Stran 1 od 3

Generator dima parne lokomotive

Objavljeno: 08.05.2008, 6:10
Napisal/-a dunhill
Za modele HO (za N ne vem) prodajajo generatorčke dima -dampf generator (cena tam okoli 17 EUR) za parne lokomotive. Jasno mi je, da se vgradijo v dimnik, ni mi pa jasen princip delovanja in način vgradnje.
Zanimajo me tudi izkušnje, ki jih imate s tem in (upam, da ni preveč) mogoče kakšna slikca (seveda domača) ali pa celo (ha, to bi pa bilo že skoraj preveč) film v vožnji take lokomotive.
Zadnjič sem celo zasledil, da obstajajo generatorji (?) tudi za dizelce...

Objavljeno: 08.05.2008, 11:04
Napisal/-a vlakoljubec
Mehano vgrajuje že serijsko dimne generatorje v prestige modele ameriških lokomotiv, zraven je pa še zvok
http://www.mehano.si/img/managed/527_6b ... dc77_b.jpg

Objavljeno: 08.05.2008, 11:22
Napisal/-a IBANEZ15
Za način vgradnje nevem ( verjeten + in - na štrom ) deluje pa tako , da kapneš v dimnik posebno olje ( kupiš vmaketarski trgovini ).

xy

Objavljeno: 08.05.2008, 19:38
Napisal/-a Aufle
yx

Objavljeno: 09.05.2008, 0:47
Napisal/-a Gorchi
Wau Aufle, si se pa razpisal, pohvale! :) Torej, da dodam še mičkeno, na LokShop se podajajo dimni generatorji Seuthe, ki ima res široko izbiro. Cena samo generatorja za vgradnjo je 13,95 EUR (lih kupujem), lahko pa so kot kompleti še s paro (cena dobrih 23 EUR, gledano na LokShop).
Sami generatorji se ločijo na one za navaden sistem dela (pobirajo cca 200mA toka) in za digitalni (potrebujejo cca 70mA - ESU priporoča te nizko tokovne!) sistem. Potem se ločijo na one, ki so t.im. na vtikač (proizvajalec je pripravil vtičnico) ali na žice, ločijo se po obliki in po namenu vgradnje.
Seuthe tudi ponuja destilat za dimljenje, enako Conrad, ki enako ponuja Seuthe generatorje.
V glavnem, na strani proizvajalca je kup tehničnih podatkov, tudi skice in še kaj.

Objavljeno: 09.05.2008, 13:21
Napisal/-a dunhill
Hvala za izčrpen opis in odgovor na moje vprašanje.

Pa še ena zadeva, kar se tiče Mehanove lokomotive 2-6-2 Pacific iz daljnega leta 1976, ko dvomim, da so vgrajevali takšne generatorje. Iz dimnika se je prav tako kadilo nekaj časa, potem dima ni bilo več, se je pa zaznal rahel vonj po parafinu. Ko sem lokomotivo razstavil, ni bilo v njej nobenega generatorja ali kaj podobnega, tako da mi še danes ni jasno, od kje se je kadilo. Lokomotiva je vozna še danes.

Objavljeno: 09.05.2008, 15:21
Napisal/-a Barbarpapa1
Pozdrav

Tole Pacific lokomotivo (Baltimore & Ohio - 2C1 - 4-6-2) sem nekje okoli leta 1978 kupil tudi sam (in jo imam še sedaj). Za "dimne efekte" je mogoče poskrbela majhna žarnica, ki je v svetilki na vratih dimnice. Lahko, da je bila zamaščena, oz. umazana z oljem, in je to produciralo dim...Če se ne motim, je par let kasneje Mehano izdal tudi lokomotivo z vgrajenim generatorjem pare in mislim, da so le-te imele srebrno pobarvano dimnico, dimnik in pa vrata dimnice....

LP

Jože

yx

Objavljeno: 09.05.2008, 19:08
Napisal/-a Aufle
yx

Objavljeno: 09.05.2008, 20:26
Napisal/-a dunhill
Hm, zanimivo. Nekaj mi tukaj vseeno ni jasno. Če bi naj imela ta lokomotiva (tudi moja je Pacific T006 - Baltimore & Ohio - 2C1 - 4-6-2 - in ne 2-4-2, kot sem napisal) dimni generator pa sem ga (recimo) spregledal, kako to, da se je tekočina obdržala v njem, saj je morala biti tovarniško nalita in bi se najbrž kje po embalaži (lokomotivo hranim še vedno v originalni škatli) ta tekočina razlila, vsaj med transportom, pa ni nikjer nobene packe.

Pa se mi takoj postavlja naslednje vprašanje - kako je s to tekočino, če jo npr. polijemo pri polnjenju generatorja? Se da očistiti (posebej pri parnih je zaradi razgibane "konfiguracije" lokomotive najbrž to težko) in ali med vožnjo iz tega generatorja tudi kaj kaplja?

Objavljeno: 09.05.2008, 20:52
Napisal/-a Aufle
yx

Objavljeno: 10.05.2008, 8:25
Napisal/-a dunhill
Mi ni dalo miru, pa sem šel stvar preverit. V bistvu je zelo enostavno, saj se sname sprednji okrogli pokrov z vgrajenim "reflektorjem", pa se lahko vidi, kako in kaj. Dimnega generatorja ni vgrajenega, saj je v tem prostoru samo svinčena utež in žarnica, tako da je edina smiselna razlaga (pri moji lokomotivi seveda), ki jo je dal Barbapapa1. Dim je uhajal pri reži pokrovčka dimnice, saj v dimniku ni luknje oz povezave s prostorom z žarnico,videlo pa se je, kot da dimi iz dimnika.

Objavljeno: 10.05.2008, 16:40
Napisal/-a Aufle
x

Objavljeno: 10.05.2008, 18:08
Napisal/-a dunhill
Saj, modela se drugače ne razlikujeta, razlika je v barvi, oznaki prevoznika in pri tebi vgrajenem dimnem generatorju. Si imel srečo, da je tvoja lokomotiva v tej seriji.
Kolikor se spomnim, kaj dosti izbire takrat ni bilo. V trgovini z igračami Kekec v Mariboru na Partizanski, ki je bila v tistih letih edina, kjer se je dalo kaj kupit, so imeli samo Mehanotehnikine modele ameriških dizelc in parnih lokomotiv, pa še to je bilo v zelo omejenih serijah, vse ostalo smo hodili gledat v Gradec.
In še enkrat - hvala Aufle za izčrpno predstavitev.

Objavljeno: 25.02.2009, 15:30
Napisal/-a sebastiant
Pred časom sem prebral nekje / ne najdem več :( /, da je lahko zamenava za tovarniško priporočljivo dimno olje čisti petrolej, ki se uporablja za luči.
Ali imate kakšne izkušnje z petrolejom?

Objavljeno: 25.02.2009, 15:45
Napisal/-a SandiP
Bi rekel, da potem za parno lokomotivo smrdi, kot za dizelco...

:berr