Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Barve in lepila naj opravijo svoje.... Med tem pa sem začel malo intenzivneje z ozelenitvijo in pogozdovanjem skrajnega, južnega dela zahodnega segmenta, kjer so postajni tiri postaje Krnica. Na hrib nad nakladalno rampo sem nanesel zemljo in nekaj svetle trave (kasneje sledi ostala trava in grmovje) nato pa pritrdil še tri iglavce:
Tudi tik ob bife na postaji sem posadil še en iglavec, ki bo bližnjo okolico precej popestril in dajal še nekaj sence . Med prvi dve kretnici sem umestil še ločnici, ki so na maketah nepogrešljive, tako vizuelno, kot seveda praktično (saj vemo, čemu služijo!).
Z druge strani, oz. z okretnice, zgleda zelenje takole:
Tudi ob pomožnem poslopju - skladišču orodja in kompresorjev, je precej visoko drevo. Malce je zgrbančeno, ampak narava je pač takšna....
Še z druge strani, proti svetlobi:
Vsa drevesa so Busch #6149, cena 24,90 euro.
Tudi tik ob bife na postaji sem posadil še en iglavec, ki bo bližnjo okolico precej popestril in dajal še nekaj sence . Med prvi dve kretnici sem umestil še ločnici, ki so na maketah nepogrešljive, tako vizuelno, kot seveda praktično (saj vemo, čemu služijo!).
Z druge strani, oz. z okretnice, zgleda zelenje takole:
Tudi ob pomožnem poslopju - skladišču orodja in kompresorjev, je precej visoko drevo. Malce je zgrbančeno, ampak narava je pač takšna....
Še z druge strani, proti svetlobi:
Vsa drevesa so Busch #6149, cena 24,90 euro.
Re: Diorama 1960a
Predor, oz. hrib, pod katerim je speljan železniški predor, je zelo strm. Pravzaprav je njegovo južno pobočje skoraj navpično. Zategadelj sem ta del zunanjosti predora "opremil" s skalami, ki sem jih ustrezno obrezal in prilepil na pobočje. Ko bo lepilo suho, sledi še barvanje...
Med tem sem plato nad rampo posipal še z makadamom in v hrib nad rampo dodal še drevo. Hrib sem posipal še z zemljo, temnejšo travo in kamenjem. Skrajno levo - na rampi, pa je vidna svetilka javne razsvetljave t.i. kandelaber.
Na postajo sem pripeljal še vagon, da opazim morebitne neravnine v medtirnem posipu, prav tako so območje postaje začeli obiskovati prebivalci kraja in okolice, kot tudi potniki.
Kmalu bo ves južni del zahodnega segmenta opremljen z ustreznim posipom in seveda rastjem; pogled preko tirov proti postajnemu poslopju:
Še pogled od skrajnega južnega konca postaje, proti severu...
Med tem sem plato nad rampo posipal še z makadamom in v hrib nad rampo dodal še drevo. Hrib sem posipal še z zemljo, temnejšo travo in kamenjem. Skrajno levo - na rampi, pa je vidna svetilka javne razsvetljave t.i. kandelaber.
Na postajo sem pripeljal še vagon, da opazim morebitne neravnine v medtirnem posipu, prav tako so območje postaje začeli obiskovati prebivalci kraja in okolice, kot tudi potniki.
Kmalu bo ves južni del zahodnega segmenta opremljen z ustreznim posipom in seveda rastjem; pogled preko tirov proti postajnemu poslopju:
Še pogled od skrajnega južnega konca postaje, proti severu...
Re: Diorama 1960a
Še tloris dela postajnih tirov in neposredne okolice, za lažjo predstavitev. Nadstrešek nad postajnim platojem in streha nad bifejem še manjkata. To bo urejeno, ko bo notranjost bifeja povsem gotova.....
Pogled iz depoja proti postajnemu poslopju. Manjkajo še kompresorji in orodje v in ob lopi za orodje in seveda figure.
Dva napisa (ime postaje) in zgoraj vozni red. Vse je tiskano z laserskim tiskalnikom, na povsem navaden pisarniški papir in nato prilepljeno na malce debelejši "masten" papir iz revije.
Vdelal sem še okretnico, ki sem jo poprej obarval v betonsko barvo, okolico posipal z zemljo in posadil še smreko na skrajni konec segmenta:
Sledilo je še starnaje okretnice s sivo kamnito, belo in črno barvo in posipanje z svetlo travo (samo za vzorec )
In to bo za ta del "počitnic - dopusta" tudi vse. Med tem pa sem naročil še dva službena vagona JŽ Dd . . .
lp, Vojko
Pogled iz depoja proti postajnemu poslopju. Manjkajo še kompresorji in orodje v in ob lopi za orodje in seveda figure.
Dva napisa (ime postaje) in zgoraj vozni red. Vse je tiskano z laserskim tiskalnikom, na povsem navaden pisarniški papir in nato prilepljeno na malce debelejši "masten" papir iz revije.
Vdelal sem še okretnico, ki sem jo poprej obarval v betonsko barvo, okolico posipal z zemljo in posadil še smreko na skrajni konec segmenta:
Sledilo je še starnaje okretnice s sivo kamnito, belo in črno barvo in posipanje z svetlo travo (samo za vzorec )
In to bo za ta del "počitnic - dopusta" tudi vse. Med tem pa sem naročil še dva službena vagona JŽ Dd . . .
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Zdravo Vojko,
zelo lepo napreduješ, ti kar zavidam, da si že tako daleč, moja maketa je še vedno samo v glavi...
Kako je pa s statično travo, boš kaj ozelenil tudi s to tehniko?
lp,matej
zelo lepo napreduješ, ti kar zavidam, da si že tako daleč, moja maketa je še vedno samo v glavi...
Kako je pa s statično travo, boš kaj ozelenil tudi s to tehniko?
lp,matej
Re: Diorama 1960a
hi Matej,
ja se trudim, kolikor mi dopušča čas in kolikor pač imam volje
Statična trava.... hm, sem si ogledal nekaj postopkov in opreme zanjo. Ne vem še, mogoče kdaj kasneje pade kak snop na maketo, zaenkrat pač ne. Imam razdelan koncept v katerega statična trava ni vključena. Se pač držim načrta, če hočem napredovati - tako ali drugače je že dovolj sprememb pri sami gradnji makete, ki odstopajo od načrtovanega. Tako pač je pri maketiranju malih železnic.
lp, spet iz tujine...
ja se trudim, kolikor mi dopušča čas in kolikor pač imam volje
Statična trava.... hm, sem si ogledal nekaj postopkov in opreme zanjo. Ne vem še, mogoče kdaj kasneje pade kak snop na maketo, zaenkrat pač ne. Imam razdelan koncept v katerega statična trava ni vključena. Se pač držim načrta, če hočem napredovati - tako ali drugače je že dovolj sprememb pri sami gradnji makete, ki odstopajo od načrtovanega. Tako pač je pri maketiranju malih železnic.
lp, spet iz tujine...
Re: Diorama 1960a
Tole pa že zelo dobro izgleda
Re: Diorama 1960a
Vojko, če boš slučajno kaj dajal statično travo, si poglej tole temo o posipalcu (elektro)statične trave:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... r&start=15
Jani oz. N amater je naredil luštno in predvsem poceni alternativo Nochovemu Grasmasterju.
Mogoče pride prav.
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... r&start=15
Jani oz. N amater je naredil luštno in predvsem poceni alternativo Nochovemu Grasmasterju.
Mogoče pride prav.
Goran
Re: Diorama 1960a
@grizeldi, Gorchi....
ja grizeldi, se trudim stvari narediti karkor najbolje znam, kar pa seveda zahteva preceeeeeeeej časa. Je pa potem lepo pogledat "ustvarjanje"
Posledično pa pri gradnji diorame zato napredujem počasneje, kot bi sicer.
Kot sem že omenil, me trenutno statična trava ne zanima. Niti ne vidim nič posebnega v njej, niti mi ni posebej všeč.
Pa se imejmo maketrasko in lp!
ja grizeldi, se trudim stvari narediti karkor najbolje znam, kar pa seveda zahteva preceeeeeeeej časa. Je pa potem lepo pogledat "ustvarjanje"
Posledično pa pri gradnji diorame zato napredujem počasneje, kot bi sicer.
Kot sem že omenil, me trenutno statična trava ne zanima. Niti ne vidim nič posebnega v njej, niti mi ni posebej všeč.
Pa se imejmo maketrasko in lp!
Re: Diorama 1960a
Zdravo Vojko. Odlično napreduješ. Postajno poslopje izgleda super, škarpa tudi.
LP Duško
LP Duško
EBI2 = EisenBahnIdiot #2
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
https://www.youtube.com/channel/UCDlaem ... rUODIDZ42A
Re: Diorama 1960a
Zdravo, Vojko!
Vztrajno napreduješ in to je prav dobra popestritev teh "maketarsko sušnih" dni. Z veseljem spremljam gradnjo in predvsem posamezne rešitve.
Veliko užitkov še naprej!
Vztrajno napreduješ in to je prav dobra popestritev teh "maketarsko sušnih" dni. Z veseljem spremljam gradnjo in predvsem posamezne rešitve.
Tudi sam sem postajno tablo z imenom natisnil na navaden pisarniški papir, kasneje pa sem uporabil najtanjši foto-papir. Zanimivo pri tem je, da ima fotopapir gladko, svetlečo površino, ki odgovarja emajlirani ali lakirani površini table s postajnim imenom. Sicer pa je mogoče tudi papirnato tablo enostavno presprejat s prozornim lakom, ki je hkrati tudi zaščita površine.Dva napisa (ime postaje) in zgoraj vozni red. Vse je tiskano z laserskim tiskalnikom, na povsem navaden pisarniški papir in nato prilepljeno na malce debelejši "masten" papir iz revije.
https://s9.mojalbum.com/17290769_180395 ... 762148.jpg
Veliko užitkov še naprej!
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
hi Miran,
kolikor se spomnim in po fotografijah sodeč, so bile tiste table z imeni postaj kaj kmalu blede in nesvetleče. Jaz sem jih pustil take, kot so stiskane in celo malce sem jih posvetlil - zbrisal, kar s prstom....
Fotopapir dokaj dobro poznam, ker je osnova mojih vizitk in tudi QSL kartic. Fotopapir se mi zdi zelo uporaben material, kot si že sam omenil.
Sicer pa konec tedna potujem domov in bom spet namenil nekaj časa maketi. Mimogrede: iz češke je na poti "vaserkran špicer"! , cena s poštnino =350,00 kron (faktura) + 1,50 euro (banka).
Ga bom malce podrobneje predstavil, ko bo na moji mizi.
Nabavil sem še nekaj grmovja, ki bo popestril ozelenitev in figure. Kolebal sem med že obarvanimi figurami in surovimi... Cena je zelo različna, pa sem se vseeno odločil za obarvane. Prosti čas bom raje namenil sami gradnji diorame.
lp
kolikor se spomnim in po fotografijah sodeč, so bile tiste table z imeni postaj kaj kmalu blede in nesvetleče. Jaz sem jih pustil take, kot so stiskane in celo malce sem jih posvetlil - zbrisal, kar s prstom....
Fotopapir dokaj dobro poznam, ker je osnova mojih vizitk in tudi QSL kartic. Fotopapir se mi zdi zelo uporaben material, kot si že sam omenil.
Sicer pa konec tedna potujem domov in bom spet namenil nekaj časa maketi. Mimogrede: iz češke je na poti "vaserkran špicer"! , cena s poštnino =350,00 kron (faktura) + 1,50 euro (banka).
Ga bom malce podrobneje predstavil, ko bo na moji mizi.
Nabavil sem še nekaj grmovja, ki bo popestril ozelenitev in figure. Kolebal sem med že obarvanimi figurami in surovimi... Cena je zelo različna, pa sem se vseeno odločil za obarvane. Prosti čas bom raje namenil sami gradnji diorame.
lp
Re: Diorama 1960a
Hi,
"špicer" in jaz sva doma.... nekaj podatkov o napajalniku češkega izdelovalca miniaturmodell.cz:
tlorisna dolžina podstavka je točno 42,07 mm širina podstavka znaša 15,22 mm in v višino sega 55,82 mm seveda s podstavkom vred (mogoče bodo komu prav prišli ti podatki pri načrtovanju) . In spodaj še slika napajalnika, ki je zelo dobro pakiran v dvojno prozorno PVC ohišje in s kartonsko podlago. Vse pa je bilo zavito v amortizacijsko folijo in vstavljeno v majhno škatlo. Na moj naslov je prispelo popolnoma nepoškodovano iz Prage. odločil sem se za plačilo s fakturo (bančno nakazilo). Trajalo je nekaj časa, da sem sploh dobil odgovor, da je naročilo sprejeto in da naj kmalu pričakujem fakturo. In še opozorilo z njihove strani: ne plačati, dokler paketa ne prejmete - pohvalno! Vse skupaj je stalo 15,85 euro s posredovanjem banke vred. Če pa bi se odločil za plačilo v čeških kronah (350 kron), pa bi bančna provizija znašala dodatnih 8 euro !?!
Iz slike je razvidno, da sem kupil že obarvan model, ki ga bom ustrezno prebarval in odstranil rumeno črno nalepko s progami in lestev, spodnja slika.
Še začasna postavitev na dioramo.
... še z druge strani med tiri....
In seveda še z ustrezno parno lepotico poleg:
Skratka model napajalnika je izvrstno izdelan, brez PVC šivov in "zamaškov" od ulivanja. Sem zelo zadovoljen z izdelkom, še bolj bom, ko bo primerno obarvan. In ob tem še enkrat zahvala Miranu (miranzor), za namig na to odlično spletno stran
lp, Vojko
"špicer" in jaz sva doma.... nekaj podatkov o napajalniku češkega izdelovalca miniaturmodell.cz:
tlorisna dolžina podstavka je točno 42,07 mm širina podstavka znaša 15,22 mm in v višino sega 55,82 mm seveda s podstavkom vred (mogoče bodo komu prav prišli ti podatki pri načrtovanju) . In spodaj še slika napajalnika, ki je zelo dobro pakiran v dvojno prozorno PVC ohišje in s kartonsko podlago. Vse pa je bilo zavito v amortizacijsko folijo in vstavljeno v majhno škatlo. Na moj naslov je prispelo popolnoma nepoškodovano iz Prage. odločil sem se za plačilo s fakturo (bančno nakazilo). Trajalo je nekaj časa, da sem sploh dobil odgovor, da je naročilo sprejeto in da naj kmalu pričakujem fakturo. In še opozorilo z njihove strani: ne plačati, dokler paketa ne prejmete - pohvalno! Vse skupaj je stalo 15,85 euro s posredovanjem banke vred. Če pa bi se odločil za plačilo v čeških kronah (350 kron), pa bi bančna provizija znašala dodatnih 8 euro !?!
Iz slike je razvidno, da sem kupil že obarvan model, ki ga bom ustrezno prebarval in odstranil rumeno črno nalepko s progami in lestev, spodnja slika.
Še začasna postavitev na dioramo.
... še z druge strani med tiri....
In seveda še z ustrezno parno lepotico poleg:
Skratka model napajalnika je izvrstno izdelan, brez PVC šivov in "zamaškov" od ulivanja. Sem zelo zadovoljen z izdelkom, še bolj bom, ko bo primerno obarvan. In ob tem še enkrat zahvala Miranu (miranzor), za namig na to odlično spletno stran
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Modeliranje nadaljujem ob hribu na predorom, kamor sem namestil nekaj skalovja, ki bo seveda kasneje ustrezno obarvano. Na južni strani predora sem podobno skalovje pritrdil že prejšnjič. Kako bo vse izgledalo, bom videl šele, ko bo hrib "ozelenel"
Nabavil sem tudi naravni mah in secer kar celo škatlo, saj tega materiala ni nikoli dovolj. Služil bo kot grmovje, maskiranje ozadja ipd....
Za preskus videza sem posadil nekaj grmovja povsem do ozadja, na hrib pri postaji.
Še staranje strehe nad lopo v depoju.
In še dodatno "urejanje okolice" obračališča za lokomotive. Okolico sem "opremil" z zemljo, peskom, kamenjem, travo, grmovjem, kasneje pa sledi še umazanija od olja, premogov prah ipd.
... v teh vročih dneh ni prave vneme, saj skoraj vsak gib sproducira precej potu, kar sploh ni prijetno . Kot kaže bom moral nadaljevati z delom kasneje zvečer, ko malce popusti pripeka...
lp
Nabavil sem tudi naravni mah in secer kar celo škatlo, saj tega materiala ni nikoli dovolj. Služil bo kot grmovje, maskiranje ozadja ipd....
Za preskus videza sem posadil nekaj grmovja povsem do ozadja, na hrib pri postaji.
Še staranje strehe nad lopo v depoju.
In še dodatno "urejanje okolice" obračališča za lokomotive. Okolico sem "opremil" z zemljo, peskom, kamenjem, travo, grmovjem, kasneje pa sledi še umazanija od olja, premogov prah ipd.
... v teh vročih dneh ni prave vneme, saj skoraj vsak gib sproducira precej potu, kar sploh ni prijetno . Kot kaže bom moral nadaljevati z delom kasneje zvečer, ko malce popusti pripeka...
lp
Re: Diorama 1960a
Vroči dnevi...... in da malce popestrim to soboto: danes pač ne bova kuhala in sva si z mojo družico privoščila odlično kosilo, v kar naju je spodbudil še bolj odličen konjak Courvoisier XO in nato ura lenarjenja
.... popoldan pa sem se malce poigral spet z konstrukcijskim delom. Pripravil sem del oboda, kjer bo pritrjen povezovalni most, ki povezuje oba segmenta in zaključuje ovalno glavno progo. Pritrdil sem ga z lesnimi vijaki, ki sem jih namestil po potrebi, da se 4 mm vezana plošča lepo "uleže" na osnovno ploščo diorame. Notranja, nevidna stran oboda je že obarvana s sivo barvo, prav take barve bo tudi zunanja - vidna stran oboda.
Na konec zahodnega segmenta sem začasno pritrdil obod v dolžini 1.100 mm, ki je opremljen že z vsemi potrebnimi izrezi za namestitev Al krmilnih plošč. Še pred tem sem obod namočil v mlačno vodo v banjo, kjer je ostal 10 minut. To je povsem dovolj, da se tako tanka vezana plošča lepo omehča in jo z lahkoto uvijem, kot poteka krivulja roba osnovne plošče (spodnji dve sliki):
Obod v kopeli....
Začasno pritrjen obod
Še pred pritrditvijo oboda sem z lepilnim trakom pritrdil na osnovno ploščo še del , ki sem ga pred časom že izrezal (vložek z oznako "A" na sliki) in služi za pravilno razdaljo oboda od osnovne plošče. Kasneje bo obod ustrezno znižan - zožan, zaradi reliefa pokrajine. Na tem mestu bo vodni prepust - skrajni desni rob slike, kjer je odprtina.
Na spodnji sliki pa je predstavljen praktičen PVC voziček s tremi košarami na kolesih. Odlično za hranjenje orodja in vsega potrebnega ob gradnji železniške makete, sicer pa ideja moje drage žene. Čeprav nas večkrat postrani gledajo (naš hobi), imajo včasih neverjetno dobre in enostavne rešitve! Le od kod jim....
Tako, sedaj pa na nogometno tekmo!!!
.... popoldan pa sem se malce poigral spet z konstrukcijskim delom. Pripravil sem del oboda, kjer bo pritrjen povezovalni most, ki povezuje oba segmenta in zaključuje ovalno glavno progo. Pritrdil sem ga z lesnimi vijaki, ki sem jih namestil po potrebi, da se 4 mm vezana plošča lepo "uleže" na osnovno ploščo diorame. Notranja, nevidna stran oboda je že obarvana s sivo barvo, prav take barve bo tudi zunanja - vidna stran oboda.
Na konec zahodnega segmenta sem začasno pritrdil obod v dolžini 1.100 mm, ki je opremljen že z vsemi potrebnimi izrezi za namestitev Al krmilnih plošč. Še pred tem sem obod namočil v mlačno vodo v banjo, kjer je ostal 10 minut. To je povsem dovolj, da se tako tanka vezana plošča lepo omehča in jo z lahkoto uvijem, kot poteka krivulja roba osnovne plošče (spodnji dve sliki):
Obod v kopeli....
Začasno pritrjen obod
Še pred pritrditvijo oboda sem z lepilnim trakom pritrdil na osnovno ploščo še del , ki sem ga pred časom že izrezal (vložek z oznako "A" na sliki) in služi za pravilno razdaljo oboda od osnovne plošče. Kasneje bo obod ustrezno znižan - zožan, zaradi reliefa pokrajine. Na tem mestu bo vodni prepust - skrajni desni rob slike, kjer je odprtina.
Na spodnji sliki pa je predstavljen praktičen PVC voziček s tremi košarami na kolesih. Odlično za hranjenje orodja in vsega potrebnega ob gradnji železniške makete, sicer pa ideja moje drage žene. Čeprav nas večkrat postrani gledajo (naš hobi), imajo včasih neverjetno dobre in enostavne rešitve! Le od kod jim....
Tako, sedaj pa na nogometno tekmo!!!
Re: Diorama 1960a
... včerajšnja nogometna tekma je postregla z golom - žal gostujočega moštva. Ampak vseeno je bil odklop popoln, kar se mi zdi pomembno za nadalje maketiranje in tudi nasploh. Z ženo nama je ta "popolna sprememba" zelo dobro dela. Večkrat se odločiva za popolna doživljajska nasprotja najinega načina življenja oz. razmišljanja (ustaljene tirnice). Tako si popestriva kar nekaj dni v letu..., dobro dene!
In danes, na nedeljo sem nadaljeval z pokrajino v neposredni bližini proge. To je nalaže postoriti sedaj, ko še ni postavljenih objektov in visokega rastja (drevje, smreke). Ko bo ves posip okoli proge gotov, bom namestil kretniške podtalne mehanizme brez bojazni, da bi kaj lepila z vodo prišlo v notranjost mehanizma.
Pripravil sem posipe za slepi tri pri kovinarskem obratu, spodnja slika:
in pripravil sem tolčenec za tirno traso ter posipe za neposredno okolico proge:
in spet se je pokazala dobra lastnost tri nadstropnega malega vozička za shranjevanje orodja. Vse potrebne posipe pa sem zložil na rob osnovne plošče, kjer bo kasneje potekala glavna proga....
To delo napreduje zeloooo počasi, saj si vzamem čas za postopno posipanje, kot je razvidno na spodnji sliki,od desne proti levi: na temeljno rjavo barvo nanesem temno rjavo zemljo, sledi svetlo rjava zemlja, nato temno zelena trava in svetlo zelena trava; na koncu pa kamenje, skale in grmovje (malo ali veliko). Povsem na koncu pa so obvezni še popravki za "umetniški vtis"
To bo za danes vse, saj je vendar nedelja - vroča, kot prejšnji dnevi in tudi ne da se mi več....
lp, Vojko
In danes, na nedeljo sem nadaljeval z pokrajino v neposredni bližini proge. To je nalaže postoriti sedaj, ko še ni postavljenih objektov in visokega rastja (drevje, smreke). Ko bo ves posip okoli proge gotov, bom namestil kretniške podtalne mehanizme brez bojazni, da bi kaj lepila z vodo prišlo v notranjost mehanizma.
Pripravil sem posipe za slepi tri pri kovinarskem obratu, spodnja slika:
in pripravil sem tolčenec za tirno traso ter posipe za neposredno okolico proge:
in spet se je pokazala dobra lastnost tri nadstropnega malega vozička za shranjevanje orodja. Vse potrebne posipe pa sem zložil na rob osnovne plošče, kjer bo kasneje potekala glavna proga....
To delo napreduje zeloooo počasi, saj si vzamem čas za postopno posipanje, kot je razvidno na spodnji sliki,od desne proti levi: na temeljno rjavo barvo nanesem temno rjavo zemljo, sledi svetlo rjava zemlja, nato temno zelena trava in svetlo zelena trava; na koncu pa kamenje, skale in grmovje (malo ali veliko). Povsem na koncu pa so obvezni še popravki za "umetniški vtis"
To bo za danes vse, saj je vendar nedelja - vroča, kot prejšnji dnevi in tudi ne da se mi več....
lp, Vojko