Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Lepilo se suši .....
Med tem pa sem pripravil material in orodje za pokrivanje in izravnavo neravnin na plošči ozadja diorame in na osnovni plošči. Za to sem uporabil hitro sušeči bel kit za les (sušenje cca. 20 minut). Seveda pa je brušenje priporočljivo šele po 4-ih urah! S pleskarsko lopatico sem nanesel kit in ga v odprtine dobro utrl. Mislim da ni predebel nanos, sicer se kit ne bo posušil, oz. bo pokal. V takem primeru sledi odstranjevanja kita in potreben je večkratni nanos, tanjših plasti kita.
Nabavil sem tudi zložljive stenske konzole (glej sliko), ki bodo nosile delovno mizo, pod vzhodnim segmentom. Malo sem poskušal in risal ideje na papir in odstopil od ideje, da bi vzhodni segment s pomočjo tečaja dvignil proti steni in nato dvignil še delovno mizo v vodoravni položaj. Vzhodni segment bo ostal nepremičen, oz. bo nasajen na nosilno konstrukcijo (enako, kot zahodni segment). Delovna miza pa "se bo podrla" navzdol in bo njen zgornji rob 72 cm od tal - više pač ne more biti, zaradi osnovne plošče vzhodnega segmenta.
To bi bilo za sedaj vse, pač delo spet kliče in nadaljujem, ko bom spet doma....
lp, Vojko
Med tem pa sem pripravil material in orodje za pokrivanje in izravnavo neravnin na plošči ozadja diorame in na osnovni plošči. Za to sem uporabil hitro sušeči bel kit za les (sušenje cca. 20 minut). Seveda pa je brušenje priporočljivo šele po 4-ih urah! S pleskarsko lopatico sem nanesel kit in ga v odprtine dobro utrl. Mislim da ni predebel nanos, sicer se kit ne bo posušil, oz. bo pokal. V takem primeru sledi odstranjevanja kita in potreben je večkratni nanos, tanjših plasti kita.
Nabavil sem tudi zložljive stenske konzole (glej sliko), ki bodo nosile delovno mizo, pod vzhodnim segmentom. Malo sem poskušal in risal ideje na papir in odstopil od ideje, da bi vzhodni segment s pomočjo tečaja dvignil proti steni in nato dvignil še delovno mizo v vodoravni položaj. Vzhodni segment bo ostal nepremičen, oz. bo nasajen na nosilno konstrukcijo (enako, kot zahodni segment). Delovna miza pa "se bo podrla" navzdol in bo njen zgornji rob 72 cm od tal - više pač ne more biti, zaradi osnovne plošče vzhodnega segmenta.
To bi bilo za sedaj vse, pač delo spet kliče in nadaljujem, ko bom spet doma....
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Hoj nik!nik napisal/-a:Neostik i stiren se ne vole. Rađe umjesto stirena stavi komadić furnira ili kartona. I zalijepi sa bijelim stolarskim ljepilom.
Styren ploščice so tudi po več kot enem dnevu povsem OK! Niti niso deformirane niti mehke, kar bi lahko bila posledica vpliva Neostik lepila. Sem jih pa malce pobrusil, da sem njihovo debelino še stanjšal
Tu je najnovejša slika:
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Problem se ne javlja nakon nekoliko dana nego nakon nekoliko godina.volkun napisal/-a:Hoj nik!nik napisal/-a:Neostik i stiren se ne vole. Rađe umjesto stirena stavi komadić furnira ili kartona. I zalijepi sa bijelim stolarskim ljepilom.
Styren ploščice so tudi po več kot enem dnevu povsem OK! Niti niso deformirane niti mehke, kar bi lahko bila posledica vpliva Neostik lepila. Sem jih pa malce pobrusil, da sem njihovo debelino še stanjšal
Tu je najnovejša slika:
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
ok nik....
Ploščice služijo kot zaščita pred vdorom tujkov v luknjo nad nasadilnimi čepi. Prek ploščic bo kasneje nalepljena pluta, torej služijo praktično le temu, da pomotoma ne bom vnesel lepila v luknjo! Če pa čez daljši čas ploščica razpade, pa to ne bo več ovira niti moteče. Sicer pa lahko luknjo v osnovni plošči od spodaj enostavno očistim . Vseeno hvala za opozorilo in pozdrav.
Vojko
Ploščice služijo kot zaščita pred vdorom tujkov v luknjo nad nasadilnimi čepi. Prek ploščic bo kasneje nalepljena pluta, torej služijo praktično le temu, da pomotoma ne bom vnesel lepila v luknjo! Če pa čez daljši čas ploščica razpade, pa to ne bo več ovira niti moteče. Sicer pa lahko luknjo v osnovni plošči od spodaj enostavno očistim . Vseeno hvala za opozorilo in pozdrav.
Vojko
Re: Diorama 1960a
Spet se je našlo malce prostega časa in nadaljujem z konstrukcijsko gradnjo diorame 1960a...
Zdi se mi smiselno, da vse konstrukcijske dele zaščitim z barvo, kar pomeni, da bo potrebno barvanje tudi zadaj in spodaj, na "nevidnem" delu diorame. Veliko laže potem obrišem prah ali pa narišem / nalepim kakšne oznake, številke ipd. (oprijem na opleskano podlago je neprimerno boljši, kot na surov les).
Ker je ozadje diorame sestavljeno iz več vezanih plošč, sem moral njihove spoje ojačati, slika 31:
V bistvu sta samo dve takšni ojačitvi, ki sem ju enostavno prilepil na zadnjo stran ozadja s hladnim mizarskim lepilom (slika 32).
Počakati bo treba čez noč, da se leplenje posuši in z delom nadaljevati naslednji dan - barvanje z sivo akrilno barvo. Uporabil bom kar 400ml akrilne spreje (RAL 7001) - najhitreje gotovo, slika 33.
lp Vojko
Zdi se mi smiselno, da vse konstrukcijske dele zaščitim z barvo, kar pomeni, da bo potrebno barvanje tudi zadaj in spodaj, na "nevidnem" delu diorame. Veliko laže potem obrišem prah ali pa narišem / nalepim kakšne oznake, številke ipd. (oprijem na opleskano podlago je neprimerno boljši, kot na surov les).
Ker je ozadje diorame sestavljeno iz več vezanih plošč, sem moral njihove spoje ojačati, slika 31:
V bistvu sta samo dve takšni ojačitvi, ki sem ju enostavno prilepil na zadnjo stran ozadja s hladnim mizarskim lepilom (slika 32).
Počakati bo treba čez noč, da se leplenje posuši in z delom nadaljevati naslednji dan - barvanje z sivo akrilno barvo. Uporabil bom kar 400ml akrilne spreje (RAL 7001) - najhitreje gotovo, slika 33.
lp Vojko
Re: Diorama 1960a
Prazniki....
Dobro in slabo ob enem; dobro, ker so dela prosti dnevi - slabo, ker je prepovedano povzročanje hrupa. Torej bodo mogoča samo "tiha" opravila na diorami, kar mi nikakor ne ustreza, saj imam še nekaj lesarskih del z obodno žago in vrtalnostorjnih prav tako - to pa pomeni samo hrup!
Najprej sem se lotil barvanja zadnje stene ozadja in spodnjega dela nosilne plošče (zahodni segment), slika 34:
Nato je sledilo točno zarisovanje jarka, nagiba pokrajine in položaja vodnega prepusta, sliki 35 in 36.
Slika 35 prikazuje postavitev obeh delov prepusta in položaj proge prek njega.
in slika 36, kjer je izrisana tirna situacija z linijo izreza za vodni prepust in "dolinski" del terena (izrez 1 in 2).
Dobro in slabo ob enem; dobro, ker so dela prosti dnevi - slabo, ker je prepovedano povzročanje hrupa. Torej bodo mogoča samo "tiha" opravila na diorami, kar mi nikakor ne ustreza, saj imam še nekaj lesarskih del z obodno žago in vrtalnostorjnih prav tako - to pa pomeni samo hrup!
Najprej sem se lotil barvanja zadnje stene ozadja in spodnjega dela nosilne plošče (zahodni segment), slika 34:
Nato je sledilo točno zarisovanje jarka, nagiba pokrajine in položaja vodnega prepusta, sliki 35 in 36.
Slika 35 prikazuje postavitev obeh delov prepusta in položaj proge prek njega.
in slika 36, kjer je izrisana tirna situacija z linijo izreza za vodni prepust in "dolinski" del terena (izrez 1 in 2).
Re: Diorama 1960a
Še enkrat podrobno kitanje in dokončno brušenje ozadja in nato polaganje / leplenje plute na osnovno ploščo. Pluto sem razrezal v tri dele zaradi lažjega leplenja. Lepilo je seveda nepogrešljivi Neostik! Na skrajnem levem koncu osnovne plošče (slika 37), sem pustil nepokrit prostor, kjer bo kasneje nameščena lokomotivska okretnica. Slika 37:
Na naslednji sliki je videa pluta, ki sega čez rob nosilne plčošče. Ko bodo pritrjene obrobe iz 4mm vezane plošče, bom lahko tudi točno odrezal pluto.
Kot sem že omenil, so mi prazniki preprečili rezanje lesa (hrup) in se je vse skupaj prestavilo v naslednji mesec, žal ... sem kar malce jezen
lp, vojko
Na naslednji sliki je videa pluta, ki sega čez rob nosilne plčošče. Ko bodo pritrjene obrobe iz 4mm vezane plošče, bom lahko tudi točno odrezal pluto.
Kot sem že omenil, so mi prazniki preprečili rezanje lesa (hrup) in se je vse skupaj prestavilo v naslednji mesec, žal ... sem kar malce jezen
lp, vojko
Re: Diorama 1960a
Še eno pomembno montažno nalogo sem med tem opravil: montaža druge 500mm konzole na vzhodno steno, ki sedaj podpira dolgo smrekovo letev (1840mm), katera sega od ene do druge stene. Seveda je letev na tej strani(ob vzhodni steni) še brez stabilizirnega čepka. Ta bo nameščen šele, ko bo izrezana vzhodna nosilna plošča (vzhodi segment).
Moram še enkrat posebej poudariti, kako praktična je izvedba z nasadilnimi - stabilizirnimi čepki, ko lahko osnovno ploščo enostavno dvignem in odnesem v drug prostor, npr. na barvanje, med tem, ko nosilna konstrukcija ostane enostavno pritrjena na steno. Bravo jst!!!
lp, vojko
Moram še enkrat posebej poudariti, kako praktična je izvedba z nasadilnimi - stabilizirnimi čepki, ko lahko osnovno ploščo enostavno dvignem in odnesem v drug prostor, npr. na barvanje, med tem, ko nosilna konstrukcija ostane enostavno pritrjena na steno. Bravo jst!!!
lp, vojko
Re: Diorama 1960a
Spet nekaj malega napredka pri grobi montažni gradnji diorame 1960a. Opravil sem izreze na zahodnem segmentu, pobrusil material in poskusno namestil vodni prepust (Noch #58296) z dolžino 80 mm in višino 43 mm. Na sliki 39 je izrez:
Naslednja slika 40 prikazuje začasno namestitev vodnega prepusta, katerega 2/3 konstrukcije je nižje od osnovne plošče, torej negativni relief (-33 mm). Vse kote so merjene od zgornje površine osnovne plošče: to je kota +/- 0!
Na spodnji sliki sem začasno postavil poleg vodnega prepusta še tirno gredo (4 mm pluta) in nanjo še progo, s tirno višino 2,1 mm. Imitaciji vodnega prepusta bosta seveda z obeh strani proge.
Naslednja slika 40 prikazuje začasno namestitev vodnega prepusta, katerega 2/3 konstrukcije je nižje od osnovne plošče, torej negativni relief (-33 mm). Vse kote so merjene od zgornje površine osnovne plošče: to je kota +/- 0!
Na spodnji sliki sem začasno postavil poleg vodnega prepusta še tirno gredo (4 mm pluta) in nanjo še progo, s tirno višino 2,1 mm. Imitaciji vodnega prepusta bosta seveda z obeh strani proge.
Re: Diorama 1960a
Imitacija vodnega prepusta bo po montaži na maketo še barvno obdelana in postarana ter detajlirana. Za staranje bom uporabil razne pigmente, ki jih izdelujem sam iz naravne krede (trde pastele). Za pigmente uporabljam osnovnih 12 barv, kar zadostuje za katerokoli barvno nianso. Koščke rznih barvnih kred nalomim v kavni mlinček in jih zmeljem do granulacije, kakršno potrebujem (spodnja slika):
Je pa precej vaje preden uspe zmešati ustrezno barvo ali njen odtenek, kot je npr na spodnji sliki, ki ponazarja grobo zemljo:
lp, Vojko
Je pa precej vaje preden uspe zmešati ustrezno barvo ali njen odtenek, kot je npr na spodnji sliki, ki ponazarja grobo zemljo:
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Od začetka gradnje jan. 2015 pa do danes se je nabralo precej vgradnega materiala. Predvsem drobnega, ki služi električnim povezavam, napajanju, krmiljenju in označevanju ožičenja. Posebno pozornost sem posvetil ožičenju pod maketo, saj le urejen in pregledna povezava vsega ožičenja omogoča nemoten in takojšen servis, oz. dostop do določene točke. DCC napajanje sem razdelil v 9 odsekov in programirni tir, torej skupaj 10. Za vsakega od teh je namenjen svoj spončni sklop, kot je prikazan na spodnjih dveh slikah. Prva prikazuje posamezne elmente: profilno letev na katero pritrdimo končne ploščice, sponke in označevalne lamele ter vezne mostiče, ki nadomestijo žično povezavo med funkcionalno istimi sponkami:
Na naslednji sliki pa je sestavljen spončni sklop in že tudi označen s samolepljivo PVC ploščico. Oznak DCC-A pomeni DCC napjanje proge v odseku A (kot je podano v načrtu eletričnih povezav). V srednjem delu sponk sta že vtisnjena tudi 2 bela vezna mostiča.
Naslednja slika prikazuje dve-delni konektor, ki služi ločljivi električni povezavi med vzhodnim in zahodnim segmentom:
In še sestavljen 10-polni konektor:
Na naslednji sliki pa je sestavljen spončni sklop in že tudi označen s samolepljivo PVC ploščico. Oznak DCC-A pomeni DCC napjanje proge v odseku A (kot je podano v načrtu eletričnih povezav). V srednjem delu sponk sta že vtisnjena tudi 2 bela vezna mostiča.
Naslednja slika prikazuje dve-delni konektor, ki služi ločljivi električni povezavi med vzhodnim in zahodnim segmentom:
In še sestavljen 10-polni konektor:
Re: Diorama 1960a
Vsaka žička na diorami je zase označena s posebnimi PVC ploiščicami, na katere je vtisnjena oznaka - le ta pa je v prozornem plastičnem žepku nataknjena na žičko - seveda na obeh konceh žičke da ni zmešnjave in nepotrebnega "sledenja" žički. Prva slika; ploščice z vtisnjenimi oznakami:
Plastični prozorni žepki, tudi imenovani navlake....
In še žička z dotično označbo:
Plastični prozorni žepki, tudi imenovani navlake....
In še žička z dotično označbo:
Re: Diorama 1960a
Za vizuelno označevanje dotične kretnice sem nabavil posebne številke; bele na črni podlagi, ki bodo nameščene na maketi ob sami kretnici. Številke so na drogovih, ki jih po potrebi krajšam - odrežem:
Še fotografija transformatorja T1, ki služi napajanju DCC centrale z21.
Še nekaj podatkov transformatorja:
primar 230 VAC / 2 A
sekundar 24 VAC / 6,3 A
tokovna zaščita
hladilna rebra
močno kovinsko ohišje, proti mehanskim poškodbam
cena:...... precej čez 100 euro
V škatli, ki je na spodnji sliki, je ves elektronski material, ki ga potrebujem za krmiljenje kretnic, signalov, zapornic in razsvetljave. Manjkajo samo še elektromagnetni pogoni kretnic:
Na obod diorame bodo montirane aluminjaste plošče (80 x 50 x 1 mm), na katere bom pritrdil ustrezno stikalo, tipkalo ali diodo. Plošče so lasersko rezane, saj "štancanje" pusti ostre robove na odrezanem delu kovine. Še slabše je rezanje s škarjami na tako mali debelini aluminija. Poskusil sem vse mogoče in se odločil za laserski razrez.: profesionalno, hitro in zelo točno, ter brez ostrih robov!
lp, Vojko
Še fotografija transformatorja T1, ki služi napajanju DCC centrale z21.
Še nekaj podatkov transformatorja:
primar 230 VAC / 2 A
sekundar 24 VAC / 6,3 A
tokovna zaščita
hladilna rebra
močno kovinsko ohišje, proti mehanskim poškodbam
cena:...... precej čez 100 euro
V škatli, ki je na spodnji sliki, je ves elektronski material, ki ga potrebujem za krmiljenje kretnic, signalov, zapornic in razsvetljave. Manjkajo samo še elektromagnetni pogoni kretnic:
Na obod diorame bodo montirane aluminjaste plošče (80 x 50 x 1 mm), na katere bom pritrdil ustrezno stikalo, tipkalo ali diodo. Plošče so lasersko rezane, saj "štancanje" pusti ostre robove na odrezanem delu kovine. Še slabše je rezanje s škarjami na tako mali debelini aluminija. Poskusil sem vse mogoče in se odločil za laserski razrez.: profesionalno, hitro in zelo točno, ter brez ostrih robov!
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Zdravo, Vojko!
Zelo čisto, načrtno in pregledno! Vesel bi bil, če bi tudi meni ratalo kaj podobnega, pa se moram običajno najprej skozi ropotijo prebit do delovne mize, tam pa mi spet zmanjka prostora!
Z veseljem in redno spremljam temo, čeprav se ne oglašam vedno. Vedno znova najdem v tvojem načrtnem in natančnem pristopu vzpodbudo in ne nazadnje tudi veliko uporabnih idej za morebitno maketo. Zelo zanimivi se mi zdijo ti označevalniki kablov. Ali si jih nabavil pri nas oz. kje?
Tudi izdelava pigmentov iz krede se mi zdi zanimiva in zelo uporabna!
Z zanimanjem pričakujem nadaljevanja!
Zelo čisto, načrtno in pregledno! Vesel bi bil, če bi tudi meni ratalo kaj podobnega, pa se moram običajno najprej skozi ropotijo prebit do delovne mize, tam pa mi spet zmanjka prostora!
Z veseljem in redno spremljam temo, čeprav se ne oglašam vedno. Vedno znova najdem v tvojem načrtnem in natančnem pristopu vzpodbudo in ne nazadnje tudi veliko uporabnih idej za morebitno maketo. Zelo zanimivi se mi zdijo ti označevalniki kablov. Ali si jih nabavil pri nas oz. kje?
Tudi izdelava pigmentov iz krede se mi zdi zanimiva in zelo uporabna!
Z zanimanjem pričakujem nadaljevanja!
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Hi Miran!
Za označevanje spončnih letev in električnih povezovalnih žičk uporabljam posebne PVC ploščice proizvajalca Weidmuller (http://catalog.weidmueller.com/catalog/ ... 1674760000), ki izdeluje neskončno materiala za električne in elektronske povezave. Na te ploščice pišem s posebnim ploterjem, ki zagotavlja obstojnost "črnila" na plastiki. Vse to imam na voljo v službi v Nemčiji in seveda izkoristim priložnost, v dogovoru s šefom. Na spodnji sliki je hrbtna stran ene izmed samolepljivih enot za označevanje sponk / letev:
Plastični žepki, v katere namestim žične oznake, se dobijo na 1.000 kosov v enem kompletu. Tudi te imam na voljo v službi. Prav tako na njihove ploščice v posebenm programu napišem oznako žičke, jo splotam, počakam da se ohladi (cca. 5 min) in to je to! Enostavno, praktično in predvsem pregledno ter čitljivo.; saj veš - nekateri pišejo - pišemo, kot bi kura kracala po papirju...
Na tak način sem pripravil cca. 380 PVC ploščic, ki vsebujejo prav vse oznake:
- povezovalne žičke
- stikala / tipkala
- progovni odseki
- kretnice
- električni in elektronski sklopi
- posamezni operativni odseki na maketi (DEPO, ž.p. KRNICA, K.O.K., PREMIKALNA POSTAJA, ......)
Skratka kar precej dela pri samem natančnem načrtovanju in logični razdelitvi operativno - funkcionalnih delov makete
To mi bo kasneje pomagalo pri vožnji vlakov po grafikonu oz. voznem redu vlakov, ki je v pripravi.
Toliko na kratko o mojem načinu "nevidnega" dela okoli diorame - makete, ki pa ga vsekakor ni malo!
lp, Vojko
Za označevanje spončnih letev in električnih povezovalnih žičk uporabljam posebne PVC ploščice proizvajalca Weidmuller (http://catalog.weidmueller.com/catalog/ ... 1674760000), ki izdeluje neskončno materiala za električne in elektronske povezave. Na te ploščice pišem s posebnim ploterjem, ki zagotavlja obstojnost "črnila" na plastiki. Vse to imam na voljo v službi v Nemčiji in seveda izkoristim priložnost, v dogovoru s šefom. Na spodnji sliki je hrbtna stran ene izmed samolepljivih enot za označevanje sponk / letev:
Plastični žepki, v katere namestim žične oznake, se dobijo na 1.000 kosov v enem kompletu. Tudi te imam na voljo v službi. Prav tako na njihove ploščice v posebenm programu napišem oznako žičke, jo splotam, počakam da se ohladi (cca. 5 min) in to je to! Enostavno, praktično in predvsem pregledno ter čitljivo.; saj veš - nekateri pišejo - pišemo, kot bi kura kracala po papirju...
Na tak način sem pripravil cca. 380 PVC ploščic, ki vsebujejo prav vse oznake:
- povezovalne žičke
- stikala / tipkala
- progovni odseki
- kretnice
- električni in elektronski sklopi
- posamezni operativni odseki na maketi (DEPO, ž.p. KRNICA, K.O.K., PREMIKALNA POSTAJA, ......)
Skratka kar precej dela pri samem natančnem načrtovanju in logični razdelitvi operativno - funkcionalnih delov makete
To mi bo kasneje pomagalo pri vožnji vlakov po grafikonu oz. voznem redu vlakov, ki je v pripravi.
Toliko na kratko o mojem načinu "nevidnega" dela okoli diorame - makete, ki pa ga vsekakor ni malo!
lp, Vojko
Zadnjič spremenil volkun, dne 28.11.2016, 20:19, skupaj popravljeno 4 krat.