Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Poletje..... topla zaspanost in brezdelje gresta počasi h koncu.
Nadaljevanje gradnje diorame 1960a sem začel s predelavo vodnega napajalnika. Odstranil sem lestev in rumeno-črno barvno spiralo okrog stebra napajalnika, prva slika:
Nato sem napajalnik prevodno očistil ostankov barve in štrlečih nosilnih delov lestve, pa še lepo oprav v nežni "cet" vodni kopeli. Sledilo je barvanje s precej razredčeno belo akrilno mat barvo. Barval sem s čopičem
Med tem, ko se napajalnik suši in čaka na obdelavo temelja (spodnja slika),
pa sem uredil še pokrajino v neposredni bližini lokomotivske okretnice, ki še ni bila imitirana, torej povsem levi del poleg okretnice na sliki. Del, ki še ni imitiran, pa je namenjen premogovnemu in peskovnemu bazenu z nakladalnim stolpom. Čakam nanj in pred namestitvijo ga moram še predelat in primerno obarvat.
Nadaljevanje gradnje diorame 1960a sem začel s predelavo vodnega napajalnika. Odstranil sem lestev in rumeno-črno barvno spiralo okrog stebra napajalnika, prva slika:
Nato sem napajalnik prevodno očistil ostankov barve in štrlečih nosilnih delov lestve, pa še lepo oprav v nežni "cet" vodni kopeli. Sledilo je barvanje s precej razredčeno belo akrilno mat barvo. Barval sem s čopičem
Med tem, ko se napajalnik suši in čaka na obdelavo temelja (spodnja slika),
pa sem uredil še pokrajino v neposredni bližini lokomotivske okretnice, ki še ni bila imitirana, torej povsem levi del poleg okretnice na sliki. Del, ki še ni imitiran, pa je namenjen premogovnemu in peskovnemu bazenu z nakladalnim stolpom. Čakam nanj in pred namestitvijo ga moram še predelat in primerno obarvat.
Re: Diorama 1960a
Pred jesenjo bo treba bife na železniški postaji in plato pred njo pokrit s streho....
Še pred tem pa moram v notranjost bifeja postaviti "kelnerja" in seveda mizico, kamor bodo gostje lahko odložili svojo pijačo. Miza je okrogla in nasajena na belo cev, poleg pa je na zobotrebec nataknjena rjava steklenica piva:
Sprednji in daljši del strehe je nameščen ustrezno obarvan in postaran - strešni material je seveda valovita azbestna kritina, ki je bila nekoč prisotna na vsaj polovici objektov. Danes je ta nevarni, zdravju škodljiv material, prepovedan!
Še pred tem pa moram v notranjost bifeja postaviti "kelnerja" in seveda mizico, kamor bodo gostje lahko odložili svojo pijačo. Miza je okrogla in nasajena na belo cev, poleg pa je na zobotrebec nataknjena rjava steklenica piva:
Sprednji in daljši del strehe je nameščen ustrezno obarvan in postaran - strešni material je seveda valovita azbestna kritina, ki je bila nekoč prisotna na vsaj polovici objektov. Danes je ta nevarni, zdravju škodljiv material, prepovedan!
Re: Diorama 1960a
..tako, kelner je za šankom, miza s pirom je na svojem mestu, gost že ves navdušen in končno (!) strehšna kritina je postavljena
Še z drugega zornega kota, kjer je dobro vidna tudi slemenska kritina.
Še pogled na postajno poslopje s severa.....
In tako je postajno poslopje končano...
Kasneje sledi še kakšen detajl in seveda ljudstvo okoli poslopja. Na spodnjih dveh slikah pa je primerjava tovarniškega poslopja (zgoraj), s predelanim poslopjem (spodaj)
lp, Vojko
Še z drugega zornega kota, kjer je dobro vidna tudi slemenska kritina.
Še pogled na postajno poslopje s severa.....
In tako je postajno poslopje končano...
Kasneje sledi še kakšen detajl in seveda ljudstvo okoli poslopja. Na spodnjih dveh slikah pa je primerjava tovarniškega poslopja (zgoraj), s predelanim poslopjem (spodaj)
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Zdravo, Vojko!
Maketa odlično napreduje!
Vodni napajalnik je videti super! Tudi postajno poslopje si lepo obdelal in kritina iz valovitih plošč je sploh lepo in realistično pobarvana!
Cestne svetilke pa mi delujejo nekoliko "debele".
Maketa odlično napreduje!
Vodni napajalnik je videti super! Tudi postajno poslopje si lepo obdelal in kritina iz valovitih plošč je sploh lepo in realistično pobarvana!
Cestne svetilke pa mi delujejo nekoliko "debele".
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
hi Miran...
Ja tudi meni delujejo precej debelo - svetilke namreč. To je začasna postavitev, sem šel ven izmeriti premer kandelaberskih svetilk in le ta znaša 14 cm, ali v "mojem merilu" 1,6 mm. Svetilke, ki trenutno stojijo na diorami, pa imajo premer 3 mm! Ni druge, kot da se bom lotil izdelave svetilk kar sam. Ampak za to je še čas. Bom poskusil le te - obstoječe predelati, ali pa poiskati ustrezno tanko cev
lp, Vojko
Ja tudi meni delujejo precej debelo - svetilke namreč. To je začasna postavitev, sem šel ven izmeriti premer kandelaberskih svetilk in le ta znaša 14 cm, ali v "mojem merilu" 1,6 mm. Svetilke, ki trenutno stojijo na diorami, pa imajo premer 3 mm! Ni druge, kot da se bom lotil izdelave svetilk kar sam. Ampak za to je še čas. Bom poskusil le te - obstoječe predelati, ali pa poiskati ustrezno tanko cev
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Vojko, z veseljem spremljam napredek na tvoji maketi. Zadeva izgleda odlično in se že veselim nadaljevanja.
V info: jaz sem si naročil te LED svetilke in imajo premer 2 mm... samo povem, če ti je mogoče zanimivo!
lp, Matej
V info: jaz sem si naročil te LED svetilke in imajo premer 2 mm... samo povem, če ti je mogoče zanimivo!
lp, Matej
Re: Diorama 1960a
Matej, hvala za namig, bom premislil zadevo, mogoče pa pridejo prav
Sicer pa sem danes nadaljeval z urejanjem tirne grede (posip in leplenje) v dolžino 97 cm, prav tako sem ozelenil neposredno okolico ob industrijskem slepem tiru. Med progama sta lepo vidna tudi kilometrska kamna:
Še pogled z druge strani. Grmovje ki ga uporabljam je naravni mah (nemška firma Heki) in sem izredno zadovoljen z njim....
Sedaj bo treba počakati vsaj 12 ur, da lepilo opravi svoje. Med tem bo čas za gradnjo stanovanjskega objekta v mestu Krnica.
Sicer pa sem danes nadaljeval z urejanjem tirne grede (posip in leplenje) v dolžino 97 cm, prav tako sem ozelenil neposredno okolico ob industrijskem slepem tiru. Med progama sta lepo vidna tudi kilometrska kamna:
Še pogled z druge strani. Grmovje ki ga uporabljam je naravni mah (nemška firma Heki) in sem izredno zadovoljen z njim....
Sedaj bo treba počakati vsaj 12 ur, da lepilo opravi svoje. Med tem bo čas za gradnjo stanovanjskega objekta v mestu Krnica.
Re: Diorama 1960a
pred sestavljanjem stanovanjske zgradbe bom napravil še manjkajoče ločnice na zahodnem segmentu. Le tako lahko končam s posipnim materialom in bo okolica proge res pripravljena na ostale objekte. vso ločnico sem najprej prebarval z osnovno belo akril barvo in potem še njene konce s črno. Belo barvo sem nanašal s čopičem, črno pa z zobotrebcem:
Obarvane ločnice so vpete v lesene ščipalke, ki ne poškodujejo materiala, niti ne okrušijo barve. Da črna barva ne zaide na belo podlago, kjer ni potrebno, sem z olfa nožem zarezal plitek utor, do katerega nanašam barvo.
Na zahodnem segmentu manjka še pet (5) medtirnih ločnic, ki so sedaj pripravljene in bodo jutri na svojem mestu! In še črno bela fotografija, ki bolj paše v tiste čase.....
lp
Obarvane ločnice so vpete v lesene ščipalke, ki ne poškodujejo materiala, niti ne okrušijo barve. Da črna barva ne zaide na belo podlago, kjer ni potrebno, sem z olfa nožem zarezal plitek utor, do katerega nanašam barvo.
Na zahodnem segmentu manjka še pet (5) medtirnih ločnic, ki so sedaj pripravljene in bodo jutri na svojem mestu! In še črno bela fotografija, ki bolj paše v tiste čase.....
lp
Re: Diorama 1960a
Zadnje čase bolj ko ne samo vsake toliko malo pogledam, kaj se dogaja drugje in kar vidim je zelooo .
Okretnica mi najbolj pade v oko, odlično izgleda, pa zadnja fotk je za povečat
Okretnica mi najbolj pade v oko, odlično izgleda, pa zadnja fotk je za povečat
Re: Diorama 1960a
hoj @yyure....
hvala za mnenje, sicer pa delam kolikor mi dopušča čas in kakršne volje sem
ko se malo igram s črno-belo fotografijo, mi je vedno bolj všeč in zato sem napravil kar nekaj čb slik južnega dela diorame, ki bo letos končan - vsaj tako planiram. Namestiti moram še bazen za premog in pesek, dvigalo za nakladanje premoga na lokomotive, drobno orodje in kompresorje, figure,... torej dela bo še dosti, prostih dni pa malo manj - vsaj pri meni
Z samo okretnico sem imel okrog 20 ur dela, da sem jo malce preuredil, predvsem pa primerno obarval, postaral in posipal.
Mogoče za poslastico še kakšna čb fotka. Na prvem tiru stoji vlakovna garniturica z lokomotivo 154-005, službenim Dd vagonom na katerega je pripet potniški vagon II. razreda Baat. Na drugem tiru sta dva tovorna vagona Gdvg
in na tretjem odprt tovorni vagon DB - Kklmm:
V ospredju je na tirih depoja lokomotiva 53-021, ki čaka na dolivanje vode iz napajalnika:
Še pogled prek tirov proti postajnemu poslopju:
Lokomotiva 53-021 je zapeljala na okretnico...
hvala za mnenje, sicer pa delam kolikor mi dopušča čas in kakršne volje sem
ko se malo igram s črno-belo fotografijo, mi je vedno bolj všeč in zato sem napravil kar nekaj čb slik južnega dela diorame, ki bo letos končan - vsaj tako planiram. Namestiti moram še bazen za premog in pesek, dvigalo za nakladanje premoga na lokomotive, drobno orodje in kompresorje, figure,... torej dela bo še dosti, prostih dni pa malo manj - vsaj pri meni
Z samo okretnico sem imel okrog 20 ur dela, da sem jo malce preuredil, predvsem pa primerno obarval, postaral in posipal.
Mogoče za poslastico še kakšna čb fotka. Na prvem tiru stoji vlakovna garniturica z lokomotivo 154-005, službenim Dd vagonom na katerega je pripet potniški vagon II. razreda Baat. Na drugem tiru sta dva tovorna vagona Gdvg
in na tretjem odprt tovorni vagon DB - Kklmm:
V ospredju je na tirih depoja lokomotiva 53-021, ki čaka na dolivanje vode iz napajalnika:
Še pogled prek tirov proti postajnemu poslopju:
Lokomotiva 53-021 je zapeljala na okretnico...
Re: Diorama 1960a
Spet nekaj malega časa za nadaljevanje grdnje diorame 1960a ...
Namestil sem plexi ploščo na južnem koncu zahodnega segmenta. Pač zardi mogočega naleta vlakov, posledičnega iztirjanja in padca vlaka na tla. Po drugi strani pa je stem lepo zaključen južni del segmenta, kjer slepo končujeta dva postajna tira , slika spodaj (na skarjnem levem robu slike je viden zgornji rob plexija, za smerko ob okretnici:
Plexi sem pod robom nosilne plošče pritrdil s tremi vijaki M5, maticami in ustreznimi velikimi podložkami, na naslednji sliki.
Sem pa spojil še vse žičke s tiri okretnice in pripadajočimi tir; torej dva kratka konča proge, ki pripeljeta do mostu okretnice, kot tudi slepi tir v depoju, namenjen oskrbi lokomotiv:
Rumena vodnika sta namenjena napajanju vrtljivega mostu okretnice, črni vodnmiki pa so zgoraj omenjeni progovni odseki, ki spadajo v neposreden sklop depoja.
Ponovno sem preveril funkcionalnost vezave s praktično vožnjo DCC lokomotive prek okretnice, vrtenje, menjavo smeri, luči in zvok v lokomotivi, vožnjo z mostu in na most. Vse deluje brezprekinitveno in brez kakršnihkoli zapletov. Uporabljam DCC krmilnik Roco Multimaus. Najbolj vesel pa sem tega, da ne bo potrebno kupovati še posebnega elektronskega modula, ki je namenjen krmiljenju progovnih odsekov v pentlji oz. okretnici
lp, Vojko
Namestil sem plexi ploščo na južnem koncu zahodnega segmenta. Pač zardi mogočega naleta vlakov, posledičnega iztirjanja in padca vlaka na tla. Po drugi strani pa je stem lepo zaključen južni del segmenta, kjer slepo končujeta dva postajna tira , slika spodaj (na skarjnem levem robu slike je viden zgornji rob plexija, za smerko ob okretnici:
Plexi sem pod robom nosilne plošče pritrdil s tremi vijaki M5, maticami in ustreznimi velikimi podložkami, na naslednji sliki.
Sem pa spojil še vse žičke s tiri okretnice in pripadajočimi tir; torej dva kratka konča proge, ki pripeljeta do mostu okretnice, kot tudi slepi tir v depoju, namenjen oskrbi lokomotiv:
Rumena vodnika sta namenjena napajanju vrtljivega mostu okretnice, črni vodnmiki pa so zgoraj omenjeni progovni odseki, ki spadajo v neposreden sklop depoja.
Ponovno sem preveril funkcionalnost vezave s praktično vožnjo DCC lokomotive prek okretnice, vrtenje, menjavo smeri, luči in zvok v lokomotivi, vožnjo z mostu in na most. Vse deluje brezprekinitveno in brez kakršnihkoli zapletov. Uporabljam DCC krmilnik Roco Multimaus. Najbolj vesel pa sem tega, da ne bo potrebno kupovati še posebnega elektronskega modula, ki je namenjen krmiljenju progovnih odsekov v pentlji oz. okretnici
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
... in tako bolj živahno je že postalo ob železniški postaji Krnica. Lokomotive že lahko nemoteno vozijo po vseh tirih (na drugem tiru stoji dizlovka JŽ 643-025 in okretnico je zasedla JŽ 154-005). Vsi so električno priključeni in proga je opremljena z ločnicami, manjkajo le še oznake za mejni profil.
Zadnjič spremenil volkun, dne 22.09.2017, 19:14, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Diorama 1960a
In še pomembne podatek; majhna sprememba na dizel lokomotivi JŽ 643-025: kolesa z gumico sem zamenjal za povsem navadna kolesa, torej brez gumice (zamenjal sem kar obe osi, kar je precej lažje). Rezultat: sedaj lokomotiva lepo pelje čez vse kretnice in tudi na okretnico in z nje
lp, Vojko
lp, Vojko