Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Počasi zbiram in izbiram primerne dekoderje za parne lokomotive, ki jih moram še predelati v DCC. Bodo seveda ESU, 4. in 5. verzija. Kar bo pač najhitreje dostopno in cenovno ugodno. In za pokušino sem postavil tri DC in eno DCC na postajne tire:
In še z drugega zornega kota z označbo JŽ serije, ki jo bodo zastopale:
Sicer še nisem povsem odločen, ali gredo vse tri v predelavo ali pač ne. Vse je odvisno od volje, kot vedno. Prva z leve zagotovo; Liliput OBB 93.1359 - postala bo JŽ 53-019(?). Druga z leve; Kleinbahn BBO 378.44 - naj bi po preobrazbi postala tudi JŽ 53-xxx. Naslednja; Kleinbahn OBB 156.3417, ki sem jo določil za JŽ 25-002(?). Četrta pa že dalj časa opravlja vlečno službo na maketi; Fleischmann BR 91.1250, ki jo čaka preštevilčenje v JŽ 154-004 in nova barvna shema.
Sem pa našel še dve originalno zapakirani, ki pa sta iz USA programa in nikakor ne bosta službovali na diorami 1960a. Vseeno sem jih analogno preskusil na dolžini 50 cm in delujeta - dizlovka je Bachmann-ov prigram in parna LifeLike, še iz časov, ko sem služboval čez lužo Obe pa sta predstavnici železniške družbe A.T.S.F.: Atchinson Topeka and Santa Fe Railway. Torej prva dizlovka, ki zelo gladko kotali po tirih in z vzmetenimi kadee spenjačami:
In druga delovna industrijska zavaljena parnjača:
Med brskanjem sem naletel tudi na kopico popolnoma novih Atlasovih tračnic s kretnicami . . . Mogoče pa napravim še kakšno malo amerikansko dioramo
lp
In še z drugega zornega kota z označbo JŽ serije, ki jo bodo zastopale:
Sicer še nisem povsem odločen, ali gredo vse tri v predelavo ali pač ne. Vse je odvisno od volje, kot vedno. Prva z leve zagotovo; Liliput OBB 93.1359 - postala bo JŽ 53-019(?). Druga z leve; Kleinbahn BBO 378.44 - naj bi po preobrazbi postala tudi JŽ 53-xxx. Naslednja; Kleinbahn OBB 156.3417, ki sem jo določil za JŽ 25-002(?). Četrta pa že dalj časa opravlja vlečno službo na maketi; Fleischmann BR 91.1250, ki jo čaka preštevilčenje v JŽ 154-004 in nova barvna shema.
Sem pa našel še dve originalno zapakirani, ki pa sta iz USA programa in nikakor ne bosta službovali na diorami 1960a. Vseeno sem jih analogno preskusil na dolžini 50 cm in delujeta - dizlovka je Bachmann-ov prigram in parna LifeLike, še iz časov, ko sem služboval čez lužo Obe pa sta predstavnici železniške družbe A.T.S.F.: Atchinson Topeka and Santa Fe Railway. Torej prva dizlovka, ki zelo gladko kotali po tirih in z vzmetenimi kadee spenjačami:
In druga delovna industrijska zavaljena parnjača:
Med brskanjem sem naletel tudi na kopico popolnoma novih Atlasovih tračnic s kretnicami . . . Mogoče pa napravim še kakšno malo amerikansko dioramo
lp
Re: Diorama 1960a
Vojko,
lepa parada pare na tvoji postaji! Bo skoraj potrebna še ena soba za lokomotivsko lopo, da jih boš imel kam spravit!
Ali jih boš ob digitalizaciji tudi ozvočil?
lepa parada pare na tvoji postaji! Bo skoraj potrebna še ena soba za lokomotivsko lopo, da jih boš imel kam spravit!
Ali jih boš ob digitalizaciji tudi ozvočil?
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Hi Miran,
Ja res je lepo videti toliko pare na kupu in seveda razmišljam tudi o ozvočenju. Vendar: ni v vseh lokomotivah prostora v izobilju, bom moral najti mikro zvočnike in kar se da, majhne dekoderje. Se pa istočasno pojavi omejitev s tokovno porabo, ki naj bi znašala vsaj 1.1 do 1.3 A. V to vrednost sem upošteval tudi zastojni tok, da ob neljubem primeru vezje ne pregori - oz. se nepopravljivo poškoduje. Vse našteto je še v načrtovanju in s tem namenom preučujem tehniške karakteristike ESU dekoderjev, ter iščem najboljše možnosti za vgradnjo. K sreči je idej na spletu nešteto. Bosta pa zagotovo dve parni lokomotivi DCC, drugi dve (verjetno Kleinbahn) pa rezerva. Seveda je ves železniški vozni park varno hranjen v originalnih škatlah in s tem bolje zaščiten proti našemu večnemu sovražniku - prahu. Da ne bova zapostavljala dizlovke in da ne bo samo besedna oblika sporočila, še malce "postarana slika" (take so mi osebno zelo všeč):
lp
Ja res je lepo videti toliko pare na kupu in seveda razmišljam tudi o ozvočenju. Vendar: ni v vseh lokomotivah prostora v izobilju, bom moral najti mikro zvočnike in kar se da, majhne dekoderje. Se pa istočasno pojavi omejitev s tokovno porabo, ki naj bi znašala vsaj 1.1 do 1.3 A. V to vrednost sem upošteval tudi zastojni tok, da ob neljubem primeru vezje ne pregori - oz. se nepopravljivo poškoduje. Vse našteto je še v načrtovanju in s tem namenom preučujem tehniške karakteristike ESU dekoderjev, ter iščem najboljše možnosti za vgradnjo. K sreči je idej na spletu nešteto. Bosta pa zagotovo dve parni lokomotivi DCC, drugi dve (verjetno Kleinbahn) pa rezerva. Seveda je ves železniški vozni park varno hranjen v originalnih škatlah in s tem bolje zaščiten proti našemu večnemu sovražniku - prahu. Da ne bova zapostavljala dizlovke in da ne bo samo besedna oblika sporočila, še malce "postarana slika" (take so mi osebno zelo všeč):
lp
Re: Diorama 1960a
Tovor, ki ga prevažajo železnice, je zelo raznolik. In da vagoni na diorami 1960a ne bodo vozili prazni, z ene na drugo postajo in do obrata KOK, sem za odprte vagone, vrste Kdv, pripravil tovor. Le ta bo naložen na vagone v skladu z operativnimi listinami, ki so sedaj že za dve sezoni pripravljene . Trenutno je v pripravi tovor lesenih okroglic, peska in premoga. Pozneje pa sledi še priprava kovinskih profilov, turbin in podobno železje . . . Najprej prazen Kdv vagon:
Če bi želel imitirati tovor v volumnu celotnega vagona, bi bilo to ogromno materiala in tudi teža bi se povečala enormno (v primeru da je vlak sestavljen iz 4-ih ali 5-ih takih vagonov in še kak službeni, pa bi lokomotiva porabila kar precej Joulov . . ) Torej sem se odločil zavestno goljufati . Za tovor sem uporabil stirodur in izoflor plošče, kot podlago za vrhnji - vidni del tovora. Po notranjih izmerah Kdv vagona sem z ostrim olfa nožem razrezal omenjene podlage, najprej stirodur:
Z istim nožem sem podlage grobo oblikoval:
Potem pa še obrusil z grobim smirkovim papirjem. Sledilo je barvanje s črno akrilno barvo in sicer dve plasti, kar povsem zadostuje. Barval sem s čopičem. Izdelal sem še pomožni okvir, v katerega "sedejo" podlage in nato material posipam brez strahu, da se bo razpasel bo bližnji in daljni okolici Preden sem podlage posipal z imitacijo razsutega tovora, sem jih na debelo premazal z mizarskim lepilom Mekol, kateremu sem dodal nekaj kapljic vode:
Lepilo naj se malenkost osuši in med tem pripravim podlage za lesene okroglice. Vidnih okroglic bo le ena vrsta in tu pa tam še kakšna "za povrh". Podlage za to vrsto tovora pa je 5 mm izoflor. Iz enakega materiala je izdelan tudi pomožni okvir!.
Tudi te podlage sem dvoplastno obarval, tokrat z bež barvo. Nanesel sem tanko plast mizarskega lepila in takoj začel s sestavljanjem tovora:
39 kosov okroglic je na podlagi in po končanem zlaganju, sem vse premazal še z zelo redčenim mizarskim lepilom. Material je v tem primeru les - bukove špile za klobase, ki jih dobimo v vsaki živilski trgovini. Poskusil sem tudi z bambusovimi, pa se preveč cefrajo . . . Napravil sem dve takšni imitaciji lesenega tovora. In za konec še z okroglicami naložen Kdv vagon:
Še pogled s profila, kjer je dobro vidna podložna plošča in nanjo prilepljena plast okroglic:
Razsuti tovor bo še malce počakal. Sušenje bo trajalo vsaj preko noči, mogoče še dlje časa in pa seveda popravki; posip, lepilo, voda, . . .
lp
Če bi želel imitirati tovor v volumnu celotnega vagona, bi bilo to ogromno materiala in tudi teža bi se povečala enormno (v primeru da je vlak sestavljen iz 4-ih ali 5-ih takih vagonov in še kak službeni, pa bi lokomotiva porabila kar precej Joulov . . ) Torej sem se odločil zavestno goljufati . Za tovor sem uporabil stirodur in izoflor plošče, kot podlago za vrhnji - vidni del tovora. Po notranjih izmerah Kdv vagona sem z ostrim olfa nožem razrezal omenjene podlage, najprej stirodur:
Z istim nožem sem podlage grobo oblikoval:
Potem pa še obrusil z grobim smirkovim papirjem. Sledilo je barvanje s črno akrilno barvo in sicer dve plasti, kar povsem zadostuje. Barval sem s čopičem. Izdelal sem še pomožni okvir, v katerega "sedejo" podlage in nato material posipam brez strahu, da se bo razpasel bo bližnji in daljni okolici Preden sem podlage posipal z imitacijo razsutega tovora, sem jih na debelo premazal z mizarskim lepilom Mekol, kateremu sem dodal nekaj kapljic vode:
Lepilo naj se malenkost osuši in med tem pripravim podlage za lesene okroglice. Vidnih okroglic bo le ena vrsta in tu pa tam še kakšna "za povrh". Podlage za to vrsto tovora pa je 5 mm izoflor. Iz enakega materiala je izdelan tudi pomožni okvir!.
Tudi te podlage sem dvoplastno obarval, tokrat z bež barvo. Nanesel sem tanko plast mizarskega lepila in takoj začel s sestavljanjem tovora:
39 kosov okroglic je na podlagi in po končanem zlaganju, sem vse premazal še z zelo redčenim mizarskim lepilom. Material je v tem primeru les - bukove špile za klobase, ki jih dobimo v vsaki živilski trgovini. Poskusil sem tudi z bambusovimi, pa se preveč cefrajo . . . Napravil sem dve takšni imitaciji lesenega tovora. In za konec še z okroglicami naložen Kdv vagon:
Še pogled s profila, kjer je dobro vidna podložna plošča in nanjo prilepljena plast okroglic:
Razsuti tovor bo še malce počakal. Sušenje bo trajalo vsaj preko noči, mogoče še dlje časa in pa seveda popravki; posip, lepilo, voda, . . .
lp
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: Diorama 1960a
Hoj,
Natovorjen vagon zgleda super! Ali mi lahko prosim napišeš dolžino modela vagona (jaz imam dva podobna in ne vem, kateri je pravi za predelavo)?
Upam, da nisem preveč vsiljiv.
LP
T
Natovorjen vagon zgleda super! Ali mi lahko prosim napišeš dolžino modela vagona (jaz imam dva podobna in ne vem, kateri je pravi za predelavo)?
Upam, da nisem preveč vsiljiv.
LP
T
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: Diorama 1960a
Hi @parni_vlak,
odprti tovorni vagoni so z visoko stranico in tudi bočna vrata se na obeh straneh odpirajo. Izdelovalec je Exact-train, vrsta vagona po JŽ oznaki je Kdv. Notranje mere gondole so naslednje: dolžina = 98.0, širina = 29.7 in višina = 17.0 mm. Vagonov sicer nisem nič predeloval, niti jih ne bom, mogoče bodo le postarani. To postorim, ko bo volja, v zbirki imam namreč šest (6) teh vagonov in za vsakega bo pripravljen tovor, ki se ga da lepo odstranit. torej bodo vagoni lahko naloženi ali pa prazni. Še fotografija škatle z vagonom:
lp Vojko
odprti tovorni vagoni so z visoko stranico in tudi bočna vrata se na obeh straneh odpirajo. Izdelovalec je Exact-train, vrsta vagona po JŽ oznaki je Kdv. Notranje mere gondole so naslednje: dolžina = 98.0, širina = 29.7 in višina = 17.0 mm. Vagonov sicer nisem nič predeloval, niti jih ne bom, mogoče bodo le postarani. To postorim, ko bo volja, v zbirki imam namreč šest (6) teh vagonov in za vsakega bo pripravljen tovor, ki se ga da lepo odstranit. torej bodo vagoni lahko naloženi ali pa prazni. Še fotografija škatle z vagonom:
lp Vojko
Re: Diorama 1960a
Nekaj več tovora je že pripravljenega. In vsakega zase sem tudi stehtal, ter vnesel v tabelo. Za tehtanje uporabljam precizno digitalno tehtnico z občutljivostjo 10mg - seveda služi drugim namenom, ampak je v modelarstvu zelo dobrodošla. Poleg tehtnice so trije kompleti I profila naloženega na lesene podlage. Profil je že obarvan v surovo železno barvo. In ne manjka niti modra PVC pinceta. Plastična zato, da ne okrušim barve na profilih ali vagonu in da ne poškodujem notranjih delov stranic vagona:
Ponazoritev teže "težkih" železnih I profilov, ki znaša 1.48g
Garnitura treh Kdv vagonov. Prvi je natovorjen z železnimi profili, ki so zloženi drug na drugega, naslednja dva vagona pa sta otovorjena z okroglicami:
In še ponazoritev drugega razloga, zakaj uporabljam plastično pinceto. Prsti so debeli kot safalada / v primerjavi z vagonom. In zelo težko je seči v notranjost gondole:
Zato pa odlično služi PVC pinceta - enostavno in nežno zgrabim tovor:
In ga previdno dvignem z vagona - in to je to! Še enkrat: na diorami 1960a je pri natovarjanju / raztovarjanju, dovoljena uporaba izključno plastičnih pincet:
lp
Ponazoritev teže "težkih" železnih I profilov, ki znaša 1.48g
Garnitura treh Kdv vagonov. Prvi je natovorjen z železnimi profili, ki so zloženi drug na drugega, naslednja dva vagona pa sta otovorjena z okroglicami:
In še ponazoritev drugega razloga, zakaj uporabljam plastično pinceto. Prsti so debeli kot safalada / v primerjavi z vagonom. In zelo težko je seči v notranjost gondole:
Zato pa odlično služi PVC pinceta - enostavno in nežno zgrabim tovor:
In ga previdno dvignem z vagona - in to je to! Še enkrat: na diorami 1960a je pri natovarjanju / raztovarjanju, dovoljena uporaba izključno plastičnih pincet:
lp
Re: Diorama 1960a
Odlično. Ob upoštevanju tretje potence razmerja 1:87 bi to pomenilo neto težo tovora približno 975 kg. Se pravi malce premalo, ampak bo že
LP, Metod
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: Diorama 1960a
Pozdrav,
lepo zgledajo tako naloženi vagoni, tisti z železnimi profili mi je še posebej všeč !
Hvala tudi za podatke o vagonu. Ugotovil sem, da za predelavo ni primeren noben model, ki ga že imam, zato sem šel danes v MoKo in kupil Roco varijanto (no, v MoKo sem šel zaradi neke druge stvari, ampak to ni važno ).
LP,
Timotej
lepo zgledajo tako naloženi vagoni, tisti z železnimi profili mi je še posebej všeč !
Hvala tudi za podatke o vagonu. Ugotovil sem, da za predelavo ni primeren noben model, ki ga že imam, zato sem šel danes v MoKo in kupil Roco varijanto (no, v MoKo sem šel zaradi neke druge stvari, ampak to ni važno ).
LP,
Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: Diorama 1960a
Vojko, res je pravi užitek pogledati v to tvojo temo...
Mogoče ena ideja za izvedbo tovora, na katero sem naletel pred par dnevi.
V tovor vgradiš majhen magnet, ki ti omogoča lažje odstranjevanje.
https://www.youtube.com/watch?v=DOfnVUoFK28
Pa veselo ustvarjanje še naprej.
lp, Matej
Mogoče ena ideja za izvedbo tovora, na katero sem naletel pred par dnevi.
V tovor vgradiš majhen magnet, ki ti omogoča lažje odstranjevanje.
https://www.youtube.com/watch?v=DOfnVUoFK28
Pa veselo ustvarjanje še naprej.
lp, Matej
Re: Diorama 1960a
Matej, hvala za prispevek.
Vidim, da si aktiven. Bodi tako.
Lep pozdrav, Saša
Vidim, da si aktiven. Bodi tako.
Lep pozdrav, Saša
Re: Diorama 1960a
Vojko,
odlično natovorjeni vagoni!
Škoda, ker nikjer ne najdem smernic, navodil ali predpisov o pravilnem nalaganju in zavarovanju tovora na železniških vagonih. S pomočjo Google sem našel sedaj veljavne smernice, ki veljajo na SŽ in navodila za varno nalaganje tovora v cestnem prometu.
Za nazaj, še posebej za "naše" obdobje pa žal ne. Sicer se tudi pretirano nisem trudil. Morda pa bosta tudi ta dva dokumenta komu kaj pomagala!
Imam tudi nekaj zanimivih predlog in opisov izdelave tudi za tovor zaprtih tovornih vagonov pri katerih so bočna vrata odprta ali delno odprta (članki iz revij v pdf obliki). Če te zanima, ti jih pošljem.
odlično natovorjeni vagoni!
Škoda, ker nikjer ne najdem smernic, navodil ali predpisov o pravilnem nalaganju in zavarovanju tovora na železniških vagonih. S pomočjo Google sem našel sedaj veljavne smernice, ki veljajo na SŽ in navodila za varno nalaganje tovora v cestnem prometu.
Za nazaj, še posebej za "naše" obdobje pa žal ne. Sicer se tudi pretirano nisem trudil. Morda pa bosta tudi ta dva dokumenta komu kaj pomagala!
Imam tudi nekaj zanimivih predlog in opisov izdelave tudi za tovor zaprtih tovornih vagonov pri katerih so bočna vrata odprta ali delno odprta (članki iz revij v pdf obliki). Če te zanima, ti jih pošljem.
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Še vedno se ubadam z vagonskim tovorom. Ko delaš vse na "roke", gre pač bolj počasi. Pripravljam devet tovorov: 3 x lesene okroglice, 3 x pesek, 2 x premog in 1 x H profili. Za vsak vagon s peskom in premogom, sem pripravil približno 3.5 ml posipa. Za okroglice 10 bukovih špil za klobase (njam) in dva stiren H profila, ki sem ju razrezal na 9 delov. Sedaj so H profili tudi ustrezno zvezani z žico (0.25 qmm bakrena žička, obarvana v alumijijasto prevleko), glej prvo sliko:
In še pogled na vagone Kdv s tovorom, glej drugo sliko :
Ostali tovor je še v fazi dokončanja in verjetno bodo še kašne spremembe - pač spadam v kategorijo: "nikoli zadovoljen s svojim delom" . . .
lp
In še pogled na vagone Kdv s tovorom, glej drugo sliko :
Ostali tovor je še v fazi dokončanja in verjetno bodo še kašne spremembe - pač spadam v kategorijo: "nikoli zadovoljen s svojim delom" . . .
lp
Re: Diorama 1960a
Spet malce elektrificiram (gradnja usmerniškega sklopa za analogno upravljanje ozkotirnice). To bo z vsem potrebnim testnim delom končano v naslednjih dneh. Čedalje manj se mi mudi, kar je seveda zelo dobrodošlo - gradnja makete je v zaključni fazi . In vse kar bo ostalo, bo le še detajlranje -tu in tam, figuracija, in kakšna manjša sprememba - česarkoli že. Pa saj železniška maketa ni nikoli končana; vedno najdemo boljše rešitve ali manjše spremembe. Skratka meni ob maketi ni nikdar dolgčas! Referat ob končanju makete je na spodnji sliki:
V preteklih dneh sem ponovno pregledal in očistil ter opremil z ustreznimi spenjačami ves vozni park; od lokomotiv do zadnjega vagona, ki bo vozil na maketi 1960a. In vagone sem razdelil v dve garnituri: prva je z Fleischmann spenjačami in druga je z Roco spenjačami. pa si jih oglejmo še slikovno. najprej so prikazani vagoni s Fleischmann spenjačami; 3 x potniški Baat - JŽ:
2 x službeni - JŽ:
2 x tovorni - štiri osni - JŽ:
2 x tovorni z zaviračevo hišico - JŽ:
V preteklih dneh sem ponovno pregledal in očistil ter opremil z ustreznimi spenjačami ves vozni park; od lokomotiv do zadnjega vagona, ki bo vozil na maketi 1960a. In vagone sem razdelil v dve garnituri: prva je z Fleischmann spenjačami in druga je z Roco spenjačami. pa si jih oglejmo še slikovno. najprej so prikazani vagoni s Fleischmann spenjačami; 3 x potniški Baat - JŽ:
2 x službeni - JŽ:
2 x tovorni - štiri osni - JŽ:
2 x tovorni z zaviračevo hišico - JŽ:
Zadnjič spremenil volkun, dne 15.02.2021, 20:22, skupaj popravljeno 2 krat.