Vožnja v spregi v H0?

Na temo elektronike in digitalne tehnike na področju železniške makete.
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Vožnja v spregi v H0?

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

Anej!

Ko vpišeš v CV 19 neko adreso (ki ni enaka 0) se hitrost lokomotive odziva na tej adresi in voziš v spregi. Ko nočeš voziti več v spregi v CV 19 vpišeš 0 in hitrost spet upravljaš z originalno adreso (z obema adresama hkrati pa lokomotive ne moreš upravljati, kar je logično). Consist adreso lahko programiraš tudi v načinu programiranja na glavni progi ("on the main"), pri čemer za programiranje uprabiš njeno osnovno adreso.

Dodatno pa lahko s CVjema 21 in 22 določiš, katere funkcije F0..12 boš spreminjal s consist adreso (CV 19), katere pa z osnovno. Na ta način lahko skombiniraš pravilno obnašanje luči in podobno.

Vse skupaj je zelo preprosto. Če se dekoder ne obnaša, kot je opisano, bodisi ni narejen v skadu s standardom ali pa je pokvarjen.

l.p. Uroš

P.S. Jure, ne bi se strinjal, da je CV 19 namenjen "trajnemu" spenjanju - če imaš centralo, ki omogoča programiranje na glavni progi, ga lahko vedno preprogramiraš. Nekatere centrale podpirajo "transparentno" programiranje CV19 - uporabnik postavi consist podobno kot pri Digitraxu in mu ni treba vedeti, kaj točno je treba sprogramirati - centrala poskrbi za pravilno programiraje CV19 na pravem dekodeju. Ampak če tega nimaš, moraš CV 19, 21 in 22 programirati na roke, kar je nerodno in zamudno, ampak za marsikoga edino možno.

Digitraxov "Universal consisting", ki ga ti opisuješ v drugem odstavku, je pa res lokalna Digitraxova fora, tako da je vprašanje ali to večini naših kolegov kaj dosti pomaga.
AnejTS napisal/-a:Mal pregledujem CV 19 in se mi zdi da to ni neka pametna rešitev, če želiš voziti v spregi in potem sprego odklopiti.
Ker kolk sem sprobal, če CV 19 prestaviš na neko številko se ti povem na navadno številko neodziva.
Torej pomeni da je CV 19 uporabljen samo za lokomotive, ki so spete vedno skupaj?
Uporabniški avatar
jure_sporn
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 368
Pridružen: 18.09.2010, 10:51
Kontakt:

Re: Vožnja v spregi v H0?

Odgovor Napisal/-a jure_sporn »

ukunaver napisal/-a: P.S. Jure, ne bi se strinjal, da je CV 19 namenjen "trajnemu" spenjanju - če imaš centralo, ki omogoča programiranje na glavni progi, ga lahko vedno preprogramiraš. Nekatere centrale podpirajo "transparentno" programiranje CV19 - uporabnik postavi consist podobno kot pri Digitraxu in mu ni treba vedeti, kaj točno je treba sprogramirati - centrala poskrbi za pravilno programiraje CV19 na pravem dekodeju. Ampak če tega nimaš, moraš CV 19, 21 in 22 programirati na roke, kar je nerodno in zamudno, ampak za marsikoga edino možno.
Pozdravljen Uroš!

Se strinjam, zato sem tudi dal trajno v narekovaj. Narobe sem se izrazil. V mislih sem imel programiranje, kot ga navajaš v zadnjem stavku in je kar zoprno ter dolgo traja, da sprego vklopiš oz. izklopiš. Vendar kot omenjaš, če drugega nimaš, je pa to edina rešitev.
Kako pa je s transparentnim programiranjem CV-ja 19. Kaj si mislil s tem, da uporabnik postavi consist podobno kot pri Digitraxu?

LP
Jure

http://spornjure.wix.com/the-scale-workshop" onclick="window.open(this.href);return false;
Wausau & Western - MILW subsidiary, 1950-1959
Uporabniški avatar
AnejTS
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 25.10.2005, 18:46
Kraj: Ptuj

Re: Vožnja v spregi v H0?

Odgovor Napisal/-a AnejTS »

ukunaver napisal/-a: Consist adreso lahko programiraš tudi v načinu programiranja na glavni progi ("on the main"), pri čemer za programiranje uprabiš njeno osnovno adreso.
Ja samo funkcijio programiranja na glavni progi pa more imeti tudi centrala s katero upravljaš, drugače je stvar neuporabnam?
LP Anej
ukunaver
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 74
Pridružen: 21.11.2007, 19:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Vožnja v spregi v H0?

Odgovor Napisal/-a ukunaver »

Anej!
AnejTS napisal/-a:
ukunaver napisal/-a: Consist adreso lahko programiraš tudi v načinu programiranja na glavni progi ("on the main"), pri čemer za programiranje uprabiš njeno osnovno adreso.
Ja samo funkcijio programiranja na glavni progi pa more imeti tudi centrala s katero upravljaš, drugače je stvar neuporabnam?
Res je! Je pa tudi res, da osnovne centrale, ki te in podobnih funkcij nimajo, niso primerne za kaj več kot sočasno vožnjo dveh ali treh lokomotiv (ne v spregi). Malo denarja - malo muzike, pravijo. Tudi dekoder ne more biti katerikoli za vožnjo v spregi. Biti mora sposoben držati konstantno hitrost, kot je bila umerjena in to vsakič ko poženeš lokomotivo. Sicer bosta lokomotivi porivali ali vlekli ena drugo in bosta (v najslabšem slučaju) iztirjali ali pa bo njuna medsebojna razdalja vidno oscilirala.

Jure!

Glede "transparetnega programiranja CV 19" sem enkrat v preteklosti v enih navodilih za neko centralo (katero pa se ne spomnim) prebral, da centrala podpira/omogoča enostavno tvorjenje konsistov na osnovi consist adrese. Jaz sem si to razlagal tako, da centrala v "backgroundu" sprogramira lokomotivama (oz. njenim dekoderjem) enako vrednost v CV19 (in ju s tem poveže v consist), ne da bi se uporabnik moral zato kaj posebej ukvarjati s programiranjem in ne da bi kaj dosti vedel o CVjih. Seveda sem lahko to vse tudi narobe razumel, ker se takrat nisem poglabljal v to funkcionalnost. Pri tem se mi poraja kar nekaj vprašanj: na primer kako se določi "skupna" consist adresa, ker je ta "kratka", adresa vodeče lokomotive je pa lahko dolga; In kdo skrbi za "pool" consist adres, da ne pride do uporabe iste za dva consista - skratka za debato ob pivu.

Lep pozdrav vsem

Uroš
Odgovori