Diorama 1960a
Re: Diorama 1960a
Pozdravljen, Vojko.
Seveda velja... Številko imaš na ZS.
Lp,
Sebastjan
Seveda velja... Številko imaš na ZS.
Lp,
Sebastjan
Re: Diorama 1960a
Tokrat sem imel za modelarjenje zelo malo časa na voljo - pač še druge obveznosti.
Vseeno sem uspel položiti še manjkajoče tire na postaji, lokomotivsko okretnico, vse povezati z električnimi vodniki, montirati povezovalne sponke in dokončati zunanji del predora s hribom.
Najprej sem zarisal položaj okretnice. In ker je le-ta višja od ostalega terena sem moral progo pri dostopu na okretnico malce dvigniti od osnovne ploskve. Za to sem uporabil 0,5 mm styren (bel pravokotni kos). Med sabo sem zlepil dva koščka omenjenega stirena; spodnji je daljši in zgornji krajši. Tako se proga lepo postopoma dvigne do nivoja okretnice.
Po obrisu okretnice sem iz 4 mm plute izrezal dve polovici oboda, ki "objema" okretnico - ta obod bo kasneje primerno opremljen s posipom in travo. Malce levo od sredine okretnice je izvrtana luknja za dovodni žički na vrtljivi most okretnice. Napravil sem tudi obris proge, ki pripelje do okretnice s postajnih tirov. In prav tako - zelo pomembno - sem začrtal še simetralo tirov na okretnici in dohodnega tira.
Sledilo je barvanje celotnega terena okretnice in signiranje pritrdilnih položajev okretnice. Okrretnica je namreč pritrjena s tremi vijaki v osnovno ploščo in ni prilepljena! To pa zaradi morebitne demontaže pri servisiranju ali zamenjavi in podobno
Vseeno sem uspel položiti še manjkajoče tire na postaji, lokomotivsko okretnico, vse povezati z električnimi vodniki, montirati povezovalne sponke in dokončati zunanji del predora s hribom.
Najprej sem zarisal položaj okretnice. In ker je le-ta višja od ostalega terena sem moral progo pri dostopu na okretnico malce dvigniti od osnovne ploskve. Za to sem uporabil 0,5 mm styren (bel pravokotni kos). Med sabo sem zlepil dva koščka omenjenega stirena; spodnji je daljši in zgornji krajši. Tako se proga lepo postopoma dvigne do nivoja okretnice.
Po obrisu okretnice sem iz 4 mm plute izrezal dve polovici oboda, ki "objema" okretnico - ta obod bo kasneje primerno opremljen s posipom in travo. Malce levo od sredine okretnice je izvrtana luknja za dovodni žički na vrtljivi most okretnice. Napravil sem tudi obris proge, ki pripelje do okretnice s postajnih tirov. In prav tako - zelo pomembno - sem začrtal še simetralo tirov na okretnici in dohodnega tira.
Sledilo je barvanje celotnega terena okretnice in signiranje pritrdilnih položajev okretnice. Okrretnica je namreč pritrjena s tremi vijaki v osnovno ploščo in ni prilepljena! To pa zaradi morebitne demontaže pri servisiranju ali zamenjavi in podobno
Re: Diorama 1960a
Med tem, ko se osnovna barva na okretnici in v okolici suši, sem z maskirnim trakom "zamaskiral" progo ob nakladalni rampi na postaji in prebarval kamniti del rampe ob tiru s temeljno sivo akrilno barvo.
Enako sem storil z rampo pri Kovinarskem obratu, kjer je slepi industrijski tir in z kamnitim opornim zidom predora, kot tudi s tunelskim portalom.
Ko je bila temeljna siva barva popolnoma suha, sem kamnite strukture obarval še s kamnito sivo-zeleno teksturo, prav tako na akrilni osnovi in z pol suhim čopičem.
Tudi površino hriba nad predorom sem barvno obdelal. V enaki niansi, kot vsa ostala pokrajina: svetlo rjava temeljna barva.
Enako sem storil z rampo pri Kovinarskem obratu, kjer je slepi industrijski tir in z kamnitim opornim zidom predora, kot tudi s tunelskim portalom.
Ko je bila temeljna siva barva popolnoma suha, sem kamnite strukture obarval še s kamnito sivo-zeleno teksturo, prav tako na akrilni osnovi in z pol suhim čopičem.
Tudi površino hriba nad predorom sem barvno obdelal. V enaki niansi, kot vsa ostala pokrajina: svetlo rjava temeljna barva.
Zadnjič spremenil volkun, dne 16.05.2017, 20:01, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Diorama 1960a
Popravkov je bilo deležno tudi ozadje diorame: odstranil sem narisano imitacijo zelenja.
Med tem se je vsa "malarija" posušila, namestil sem okretnico, jo pritrdil s tremi vijaki in tik ob njej izvrtal luknje za dovodne žičke prehodnih tirov, ki so med mostom okretnice in ostalo - zunanjo progo.
Začasno sem pritrdil še vse tire do okretnice in z vagonom preskusil prevoznost.... Vožnja vagona je potekala brez zapletov
Na slepem tiru, ki konča tik ob okretnici, bo nameščen še "prelbock" (kako se pravilno imenuje slovensko, pa žal ne vem....). Seveda bo ustrezno obarvan, dodelan in prirejen.
Med tem se je vsa "malarija" posušila, namestil sem okretnico, jo pritrdil s tremi vijaki in tik ob njej izvrtal luknje za dovodne žičke prehodnih tirov, ki so med mostom okretnice in ostalo - zunanjo progo.
Začasno sem pritrdil še vse tire do okretnice in z vagonom preskusil prevoznost.... Vožnja vagona je potekala brez zapletov
Na slepem tiru, ki konča tik ob okretnici, bo nameščen še "prelbock" (kako se pravilno imenuje slovensko, pa žal ne vem....). Seveda bo ustrezno obarvan, dodelan in prirejen.
Zadnjič spremenil volkun, dne 16.05.2017, 20:02, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Diorama 1960a
Na oba konca proge, ki je speljana od okretnice proti zadnjemu depoju, sem prispajkal napajalne žičke. Le te so skozi luknji v osnovni plošči speljani pod maketo do veznih sponk na letvi "X3", kar nazorno prikazujeta naslednji dve sliki.
- žički na koncu proge:
- letev X3 pod okretnico / osnovno ploščo:
Torej so na zahodnem segmentu vsi postajni tiri pritrjeni in opremljeni z napajalnimi žičkami, vsa pokrajina je primerno obarvana s temeljno barvo, vse kamnite strukture so dokončno obarvane, okretnica je nameščena in pritrjena ter povezana z žičkami. Manjka le še staranje majhnega dela proge, zaključki slepih tirov in to bo vse na postaji Krnica in v depoju. Glavna proga, ki bo tekla prek zahodnega segmenta, pa bo nameščena šele, ko bosta vzhodni segment in povezovalni most opremljena s progo.
Bliža se poletje - čas počitnic in dopustov. Mogoče se bo našlo tudi kaj časa za nadaljevanje gradnje na diorami 1960a ...
lp, Vojko
- žički na koncu proge:
- letev X3 pod okretnico / osnovno ploščo:
Torej so na zahodnem segmentu vsi postajni tiri pritrjeni in opremljeni z napajalnimi žičkami, vsa pokrajina je primerno obarvana s temeljno barvo, vse kamnite strukture so dokončno obarvane, okretnica je nameščena in pritrjena ter povezana z žičkami. Manjka le še staranje majhnega dela proge, zaključki slepih tirov in to bo vse na postaji Krnica in v depoju. Glavna proga, ki bo tekla prek zahodnega segmenta, pa bo nameščena šele, ko bosta vzhodni segment in povezovalni most opremljena s progo.
Bliža se poletje - čas počitnic in dopustov. Mogoče se bo našlo tudi kaj časa za nadaljevanje gradnje na diorami 1960a ...
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Po daljšem času spet doma.... Uh, kako paše
In ne morem, da ne bi vsaj kako malenkost napravil še za dioramo 1960a. Iz 1 x 1 mm smrekove letvice sem razrezal tramove za na tračnice, ki služijo namesto odbojnikov:
Prilepil sem jih s sekundnim lepilom, sledilo bo še barvanje in kasneje cementiranje s posipnim materialom in mešanico belega lepila. Štirje taki tramovi so "pritrjeni" na konceh proge in na enem je železen odbojnik, ki ga je potrebno še sestaviti:
Glavno progo, ki pelje skozi predor, sem pustil precej daljšo od konca nosilne plošče zahodnega segmenta in čez njegov rob sega cca. 30 mm. Kasneje, ko bo pritrjen še vzhodni segment, bom obe progi spojil in ustrezno prirezal:
Tir, ki konča tik ob okretnici, sem podaljšal še s tramovi, na katere bo pritrjen železen odbojnik:
Med tem, ko se "zadeve" sušijo, sem še uredil naklon / prehod terena iz rampe na nulti nivo, zadaj za postajnim poslopjem. Za izravnavo sem uporabil kit za les:
In ne morem, da ne bi vsaj kako malenkost napravil še za dioramo 1960a. Iz 1 x 1 mm smrekove letvice sem razrezal tramove za na tračnice, ki služijo namesto odbojnikov:
Prilepil sem jih s sekundnim lepilom, sledilo bo še barvanje in kasneje cementiranje s posipnim materialom in mešanico belega lepila. Štirje taki tramovi so "pritrjeni" na konceh proge in na enem je železen odbojnik, ki ga je potrebno še sestaviti:
Glavno progo, ki pelje skozi predor, sem pustil precej daljšo od konca nosilne plošče zahodnega segmenta in čez njegov rob sega cca. 30 mm. Kasneje, ko bo pritrjen še vzhodni segment, bom obe progi spojil in ustrezno prirezal:
Tir, ki konča tik ob okretnici, sem podaljšal še s tramovi, na katere bo pritrjen železen odbojnik:
Med tem, ko se "zadeve" sušijo, sem še uredil naklon / prehod terena iz rampe na nulti nivo, zadaj za postajnim poslopjem. Za izravnavo sem uporabil kit za les:
Re: Diorama 1960a
Spet sem začasno namestil postajno poslopje in ob njenem desnem kraju lociral kandelaber javne razsvetljave - enak bo še na drugem / levem koncu poslopja:
In še cokl za kandelaber na levi strani poslopja:
Barva in lepilo so suhi. Sledi pritrjevanje "železnega" odbojnika na konec proge.....
Za primerjavo in prostorsko sliko, sem pripeljal še tovornjak TAM, ki čaka še na pravo barvno shemo in seveda registrske tablice :
Med tretjim in četrtim tirom bo seveda vodni napajalnik za parne lokomotive. temelj bo približno take oblike, kot ga prikazuje slika. Eden od delov Faller sestavljenke B-141. Kakšen bo napajlnik, se še nisem odločil. verjetno pa bo samogradnja, saj so mesing napajalniki v stilu KkStb, kakršni so bili takrat pri nas, pregrešno dragi
In še cokl za kandelaber na levi strani poslopja:
Barva in lepilo so suhi. Sledi pritrjevanje "železnega" odbojnika na konec proge.....
Za primerjavo in prostorsko sliko, sem pripeljal še tovornjak TAM, ki čaka še na pravo barvno shemo in seveda registrske tablice :
Med tretjim in četrtim tirom bo seveda vodni napajalnik za parne lokomotive. temelj bo približno take oblike, kot ga prikazuje slika. Eden od delov Faller sestavljenke B-141. Kakšen bo napajlnik, se še nisem odločil. verjetno pa bo samogradnja, saj so mesing napajalniki v stilu KkStb, kakršni so bili takrat pri nas, pregrešno dragi
Re: Diorama 1960a
Popravil sem še tirno gredo tik pred predorom in v njem samem - razširil sem jo od enega do drugega notranjega opornega zidu predora. Tako bo laže upogniti in prilagoditi progo skozi predor!
Za orientacijo in lociranje ceste, ki vodi skozi mesto sem poleg postajnega poslopja začasno namestil še stanovanjsko zgradbo, ki je prislonjena na ozadje. Cesta bo speljana med obema zgradbama in nato med stanovanjsko stavbo in železnico proti severu.....
Mislim, da bo to pred zasluženim dopustom vse. Torej nadaljujemo, kot veliko vas, po dopustih,
lp, Vojko
Za orientacijo in lociranje ceste, ki vodi skozi mesto sem poleg postajnega poslopja začasno namestil še stanovanjsko zgradbo, ki je prislonjena na ozadje. Cesta bo speljana med obema zgradbama in nato med stanovanjsko stavbo in železnico proti severu.....
Mislim, da bo to pred zasluženim dopustom vse. Torej nadaljujemo, kot veliko vas, po dopustih,
lp, Vojko
Re: Diorama 1960a
Zdravo, Vojko!
Po daljšem premoru se spet oglašam. Imam težave z računalnikom in kaže, da bom počasi ostal glede tega "bos".
Sicer pa pridno in z navdušenjem spremljam temo in občudujem tvojo vztrajnost, s katero dokazuješ, da je mogoče ustvarjati tudi z majhnimi koraki.
Ne vem sicer kakšna je kvaliteta, je pa gotovo cenejši od maloserijskih medeninastih.
Veselim se že nadaljevanja, morda pa se kdaj tudi srečava in še kakšno izluščiva v živo ali vsaj po telefonu!
Po daljšem premoru se spet oglašam. Imam težave z računalnikom in kaže, da bom počasi ostal glede tega "bos".
Sicer pa pridno in z navdušenjem spremljam temo in občudujem tvojo vztrajnost, s katero dokazuješ, da je mogoče ustvarjati tudi z majhnimi koraki.
Tovornjak na sliki je nekako bolj podoben kakšnemu starejšemu Mercedesu 3500 ali 4500. Še najbližji stari verziji tovornjakov TAM 4500 bi bil kot osnova za predelavo Deutz S3500 od Brekine, za novejše verzije pa Brekinin ali Wikingov in Preiserjev ali Kibrijev Magirus Deutz (eckhauber).Za primerjavo in prostorsko sliko, sem pripeljal še tovornjak TAM, ki čaka še na pravo barvno shemo in seveda registrske tablice :
Napajalnik, sicer v plastični izvedbi, je mogoče dobiti cenovno tudi relativno ugodno tukaj (KLIKNI)!Med tretjim in četrtim tirom bo seveda vodni napajalnik za parne lokomotive. temelj bo približno take oblike, kot ga prikazuje slika. Eden od delov Faller sestavljenke B-141. Kakšen bo napajlnik, se še nisem odločil. verjetno pa bo samogradnja, saj so mesing napajalniki v stilu KkStb, kakršni so bili takrat pri nas, pregrešno dragi
https://mojalbum.com/volkun/diorama-1960a/foto/23742506
Ne vem sicer kakšna je kvaliteta, je pa gotovo cenejši od maloserijskih medeninastih.
Veselim se že nadaljevanja, morda pa se kdaj tudi srečava in še kakšno izluščiva v živo ali vsaj po telefonu!
LP, Miran
Re: Diorama 1960a
Za model koji bi prikazivao TAM 'Dajc' predlažem isključivo Preiser 31262 (stari broj 1262) a riječ je o plastičnom kitu kipera sa pogonom na sve kotače.
Model se već dugo ne proizvodi ali ga se redovito nađe na ebayu za razumnu cijenu (nekih 15-ak EUR) samo treba biti strpljiv (i čekati nesastavljeni model).
Model u potpunosti odgovara kiperu TAM 5500 DK osim što ovaj iz prospekta već ima čeličnu kipu.
Prospekt je koliko vidim iz 1971. godine.
Skenovi su sa ebaya.
http://www.ebay.ca/itm/1968-TAM-5500-DK ... 0877946951
Model se već dugo ne proizvodi ali ga se redovito nađe na ebayu za razumnu cijenu (nekih 15-ak EUR) samo treba biti strpljiv (i čekati nesastavljeni model).
Model u potpunosti odgovara kiperu TAM 5500 DK osim što ovaj iz prospekta već ima čeličnu kipu.
Prospekt je koliko vidim iz 1971. godine.
Skenovi su sa ebaya.
http://www.ebay.ca/itm/1968-TAM-5500-DK ... 0877946951
Re: Diorama 1960a
Alternativa je obični kamion sa ceradom kojeg radi Wiking a kod njega su problem loše pogođen nos i kabina te sirovi kotači, sanduk i cerada ali to je jedini model 'Dajca' sa korektnom 4x2 šasijom i 'tankim' prednjim blatobranima.
Wiking 861 09 35
Model u potpunosti odgovara kamionu TAM 5500 osim što ima drugačije stražnje blatobrane.
Prospekt je koliko vidim iz 1968.
Skenovi su sa ebaya.
http://www.ebay.ca/itm/1968-TAM-5500-Tr ... xy77hSEmFg
Wiking 861 09 35
Model u potpunosti odgovara kamionu TAM 5500 osim što ima drugačije stražnje blatobrane.
Prospekt je koliko vidim iz 1968.
Skenovi su sa ebaya.
http://www.ebay.ca/itm/1968-TAM-5500-Tr ... xy77hSEmFg
Re: Diorama 1960a
Evo i nekoliko boljih slika kamiona TAM 5500.
Fotografija iz nepoznate godine.
https://www.kamra.si/mm-elementi/item/t ... -5500.html
Prospekt iz 1968.
Cijeli prospekt kao .pdf (slike u većoj rezoluciji).
https://www.kamra.si/images/mmelementi/ ... S-V_33.pdf
Prospekt iz 1974.
Cijeli prospekt kao .pdf (slike u većoj rezoluciji).
https://www.kamra.si/images/mmelementi/ ... S-V_48.pdf
Fotografija iz nepoznate godine.
https://www.kamra.si/mm-elementi/item/t ... -5500.html
Prospekt iz 1968.
Cijeli prospekt kao .pdf (slike u većoj rezoluciji).
https://www.kamra.si/images/mmelementi/ ... S-V_33.pdf
Prospekt iz 1974.
Cijeli prospekt kao .pdf (slike u većoj rezoluciji).
https://www.kamra.si/images/mmelementi/ ... S-V_48.pdf
Re: Diorama 1960a
@miranzor, @nik,......
Hoj obema, konec obalnega dopustovanja in zato malce kasneje odgovarjam. Obema hvala za res izčrpno pomoč in dokumente - super. Sem prav vesel, da takole eden drugemu pomagamo s konkretnimi in uporabnimi objavami!
"Vaser kran" je v naročilu in pošta iz Češke do Slovenije +15 euro!? Ne glede na to, je artikel vseeno zelo pocewni, napram mesingastega iz Avstrije.
Avtomobil - model, ki ga imam, je res bolj podoben mercedesu - bo pač mercedes..... Mogoče bom še malce pobrskal po netu, kot je predlagal nik in se lotil predelave po priloženi dokumentaciji.
Časa je dovolj za te detajle.
Skratka, danes počivam, jutri pa počasi naprej z dioramo....
lp
Hoj obema, konec obalnega dopustovanja in zato malce kasneje odgovarjam. Obema hvala za res izčrpno pomoč in dokumente - super. Sem prav vesel, da takole eden drugemu pomagamo s konkretnimi in uporabnimi objavami!
"Vaser kran" je v naročilu in pošta iz Češke do Slovenije +15 euro!? Ne glede na to, je artikel vseeno zelo pocewni, napram mesingastega iz Avstrije.
Avtomobil - model, ki ga imam, je res bolj podoben mercedesu - bo pač mercedes..... Mogoče bom še malce pobrskal po netu, kot je predlagal nik in se lotil predelave po priloženi dokumentaciji.
Časa je dovolj za te detajle.
Skratka, danes počivam, jutri pa počasi naprej z dioramo....
lp
Re: Diorama 1960a
Model koji imaš je Opel Blitz, prastari model od Wikinga; ne vrijedi truda bilo što pokušati napraviti od njega.volkun napisal/-a:@miranzor, @nik,......
Hoj obema, konec obalnega dopustovanja in zato malce kasneje odgovarjam. Obema hvala za res izčrpno pomoč in dokumente - super. Sem prav vesel, da takole eden drugemu pomagamo s konkretnimi in uporabnimi objavami!
"Vaser kran" je v naročilu in pošta iz Češke do Slovenije +15 euro!? Ne glede na to, je artikel vseeno zelo pocewni, napram mesingastega iz Avstrije.
Avtomobil - model, ki ga imam, je res bolj podoben mercedesu - bo pač mercedes..... Mogoče bom še malce pobrskal po netu, kot je predlagal nik in se lotil predelave po priloženi dokumentaciji.
Časa je dovolj za te detajle.
Skratka, danes počivam, jutri pa počasi naprej z dioramo....
lp
Ako želiš kvalitetan i jeftin model Opel Blitza kupi Roco, vatrogasnu verziju.
Roco 1317
Model je iz 80-ih ali ga se i danas lako nađe, samo je bitno kupiti potpuno nov, sa svim priloženim dodatnim dijelovima.
Gasilci Maribor 1959.
Dolje desno na slici.