Goran
Re: Diorama 1960a
Miran,
postajno poslopje od Pikota sem prebarval še z razredčenim jupolom (Gold), ki se dobro prime na vsako hrapavo in čisto podlago. Torej sem pred tem poslopje pobarval še s sivo temeljno akril barvo. In zadnji, tretji nanos je umazano rumeni akril. Seveda sem pred vsem tem vse površine zgladil in obrusil (po kopeli). In po vsakem nanosu barve sem počakal pol dneva, da se barv dobro osuši. Barvam s čopiči, ker le tako dosežem ustrezno hrapavost in z malo gostejšo barvo, pri zadnjem nanosu - pač nekaj vaje na neuporabnem delu plastike, kartona ali lesa (vsak da drugačen rezultat).
Seveda pa sledi še dokončno staranje, ko bo poslopje popolnoma sestavljeno. Tako bom imel točno predstavo, kje kaj "napacati ali odkrušiti". V notranjosti bifeja bodo seveda še police za steklenice in kozarce (na steni), mize in stoli, slike na steni in reklame ter cenik, pa seveda "kelner" in nekaj gostov.
Jaz uporabljam tudi izdelke Plastruct in moram reč, da so odlični in zelo precizno odlit - brez "cvetk"
lp, Vojko
postajno poslopje od Pikota sem prebarval še z razredčenim jupolom (Gold), ki se dobro prime na vsako hrapavo in čisto podlago. Torej sem pred tem poslopje pobarval še s sivo temeljno akril barvo. In zadnji, tretji nanos je umazano rumeni akril. Seveda sem pred vsem tem vse površine zgladil in obrusil (po kopeli). In po vsakem nanosu barve sem počakal pol dneva, da se barv dobro osuši. Barvam s čopiči, ker le tako dosežem ustrezno hrapavost in z malo gostejšo barvo, pri zadnjem nanosu - pač nekaj vaje na neuporabnem delu plastike, kartona ali lesa (vsak da drugačen rezultat).
Seveda pa sledi še dokončno staranje, ko bo poslopje popolnoma sestavljeno. Tako bom imel točno predstavo, kje kaj "napacati ali odkrušiti". V notranjosti bifeja bodo seveda še police za steklenice in kozarce (na steni), mize in stoli, slike na steni in reklame ter cenik, pa seveda "kelner" in nekaj gostov.
Jaz uporabljam tudi izdelke Plastruct in moram reč, da so odlični in zelo precizno odlit - brez "cvetk"
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Staranje s pepelom:
Miran, če boš uporabljal pepel iz kurišča, potem naj bo to samo pepel od zgorelega lesa, nikakor papirja! Sem poskusil obe varianti in se papir nikakor ne obnese, je preveč "masten". To je moja izkušnja, mogoče v pomoč še komu.
Se bom pa naslednji mesec, ko bom spet doma, malce več poigral s staranjem postajnega poslopja in poskusil več tehnik, pa da vidimo, katera bo najlepša - boljša - prepričljivejša itn.... V mislih imam staranje s pigmenti in spiranje
lp, Vojko
Miran, če boš uporabljal pepel iz kurišča, potem naj bo to samo pepel od zgorelega lesa, nikakor papirja! Sem poskusil obe varianti in se papir nikakor ne obnese, je preveč "masten". To je moja izkušnja, mogoče v pomoč še komu.
Se bom pa naslednji mesec, ko bom spet doma, malce več poigral s staranjem postajnega poslopja in poskusil več tehnik, pa da vidimo, katera bo najlepša - boljša - prepričljivejša itn.... V mislih imam staranje s pigmenti in spiranje
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Še informacija o leplenju: za medsebojno spajanje plastičnih delov uporabljam lepilo Revell Contacta Profesional s tanko kapalno kovinsko cevko, ki se odlično obnese pri nanašanju lepila na tanke robove ali zelo majhne delčke površine (kapljice). Je zelo agresivno - torej plastiko topi, zato previdno pri nanosu! Po vsaki uporabi namestimo podolgovat moder pokrovček. Če pa lepila dalj časa ne uporabljamo, se bo v cevki lepilo strdilo... in kaj sedaj? z vžigalnikom malce segrejemo konec cevke in malce potresemo pa bo lepilo spet normalno steklo
Ko kombiniram različne površine: PVC, papir, les, pa uporabljam nerazredčeno belo mizarsko lepilo Mekol, ki ga zelo na tanko nanesem na površino in po potrebi tudi razmažem po vsej površini kar s prstom (mezincem, ker je najmanjši)
lp, Vojko
Ko kombiniram različne površine: PVC, papir, les, pa uporabljam nerazredčeno belo mizarsko lepilo Mekol, ki ga zelo na tanko nanesem na površino in po potrebi tudi razmažem po vsej površini kar s prstom (mezincem, ker je najmanjši)
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Vojko,
v navodilih zraven vagona je zapisano, s katerimi kolesi lahko zamenjaš serijsko dobavljive. Nadomestna so od Weinerta, lahko pa vzameš ali RP25 (višina venca 0,6mm) ali pa Fine 25, ki je še malce manjši. Sam jih nisem meril ampak verjamem, da se da dobiti nadomestne tudi ceneje, npr:
http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/
https://modellbahnmarkt24.de/Modellbahn ... ::232.html
http://www.feinmechanik-luck.de/HO_RP_25.html
Lp, G.
v navodilih zraven vagona je zapisano, s katerimi kolesi lahko zamenjaš serijsko dobavljive. Nadomestna so od Weinerta, lahko pa vzameš ali RP25 (višina venca 0,6mm) ali pa Fine 25, ki je še malce manjši. Sam jih nisem meril ampak verjamem, da se da dobiti nadomestne tudi ceneje, npr:
http://www.das-service.de/modellbahn-radsatz/
https://modellbahnmarkt24.de/Modellbahn ... ::232.html
http://www.feinmechanik-luck.de/HO_RP_25.html
Lp, G.
Goran