Model vagona E-z
Objavljeno: 30.11.2019, 22:37
Zdravo,
vagoni tipa E so bili tipični predstavniki tovornega prometa v preteklosti. Na trgu je kar nekaj proizvajalcev teh modelov, vendar noben model nima pravilno izdelanih profilov na stranicah.
Pri vzoru so pokončni in prečni profili, ki dajejo stranicam trdnost in vagonu tipičen izgled, izvedeni v obliki črke U.
Na modelih bi natančna izdelava takih profilov zahtevala izjemno zapleteno orodje, ki bi bilo astronomsko drago. Že dolgo sem se igral z idejo, da bi poizkusil te profile izdelati pravilno, v kar sem se tudi odločil. Ob enem bi naj moj vozni park dobil nov JŽ model.
Za izhodišče sem izbral Klein Modellbahn-ov model. Ti modeli so mi najbolj všeč, saj je podvozje še najbolj prototipno ozko, ostali proizvajalci so na tem mestu izvedli podvozje preširoko.
Najprej sem hotel le pobrusiti nakazane profile z modela in jih nadomestiti s pravilnimi Evergreenovimi U profili. Na koncu sem se odločil, da skoraj kompletne stranice izdelam z nule. S tem pridobim možnost, da je ponazorjena pločevina veliko bolj tanka kot pri serijskem modelu. Ob enem, lahko zbunkam stranice tudi z notranje strani. Originalnem model je zelo lepo izdelan in zbunkan od zunaj, znotraj je pa nenaravno gladek. Ob uporabi nenaloženega modela, to izgleda vsaj čudno...
Nastalo je tole:
Pločevina je iz 0,25 mm stirena, profili pa so iz 1x1,5mm stirena. taki profili so seveda preglomazni, zato sem jih z brušenjem stanjšal in zožal. V ta namen sem si izdelal enostavno orodje.
Obdržal sem le vrata in čelne stranice. Vrata so dobila ponazoritev ojačitvenih profilov od znotraj. Pred zlepljenjem, sem z različnim orodjem, zbunkal stranice, sedaj so bunke zunaj in znotraj na enakih mestih...
Ker imam foto material pravega vagona, ki sem ga vzel za vzor, le ta pa je z zavorno ploščadjo, bo model E-z. Modeli E so bili brez ploščadi.
Do naslednjič, ko pride na vrsto detajliranje drogovja na vratih.
Lp,matej
vagoni tipa E so bili tipični predstavniki tovornega prometa v preteklosti. Na trgu je kar nekaj proizvajalcev teh modelov, vendar noben model nima pravilno izdelanih profilov na stranicah.
Pri vzoru so pokončni in prečni profili, ki dajejo stranicam trdnost in vagonu tipičen izgled, izvedeni v obliki črke U.
Na modelih bi natančna izdelava takih profilov zahtevala izjemno zapleteno orodje, ki bi bilo astronomsko drago. Že dolgo sem se igral z idejo, da bi poizkusil te profile izdelati pravilno, v kar sem se tudi odločil. Ob enem bi naj moj vozni park dobil nov JŽ model.
Za izhodišče sem izbral Klein Modellbahn-ov model. Ti modeli so mi najbolj všeč, saj je podvozje še najbolj prototipno ozko, ostali proizvajalci so na tem mestu izvedli podvozje preširoko.
Najprej sem hotel le pobrusiti nakazane profile z modela in jih nadomestiti s pravilnimi Evergreenovimi U profili. Na koncu sem se odločil, da skoraj kompletne stranice izdelam z nule. S tem pridobim možnost, da je ponazorjena pločevina veliko bolj tanka kot pri serijskem modelu. Ob enem, lahko zbunkam stranice tudi z notranje strani. Originalnem model je zelo lepo izdelan in zbunkan od zunaj, znotraj je pa nenaravno gladek. Ob uporabi nenaloženega modela, to izgleda vsaj čudno...
Nastalo je tole:
Pločevina je iz 0,25 mm stirena, profili pa so iz 1x1,5mm stirena. taki profili so seveda preglomazni, zato sem jih z brušenjem stanjšal in zožal. V ta namen sem si izdelal enostavno orodje.
Obdržal sem le vrata in čelne stranice. Vrata so dobila ponazoritev ojačitvenih profilov od znotraj. Pred zlepljenjem, sem z različnim orodjem, zbunkal stranice, sedaj so bunke zunaj in znotraj na enakih mestih...
Ker imam foto material pravega vagona, ki sem ga vzel za vzor, le ta pa je z zavorno ploščadjo, bo model E-z. Modeli E so bili brez ploščadi.
Do naslednjič, ko pride na vrsto detajliranje drogovja na vratih.
Lp,matej