diorama 0n30 - N.G.R.R.
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Preden sem stopnice dokončno pritrdil na dioramo, sem prilepil vse deske na ogrodje podesta. Sledilo je barvnaje stopnic, ki so tokrat precej temnejše, kot ostali les, ki je že na diorami:
Še pogled z drugega zornega kota:
Stopnice so povsem preprosto prislonjene ob konstrukcijo podesta in prilepljene nanjo, kot tudi v tla. Nato sem robove desk na stopnicah rahlo obrusil in s tem ponazoril obrabljenost.
Zaradi dela s posipnim materialom in ponekod ponovnim barvanjem, sem stranice jaška s pol okretnico zaščitil z izoflor ploščo in upogljivimi trakovi, ki delujejo kot vzmet in zadovoljivo pritisnejo ploščo ob steno jaška:
Omeniti moram še, da so pragovi visoki 5 mm, kar je precej in je proga vidno dvignjena nad ploščo. tako bo tudi ostalo, saj so ozkotirne proge na zahodu postavljali za določen čas! Le kjer je nujno potrebno, sem med pragove prilepil izravnavo - 3 mm izoflor, ki to višinsko razliko občutno zmanjša. Dela je precej s temi polnili, saj je razdalja med pragovi skoraj povsod različna + / - 0,5 do 2,5 mm. Robove plošč izoflora sem zalil z lepilom Mekol, kar je vidno tudi na slikah. Enako sem napravil z manjšimi vdolbinami ali razpokami.
Še slika za ponazoritev višinske razlike med tirnico in stirodur ploščo:
Še pogled z drugega zornega kota:
Stopnice so povsem preprosto prislonjene ob konstrukcijo podesta in prilepljene nanjo, kot tudi v tla. Nato sem robove desk na stopnicah rahlo obrusil in s tem ponazoril obrabljenost.
Zaradi dela s posipnim materialom in ponekod ponovnim barvanjem, sem stranice jaška s pol okretnico zaščitil z izoflor ploščo in upogljivimi trakovi, ki delujejo kot vzmet in zadovoljivo pritisnejo ploščo ob steno jaška:
Omeniti moram še, da so pragovi visoki 5 mm, kar je precej in je proga vidno dvignjena nad ploščo. tako bo tudi ostalo, saj so ozkotirne proge na zahodu postavljali za določen čas! Le kjer je nujno potrebno, sem med pragove prilepil izravnavo - 3 mm izoflor, ki to višinsko razliko občutno zmanjša. Dela je precej s temi polnili, saj je razdalja med pragovi skoraj povsod različna + / - 0,5 do 2,5 mm. Robove plošč izoflora sem zalil z lepilom Mekol, kar je vidno tudi na slikah. Enako sem napravil z manjšimi vdolbinami ali razpokami.
Še slika za ponazoritev višinske razlike med tirnico in stirodur ploščo:
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Tema o 0n30 diorami že kar nekaj dni teče, pa še ni odgovora ostali železniških modelarjev . . . Zanima me namreč, če se še kdo pri nas ukvarja z enakim 0n30, 0e, 016,5 sistemom ali podobnim, ki temelji na 16,5 mm tirnicah: Gn15 ali 3/8n20 ali 5.5mm ali Sn3 ali Sn31/2 ?
V nasprotnem se mi zdi nesmiselno nadaljevati s članki o diorami 0n30, saj ni možna razprava, čemur pa je forum namenjen
lp Vojko
V nasprotnem se mi zdi nesmiselno nadaljevati s članki o diorami 0n30, saj ni možna razprava, čemur pa je forum namenjen
lp Vojko
Zadnjič spremenil volkun, dne 21.04.2021, 0:41, skupaj popravljeno 1 krat.
- parni_vlak
- Strojevodja I
- Prispevkov: 338
- Pridružen: 25.11.2020, 17:03
- Kraj: Ljubljana
- Kontakt:
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Kar nadaljuj! Do zdaj sem vsak dan pogledal, samo nisem utegnil nič napisati, ker ponavadi pogledam preden grem v šolo. Zdi se mi super, da predstavljaš dioramo v merilu, ki ni ravno standard za Evropo. Jaz omenjenega materiala nimam nič, če odstejem nekaj starinskih avtomobilčkov
Jaz sem zagotovo proti prenehanju s temo!
LP, Timotej
Jaz sem zagotovo proti prenehanju s temo!
LP, Timotej
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Vojko,
tebi res ne zmanjka idej! Zelo zanimivega projekta si se lotil. Žal nimam izkušenj z drugimi merili kot H0, tako da težko komentiram, vseeno pa z zanimanjem spremljam, kaj se da narediti v nekoliko večjem merilu. Analitičnega in natančnega pristopa smo pa pri tebi že vajeni iz Diorame 1960a in videti je, da z vsakim novim projektom letvico postaviš še nekoliko višje. Gotovo bomo tudi ostali, ki ne modeliramo v tem merilu, našli kakšen navdih ali novo tehniko, ki jo bomo lahko uporabili v podobni situaciji.
Odlična se mi zdi ideja, da se tirnice iz H0 uporabijo še v kakšnem drugem merilu. Če se ne motim se na podoben način lahko uporabijo tudi N tiri za ozkotirno železnico v merilu H0.
Predvidevam, da nameravaš narediti nekaj modulov, ki jih boš lahko združil v večjo celoto. Bodo to samostoječi moduli na nogah, ali boš module postavil na kakšno podlago (mizo)?
lp, Matej
tebi res ne zmanjka idej! Zelo zanimivega projekta si se lotil. Žal nimam izkušenj z drugimi merili kot H0, tako da težko komentiram, vseeno pa z zanimanjem spremljam, kaj se da narediti v nekoliko večjem merilu. Analitičnega in natančnega pristopa smo pa pri tebi že vajeni iz Diorame 1960a in videti je, da z vsakim novim projektom letvico postaviš še nekoliko višje. Gotovo bomo tudi ostali, ki ne modeliramo v tem merilu, našli kakšen navdih ali novo tehniko, ki jo bomo lahko uporabili v podobni situaciji.
Odlična se mi zdi ideja, da se tirnice iz H0 uporabijo še v kakšnem drugem merilu. Če se ne motim se na podoben način lahko uporabijo tudi N tiri za ozkotirno železnico v merilu H0.
Predvidevam, da nameravaš narediti nekaj modulov, ki jih boš lahko združil v večjo celoto. Bodo to samostoječi moduli na nogah, ali boš module postavil na kakšno podlago (mizo)?
lp, Matej
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Sicer nisem ljubitelj te velikosti, vendar z veseljem pogledam fotografije!
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
. . . sem se malce obotavljal in sklenil nadaljevati z opisom gradnje 0n30 diorame z razlogom, da mogoče še koga navdušim ali spodbudim za ta sistem, ki je meni izredno zanimiv in res specializiran za ozkotirne železnice, kar že pove sama vmesna črka n (narrow = ozko; 0n30) . . .
Matej; mislim da nekateri uporabljajo tudi N tirnice v H0e merilu - seveda je pri tem vprašljiva višina same tirnice, oz. kakšni so venci na voznem parku. Prav s tem namenom sem se pri tej ozkotirni diorami odločil za "visoke" tirnice kode 100 torej 2,5 mm. Če bom zadovoljen s končno podobo diorame, imam v načrtu ozkotirnico podaljšati še z dvema segmentoma in v končni podobi bo tloris tvoril obliko črke U. Sicer pa je to "prva vaja" zame v tem sistemu . Kot sem že omenil, bo ta diorama pritrjena na steno 45 cm nad dioramo 1960a. Torej maketa nad maketo - spet ameriška izpeljanka . Spodaj je zamegljen idejni osnutek razširitve, nekoč v prihodnosti . . .
V sredini slike je orientacijski rumen tloris makete z osnovnimi merami.
Mogoče bi za lažjo predstavo malce podrobneje opisal sistem ozkotirnih modelnih železnic v segmentu 0 s trinim razmikom 16,5. Kajti znotraj tega segmenta so tri različne podskupine:
a) merilo 7 mm, ki je v razmerju 1:43,5 - oznaka 016,5 oziroma 2 ft 4 in (2 foot 4 inch) ali v metričnem načinu tirni razmik 711 mm
b) merilo 0, ki je v razmerju 1:45 - oznaka 0e s tirnim razmikom 750 mm
c) merilo 1/4", ki je v razmerju1:48 - oznaka 0n30, 2 ft 6 in, ali v metričnem načinu tirni razmik 762 mm
Malce zapleteno in potrebno je prebrati nekaj čtiva, da se znajdemo v tej "paleti" različnih merskih sistemov in označb . . . Sicer pa segment 0 vsebuje še deset različnih podskupin (če koga zanima, naj spletira ).
Na vrsti je prvi resen stavbni objekt na diorami: manjše skladišče, s precej skromnimi merami, kajti na podestu ni prostora v izobilju. Sicer pa je vse tako ali drugače postavljeno samo za kratek čas in bo po zaprtju izkoriščenega rudnika odstranjeno, s progo vred
Prostorsko stisko z odpiranjem vrat sem rešil tako, da so vrata drsna in to z notranje strani, s tem še dodatno prihranim maneverski prostor na sameme podestu! Načrt sem pripravljal, preračunaval in opravil izmere na papirni šabloni čez ves dan. Nosilno ogrodje bo iz smrekovih letev 2 x 2,5 mm. Proti večeru sem napravil čistoris (končni načrt), pripel list - načrt na stirodur in nanj pomožne šablone (3 mm izoflor) za leplenje okvira:
Vogali letev so leplejeni z M3, pozneje pa je vse prelepljeno še z Mekol lepilom. Za pravokotnost sem si pri sestavljanju pomagal z rezilno podlogo in izoflor koščki:
Zlepljeno ogrodje; z modro črtkano linijo je označen položaj vrat in okna:
za ostrešno ogrodje pa sem uporabil balsa letve 3,5 x 1,5 mm, ki sem jih primerno obdelal in napravil kotne izreze:
Naslednja slika obelodani končano leseno ogrodje majhnega skladišča. Sledi priprava strešne kritine . . .
Matej; mislim da nekateri uporabljajo tudi N tirnice v H0e merilu - seveda je pri tem vprašljiva višina same tirnice, oz. kakšni so venci na voznem parku. Prav s tem namenom sem se pri tej ozkotirni diorami odločil za "visoke" tirnice kode 100 torej 2,5 mm. Če bom zadovoljen s končno podobo diorame, imam v načrtu ozkotirnico podaljšati še z dvema segmentoma in v končni podobi bo tloris tvoril obliko črke U. Sicer pa je to "prva vaja" zame v tem sistemu . Kot sem že omenil, bo ta diorama pritrjena na steno 45 cm nad dioramo 1960a. Torej maketa nad maketo - spet ameriška izpeljanka . Spodaj je zamegljen idejni osnutek razširitve, nekoč v prihodnosti . . .
V sredini slike je orientacijski rumen tloris makete z osnovnimi merami.
Mogoče bi za lažjo predstavo malce podrobneje opisal sistem ozkotirnih modelnih železnic v segmentu 0 s trinim razmikom 16,5. Kajti znotraj tega segmenta so tri različne podskupine:
a) merilo 7 mm, ki je v razmerju 1:43,5 - oznaka 016,5 oziroma 2 ft 4 in (2 foot 4 inch) ali v metričnem načinu tirni razmik 711 mm
b) merilo 0, ki je v razmerju 1:45 - oznaka 0e s tirnim razmikom 750 mm
c) merilo 1/4", ki je v razmerju1:48 - oznaka 0n30, 2 ft 6 in, ali v metričnem načinu tirni razmik 762 mm
Malce zapleteno in potrebno je prebrati nekaj čtiva, da se znajdemo v tej "paleti" različnih merskih sistemov in označb . . . Sicer pa segment 0 vsebuje še deset različnih podskupin (če koga zanima, naj spletira ).
Na vrsti je prvi resen stavbni objekt na diorami: manjše skladišče, s precej skromnimi merami, kajti na podestu ni prostora v izobilju. Sicer pa je vse tako ali drugače postavljeno samo za kratek čas in bo po zaprtju izkoriščenega rudnika odstranjeno, s progo vred
Prostorsko stisko z odpiranjem vrat sem rešil tako, da so vrata drsna in to z notranje strani, s tem še dodatno prihranim maneverski prostor na sameme podestu! Načrt sem pripravljal, preračunaval in opravil izmere na papirni šabloni čez ves dan. Nosilno ogrodje bo iz smrekovih letev 2 x 2,5 mm. Proti večeru sem napravil čistoris (končni načrt), pripel list - načrt na stirodur in nanj pomožne šablone (3 mm izoflor) za leplenje okvira:
Vogali letev so leplejeni z M3, pozneje pa je vse prelepljeno še z Mekol lepilom. Za pravokotnost sem si pri sestavljanju pomagal z rezilno podlogo in izoflor koščki:
Zlepljeno ogrodje; z modro črtkano linijo je označen položaj vrat in okna:
za ostrešno ogrodje pa sem uporabil balsa letve 3,5 x 1,5 mm, ki sem jih primerno obdelal in napravil kotne izreze:
Naslednja slika obelodani končano leseno ogrodje majhnega skladišča. Sledi priprava strešne kritine . . .
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Zadnja stran skladišča bo povsem prekrita z deskami in oblikoval sem jih po profilu strehe. Srednja letev je ožja, saj istočasno služi kot diletacija med levim in desnim delom:
Običajen postopek: razrez desk, močenje z vodo in barvanje z vseh strani. Obarval sem tudi ogrodje skladišča:
Strešna konstrukcija je najprej prekrita z 1 mm balso in obarvana:
Poskusno "oblačenje" stavbe z deskami:
Končno barvanje desk za streho na levi in deske za stene na desni:
In pritrjene deske na strehi. Po slemenu pa je kot tesnilo razpeljana strešna lepenka (fin smirkov papir, ki je bil v vodi namočen cca. 30 minut - da se je dobro omehčal). Ves material je na streho lepljen z lepilom 3M:
Običajen postopek: razrez desk, močenje z vodo in barvanje z vseh strani. Obarval sem tudi ogrodje skladišča:
Strešna konstrukcija je najprej prekrita z 1 mm balso in obarvana:
Poskusno "oblačenje" stavbe z deskami:
Končno barvanje desk za streho na levi in deske za stene na desni:
In pritrjene deske na strehi. Po slemenu pa je kot tesnilo razpeljana strešna lepenka (fin smirkov papir, ki je bil v vodi namočen cca. 30 minut - da se je dobro omehčal). Ves material je na streho lepljen z lepilom 3M:
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
deske so "nabite" in sedaj je podoba skladišča že drugačna:
Notranjost stavbe sem še enkrat rahlo obarval:
Na vrsti je zahtevnejši del: drsne letve za vrata v notranjosti. V ta namen služijo smrekova letev (1,3), kot tudi balsina (2), vse v rdečem ovalu:
S tako postavitvijo letev je nastal utor, v katerem drse vrata - enostavno in zanesljivo . Napravil sem še prečko v okenski odprtini; letev 0,5 x 0,3 mm:
Sledila je izdelava vrat, notranjega okenskega okvira s šipo (PVC folija) polica, ki je na zadnji notranji steni skladišča in kljuka za drsna vrata (prirejena pisarniška sponka), ki bo v tem primeru sam na zunanji strani vrat
Notranjost stavbe sem še enkrat rahlo obarval:
Na vrsti je zahtevnejši del: drsne letve za vrata v notranjosti. V ta namen služijo smrekova letev (1,3), kot tudi balsina (2), vse v rdečem ovalu:
S tako postavitvijo letev je nastal utor, v katerem drse vrata - enostavno in zanesljivo . Napravil sem še prečko v okenski odprtini; letev 0,5 x 0,3 mm:
Sledila je izdelava vrat, notranjega okenskega okvira s šipo (PVC folija) polica, ki je na zadnji notranji steni skladišča in kljuka za drsna vrata (prirejena pisarniška sponka), ki bo v tem primeru sam na zunanji strani vrat
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Vrata so z notranje strani okrepljena z "Z" postavljenimi letvami (balsa). Vrata so namreč debela samo 1mm! Pripravil sem tudi naletno letev, ki bo tik pred koncem vrat in na katero bosta pritrjena kljuka in ročaj:
Levo kljuka (3 mm dolga bucika z glavo), desno ročaj za drsna vrata na zunanji strani:
Notranji okenski okvir iz balse 0,7 x 1,0 mm s folijo:
Pogled v notranjost stavbe:
Na zadnjo steno je pritrjena polica:
Seveda hiše takrat niso bile izolirane in taki enostavni industrijski objekti so imeli deske samo na zunanji steni. Dobro so vidne špranje med pokončnimi deskami, skozi katere uhaja svetloba (zgornja slika).
Tudi drsna vrata so v utorih in lepo drsijo sem ter tja:
Še zadnje delo na zunanjosti zgradbe: zunanji okenski okvir:
Levo kljuka (3 mm dolga bucika z glavo), desno ročaj za drsna vrata na zunanji strani:
Notranji okenski okvir iz balse 0,7 x 1,0 mm s folijo:
Pogled v notranjost stavbe:
Na zadnjo steno je pritrjena polica:
Seveda hiše takrat niso bile izolirane in taki enostavni industrijski objekti so imeli deske samo na zunanji steni. Dobro so vidne špranje med pokončnimi deskami, skozi katere uhaja svetloba (zgornja slika).
Tudi drsna vrata so v utorih in lepo drsijo sem ter tja:
Še zadnje delo na zunanjosti zgradbe: zunanji okenski okvir:
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Podest je od sredine proge odmaknjen 38 mm. Torej več, kot bi lahko bil. To pa z razlogom: težki tovori ne bodo razotvarjeni na podest, ampak pred njim. Tto pomeni med podest in progo - na tla. Ker so tla zemlja in pesek, bo na to mesto potrebno položiti deske:
Razdalja (a) med podestom in odprtino tovornega vagona znaša cca 13 mm:
Za premostitev med vagonom in podestom, sem izdelal premično / prenosno rampo iz treh desk in dveh ožjih letev:
Končna podoba prenosne rampe je na naslednji sliki. Nad to rampo bom pozneje prilepil tablo z ustreznim napisom: kaj to je, čemu služi in kje mora biti!
Pri podrobnem pregledu slike ugotovimo, da je proga opremljena že tudi z žeblji za pritrditev tirnic (trenutno vsak drugi prag). Na tleh so tudi vse potrebne deske (lepljene z lepilom 3M):
Premična rampa v svoji operativni nalogi, prvi pogled:
drugi pogled:
Razdalja (a) med podestom in odprtino tovornega vagona znaša cca 13 mm:
Za premostitev med vagonom in podestom, sem izdelal premično / prenosno rampo iz treh desk in dveh ožjih letev:
Končna podoba prenosne rampe je na naslednji sliki. Nad to rampo bom pozneje prilepil tablo z ustreznim napisom: kaj to je, čemu služi in kje mora biti!
Pri podrobnem pregledu slike ugotovimo, da je proga opremljena že tudi z žeblji za pritrditev tirnic (trenutno vsak drugi prag). Na tleh so tudi vse potrebne deske (lepljene z lepilom 3M):
Premična rampa v svoji operativni nalogi, prvi pogled:
drugi pogled:
Zadnjič spremenil volkun, dne 23.04.2021, 20:18, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Izgled je odličen! Čestitke! Saj to si naredil iz vžigalic, a ne?
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Pozdrav Vid: za vsako sliko je pripravljen opis in kjer je pomembno je tudi naveden material in njegove mere. Torej preberi vso besedilo; slike pa besedilo samo podkrepijo in nič drugega . . .
lp Vojko
lp Vojko
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Hmmm: cirkus
Pomotoma sem s serverja izbrisal VSE slike za ta prispevek o diorami 0n30 . . .
Pomotoma sem s serverja izbrisal VSE slike za ta prispevek o diorami 0n30 . . .
Re: diorama 0n30 - N.G.R.R.
Predlagam adminu, da temo popolnoma zbriše in bom vse napisal in prilepil znova . . .
lp Vojko
lp Vojko