Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 14.08.2019, 20:00

Ostalo je še ravno toliko časa, da sem predelal in sestavil čuvajnico, ki stoji tik ob vhodu v predor, na zahodni strani. Torej tam, kjer cesta prečka železniško progo. V osnovi je čuvajnica sestavljenka Noch #14308, ki sem jo malce predelal: skrajšal sem streho na vseh štirih straneh - naklon je ostal enak, prerazporedil stene čuvajnice, prirezal podstrešne lege in dodal še eno plast "temeljne plošče", ki je v tem primeru karton. Objekt nosi delovno oznako O.8a, slika spodaj:
Slika

Še pogled čez cesto proti čuvajnici, kjer so vidna velika dvokrilna vrata, namenjena vnosu in iznosu obprogovnih znakov, delovnega ordja, samokolnice,.... Nad vrati je črna tabla z zaporedno številko čuvajnice:
Slika

Sledi še nekaj detajlov in manjše predelave na zunanjosti objekta, ko bom spet doma, seveda....
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 19.11.2019, 21:13

Spet doma in HI vsem!
Najprej malce popestritve: med brskanjem in urejanjem zunanjega diska, sem našel nekaj fotografij iz časov mojih potepanj po "divjem zahodu, na drugi strani velike luže". Obiskal sem ti. filmsko mesto na jugu zvezne države Arizona. Od mesta Tucson do filmskega mesta Old Tucson, pelje vijugasta cesta precej navkreber, čez hribe na drugo, zahodno stran, skozi kaktusove gozdove in proti ravnici, kjer mestece počiva v vročem pesku.... Tam je nastala tale fotografija parne mašince, ki je nastopala in še nastopa v nešteto vestern filmih (cca. 400 jih je že bilo posnetih, v tem mestecu). Skratka izredno zanimiv in razburljiv obisk, ki mi je popestril kar ves dan!
Slika

No in da se vrnem k diorami 1960a, ki jo končno spet nadaljujem. Eden od obeh krmilnikov bo stalno nameščen ob ranžirni postaji na vzhodnem segmentu. Torej je potrebno do tja speljati povezovalni kabel med centralo z21 in Multimausom - natančneje RJ konektorjem, kamor bo sedel vtič krmilnika Multimaus. Originalni (ne vem kakšni sploh so to?) imajo ceno 12,90 euro (!), jaz pa sem kupil tri 3m za 26,85 euro (Conrad). In seveda obji so enaki 6P6C; kar pomeni 6 žil in 6 priključkov, spodnja slika. Opazil sem edino razliko v barvni kombinaciji priključkov žičk, kar pa električno ne igra nobene vloge.
Slika

Za tak šest žilni telefonski kabel je predviden konektor RJ12, jaz pa uporabljam RJ45 serije Cat 5e. In vse zanesljivo deluje.
Slika

In končno je na vrsti povezovalni most med obema segmentoma makete. Kot osnovna plošča služi že preskušena in zanesljiva vezana plošča - topol, debeline 15mm. Najprej izmere 1:1, sledi skica na papir in nato izris oblike mostu, ki seveda zaradi skladnosti ne bo pravokotnik v svojem tlorisu, kot so to ponavadi mostovi. Naslednji dve sliki:
[img]https://s9.mojalbum.com/17290769_18177625_24763949/196[url=https://mojalbum.com/volkun/1960a-3/foto/24763949][img]https://s9.mojalbum.com/17290769_18177625_24763949/1960a-3/24763949.jpg[/img]0a-3/24763949.jpg[/img][/url]

Slika

Za ojačitev spoja mostu z enim in drugim segmentom ter zagotovitve vodoravnosti prehoda mostu, bosta uporabljeni podpori, ki sta prav tako iz 15mm vezane plošče, nanj pa bosta na vsaki strani pritrjena po en kotnik, na katera kasneje sede most z vtiči.
Slika

Kotnik za vzhodni segment, kjer je širina mostu 12cm:
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 19.11.2019, 21:21

In kotnik za zahodni segment, kjer je širina mostu 33cm:
Slika

Seveda sta položaja kotnikov le navidezna. Kotnika bosta pritrjena na obod makete - eden z notranje strani oboda in drugi z zunanje strani. Enako na obeh segmentih.

S poizkusom bom kasneje določil, kateri položaj kotnika na zahodni strani je najboljši, oz. kako se most obnaša - morebitna nihanja glede na kotnik...
Naslednja fotografija prikazuje obod na zahodnem segmentu, kamor bo pritrjen kotnik:
Slika

Jutri sledi razrez in sestavljanje mostu, kar bo zagotovo trajalo ves dan . . .
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 20.11.2019, 20:39

Nadaljujem včerajšno zgodbo: najprej razrez plošče mostu, brušenje in zarisovanje pomožnih črt za pritrditev ostale lesene konstrukcije. Za stabilnost mostu sem pripravil tudi dve vzdolžni letvi 20 x 50mm z dolžino 93cm, ki sta pritrjeni na spodnjo stran plošče:
Slika

Z zgornje strani sem vzdolžni letvi privijačil z lesnimi vijaki in sicer pet na vsako letev, slika spodaj.
Slika

Z belim mizarskim lepilom Mekol pa sem premazal še vse spoje plošče z letvama. Konstrukcija je precej težka, glede na dimenzije, ampak bo pa to zagotovilo za stabilnost (vijačno zvijanje lesa, ki se rado pojavlja pri spremembah temperature okolja). Med tem, ko se lepilo suši sem pripravil še obrobo vzhodnega segmenta. To je 4mm debela vezana plošča, na katero sem narisal tri položaje stikalnih panelov, kjer bodo nameščena tipkala za kretnice vzhodnega segmenta. In seveda na tem obodu bo tudi podporna plošča z nosilno kovinsko konzolo - kotnik. Poskusno sem umestil most (povsem bela plošča) med oba segmenta, kar prikazuje naslednja slika:
Slika

In napravil sem še povezovalni kabel, ki bo oskrbel odstranljiv most z vozno napetostjo. Kabel: finožični 5 x 0,5qmm in dva štiri polna konektorja z navojem M12. Eden konektor bo pritrjen na stikalni panel, drugi pa na kabel, ki je povezan s tirnicama na mostu.
Slika

iz priložene električne skice na desni strani je razvidno, da bosta pripadajoča progovna odseka, na vsaki strani pred mostom, krmiljena samo s tem kablom / konektorjem. Tako si olajšam delo in se znebim dodatnih banan na drugi strani mostu, ki bi zagotavljale napetostni prehod z segmenta na most. Torej bom napetost "peljal" prek celotnega zahodnega segmenta in vmesne letve -X5, še na vzhodni segment, povsem do njegovega južnega konca, kjer je varnostni progovni odsek z dolžino 30cm. Oba progovna odseka z dolžino 30cm, zagotavljata breznapetostno stanje, kadar je most odstranjen, kajti takrat moram odklopiti tudi konektor, ki napaja most. To se mi zdi predcej enostavna in smiselna rešitev, kljub dolžini ene žičke, ki teče povsem na drug konec diorame.

In še uvezan kabel s tulci v konektorju. Kabel je dolg cca. 70cm in bo prosto visel z mostu.
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 21.11.2019, 22:16

Obod s tremi izrezi za stikalne panele je pripravljen, prilepljen in prvijačen na vzhodni segment. Nanj bo kasneje nameščena podpora iz 12mm vezane plošče in pritrjena z dvema M6 vijakoma, velikimi podložkami in seveda ustreznimi maticami:
Slika

Enako je na zahodni strani, kjer sem začasno pritrdil podporo z modelarskimi sponami:
Slika

In še podpora končno nameščena točno tam, kjer mora biti (vzhodni segment). Luknja na sredini podpore je namenjena pritrditvi morebiti potrebne kovinske konzole, ki bo služila za horizontalno izravnavo s površino segmenta - progovno niveliranje:
Slika

Sledi še barvanje s temeljno sivo barvo, leplenje tirne podlage (pluta 4mm) in polaganje proge preko mostu, ter električne povezave. Še kar nekaj dela torej in vse to nameravam postoriti, preden ponovno odidem na delo. Mogoče mi pa le uspe :? . . .
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a volkun » 22.11.2019, 14:32

Vezni most je grobo končan. Pluta nalepljena v svojem osrednjem delu, na konceh jo prilepim kasneje, ko bodo stabilizirni čepki nameščeni (tokrat bodo to kovinski debeline 4,8mm, za razliko od prej, ko so bili leseni in širši). V luknje za čepke sem začasno vtaknil lesne vijake, ki ohranjajo smerno stabilizacijo mostu.
Slika

Progo sem ustrezno prirezal, namestil kovinske tirne spojke in za distančnik od roba mostu z modelarskimi sponami pritrdil aluminjast profil.
Slika

Enako na zahodnem delu mostu . . .
Slika

In še fotografija dioramre z začasno zaključenim ovalom, katerega skrajni desni del proge na zahodnem segmentu moram še natančno uskladiti z že obstoječo glavno progo, slika spodaj:
Slika

Poskusno sem zapeljal čez novo postavljeno progo še lokomotivo, ki je lepo stekla čez most. Vendar sledi še razrez proge na obeh straneh mostu in sicer pod kotom (!), kar zna predstavljati pri nemoteni vožnji manjše zaplete - bomo videli.
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 457
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

OdgovorNapisal/-a miranzor » 05.12.2019, 9:42

Zdravo, Vojko!

Nekoliko pozno se oglašam, pa saj se nikamor ne mudi!
Všeč mi je tvoj napredek na maketi in kar potegne me, da bi se pridružil ob brkljanju s prsti! :D

Ne vem ali sem morda spregledal, če si že kje omenil, kako boš vezni most premikal!? Ali boš uporabil prilagojene tečaje ali pa ga boš po potrebi kar dvignil oz. nataknil na čepke?
LP, Miran

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov