Nova spletna stran o digitalnem krmiljenju vlakov (DCC)

Na temo elektronike in digitalne tehnike na področju železniške makete.
Odgovori
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Nova spletna stran o digitalnem krmiljenju vlakov (DCC)

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

Dragi kolegi!

Glede na to, da je o digitalnem krmiljenju vlakov v slovenščini zelo malo napisanega, vedno znova pa se pojavljajo vprašanja, ki pogosto ne dobijo odgovora, sem že pred časom začel pisati krajši prispevek na to temo, ki vsebuje osnove od teorije preko nasvetov za izbiro centrale in dekoderjev do navodil za vgradnjo in programiranje dekoderjev. Moj namen je bil s tem prispevkom dati nekaj osnovnih informacij o digitalnem krmiljenju ter vzpodbuditi debato na to temo.

Sedaj, ko je prispevek končan, vas z veseljem vabim na ogled moje nove strani, posvečene modelnim železnicam s povdarkom na digitalnem krmiljenju vlakov (http://www.ctk.uni-lj.si/users/kunaver/rr/), na kateri lahko preberete omenjeni prispevek o digitalnem krmiljenju modelnih vlakov, na voljo pa je tudi program za realistično vožnjo vlakov, ki omogoča ločeno upravljanje moči in zavor (kot pri pravi lokomotivi) ter na ta način realistično pospeševanje in zaviranje ter druge učinke glede na moč lokomotive, težo vlaka in podobno.

Še kratka predstavitev:
Ukvarjam se z modeliranjem ameriških železnic in gradim maketo, ki bo zgrajena in bo delovala v skladu z ameriškimi modelarskimi načeli (maketa predstavlja del resnične proge v določenem zgodovinskem obdobju in je zasnovana tako, da omogoča izvajanje operacij na tak način, kot so se izvajale na tej progi v tem obdobju). Moji glavni interesi v tem hobiju so poleg izdelave same pokrajine še izdelava elektronike in računalniških programov za upravljanje makete. Ker sem pristaš realistične (počasne) vožnje in operacij (ranžiranje...) sem se odločil za digitalno upravljanje makete.

Lep pozdrav vsem in še enkrav vabljeni k ogledu strani

Uroš Kunaver
Uporabniški avatar
Griffith
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1140
Pridružen: 03.04.2007, 14:42
Kraj: Škofja Loka
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Griffith »

uuuuuu tole je pa čudovito. Vse pohvale in veliko sreče pri gradnji makete. :)
Slika
miro34
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 33
Pridružen: 21.11.2007, 9:03
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a miro34 »

Pionirji na področju DCC so že med nami :D , administratorju bi pa priporočil odprtje nove rubrike, ki bi bila namenjena temu.
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

Piko in Fleischmann imata "tavelko centralo" od enakega proizvajalca,
razlikujeta se menda le po softveru. Flaischmannova razume poleg DCC
tudi FMZ (Fleischmann Mehrzug Zentralle). Obema se lahko doda več takih
s povezavo LokoNet.
Zdaj pa mene zanima, kako bi bilo, če bi na Pikotov Digi-Power-Box z
LokoNet kablom obesil Fleischmannov Twin-Box, ki omogoča priklop
štirih Twin-Handreglerjev. Na ta način lahko na eni digitalni centrali
z lokomotivami neposredno upravlja šest oseb (z gumbom ali drsnikom).

:-k
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

Pozdravljen!
Piko in Fleischmann imata "tavelko centralo" od enakega proizvajalca,
razlikujeta se menda le po softveru.
Nisem vedel, da ima tudi Piko enako centralo kot Fleischmann in Uhlenbrock (ki je originalni izdelovalec teh central), pa sem pogledel na Pikotovo stran in res je!
Flaischmannova razume poleg DCC
tudi FMZ (Fleischmann Mehrzug Zentralle).
Res je! Res pa je tudi, da to dodatno plačaš.
Obema se lahko doda več takih
s povezavo LokoNet.
Zdaj pa mene zanima, kako bi bilo, če bi na Pikotov Digi-Power-Box z
LokoNet kablom obesil Fleischmannov Twin-Box, ki omogoča priklop
štirih Twin-Handreglerjev. Na ta način lahko na eni digitalni centrali
z lokomotivami neposredno upravlja šest oseb (z gumbom ali drsnikom).
Ker sta obe centrali, se ne bi dobro razumeli med seboj niti na lokonetu, niti ju ne bi mogel priklopiti na iste tire, ker bi vsaka skušala pošiljati nesinhroniziran tok DCC podatkov, to pa bi povzročilo lahko celo okvaro ene od njih. Če centrali to omogočata, je potrebno eno prekonfigurirani v "booster", nato pa vsako povezati na svoj segment proge (o tem sem nekaj napisal zudi v svojem prispevku - glej prvi post). Če pa hočeš samo več upravljalnikov, jih v skladu z Loconet standardom lahko priključiš na Loconet do 120 in ne samo šest. Z Lokonetom združljivih upravljalnikov je na tržišču na voljo kar nekaj - od originalnih Digitraxovih (Digitrax je kreator in lastnik Loconet standarda) do doma narejenih (Fred).
Povej katero opremo že imaš in kaj bi želel doseči, pa ti bom lahko podrobneje svetoval.

lep pozdrav
Uroš
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

ukunaver napisal/-a: ...Ker sta obe centrali, se ne bi dobro razumeli med seboj...
Mislim, da ni čisto tako. Piko ima pri osnovni shemi za centralo Digi 1,
za upravljanje pa Digi-Fern (en daljinec, ena oseba).
http://www.piko.de/d/textseiten_db/Digi ... Digi_1.jpg
Naslednja stopnja je priklop večih Digi 2-jev (boosterjev).
Še vedno en daljinec in ena oseba.
http://www.piko.de/d/textseiten_db/Digi ... Digi_2.jpg
Najzahtevnejša stopnja pri Piku pa je Digi Power-Box z Digi-Fern
namesto Digi 1 in več Digi 2-jev za boosterje.
http://www.piko.de/d/textseiten_db/Digi ... er_Box.jpg
Se pravi en daljinec in dva vrtljiva gumba na Digi-Boxu, skupaj tri osebe.

Fleischmann pa ima za centralo Lok-Boss (en gumb, ena oseba),
dva Lok-Bossa (dve osebi), Twin Center (dva gumba, dve osebi),
Twin Center in Lok-Boss (tri osebe) ali pa Lok-Boss s Twin Boxom,
na katerega so priključeni štirje Twin-Handreglerji (5 oseb).
http://www.fleischmann.de/dokumente/Seite7.pdf
Twin-Box s štirimi Twin-Handreglerji se lahko priključi tudi na Twin Center (6 oseb).
http://www.fleischmann.de/dokumente/Seite8.pdf
Nikjer pa nisem videl sheme, kjer bi Twin-Box bil povezan samo na
Fleischmannov Booster, torej Twin-Box NI centrala!
Po shemah sodeč bi Twin-Box s štirimi Twin-Reglerji lahko priklopil na
Pikotov Digi-Box. Vprašanje je le, kje se skriva "glavna" elektronika,
v Twin-Boxu ali v Twin-Handreglerjih?
Pravzaprav gre samo zato, katera "centrala" in kateri "handregler,
mouse, fred ali karkoli že) pride ceneje, s tem, da seveda omogoča
udobno klicanje ostalih funkcij. Če je namreč handreglerjev dovolj,
ni tolikšne potrebe za "udobno" menjavanje naslova lokomotive ipd.

Uff...
Zakaj bi ajnfoh, če se da komplicirat?? :-k

Upam, da se jutri v Kosezah vidimo, ob :berr je debata lažja!
Aja, digitalne opreme nimam še nič! Sem v fazi planiranja in "firbcanja".
Rad bi pač nabavil nekaj, kar ne bo kasneje ležalo v omari...
:roll:
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

CenzlovPepe napisal/-a:
ukunaver napisal/-a:...Ker sta obe centrali, se ne bi dobro razumeli med seboj...
Mislim, da ni čisto tako.
Glede dveh central nimaš prav! Dejstva so takale:
1. Dveh central ne moreš (ne smeš) priklopiti na isti tir. Vsaka namreč tvori svoj tok podatkov (v bistvu je izvor izmenične napetosti) in če priklopiš na isti tir dva različna nesinhronizirana izvora napetosti, bo v enem trenutku na enem plus, na drugem pa minus in skozi oba bo stekel zelo velik tok. Če je centrala dobro zaščitena proti kratkemu stiku, se bo morda samo izklopila, lahko pa pregori. Če dve centrali priklopiš na izolirana tira, je vse OK, dokler z lokomotivo ne pripelješ čez in tira spojiš, kar ima za posledico isto kot prej. Večina central pa lahko funkcionira tudi kot booster (npr Fleischmannov Lok-Boss). Booster je suženj in ne producira lastnega toka DCC podatkov (ukazov) ampak samo ojači tistega, ki ga producira centrala (zato ga po posebni žici povežeš s centralo - po tej žici teče isti tok DCC ukazov, kot gre v tire, le da z zelo majhnim tokom ). Če booster in centralo priklopiš na isti tir bi teoretočno lahko celo delovalo, le da v praksi pride do oscilacij v moči, ker dva ojačevalca nikoli nista čisto enaka. Pravilno je, da booster priklopiš na drug del makete, ki je od prvega izoliran (s plastičnimi spojkami med tirnicami). Bistvo dodajanja boosterjev pa je, da povečaš razpoložljivi električni tok in s tem število lokomotiv, ki dejansko lahko vozijo po maketi. Pri vseh shemah, kamor kažejo tvoji linki, gre za to, da je samo ena naprava centrala, druge pa majo vlogo boosterjev.

2. Pri številu lokomotiv, ki jih lahko hkrati voziš je treba razlikovati med omejitvijo, ki jo predstavlja sistem ter omejitvijo zaradi porabe električnega toka. Pri Fleischmannovem Twin-Boxu je omejitev sistema 120 lokomotiv oziroma enako število upravljalnikov. Omejitev zaradi toka pa je 4 do 6 lokomotiv. Razpoložljiv tok lahko povečaš z dodajanjem boosterjev, sistemsek omejitve števila lokomotiv (120) pa ne.

3. Loconet je en od "standardov" za omrežje, ki povezuje upravljalnike (in druge naprave) s centralo. V narekovajih standard zato, ker je v lasti podjetja Digitrax, dejansko pa na osnovi Lokoneta deluje kar lepo število central in druge opreme (med njimi Twin-Box, Digi-box in Intellibox). Loconet je omrežje, podobno računalniškemu Ethernetu, na katerega lahko priključiš nekaj tisoč naprav: ročnih upravljalnikov, kretniških dekoderjev, detektorjev zasedenosti, transpoderskih detektorjev... Naj te ne moti, da je na centrali samo ena ali dve vtičnici. Loconet kabel lahko razdeliš (z večino telefonskih spliterjev) in ga zvezdasto povežeš z večjim številom upravljalnikov. VSAKA centrala, ki deluje po standardu Loconet podpira večje število lokomotiv in tudi upravljalnikov. Vse zgoraj omenjene (kolikor jaz vem) do 120. Prav toliko ročnih upravljalnikov lahko priklopiš na Loconet brez kakršnih koli dodatkov! Pravzaprav jih lahko priklopiš še več, le da z njimi ne boš mogel upravljati lokomotiv, lahko pa boš upravljal kretnice. Torej omejitev tri osebe za Digi-box skoraj zagotovo ne drži. Če je pa to slučajno res, potem je na tej centrali Loconet umetno omejen in jaz take ne bi kupil!

Sedaj pa še konkretni komentarji:
Piko ima pri osnovni shemi za centralo Digi 1,za upravljanje pa Digi-Fern (en daljinec, ena oseba).http://www.piko.de/d/textseiten_db/Digi ... Digi_1.jpg
Se strinjam, res pa nisem nikjer zasledil, ali Digi-1 deluje po Loconet standardu. Digi-1 je hkrati IR sprejemnik za 4 brezžične upravljalnike Digi-Fern. Izhodna moč verjetno 1A (za 2-3 lokomotive, kot pravijo).
Naslednja stopnja je priklop več Digi 2-jev (boosterjev). Še vedno en daljinec in ena oseba. http://www.piko.de/d/textseiten_db/Digi ... Digi_2.jpg

Tako je! Digi-2 je čisti booster, ker ga v nobeni shemi ne vidim kot centralo.
Najzahtevnejša stopnja pri Piku pa je Digi Power-Box z Digi-Fern namesto Digi 1 in več Digi 2-jev za boosterje.http://www.piko.de/d/textseiten_db/Digi ... er_Box.jpgSe pravi en daljinec in dva vrtljiva gumba na Digi-Boxu, skupaj tri osebe.
Digi_Power je definitivno centrala na standardu Loconet. Je seveda klon Uhlenbrockovega Intelliboxa in ima dva integrirana upravljalnika. Najbrž podpira tudi štiri brezžične Digi-Ferne. Ampak, če je po Lokonet standardu, mora imeti tudi Loconet priključek, kamor lahko priključiš preostalih 118 ročnih upravljalnikov - in to skoraj zagotovo katerihkoli, ne samo Pikotovih.
Fleischmann pa ima za centralo Lok-Boss (en gumb, ena oseba), dva Lok-Bossa (dve osebi), Twin Center (dva gumba, dve osebi),
Lok-Boss lahko funkcionira kot centrala, kot tudi kakor samo upravljalnik. Lok-Boss lahko komunicira preko Loconeta. Gre za čisto osnovno centralo, ki podpira do 4 lokomotive. V prvem primeru (samo Lok-Boss) je to centrala in upravljalnik v enem, v drugem primeru drugi Lok-Boss deluje kot dodatni upravljalnik.
Twin Center in Lok-Boss (tri osebe) ali pa Lok-Boss s Twin Boxom,na katerega so priključeni štirje Twin-Handreglerji (5 oseb).http://www.fleischmann.de/dokumente/Seite7.pdfTwin-Box s štirimi Twin-Handreglerji se lahko priključi tudi na Twin Center (6 oseb).http://www.fleischmann.de/dokumente/Seite8.pdf
Twin Center je "prava" centrala (120 lokomotiv), delujoča na Loconetu, kar pomeni, da se moralo dati priključiti 120 upravljalnikov in druge naprave.
Nikjer pa nisem videl sheme, kjer bi Twin-Box bil povezan samo naFleischmannov Booster, torej Twin-Box NI centrala!
Ne, ni! Ne vem kakšne konektorje in protokol uporabljajo Twin-reglerji za povezavo z Twin-Boxom - če je to Loconet, potem je Twin-Box preprosto samo električni razdelilec, če pa kaj drugega, je pa Twin-Box pretvornik iz Twin-reglerjevega protokola na Loconet.
Po shemah sodeč bi Twin-Box s štirimi Twin-Reglerji lahko priklopil naPikotov Digi-Box. Vprašanje je le, kje se skriva "glavna" elektronika,v Twin-Boxu ali v Twin-Handreglerjih?
Definitivno v Twin-Centru oziroma v Pikotovem analogu Digi-Boxu. Če se ena ali druga firma nista šli packastih iger in s kakšnim softwerskim trikom onemogočili dodatno opremo drugega podjetja, bi morala stvar delovati - še tembolj zato, ker nad Loconetom bdi Digitrax, ki licenco podeli samo tistim, ki dokažejo skladnost (in še kaj plačajo za to).
Pravzaprav gre samo zato, katera "centrala" in kateri "handregler,mouse, fred ali karkoli že) pride ceneje, s tem, da seveda omogoča udobno klicanje ostalih funkcij. Če je namreč handreglerjev dovolj,ni tolikšne potrebe za "udobno" menjavanje naslova lokomotive ipd.Uff...Zakaj bi ajnfoh, če se da komplicirat?? :-k
Se absolutno strinjam! Ravno zato ti pa predlagam, da si ogledaš tudi ponudbo Digitraxa. Res je, da ga moraš naročiti iz tujine (najbolje kar iz Amerike - dolar je sedaj res poceni) ampak cenovno je ponudba zelo privlačna: cenejši model Zephyr (v sistemu 10 lokomotiv / 10 upravljalnikov, 2,5A = cca. 6-8 lokomotiv hkrati) stane 150$ to je 121 EUR že z DDV (brez poštnine), precej boljši Super Chief (v sistemu 120 lokomotiv oz. upravljalnikov, 5A = cca. 10-15 lokomotiv hkrati) pa stane 350$ oz. 285 EUR z DDV brez poštnine (zraven ni vštet napajalni trasformator, ki ga moraš kupiti tukaj). Pri Fleischmannu in Ihlenbrocku je cena morda večja, ker podpirata dodatne protokole (FMZ oziroma Motorolo), vsi skupaj s Pikotom pa plačujejo še licenco za Loconet Digitraxu. Digitrax je morda tudi konceptualno enostavnejši: imaš centralo (brez upravljalnikov) z loconetovo vtičnico, na katero priklopiš preko enostavnih razdelilcev poljubno število ročnih upravljalnikov in drugih naprav. Tu ni nobenih posebnih škatlic kot je Twin-Box, za dodatne upravljalnike rabiš telefonski razdelilec (iz trgovine) in priključni kabel (ki ga lahko kupiš ali pa ti ga naredi nekdo, ki ima posebne klešče za stiskanje konektorjev - tudi jaz). Sam imam Digitrax Super Chief in sem z njim izredno zadovoljen. Na Lokonet pa imam poleg upravljalnika (zaenkrat enega) priklopljene še tri doma narejene krmilnike za kretnice, stikala in detektorje.
Če pa res nočeš nabavljati iz Amerike, ti pa svetujem, da pri kom, ki že ima Pikotovo centralo, preveriš, če nanjo lahko priklopiš katerikoli upravljalnik. Če da, jo kupiš, dodatne upravljalnike pa kupiš kasneje drugje (Digitrax) ali jih narediš sam.
Upam, da se jutri v Kosezah vidimo, ob :berr je debata lažja!Aja, digitalne opreme nimam še nič! Sem v fazi planiranja in "firbcanja".Rad bi pač nabavil nekaj, kar ne bo kasneje ležalo v omari...
Žal sem za vikend poredko v Ljubljani. Če bo ob katerem od prihodnjih Koseških dnevov odprtih vrat slabo vreme, pa pridem. Lahko se pa za pivo zmenimo tudi kdaj drugič. Moj telefon je (01) 2003 444 (dopoldne).

Lep pozdrav
Uroš

P.S. Zaradi težav z internetno povezavo strežnik na katerem je moj prispevek o DCC trenutno ni dosegljiv. Upam, da bo v ponedeljek že.
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

Še nekaj!
CenzlovPepe napisal/-a:Zdaj pa mene zanima, kako bi bilo, če bi na Pikotov Digi-Power-Box z
LokoNet kablom obesil Fleischmannov Twin-Box, ki omogoča priklop
štirih Twin-Handreglerjev. Na ta način lahko na eni digitalni centrali
z lokomotivami neposredno upravlja šest oseb (z gumbom ali drsnikom).

:-k
V tvojem prvem prvem postu sem namesto Twin-Box napačno prebral Twin-center in zato sklepal, da bi rad povezal dve centrali: Digi-Power-Box in Twin-Center - zato sem tako odgovoril. Vse ostalo pa sem pojasnil v prejšnjem postu (Twin-Box ni centrala...).

l.p. Uroš
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

V internetni trgovini http://www.modelleisenbahn.com/shop/index.php
stane Fleischmannov Twin-Handregler 47 EUR,
http://www.fleischmann.de/images/products/big/6821.jpg
Fleischmannov Twin-Box (za 4 reglerje priklopit) pa 85 EUR.
http://www.fleischmann.de/images/products/big/6827.jpg
Po moje Handregler nima nevem kaj notri, pa tudi konektor ni LokoNet.
Twin-Box pa ima LokoNet in še za adrese nastavljat (glej sliko).

Torej 4 x 47 = 188 za reglerje in 85 za box je skupaj 273 EUR brez poštnine.
Uhlenbrock pa ima regler Fred http://www.uhlenbrock.de/3/4/0/2/ICC953 ... /66000.gif,
ki ima LokoNet priključek, stane pa 75 EUR, torej štirje skupaj 300 EUR.

Vprašanje je, s katerim reglerjem je udobneje upravljati.
vlakoljubec

Odgovor Napisal/-a vlakoljubec »

CenzlovPepe ko tvoj post prebiram kar mislm, de se ne morš odločiti kaj bi rad. Če sem mal zlobn, kokar pjanc, ko ne ve a bi rdeč vin, a bi bevga, v vsakmu primeru bo nazadnje pjen.
Pojd na:
http://www.ctk.uni-lj.si/users/kunaver/rr/
ki jo je napisov ukunaver in vse dobr preber. On se je pač odloču za takšen digital, kot je opisan in predvidevam da ga je tudi sam izdelov. Na koncu pa tudi piše, če si do tja prišel, da projekt ni zaključen in se še razvija.
Je pa stvar odločitve od vsakega posameznika katerega proizvajalca bo izbral, ke navsezadnje so povsod še zmerej zakvaji in zatoji.
Če boš pa gledov kok boš nazadnje zapravu, je pa bolj da si kupš dober nov avto pa boš vidu kolkboš čez cajt zgubu.....mislm......
Uporabniški avatar
SandiP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1572
Pridružen: 11.11.2007, 9:39
Kraj: Ljubljana Moste
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a SandiP »

@vlakoljubec
Na Uroševi strani sem bil, prebral vse razlage, mene pa zanima še kakšna
druga praktična kombinacija. Če je tebi vseeno, če za nek znesek dobiš
samo centralo ali pa centralo in lokomotivo, meni ni.
Žal pri nas nisem nikjer drugje našel praktične razprave o teh stvareh.
Strani na internetu z opisom teorije je pa dosti...(Uroš, to ne leti nate!)
Uroš v glavnem opisuje svoj sistem in svoje izkušnje. Jaz pa želim izvedeti
še kaj. Oko sem pač vrgel na Piko in Flaischmann, ker sta pač pri roki.


Glede vina pa naj ti odgovorita smeška:
:berr
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

CenzlovPepe napisal/-a:V internetni trgovini http://www.modelleisenbahn.com/shop/index.php
stane Fleischmannov Twin-Handregler 47 EUR,
http://www.fleischmann.de/images/products/big/6821.jpg
Fleischmannov Twin-Box (za 4 reglerje priklopit) pa 85 EUR.
http://www.fleischmann.de/images/products/big/6827.jpg
Po moje Handregler nima nevem kaj notri, pa tudi konektor ni LokoNet.
Twin-Box pa ima LokoNet in še za adrese nastavljat (glej sliko).
Ja, konektor ni lokonet, torej je Twin-box samo neke vrste pretvornik (najbrž z mikroprocesorjem).
Torej 4 x 47 = 188 za reglerje in 85 za box je skupaj 273 EUR brez poštnine.
OK. Če prav razumem 4xTwin-Handregler + 1xTwin-Box = 273 EUR - ampak to so samo štirje ročni upravljalniki in pretvornik, kaj pa centrala. Twin-Box (kot sva že prej ugotovila) ni centrala, saj nima izhoda za napajanje tirov. Torej rabiš še Twin-Center, kar še stane. Poleg tega meni taka rešitev, da moraš štiri upravljalnike vtakniti na eno mesto ni všeč. Če imaš (boš imel) tako veliko maketo, da jo bodo upravljali štirje ljudje, se bodo kabli prepletali, sploh pa, kako dolgi kabli so pri Twin-Handreglerjih. Obenem pa imaš na voljo Loconet, ki ga lahko razpelješ po robu makete in narediš na vsak meter eno vtičnico ali dve, v katero lahko v takneš loconet upravljalnike (npr. Fred).
Uhlenbrock pa ima regler Fred http://www.uhlenbrock.de/3/4/0/2/ICC953 ... /66000.gif,
ki ima LokoNet priključek, stane pa 75 EUR, torej štirje skupaj 300 EUR.
Če gre za isto stvar, je Fred upravljalnik, ki so ga razvili kot "naredi-sam" projekt pri FREMu. Nisem vedel, da ga Uhlenbrock prodaja. Ampak to je to - loconet upravljalnik. Podoben je Digitraxov UT4 za 65$ to je 45 EUR brez poštnine. Pri tem niti ni važno kateri regler vzameš, vsi bi morali delovati na vseh centralah, ki podpirajo loconet (se pa splača prej probat za vsak slučaj). Če hočeš kupiti centralo pri nas, vzemi tisto od omenjenih treh (Uhlenbrock, Fleischmann, Piko) ki je najcenejša, reglerje pa kupiš posebej. Pri reglerjih se meni zdi bolj važno vprašanje ali se ti zdi prej opisani način (vtičnice okrog makete, upravljanje vlakov na različnih mestih) bolj priročen ali pa ti je udobneje imeti centralo z dvema vgrajenima reglerjema na mizi. Če si za prvo možnost razmisli o Digitraxu, če si za drugo bo ena od treh prej omenjenih prava.
Na Uroševi strani sem bil, prebral vse razlage, mene pa zanima še kakšna
druga praktična kombinacija. Če je tebi vseeno, če za nek znesek dobiš
samo centralo ali pa centralo in lokomotivo, meni ni.
......
Uroš v glavnem opisuje svoj sistem in svoje izkušnje. Jaz pa želim zvedeti še kaj.
CenzlovPepe, ne morem se bolj strinjati s teboj! Samo dobro informiran nakup je dober nakup. Dodal bi edino to, da pravzaprav jaz ne opisujem svojega sistema ampak v svojem prispevku govorim o stvareh, ki veljajo za digitalno upravljanje nasploh. Tako sem napisal nekaj tudi o dilemi ročni reglerji priti namiznem reglerju. Zame je oboje legitimna izbira, če se tako odločiš. Neumno je edino kupiti nekaj zato, kar samo to poznaš. Edino moji konkretni primeri so bolj Digitraxovsko obarvani, ker seveda ta sistem najbolj poznam. Namen prispevka pa je seveda, da si izmenjamo različna stališča - tudi jaz sem nekaj naučil pri prebiranju tvojih postov in literature o evropskih proizvajalcih central.

lep pozdrav
Uroš
Odgovori