Diorama 1960a

Vse okoli izdelovanja maket in elementov na njej.
Odgovori
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 451
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Metod...
sem malce prelistal povezavo, ki jo omenjaš. ta, sicer v osnovi analogna "rešitev", je stara že vsaj 20 let - kar se mene tiče. Takrat sem jo namreč uporabil na FREMO modulu, kjer stoji uvozni signal na postajo Breza. Ti moduli so sedaj v LJ, mislim da v prostorih DLŽ, kjer so sestavni del modulne makete. In seveda: vezava špila in omogoča prost prevoz lok iz hrbtne strani signala, navkljub rdeči luči. Asinhrono DCC / deluje načeloma / kot piše, v vseh DCC sistemih in so potrebne določene spremembe nastavitev CV-jev. Bom razmisli o tem in mogoče kdaj v prihodnosti tudi to realiziram. Seveda so vse žične povezave pripravljene za analogno in DCC krmiljenje - nič ne gre "v smeti". Torej možnost ostaja :D . Vseeno hvala za predlagano povezavo. Do nadaljnega vozimo na diorami 1960a "optično" - hi, kot na ta pravih železnicah, v tistih letih.

Med tem pa sem zapolnil praznino med obodom in nosilno ploščo. Kot material, služijo stirodur in izoflor, kit za les in mizarsko lepilo. Počakati bom moral do jutrišnjega dne, da se vse posuši in otrdi, ko bom lahko nanesel osnovno zemeljsko barvo in začel s posipom, nasipom in sajenjem zelenja.
Slika

Stirodur plošče so debele 40mm, torej precej zajetne. Da sem zagotovil stabilnost plošč, sem vodoravno, skozi obodno ploščo (4 mm vezana plošča) in v prirezan ter oblikovan stirodur, vlepil lesene čepe za pohištvo: dolžina 30 mm in debelina 5 mm (rumeni krožci na obodu). Istočasno sem z daljšimi lesnimi vijaki in širokimi podložkami še dodatno pritrdil strodur v nosilno ploščo. Stirodur je s tem pritrjen z lepilom, čepi in vijaki!
lp
duro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 400
Pridružen: 16.02.2009, 12:53
Kraj: Maribor

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a duro »

Zdravo Vojko,

uživam v prebiranju napredovanja tvoje makete, hvala da deliš z nami!

Ozadje, ki si ga na vogalu speljal v loku, je odlično. Iz praktično vseh perspektiv, predvsem pa iz "originalne", ni videti, da je tam vogal.

Tudi reliefni objekti, ki se stikajo z ozadjem, so odlično izvedeni in kot vedno lepo detajlirani in pristno starani. Ker pa se stikajo z ozadjem, pazi pri končni osvetlitvi makete, da ne boso metali senc, ki bi porušile iluzijo.

Se veselim nadaljevanja.

Lp,matej
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 451
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hi Matej,
ko bo plato K.O.K. povsem končan, s pokrajino vred, sledi še nekaj manjših popravkov na ozadju. je pa že sedaj v zelo zadovoljivem stanju :) .

Obod sem obrusil, odstranil odvečni kit in obarval s sivo oljno barvo, ki pa zahteva 24 ur sušenja - torej roke stran! Pa sem našel drugo delo: na orodjarno, torej nižjo staro stavbo kovinarskega obrata, bom namestil še malce zajetnejši dimnik s kovinsko kapo. Nosilno ogrodje bakrene kape je iz pisarniške sponke in primerno oblikovano. Kapa pa bo ostala nepobarvana, saj jo bo s časom zrak sam "obarval" (pri nas rečemo temu: vovk). Trenutno je še v fazi sušenja in gre na streho jutri.
Slika

In našel sem še 40 (štirideset) let star model holcvagen kombija - zelo popularnega tiste čase:
Slika

In seveda gre v predelavo in staranje. Najprej razdiranje, sledijo izvrtine povsod, kjer so bila montirana svtlobna telesa in kljuke za odpiranje, pokrov rezervoarja za gorivo je tudi odstranjen, nekaj šip razbitih in vsa stekla zapacana - umazana. Komplet karoserija je zdrgnjena s kovinsko ščetko in ponekod napikana s šilom - rja. Jutri sled "prime" barva, ki bo bež/bela nato rdeča in na koncu imitacija rje. Kombi bo v bližini trafo postaje na travniku, kjer bo čakal da ga DINOS odpelje.
Slika

Tudi viličar, ki sem ga pred časom predelal, je že na delovni površini med kovinarskim obratom in tovornim skladiščem, kje točno bo, ne vem - moram vprašati voznika 8) . Sicer pa verjetno sploh ne bo stalno pritrjen, kot nobeno vozilo na maketi 1960a, razen koles s kolesarji. To prakticiram že od nekdaj in je pri fotografiranju laže menjati ustrezne položaje vozil.
Slika

Lp
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 539
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Zdravo, Vojko!

Dimnik super izgleda!

VW kombi pa je, kot sodim po kovinskih kolesih iz stare Lego serije modelov v 1:87. Če je, potem je verjetno njegova starost 50+ in je tako prava rariteta!
Nekaj podobnega sem imel tudi sam, vendar se je s časom izgubilo!
Sicer pa je ideja o preobrazbi v zapuščeno rjavečo konzervo odlična! Komaj čakam, da ga vidim, vsega žalostnega sredi travnika! :D
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 451
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hi Miran,
ti moram povedat, da sem šel raziskovat tale model holcvagen kombija: ja res ima kovinska kolesa in res je tudi LEGO (sem pogledal pod lupo :). In bo držalo, da je star kot Peca. Vseeno bo še malce počakal na prajm barvanje - se mi ne da.
Sem se pa lotil dela na nabrežini zadnjega oboda, ki je ostal še odprt. Kit je lepo otrdel in sem ga lahko obrusil, ter premazal z redčenim Mekol lepilom. Kajti ves teren visi in bi posip enostavno zdrsnil z brežine na tla :? . Torej lepilni premaz in takoj nato prvi nanos posipa: temna zemlja, drugi nanos: svetla zemlja, tretji nanos: temno zelena trava, četrti nanos: svetlo zelena trava, peti nanos: majhno grmovje. Sledilo je urejanje gramoza med tire in tirne grede. nato še kamenje in pesek po nabrežini. Pogled z juga proti severu:
Slika

Pogled z vzhoda proti zahodu:
Slika

In največ dela je zahteval teren okrog prepusta.
Slika

Ko bo posipni material popolnoma suh, torej jutri, sledijo popravki in visoko rastje: drevje, ali smreke, še ne vem . . . In pa seveda dokončanje makadamske ceste, ki preči progo in pripadajoče zapornice, tik nad prepustom.

Ponovno sem sestavil maketo v celoto in opravil poskusno vožnjo vlakov: BP :D ! še nekaj posnetkov presipne postaje, s severa proti jugu:
Slika

Še z drugega zornega kota, kjer je prekucnik pod jaškom, na ozkotirni progi, še bolje viden:
Slika

In od konca proge v depoju, proti severu:
Slika

lp
Uporabniški avatar
parni_vlak
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 59
Pridružen: 25.11.2020, 17:03

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

=D> =D> =D>
LP :)
Parne lokomotive so zakon!
Fajn bod'te!, parni_vlak
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 451
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Jugozahodni del stenske makete in del južnega segmenta. Čiščenje odvečnega posipa in peska med tiri in "radiranje" zgornjega ustroja tirnic, pred testno vožnjo:
Slika

Dizlovka s Kdv vagonoma na industrijskem tiru ob nakladalni rampi K.O.K. Povsem spredaj je končana nabrežina pod glavno progo:
Slika

Še osrednji del nabrežine z vodnim prepustom in makadamsko cesto, ter spuščenimi zapornicami:
Slika

In po dolgem času spet potniški promet na postajnih tirih Krnice, sestavljen iz hlapona 154-004, Baat, Dd. Spet počakam čez noč, jutri ponovni pregled opravljenega dela in finalizacija pokrajine na vsej maketi. računam na dan do dva "cvetličarskega" dela. Nato pa figuracija, da bo maketa končno "zaživela"
Slika

lp
Uporabniški avatar
miranzor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 539
Pridružen: 28.09.2005, 20:03
Kraj: Celje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a miranzor »

Vojko,

zelo mi je všeč predstavljen del makete. Si kar predstavljam premik in vožnje vlakov po tem delu in seveda sebe z upravljalcem v roki! :D
Zelo hitro napreduješ glede na količino opravljenega dela in glede na kompletno ureditev okolja. Slednje pri meni še čaka na izvedbo!

Uživaj še naprej!
LP, Miran
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 451
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Hoj, Miran,
ja hitim, saj bo kmalu pet (5) let, od kar gradim maketo :? In moj načrt je jasen: skrajni rok dokončanja makete 1960a je 30. februar 2021! Čaka me pa še kar precej dela: finalizacija pokrajine in figuracija(1-2 dni), montaža in vezava vseh premikalnih mehanizmov za kretnice ter test (2-3 dni), montaža 80% tipkal in stikal v panele, ter žične povezave le teh (2-3 din), sestava / predelava dvigala za premog parnih lokomotiv v depoju 2 dni), vezava javne razsvetljave (1 dan), test električnih povezav (2 dni), merjenje stojnega toka lokomotiv (1 dan), krajšanje 6p kablov MM - z21 (1 dan) in končna testna vožnja (.1 dan), izdelava usmernika za ozkotirno progo, ter nastavitve in test ozkotirnega krmiljenja (2 dni), pa še kakšna drobnarija se bo našla :D
Dela čez rob mize in bom moral pošteno zavihati rokave, da zastavljeno nalogo speljem po načrtu. Imam voljo in delovni elan, torej posledično dela dobro tečejo, brez večjih zastojev. občasno si privoščim sestavljanje in vožnjo vlakov, kar pa vzame mimogrede uro ali dve . . . Za to bo čas, ko bo maketa končana in takrat te z veseljem vabim na vlakovno seanso, Miran 8) (seveda primerno virus času). Imam dva MultiMaus krmilnika, dve vtični mesti z RJ45, dve železniški postaji na maketi, dve DCC operativni lokomotivi in kopico vagonov. In pa seveda že razdelane turnuse vlakov, po katerih sestavljam in vozim vlake. Zabave in dela z vožnjo ter ranžiranjem, kolikor želiš . . .

Malce sem se razpisal, hi. Sem pa opravil tudi danes precej dela, ko se je od včeraj posipni material osušil, sem še izvršil nekaj popravkov in dodal še eno tanko plast makadama, ter smrečje na nabrežino, ob glavno progo, ki pelje v dolg oval:
Slika

Figuracija makete, oz. oživljanje, je v polnem teku. Dežurni električar je na poti v trafo postajo, v ozadju levo, pod napuščem delavnice, dva težaka prenašata večji zaboj, mimo kovinske ograje na ramenih prenašata druga dva lesen tram:
Slika

Viličarist na rampi ima pomagača, ki ga usmerja, šefica nabave pa pravkar zapušča tovorno skladišče in je s hrbtom obrnjena proti nam:
Slika

Kolesar (za grmovjem) hiti po cesti navzgor proti delavnici K.O.K.
Slika

Še pogled na plato K.O.K. in makadamsko cesto med stavbami proti severu:
Slika

Tone pa jo počasi reže navzdol po cesti, proti čuvajnici št. 6, ki je med obema progama:
Slika

Mogoče še za info: figure lepim na teren / podlago z Scotch gelom, ki se odlično obnese na vseh vrstah podlage. vendar pozor: poliuretanske mase rahlo topi! Zgoraj na sliki je vidna manjša bela ploščica z oznako 4.0, ki je nadomestilo kilometrskega kamna. V območju ranžirne postaje Preloge so namesto klasičnih km kamnov, v tla prilepljene ploščice z ustrezno številko. To pa zaradi nemotenega dela pri sestavljanju / razstavljanaju vlakovnih garnitur, ko je treba z odklopilno palico seči pod spenjače :)
Slika

Hmmm, opažam, da so časi objav malce smešni, gleda na dejansko uro so razlike v mojem PCju in nekaterih ostalih res velike. jaz uporabljam WW sinhronizacijo, ki deluje za vse časovne cone na Zemlji in mi koristi pri vzpostavljanju brezžičnih radijskih digitalnih zvez - pri teh mora biti čas popolnoma usklajen. Če bo komu koristilo, naj obišče naslednjo povezavo. In še: ni potrebno nikakršno nameščanje, registracija, ali podobne neumnosti :lol:
https://time.is/

lp
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 451
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Danes finalizacija pokrajine in ostal je le še dober 1%. Istočasno še detajli okrog "naseljevanja" s figurami, in sipanje peska v ozkotirne vagone - prekucnike. Sedaj ko so malce težji, tudi lepše kotalijo po tirnicah. Štirica vleče dva prekucnika proti deponiji peska:
https://mojalbum.com/volkun/1960a-5/foto/25075461

In ozkotirni vlak je prispel na deponijo:
Slika

Sledi še postavljanje figur na območje deponije in presipa, mogoče še kdo stopi do lope v kamnolomu . . . Figur je dovolj na zalogi, le prave moram izbrati in jih nekako smiselno razporediti po maketi.

Čuvaj, ki je zaposlen v čuvajnici št. 6 je oblečen v uniformo in je na varni strani ograje. Ograja je iz 0.5 mm očiščene bakrene trde žice. Prečka je spajkana na grajo. Ograja in figura sta pritrjeni s Scotch lepilom
Slika

lp
Uporabniški avatar
parni_vlak
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 59
Pridružen: 25.11.2020, 17:03

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Še vedno mi ni uspelo pobrati čeljusti s tal, ko sem videl tvojo maketo/dioramo :wink: . Mogoče postavi še kakšen vagonček na ozkotirno železnico pri Kovinarskem obratu, pa seveda še dokončaj pa bo super :) .
LP 8) .
Parne lokomotive so zakon!
Fajn bod'te!, parni_vlak
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 451
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

Na prvi sliki je Vollmer sestavljenka premogovne presipke - dvigala (? - ne vem, kako se to pravilno imenuje), s tovarniško št. 45741.
Slika

Že pred časom sem določil prostor, kjer bo to dvigalo stalo in sicer tik ob premogovnem bazenu, ki je na sliki tik za dvigalom. Namreč dodatni deli sestavljanke mi niso všeč in ne spadajo v naše okolje, zato sem jih enostavno opustil! Seveda pa je vsa konstrukcija kovinsko obarvana in malce postarana - tako ali drugače ni videti dosti, kajti vse je v barvi premoga, oz. premogovega prahu in saj :) . Objekt je, v za to pripravljen izrez v terenu, lepljen z M3 lepilom. Okolica je posipana z ustreznimi materiali in ko se vse osuši, sledi še detajliranje: dodatni posipi, drobno orodje (lopate, krampi, strgala) in figuracija.
Slika

Še železniško prometna scena; 154-ka je dospremila tri Gdvg vagone, da jih naložijo z izdelki kovinarskega obrata. Vagone so odpeli in lokomotiva pelje v depo, kjer bo napolnila zalogovnik in dolila vodo :)
Slika

lp
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 05.08.2020, 20:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Lepo, ampak tam na tablicah na prvi sliki piše po nemško. A piše zato, ker si kje mogoče to kupil?
Uporabniški avatar
parni_vlak
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 59
Pridružen: 25.11.2020, 17:03

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

vidkrt napisal/-a:Lepo, ampak tam na tablicah na prvi sliki piše po nemško. A piše zato, ker si kje mogoče to kupil?
Ja saj je napisal, da je to sestavljanka, ki ima tovarniško številko 45741. Potem jo je verjetno nekje kupil :lol: :mrgreen:.
Sicer pa dvigalo na maketi super izpade, všeč mi je premogov prah okoli. Res je tako kot v pravih depojih. Bravo!
LP :thumbupr
Parne lokomotive so zakon!
Fajn bod'te!, parni_vlak
Uporabniški avatar
volkun
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 451
Pridružen: 01.03.2009, 21:54
Kraj: Velenje

Re: Diorama 1960a

Odgovor Napisal/-a volkun »

hoj obema!
Sliko originala vedno predložim zaradi primerjave, ali pa če je komu všeč sestavljenka in bi jo vgradil na maketo. Jaz sem iz sestavljenke porabil samo dvigalo s pripadajočimi deli, ostalo pa opustil, kot sem že napisal. Na diorami 1960a, ki predstavlja JŽ železnice, NI nemških tabl in napisov in jih tudi ne bo, razen mogoče na kakšnem vagonu, ki je pač pripeljal na naše tire, v tistih časih . . .
lp
Odgovori