Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

živ Miran!
bom poskusil "podreti" značilen penzjonistečen slogan: nimam časa :D
Dela je in bo še, čez glavo, kar me vsekakor neutrudno vleče, vkljub občasnim "odklonom".... Ja bo kar zahtevna konstrukcijska rešitev strehe z ozadjem in pravi izziv, ki ga že veselo "tuhtam" - sedaj imam časa, ko nisem doma. In to ima po svoje tudi prednosti: ko sem z doma, lahko teoretično vse večkrat premeljem, preden se lotim dejanskega praktičnega dela. In prav na tak način sem našel še eno dobro rešitev pri vožnji oz. sestavi vlakov: izredni vlaki (poimenoval sem jih tako, zaradi večjega števila vagonov, kot ga imajo ostali vlaki) bodo dvonamenski.
1) vlak bo odpeljal z ranžirne postaje proti Krnici in s tem opravil krožno vožnjo z manjšim lokomotivskim manevrom na ž.p. Krnica (menjava lok na čelo garniture) in tak se bo čez čas vrnil na ranžirno postajo
2) vrnjeni izredni vlak bom na ranžirni postaji razrezal in tako dobil dva ločena vlaka, ki bosta vsak zase kasneje peljala na ž.p. Krnica....
Torej imam dva izredna vlaka - sem ter tja - iz katerih dobim dva krajša vlaka (spet 2 x sem ter tja). To je skupno 6 vlakov! Seveda moram še časovno urediti kartone po katerih sestavljam vlakovne garniture in tovor.

In še ena pomembna stvar se mi je primislila, po vzorcu vožnje vlakov na modulnih maketah: ker imam dva DCC krmilnika, torej bosta vlake upravljali dve osebi, bo prvi sestavil garnituro, pripel lok in odpeljal vlak z ranžirne postaje, prek ovala in mostu, vse do predora, kjer bo isti vlak prevzel drugi "vlakovodja", določen za promet na ž.p. Krnica / depo / industrijski tir. Se mi zdi popolnoma smiselna in enostavna rešitev. Kadar bo vlakovodja eden sam, bo pač vlak spremljal v načinu "walk around".

Skratka, se že zelo veselim pentioniranja, ko bo več časa za naš hobi in predvsem za družino in potepanja z njo! :D
lp Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Ne vem, kako bi poimenoval tole vreme zunaj, je pa zagotovo zimski čas....
Torej idealno, da kaj postorim na diorami. Trafo postaja je zgrajena, manjkajo še daljnovodni stebri. seveda bodo leseni in tudi z bočno podporo. Za prototip sem vzel fotografije in mere pravih stebrov in ogrodja na glavi stebra za podporne izolatorje daljnovodnih žic. Na shemi so tudi vse potrebne mere v mm, preračunane v merilo diorame "H0" Napravil sem načrt, kot je prikazan spodaj:
Slika

Za steber in podporo sem uporabil lesena nabodala za ražnjiče, jih primerno odrezal, pobrusil in poskusno postavil na risbo - načrt:
Slika

Sledilo je leplenje z lepilom Mekol. Med sušenjem pa sem pripravil še nosilno konzolo, dolžine 20mm in kvadratnega preseka 1mm. Material je styren. Konzola bo asimetrično pritrjena na steber, kajti z ene strani sta dva izolatorja in z druge eden. Konzola je obarvana v kovinsko srebrno barvo, steber pa v ustrezno obledel les in z obvezno črno "ibitol" zaščito v svojem korenu, ki ščiti les pred vplivi zemlje:
Slika

Počakam, da se barve osušijo in med tem pripravim izolatorje iz 0,75mm okroglih PVC profilov, obarvanih v belo.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Istočasno poteka še izdelava žlebov in odtočnih cevi na tovornem skladišču. Za odtočno cev sem uporabil Cu vodnik preseka 1qmm, s katerega sem odstranil izolacijo:
Slika

Izmeril sem višino od tal do strehe, od stene skladišča do roba strehe in določil kot padca odtoka. Po teh merah sem zrisal vzorec na papir in tako oblikoval trdo Cu (bakreno) žico:
Slika

In odtok obarval v srebrno kovinsko barvo....
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

.... in 10 kilovoltni steber je postavljen:
Slika

še pogled s proge proti trafo postaji:
Slika

Ko bo trafo postaja pritrjena, bom napravil še daljnovoeno povezavo med njo in 10kV stebrom - to bo finožični Cu vodnik izredno majhnega preseka.

Takole pa zgleda žlebovje na tovornem skladišču:
Slika

V naslednjih dneh pa je v načrtu izgradnja objekta K.O.K. (kovinarski obrat Krnica)...
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Kot že rečeno, je na vrsti gradnja kovinarskih delavnic, ki bodo sestavljene iz Auhagenovih elementov - predelanih in prilagojenih seveda in ostalega materiala:
Slika

Pozicioniranje objekta, tik ob ozadje na platoju, kjer sta že tovorno skladišče in trafo postaja:
Slika

izmere in njih prenašanje na segmente, ter rezanje s skalpeli. In zgodilo se je, kar se pač zgodi ob neprevidnosti: nisem izbral prave konice skalpela in seveda se je popeljala po plastiki do mojega prsta..... rezultat je bil sledeč: odrezana povrhnjica prsta v globino 3mm, obisk nujne medicinske pomoči in seveda konec modeliranja za vsaj teden dni!
Slika

Tudi drugega dela je dovolj, saj moram ta teden, ko sem doma, čim bolj izkoristiti :)
Čim manj zoprnih nezgod vam želim pri modeliranju.
lp, Vojko
Zadnjič spremenil volkun, dne 03.02.2019, 16:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a mkx »

Nauk te zgodbe bi se lahko glasil: uporabljajte tope nože.

No, pa šalo na stran: želim čim hitrejše in čim temeljitejše okrevanje ... in z nestrpnostjo čakam nadaljevanje.
LP, Metod
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

ja Metod, mogoče imaš pa prav, glede nožev :D
Sicer je malce zoprno s tisto veliko "pupo" na prstu, nekako mi ne uspeva najbolje koordinacija ostalih prstov.... Se bom že navadil. In hvala za dobre želje. nadaljujem z gradnjo, ko bom fizično povsem sposoben :)
lp
matejmm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 448
Pridružen: 08.12.2012, 0:32
Kraj: Ljubljana

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a matejmm »

volkun napisal/-a: In zgodilo se je, kar se pač zgodi ob neprevidnosti: nisem izbral prave konice skalpela in seveda se je popeljala po plastiki do mojega prsta..... rezultat je bil sledeč: odrezana povrhnjica prsta v globino 3mm, obisk nujne medicinske pomoči in seveda konec modeliranja za vsaj teden dni!
Ojoj, zoprna zadeva... čim hitrejše okrevanje ti želim...

lp, Matej
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

... hvala Matej, pač nerodnost in predvsem nepazljivost! ...
lp
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 556
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Zdravo, Vojko!

Res neprijetna zadeva, ta poškodba! Precejšnja ovira pri drobnih, finih delih, pa še za obvezo se radi prijemajo drobni delčki!
Upam, da se poškodba čimprej poceli in da boš lahko neovirano ndaljeval z delom!
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

[quote="miranzor"]Zdravo, Vojko!
... Precejšnja ovira pri drobnih, finih delih, pa še za obvezo se radi prijemajo drobni delčki! ....

ja prav to je največja ovira, vse se zatika in prijemle na obvezo :?
bo že ... pač opravljam obrobna dela na diorami, saj sem zaradi poškodbe moral podaljšati moje bivanje doma za ves teden. In tako sem se lotil izdelave "prave", predvsem pa ustrezne odklopilne palice, ki pri sestavljanju vlakov in ranžiranju ne sme manjkati:
Slika

Na zgornji fotografiji so tudi mire, katerih se moram čimbolj držati, da rdeča trapez ploščica "pokrije" spenjače obeh vagonov. Palica je še v delu: leplenje, barvanje, brušenje... trapezna ploščica je sestavljena iz dveh 1mm debelih koščkov balse, ki sta med sabo križno zlepljena - zaradi trdnosti in neupogibanja.
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

in odklopilna palica je končana, v rdeči barvi, da jo ločim od vsega ostalega in vidim med vagonskima spenjačama:
Slika

Odklopilna palica "v akciji":
Slika

lp Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

... in še za popestritev prispevka: industrijski tir, zaseden s klasiko: JŽ službeni vagon Dd, ki ga vleče 154-005 ...
Slika
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Prst leve roke, ki je še v povoju, mi ne dovoljuje zahtevnih opravil in sem se namenil začeti z drugo fazo gradnje; razrez namestitev osnovne plošče vzhodnega segmenta - torej prostora, kjer bo ranžirna postaja. Material je enak kot prejšnič: 15 mm topolova vezana plošča z dimenzijami 2.135 x 970 mm. Plošča je ožja, kot bi glede na širino moje hobi sobe lahko bila, ker pač stene med sabo niso enako oddaljene, glej spodnjo sliko:
Slika

Zelo dobro je vidna reža pri zgornjem vogalu, kjer je prostora med ploščo in steno cca. 23 mm in za primerjavo sponji vogal, kjer je razmik še samo 11 mm .....
Na položeno ploščo sem prenesel mere z načrta, opravil še manjše popravke (teorija je eno, praksa pač drugo) in ploščo oblikoval, kot je bilo zamišljeno. Na fotografiji je pod ploščo viden tudi položaj odprte zložljive mize, ki je samostojno pritrjena na steno:
Slika

Torej je več kot 2/3 plošče šlo v "nič". Pač takšen razrez imajo lesarska podjetja (toliko qm, pravokotne ali kvadratne oblike in to je to). Vzhodni segment je v svojem osrednjem delu širok komaj 28m mm, kar povsem zadostuje za štiri vzporedne proge, ki bodo sestavljale ranžirno postajo in del glavne proge, proti zahodnemu segmentu. Sledijo še ojačitvene smrekove letve, stabilizacijski leseni čepki, dva vijaka za niveliranje obeh plošč (vzhod / zahod) in zaščitno barvanje. ter na koncu lepljenje 4 mm plute na zgornjo stran osnovne plošče. Ta segment bo popolnoma brez pokrajine in objektov, saj služi le vožnji vlakov, kot tudi sestavljanju / razstavljanju vlakov, ter programiranju lokomotiv. držim se koncepta, ki sem si ga zastavil leta 2015!

Kasneje, ko bodo nameščene tudi tirnice, pa bo na vrsti še tretja faza: izgradnja odstranljivega povezovalnega mostu med obema segmentoma.
lp, Vojko
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Kot že omenjeno, so plošče segmentov samo nasajene na stenske konzole, niti niso med sabo zlepljene ali vijačene. In les kot tak, se pač rad prilagaja temperaturnim spremembam, zato sem med vzhodni in zahodni segment umestil dve aluminjasti ploščici 75 x 20 mm in debeline 3,2 mm. Povsem dovolj, da s štirimi vijaki M6 niveliram osnovno površino, na katero so položeni pluta in tiri - slika spodaj.
Slika

Da sem osnovno ploščo popolnoma zravnal, sem kot že na zahodnem segmentu, pod ploščo pritrdil vzdolžne smrekove letve. In nisem pozabil niti na luknjo za lesen smerno stabilizacijski čep (zelo pomembno, saj bi v nasprotnem ob vsakem dotiku plošče, le ta lahko poplesavala sem ter tja - dolga je namreč 2.153 mm!)
Slika

Letve sem prilepil z mekol lepilom in pritrdil še devetimi lesnimi vijaki. Ko bo lepilo suho, sledi zaščitno barvanje.
Odgovori